Σχόλιο της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη στάση της Περιφερειακής Αρχής για τα υδατοδρόμια

"Ζήτημα του λαού οι ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες"

"Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη για τα υδατοδρόμια, αλλά και η πρακτική του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη κου Κόκκινου να βάλει πλάτη στην λειτουργία των καταστημάτων και την Τρίτη Κυριακή μέσα στον Δεκέμβρη (28-12-2014), επιβεβαιώνουν την ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης, ότι η Περιφερειακή Αρχή Νότιου Αιγαίου είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία εξυπηρέτησης των επιχειρηματικών ομίλων, στα πλαίσια της πολιτικής της κυβέρνησης και της Ε.Ε¨. 

Τα παραπάνω τονίζει η περιφερειακή παράταξη της "Λαϊκής Συσπείρωσης" σε σχετική ανακοίνωσή της, στο περιεχόμενο της οποίας, ταυτόχρονα, προσθέτει: "Οι τοποθετήσεις του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου και του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη στις 23 Ιουλίου 2014 με τις οποίες χωρίς περιστροφές ομολογούν ότι «Στόχος μας είναι τα υδροπλάνα να αποτελέσουν μια μορφή εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος και όχι ένα νέο συγκοινωνιακό μέσο τακτικού χαρακτήρα», και ότι «παράλληλα θα δημιουργηθούν συμπράξεις που θα λειτουργήσουν ευεργετικά στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος», είναι αποκαλυπτικές.

Τα υδατοδρόμια θα είναι άλλη μια υποδομή πληρωμένη από τον Ελληνικό λαό για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων. Δεν θα λύσουν το πρόβλημα της συγκοινωνίας, το οποίο θα οξυνθεί για τους κατοίκους των νησιών μετά την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και τις αλλαγές που προετοιμάζουν τα επιτελεία εφοπλιστών και κυβέρνησης. Οι αλλαγές πατάνε στο έδαφος της «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που διαμορφώνεται με την σταδιακή εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την άρση του καμποτάζ.

Το ζήτημα των συγκοινωνιών αεροπορικών και ακτοπλοϊκών είναι πριν από όλα δικαίωμα του λαού των νησιών, δικαίωμα που δεν μπορεί να χωρέσει στα ασφυκτικά πλαίσια της ιδιοκτησίας, των υποδομών και των μέσων μεταφοράς από τις ιδιωτικές εταιρείες των υδροπλάνων, τους εφοπλιστές και της στρατηγικής της «απελευθέρωσης» της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, οι οποίες υιοθετούνται και υλοποιούνται και από την Τοπική Διοίκηση".

Τα παράλογα της μετακίνησης... 

Ενώ συνεχίζονται οι πανηγυρισμοί της Περιφερειακής Αρχής για την μεγάλη καινοτομία με την δημιουργία των υδατοδρομίων που δήθεν θα βοηθήσουν στην ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης των νησιωτών, η πραγματικότητα που επικρατεί στην ακτοπλοΐα αποκαλύπτει τον εμπαιγμό.

Η μετάβαση του εκλεγμένου με την Λαϊκή Συσπείρωση περιφερειακού συμβούλου Β. Σιγάλα, από την Σαντορίνη στην Σύρο προκειμένου να παραβρεθεί σε συνεδρίαση οργάνου της Περιφέρειας, απαιτεί τρείς ( 3) ημέρες μαζί με τον χρόνο επιστροφής και κόστος πάνω από 200 – 220 ευρώ μαζί με την διανυκτέρευση και την διατροφή….

Το πρόγραμμα :

1. Αναχώρηση από Σαντορίνη : Τρίτη 7 μμ., άφιξη Πειραιά 04:30 πμ Τετάρτης. Αναμονή στο

κρύο καθώς ο χώρος παραμονής ταξιδιωτών στον Πειραιά ανοίγει στις 6:30 πμ….

2. Αναχώρηση για Σύρο Τετάρτη 07:30 πμ, άφιξη στην Σύρο 11:30 πμ ( Τετάρτη) .

3. Αναχώρηση από Σύρο 04:00 μμ άφιξη Πειραιά 8:00 μμ (Τετάρτη). Διανυκτέρευση στον

Πειραιά.

4. Αναχώρηση από Πειραιά 7:30 πμ ( Πέμπτη) και άφιξη στην Σαντορίνη 3:30 μμ (Πέμπτη)…..

Η πραγματικότητα δείχνει ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν σχεδιάζεται με βάση τις ανάγκες των νησιωτών αλλά με γνώμονα την κερδοφορία των εφοπλιστών. Αυτό ακριβώς πρόκειται να συμβεί και με τα υδροπλάνα, αφού βέβαια δαπανηθεί δημόσιο χρήμα για τις υποδομές που θα παραδοθούν στους ιδιώτες επιχειρηματίες.

Για την Λαϊκή Συσπείρωση σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες είναι εφικτό να γίνουν, μόνο μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών. Τέτοιες συγκοινωνίες αποτελούν δικαίωμα των νησιωτών, που δεν μπορεί να χωρέσει στα ασφυκτικά πλαίσια της ιδιοκτησίας των μέσων μεταφοράς από τους εφοπλιστές και της στρατηγικής της «απελευθέρωσης» της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων. Τέτοιες συγκοινωνίες μπορούν αν υλοποιηθούν μόνο με τον αγώνα όλου του λαού για το χτίσιμο λαϊκής οικονομίας και εξουσίας όπως προτείνει το ΚΚΕ".