Μύηση στην αιγαιοπελαγίτικη κουζίνα
- Τετάρτη, 13 Μαΐου, 2015 - 06:10
Με απώλειες σε επίπεδο θετικών ψήφων εγκρίθηκε η προγραμματική σύμβαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με το Επιμελητήριο Κυκλάδων για την προώθηση και προβολή των τοπικών προϊόντων του νησιώτικου χώρου, με το προϋπολογισθέν ποσό που θα διαθέσει η Περιφερειακή Αρχή να φθάνει τα 200 χιλ. ευρώ.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, τα μέλη της Περιφερειακής Αρχής υπερψήφισαν την τροποποιημένη σύμβαση που εισηγήθηκε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Φιλήμων Ζαννετίδης, το περιεχόμενο της οποίας αφορά σε οκτώ προτάσεις με συγκεκριμένο κόστος, για την ανάδειξη και περαιτέρω προώθηση των τοπικών προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού.
Αν και το σύνολο των αιρετών δεν παρουσιάσθηκε αντίθετο στην ενίσχυση και στήριξη του πρωτογενούς τομέα μέσω δράσεων προβολής, ωστόσο οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης και δη ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Μαχαιρίδης αιτήθηκε την αναβολή του θέματος, ζητώντας να συγκεκριμενοποιηθεί το περιεχόμενο αυτών των προτάσεων και να καταστεί σαφές, πόσα και ποιά προϊόντα θα προβληθούν, από ποιά νησιά και μετά από επικοινωνία με ποιούς Συλλόγους.
Χρηματοδότης η Περιφέρεια, φορέας υλοποίησης το Επιμελητήριο
Αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης όπως ρητά αναφέρεται στο περιεχόμενό της, είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων, ενεργειών προβολής και προώθησης των προϊόντων του Νοτίου Αιγαίου με στόχο την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με φορέα υλοποίησης το Επιμελητήριο Κυκλάδων, το οποίο έχει την υποχρέωση να διαθέσει και το κατάλληλο προσωπικό. Το κόστος του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται σε 200 χιλ. Ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, με τα 190 χιλ. Ευρώ να προορίζονται για τις δράσεις και το ποσό των 10 χιλ. Ευρώ να εκτιμάται ως η εργασία του απαραίτητου προσωπικού. Διευκρινίζεται δε, πως, το Επιμελητήριο είναι υποχρεωμένο να προσκομίσει όλα τα σχετικά παραστατικά για να λαμβάνει σταδιακά τη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ενώ τονίζεται επιπλέον, πως, από το συνολικό ποσό το 20% καταβάλλεται ως προκαταβολή ενώ η εκκαθάριση θα γίνεται μετά από την εκτέλεση της κάθε δράσης σε βαθμό 70%.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε και ο κ. Ζαννετίδης, αλλά και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, η προβολή αφορά σε όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα.
Οκτώ δράσεις προβολής ύψους 200 χιλ. ευρώ
Ειδικότερα, οι προτάσεις που εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία αφορούν σε συμμετοχή στην έκθεση Milan Expo 2015 τον Ιούλιο στο Μιλάνο με μία γαστρονομική διαδραστική εμπειρία με τη συμμετοχή του κοινού στον χώρο της έκθεσης, όπου η Λέσχη Αρχιμαγείρων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου σε συνεργασία με επώνυμο Έλληνα σεφ θα δημιουργήσει τοπικά προϊόντα αιγαιοπελαγίτικα πιάτα. Το κόστος της ανέρχεται σε 10 χιλ. Ευρώ και θα προσκληθούν ιταλικά ΜΜΕ για την κάλυψη του δρωμένου. Δεύτερη πρόταση είναι η παρουσία στην έκθεση Fine Food Fair τον Σεπτέμβριο στο Λονδίνο. Προβλέπεται να δημιουργηθεί μία γαστρονομική εκδήλωση γευσιγνωσίας κατά τη διάρκεια της έκθεσης είτε στο χώρο της, είτε σε κάποιο εστιατόριο όπου η Λέσχη θα δημιουργήσει Aegean Gourmet πιάτα. Θα ακολουθήσει γευσιγνωσία ενώ αξίζει να αναφερθεί πως, έχουν προσκληθεί οι gastronomy opinion leaders της Μεγάλης Βρετανίας. Αντίστοιχο ποσό ύψους 10 χιλ. Ευρώ έχει προϋπολογισθεί και για την προαναφερθείσα δράση. Πέραν αυτών, τον Οκτώβριο στην Κολωνία θα πραγματοποιηθεί η έκθεση Anuga 2015, στο πλαίσιο της οποίας θα διοργανωθεί συνέντευξη Τύπου για το Aegean Cuisine και τα τοπικά προϊόντα με δημοσιογράφους, αγοραστές, εμπορικούς εκπροσώπους και εξειδικευμένο κοινό στόχου (opinion leaders). Για την συγκεκριμένη πρόταση έχει προβλεφθεί το ποσό των 4.000 ευρώ. Δεύτερη εκδήλωση θα αποτελέσει μία μαγειρική επίδειξη Αιγαιοπελαγίτικης κουζίνας με σεφ του Δικτύου Aegean Cuisine για αντίστοιχο κοινό, αλλά και για δημοσιογράφους, σε χώρο ειδικά διαμορφωμένο που θα προσομοιάζει σε αιγαιοπελαγίτικη αυλή, ταράτσα ή γειτονιά πλαισιωμένο από seamless video wall art τοπία του Αιγαίου, που θα μεταφέρουν τον επισκέπτη στα νησιά. Το κόστος θα ανέλθει σε 15.000 ευρώ.
Δύο προτάσεις έχουν κατατεθεί και για τον Οκτώβριο στην πόλη του Παρισιού στη Γαλλία, με ένα διήμερο στοχευμένων ενεργειών. Πρωτίστως, θα διοργανωθεί μία αιγαιοπελαγίτικη βραδιά γαστρονομίας σε συνεργασία με σεφ, σε χώρο (εστιατόριο, μεγάλο ξενοδοχείο ή πρωτότυπο χώρο) που ενδείκνυται να διαμορφωθεί σαν αιγαιοπελαγίτικη γειτονιά παρουσία προσωπικοτήτων και κριτικών για την προβολή των προϊόντων. Το ποσό που θα απαιτηθεί προϋπολογίζεται σε 15.000 ευρώ, ενώ το ποσό των 18.000 ευρώ θα προωθηθεί για τη δράση “Experience shop in shop – taste deep blue Aegean Cuisine” σε μεγάλο Foodhall του Λονδίνου (π.χ. Selfridges, Harrods) με τη διαμόρφωση ενός σημείου του Food Hall ως αιγαιοπελαγίτικης γειτονιάς με video wall και ιδιαίτερα εδέσματα και τοπικά προϊόντα.
Στο γενικότερο πλάνο, έχει συμπεριληφθεί και η διοργάνωση μίας Olive Experience βραδιάς (ποσού 15.000 ευρώ) με επίκεντρο το ελαιόλαδο, που θα γίνει στη Στοκχόλμη σε Foodhall ή εστιατόριο όπου οι σεφ θα δημιουργήσουν πιάτα με βάση το ελαιόλαδο και θα μυήσουν το κοινό στην αιγαιοπελαγίτικη κουζίνα. Επιπρόσθετα, έχει αποφασισθεί να υπάρξει διαδικτυακή προβολή των τοπικών προϊόντων μέσω τοποθέτησης ηλεκτρονικών banners σε τρεις χώρες στόχους (ενδεικτικά: Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία) καθώς και σε sites τουριστικού, διατροφικού και γενικότερου ενδιαφέροντος. Για κάθε χώρα έχει προϋπολογισθεί το ποσό των 10.000 ευρώ ενώ τέλος, έχει προταθεί η τοποθέτηση καταχωρήσεων σε in – flight περιοδικά και περιοδικά γενικότερου ενδιαφέροντος στις χώρες που θα πραγματοποιούνται τα δρώμενα που έχουν περιγραφεί ανωτέρω. Ενδεικτικά αναφέρονται: Paris Match και Conde Nast. Για τις συγκεκριμένες καταχωρήσεις προβλέφθηκε το ποσό των 50.000 ευρώ.
Καταψήφισαν ζητώντας οργάνωση και σαφής ενημέρωση
Ο Γιάννης Μαχαιρίδης, αν και υπογράμμισε αρχικά πως η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας στηρίζει κι επιθυμεί την προβολή των τοπικών προϊόντων, διευκρίνισε ωστόσο πως καταψηφίζει, καθώς αυτός ο στόχος, θα πρέπει να επιτευχθεί μέσα από σαφείς ενέργειες, οι οποίες θα συνυπολογίζουν το σύνολο των προϊόντων από όλα τα νησιά. Ζήτησε μάλιστα, να αναβληθεί η συζήτηση του θέματος, προκειμένου να υπάρξει αναλυτική εισήγηση από την πλευρά του Επιμελητηρίου, που θα παρουσιάζει ποιά προϊόντα αλλά και ποιοι θα συμμετέχουν ως εκπρόσωποι των νησιών. Αρνητική υπήρξε και η ψήφος των μελών της Νησιωτικής Ανατροπής, με τον Μπενέτο Σπύρου να επισημαίνει πως, πρωτίστως τα τοπικά προϊόντα πρέπει να τύχουν οργανωμένης προβολής στη χώρα και κατόπιν να προωθηθούν στο εξωτερικό, ενώ τέλος, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Λουκάς Κωτσαδάμ, ανέφερε πως, πριν το στάδιο της προβολής, θα πρέπει να λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και όσοι ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Διαχείριση κρίσεων: Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και Βρετανική Πρεσβεία στηρίζουν την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών
1 Μαρ. 2025 - 9:54 - "Οι ύβρεις και οι προσβολές της Χρύσας Καραγιάννη, απόδειξη της δυσανεξίας της στη Δημοκρατία"
27 Φεβ. 2025 - 15:41 - Ανοιχτοί Ορίζοντες στο Νότιο Αιγαίο: "Κανείς δε γελάει με τόσο κακή αίσθηση χιούμορ "
27 Φεβ. 2025 - 13:47 - Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την Επιχορήγηση Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
27 Φεβ. 2025 - 10:17 - Λαϊκή Συσπείρωση: "Αήθης επίθεση του Περιφερειάρχη για να συγκαλύψει τις πολιτικές του ευθύνες"
25 Φεβ. 2025 - 18:52