Ο Τουρισμός στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί
- Τρίτη, 19 Ιανουαρίου, 2016 - 06:10
Να υπηρετήσει την οικονομία των νησιών και να επενδύσει ουσιαστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στο Νότιου Αιγαίο αποφάσισε κατά πλειοψηφία το περιφερειακό συμβούλιο στη χθεσινή συνεδρίασή του, εγκρίνοντας το γενικό πλάνο του προγραμματισμού δράσεων τουριστικής προβολής για το έτος 2016.
Στην αναλυτική παρουσίαση προέβη η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέττα Παπαβασιλείου, με τον Περιφερειάρχη, Γιώργο Χατζημάρκο να θέτει συμπληρωματικά το πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο, η Περιφερειακή Αρχή υποστηρίζει κατηγορηματικά την προσπάθεια υλοποίησης ενός “μεγαλεπίβολου σχεδίου”, το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε νησί να αναδείξει τον χαρακτήρα του ως ιδιαίτερο προορισμό και τουριστικό προϊόν.
Να σημειωθεί πως, η ολοκληρωμένη στρατηγική τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου θα παρουσιασθεί σε επίσημη εκδήλωση που συνδιοργανώνει η Περιφέρεια με τον ΣΕΤΕ, την Τρίτη 26 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρεταννία” στην Αθήνα.
Η πρώτη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου για το 2016 πραγματοποιήθηκε στην πλήρως ανανεωμένη και σύγχρονη πλέον αίθουσα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, με τον πρόεδρό της, Γιάννη Ρούσσο να υποδέχεται τους συμβούλους σε μία πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του χώρου και του νέου εξοπλισμού.
Δράσεις και σχέδιο που θα αναδεικνύουν το κάθε νησί
“Εισηγούμαστε την έγκριση του σχεδίου δράσεων και ενεργειών τουριστικής προώθησης (Project Plan). Παραθέτουμε ένα πλέγμα δράσεων προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έτος 2016, το οποίο έχει στόχο να εφαρμοστεί σε κάθε νησί ξεχωριστά κάτω από την ομπρέλα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στοχευμένα με την επίβλεψη ειδικών και ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυνατότητες που υπάρχουν στον κάθε τόπο” ανέφερε στον πρόλογό της η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, εξηγώντας πως η εφαρμογή του προγράμματος βασίζεται σε τέσσερις άξονες. Αυτοί, αναλύονται ειδικότερα, στην υλοποίηση ενεργειών προώθησης, στην ανάπτυξη εργαλείων, στον σχεδιασμό ενεργειών επικοινωνίας και υλοποίησης καμπάνιας ώστε να αναδειχθεί το πλεονέκτημα του κάθε τόπου με σκοπό να προβληθεί στο ελληνικό αλλά και στο διεθνές κοινό, καθώς και στη στρατηγική επικοινωνίας για την επιτυχή διείσδυση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου στις αγορές στόχους.
Για την επίτευξη των ανωτέρω, η κ. Παπαβασιλείου αναφέρθηκε σε μία σειρά 22 δράσεων, οι οποίες αξιοποιούν όλα τα σύγχρονα μέσα και τις δοκιμασμένες μεθόδους για την κατοχύρωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος. “Η προώθηση της καμπάνιας ξεκινά με ψηφιακό πλάνο προβολής που απευθύνεται στο εξωτερικό, αλλά και στο ελληνικό κοινό για να δημιουργήσει ενδιαφέρον και να δώσει ώθηση στην καμπάνια. Πλησιάζοντας την καλοκαιρινή περίοδο η καμπάνια κλιμακώνεται με ψηφιακές ενέργειες δημοσίων σχέσεων στις βασικές αγορές στόχος, παράλληλα με το πλάνο ψηφιακής διαφήμισης” υπογράμμισε μεταξύ άλλων, σημειώνοντας ακόμη πως, “Κατά την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου το πλάνο δράσεων ενισχύεται με ψηφιακούς διαμορφωτές γνώμης και υλοποίηση δημοσιογραφικών και blogger αποστολών ενώ ενισχύεται με στόχο τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής για το “μικρό καλοκαίρι από Σεπτέμβριο και μετά””. Απαραίτητα εργαλεία όπως αυτά αναφέρονται στην εισήγηση για την προβολή είναι ανάμεσα σε άλλα, η καμπάνια προβολής στο Discovergreece.com, η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, σε road shows, καθώς και η ανάπτυξη δημοσιογραφικών αποστολών, η ύπαρξη προωθητικού υλικού, τουριστικών βίντεο και φωτογραφήσεων, η προώθηση και συμμετοχή σε συνέδρια, ημερίδες καθώς και η επίβλεψη - ως τελικό βήμα - της υλοποίησης των ανωτέρω από εξειδικευμένους φορείς όπως ο ΣΕΤΕ κλπ..
Κρίνεται αναγκαίο να υπενθυμιστεί, πως, στο γενικότερο τετραετές πλάνο για την στρατηγική του τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο, που είχε θέσει η Περιφέρεια προς διαβούλευση, περιλαμβάνεται “μία λεπτομερέστατη και ακριβής παρουσίαση του προορισμού ως σύνολο, σε επίπεδο Περιφέρειας, όπου αναλύεται διεξοδικά ο ανταγωνισμός, το μέγεθος του τουριστικού τομέα, όπως η δυναμικότητα σε κλίνες, ο τύπος των καταλυμάτων (ξενοδοχεία – ενοικιαζόμενα δωμάτια), αλλά και η πορεία των διεθνών αφίξεων του τελευταίου έτους (2014), όπως αυτή καταγράφηκε επισήμως. Επίσης, παρουσιάζονται οι βασικές αγορές στις οποίες απευθύνεται το τουριστικό προϊόν των νησιών της Περιφέρειας, με ανάλυση, βάσει στατιστικών, της συμπεριφοράς του κάθε τουρίστα ξεχωριστά, προερχόμενου από αυτές τις αγορές, οι οποίες είναι η Βρετανία, η Γερμανία, η Ρωσία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Σκανδιναβία, η Σουηδία, η Γαλλία, η Αμερική και η Αυστραλία” σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει και παρουσιάσει η εφημερίδα σε σχετικό άρθρο της.
Γ. Χατζημάρκος: “Κινούμαστε με ταχύτητα που επιβάλλει η εποχή”
Αν και όπως διευκρίνισε εξ αρχής ο κ. Χατζημάρκος, η εν λόγω συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο είχε προγραμματισθεί να γίνει εντός του προσεχούς μήνα, μετά και την επίσημη παρουσίαση στην Αθήνα, ωστόσο, οι απαιτήσεις από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τη Γενική Γραμματεία Τουρισμού από όπου και πρέπει να υπάρχουν οι απαιτούμενες εγκρίσεις δεν άφηναν περιθώρια καθυστέρησης.
Όπως ο ίδιος σημείωσε μεταξύ άλλων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στηρίζεται στο πεδίο του τουρισμού, το οποίο και πρέπει να ενισχυθεί από την υλοποίηση ενός “μεγαλεπίβολου σχεδίου”, που θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε νησί ξεχωριστά να διεκδικεί αλλά και να επιτυγχάνει – κατόπιν της συνεργασίας και των τοπικών δυνάμεων – την προβολή και ανάδειξή του. Κι αυτό, καθώς όπως εξήγησε, η “ταχύτητα” με την οποία βαδίζει κάθε νησί – προορισμός είναι διαφορετική, σύμφωνα και με την έως σήμερα πορεία του. Ενδεικτικά, έκανε μνεία σε νησιά που είχαν επενδύσει επί σειρά ετών σε εγχώριο τουρισμό, ο οποίος όμως πλήττεται σημαντικά. Τα προβλήματα που έχει μπροστά του ο κάθε τόπος, επεσήμανε πως, μπορούν να μετατραπούν σε μία ευκαιρία, η οποία όμως απαιτεί πολλή δουλειά, χρηματοδοτήσεις, αποφασιστικότητα, καθώς ο ανταγωνισμός είναι σε διεθνές επίπεδο.
Βαθιά πεποίθησή του, όπως δήλωσε κατηγορηματικά είναι πως, “Ο τουρισμός είναι αυτός που πρέπει να στηριχθεί, ώστε να μπορέσει να στηρίξει τα νησιά”, μέσα από μία πορεία που θα ανοίγει θέσεις εργασίας, θα προσφέρει απασχόληση και θα ενισχύει πριν από όλα το ΑΕΠ. “Κινούμαστε με ταχύτητα που επιβάλλει η εποχή” ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, το σοβαρό κι απαιτητικό πλάνο της στρατηγικής του τουρισμού, για τη στήριξή του, θα απαιτήσει πόρους, προαναγγέλλοντας μάλιστα και την ανάγκη τροποποίησης του προϋπολογισμού της Περιφέρειας για το νέο έτος.
Παρά το γεγονός πως, η εν λόγω στρατηγική δεν έχει κοστολογηθεί και ως εκ τούτου, δεν αναφέρθηκε ποσό κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ωστόσο, ο κ. Χατζημάρκος επεσήμανε πως, το κοστολόγιο βαδίζει προς την τελική διαμόρφωσή του, απαντώντας μάλιστα καταφατικά και σε ερώτημα περιφερειακού συμβούλου, αν πρόκειται να αξιοποιηθούν πόροι του νέου ΕΣΠΑ όταν αυτό εξειδικευθεί.
Ο Περιφερειάρχης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο θέμα σύστασης της ομάδας εργασίας για τον τουρισμό στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έργο της οποίας αποτελεί η παρακολούθηση όλων των δράσεων τουρισμού, η διαβούλευση με τοπικές Αρχές και φορείς, αλλά και η παρακολούθηση του πλάνου στρατηγικού τουρισμού, η οποία και θα ενισχύσει σημαντικά όλη την προσπάθεια.
Αρχιπέλαγος Δημιουργίας: Αξιοποίηση εργαλείων και ανάπτυξη πολιτικών
Τη στήριξή της στις δράσεις της τουριστικής προβολής για το 2016 εξέφρασε η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, με την περιφερειακή σύμβουλο, Ελευθερία Φτακλάκη να τονίζει πως, συμφωνεί στη γενικότερη φιλοσοφία και τίθενται στη διάθεση της Περιφερειακής Αρχής – η ίδια και οι συνάδελφοί της, όπως επανειλημμένως έχει αναφέρει η αντιπολίτευση – για να συνδράμουν στην προσπάθεια τουριστικής προόδου.
Στην αναλυτική τοποθέτησή της, έδωσε έμφαση στο θέμα της επιβεβλημένης ανάγκης να παραχθούν εκ μέρους της Περιφέρειας πολιτικές τέτοιες, που θα αναδεικνύουν ταυτόχρονα τον σημαντικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης. Η ίδια, έκανε λόγο για την αξιοποίηση “εργαλείων” όπως το περιφερειακό συμβούλιο τουρισμού και την επαναλειτουργία του, στο οποίο και μπορούν να μετέχουν κι άλλοι εκφραστές πέραν των περιφερειακών συμβούλων, που είναι κι εκείνοι κύριοι εκφραστές της ανάπτυξης στην περιοχή του Νοτίου Αιγαίου, καθώς επίσης και το παρατηρητήριο αειφόρου τουρισμού, για το οποίο πρότεινε τη συνέχισή του μέσω ΕΣΠΑ. “Απαιτούνται εργαλεία κι απαιτούνται δομές” τόνισε χαρακτηριστικά, επαναλαμβάνοντας πως, “ως παράταξη είμαστε στη διάθεσή σας να συνεπικουρήσουμε με όποιον δυνατό τρόπο μπορούμε, αλλά και να υπηρετήσουμε την ομάδα εργασίας που έχετε προτείνει”.
Καταλήγοντας, απηύθυνε θερμή παράκληση προς την Περιφερειακή Αρχή, ώστε “να εξετάσει με ποιό τρόπο μπορεί να αναδειχθεί περισσότερο ο ρόλος της Περιφέρειας και του περιφερειακού συμβουλίου”.
Λαϊκή Συσπείρωση: Η τουριστική βιομηχανία “θυσιάζει” εργαζομένους
Αρνητικοί στην ψήφιση του πλάνου των δράσεων τουριστικής προβολής υπήρξαν οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, με την επικεφαλής τους, Μαρία Χατζηγιάννη να σχολιάζει τα δεδομένα από διαφορετική σκοπιά. Ορμώμενη από τη λέξη ανάπτυξη, η ίδια έθεσε επί τάπητος το ερώτημα “σε ποιον απευθύνεται αυτού του είδους η ανάπτυξη” υποστηρίζοντας ταυτόχρονα, πως, αφορά στα μεγάλα τουριστικά συμφέροντα, τα οποία και αυξάνουν τα κέρδη τους, απασχολώντας και πληρώνοντας με μισθούς πείνας, τους ξενοδοχοϋπαλλήλους και το σύνολο των εργαζομένων στον τουρισμό. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, “για να διατηρηθεί όλη αυτή η τουριστική βιομηχανία, οι εργαζόμενοι πρέπει να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες”, υπογραμμίζοντας παρακάτω, ότι, “η ανάπτυξη που εμείς προτείνουμε αφορά στο σύνολο των εργαζομένων”. Μάλιστα, προτού η ίδια καταλήξει στην τοποθέτησή της, εξέφρασε την κάθετη διαφωνία της Λαϊκής Συσπείρωσης με τη “συνύπαρξη” της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον ΣΕΤΕ, για τον οποίο υποστήριξε ότι εκπροσωπεί κι εκφράζει “τα συμφέροντα της αφρόκρεμας του τουρισμού”.
Αξίζει να αναφερθεί πως, σε απάντησή του, ο κ. Χατζημάρκος, επεσήμανε ως ανεδαφικά τα λεγόμενα της ίδιας, εξηγώντας πως, μπορεί να έχει μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες το Νότιο Αιγαίο, που στον αριθμό τους όμως είναι λίγες, δίνοντας έμφαση – όπως και ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης – στην ύπαρξη και λειτουργία χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες κι επιβάλλεται να στηριχθούν.
Ελληνική Αυγή: Απουσία κοστολογίου, καμία έγκριση
Λευκό παραχώρησε στην ψηφοφορία ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Αυγής, Στράτος Μαύρος, με την κύρια διαφωνία του να εστιάζεται στην απουσία κοστολογίου του ανωτέρω πλάνου. Βάσει των γενικόλογων λεγομένων του, η μη αναφορά στα ποσά που θα δαπανηθούν για την υλοποίηση του προγράμματος τουρισμού στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον βρίσκει αντίθετο, αφού η εποχή αποτρέπει τόσο υψηλές δαπάνες, όπως εκτιμήθηκε από όλους ότι θα απαιτηθούν. Θεωρώ υπερβολή στις ημέρες μας να δαπανηθούν σημαντικά ποσά” τόνισε, επισημαίνοντας τέλος, πως η παράταξή του, εν γένει, δεν είναι αντίθετη με την τουριστική ανάπτυξη.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Υποβάθμιση περιφερειακού συλλογικού οργάνου”
25 Ιουλ. 2017 - 6:19 - Τουρισμός σε νέες βάσεις
23 Ιουλ. 2013 - 6:00 - Γιώργος Χατζημάρκος: Η Ρόδος πρωταγωνιστεί στο αύριο του βιώσιμου τουρισμού με το δικό της σχέδιο
29 Μαρ. 2024 - 10:02 - Σε σύσκεψη εργασίας με την υπουργό Τουρισμού ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος
20 Μαρ. 2024 - 8:39 - Στην Ρόδο η εναρκτήρια συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου TOURISMO
27 Φεβ. 2024 - 10:04