Εκ νέου στο περιφερειακό συμβούλιο το 3ετές Σχέδιο Τουριστικού Marketing της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Ανάδειξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

Αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων και προώθηση σε αγορές στόχους

Τις στοχευμένες δράσεις για την ανάδειξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του Νοτίου Αιγαίου για τα επόμενα χρόνια καλείται να εγκρίνει το περιφερειακό συμβούλιο στην προσεχή συνεδρίασή του, οπότε και θα τεθεί εκ νέου επί τάπητος το 3ετές Σχέδιο Τουριστικού Marketing της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Συγκεκριμένα, οι περιφερειακοί σύμβουλοι θα συζητήσουν την υλοποίησή του, όπως αυτό έχει παρουσιασθεί στην επίσημη εκδήλωση της Περιφέρειας, στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία” στην Αθήνα προ ημερών, παρουσία και της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά αλλά και του προέδρου του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη.

Όπως είχε καταστεί σαφές εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής στην πρώτη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου για το 2016 στη Σύρο, το εν λόγω τουριστικό πλάνο ήταν προγραμματισμένο να συζητηθεί στο σώμα, κατόπιν της μεγάλης εκδήλωσης στην Αθήνα, ωστόσο, τα στενά χρονοδιαγράμματα και οι εγκρίσεις που έπρεπε να δοθούν - για την προώθησή του - από την πλευρά των αρμόδιων οργάνων του κεντρικού κράτους, το έφεραν “εσπευσμένα” προς συζήτηση.

Τον – καλώς - σχεδιασμένο βηματισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που η ίδια σε συνεργασία με τους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες των νησιών καλείται να υλοποιήσει, αναμένεται να παρουσιάσει η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέτα Παπαβασιλείου.

Κρίνεται αναγκαίο να υπενθυμιστεί πως, καθ΄ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος είχε τεθεί σε διαβούλευση το Μarketing Plan του Τουριστικού Προϊόντος του Νοτίου Αιγαίου (Οδικός Χάρτης 2015-2020) που είχε εκπονηθεί σε συνεργασία με τον InSETE και τη Marketing Greece, βάσει του οποίου θα πορευθεί η Περιφέρεια για την κατάκτηση του μεγάλου στόχου που δεν είναι άλλος, από την τουριστική ανάπτυξη των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, υπό μία ενιαία “ομπρέλα”.

Μ. Παπαβασιλείου: Στόχος η αποτελεσματική διείσδυση στις τουριστικές αγορές

Σαφής στην τοποθέτησή της αναμένεται να είναι και η κ. Παπαβασιλείου, καθώς στην εισήγησή της, η οποία έχει αποσταλεί ήδη στα τοπικά μέσα και πρωτίστως στους περιφερειακούς συμβούλους, τονίζεται μεταξύ άλλων, πως, σκοπός υλοποίησης αυτού του πλάνου αποτελεί η ανάδειξη και προβολή του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών συνολικά του Νοτίου Αιγαίου, με τρόπο τέτοιο, που θα τυγχάνει προώθησης ο κάθε νησιώτικος τόπος με βασική “μαγιά” τα δικά του χαρακτηριστικά. “Πρόκειται για ένα πλέγμα δράσεων προώθησης του Τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το οποίο έχει στόχο να εφαρμοστεί σε κάθε νησί ξεχωριστά κάτω από την ομπρέλα της ΠΝΑΙ, με την επίβλεψη ειδικών και ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυνατότητες που υπάρχουν στον κάθε τόπο. Βασικός στόχος όλων αυτών των δράσεων είναι η ανάδειξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μέσα από την υλοποίηση στοχευμένων ενεργειών προβολής και επικοινωνίας, προς το διεθνές και ελληνικό κοινό” αναφέρει η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στην εισήγησή της, εξηγώντας παράλληλα πως, “Το 3ετές Σχέδιο Τουριστικού Marketing της ΠΝΑΙ βασίζεται σε κοινή πλατφόρμα επικοινωνίας η οποία θα αποτελέσει την επικοινωνιακή “ομπρέλα” του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η πλατφόρμα εφαρμόζεται σε επίπεδο Περιφέρειας, αλλά και σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων, σε επίπεδο νησιών και σε επίπεδο τουριστικών εμπειριών”. Μάλιστα, σύμφωνα με όσα τονίζονται, “Στο σχεδιασμό των δράσεων αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες για την περαιτέρω επέκταση του μηνύματος και την αποτελεσματική διείσδυση στο εκάστοτε κοινό-στόχο και τμήμα αγοράς”.

Προγραμματισμένες δράσεις

Αναφορικά με την έμφαση που δίδεται στην αξιοποίηση του συνόλου των σύγχρονων εργαλείων για την προβολή των νησιών, θα πρέπει να τονισθεί πως, η συγκεκριμένη διαπίστωση είναι ξεκάθαρη βάσει των δράσεων που έχουν καταγραφεί στο πλάνο της τουριστικής στρατηγικής.

Συνοπτικά, το 3ετές Σχέδιο Τουριστικού Marketing της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου περιλαμβάνει τις εξής δράσεις: α. ανάπτυξη εργαλείων ψηφιακής καμπάνιας και δημιουργική εκτέλεση, β. πρόγραμμα ψηφιακής προώθησης και διαφήμισης, γ. μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δ. ενέργειες δημοσίων σχέσεων σε διεθνές επίπεδο, ε. διαγωνισμοί σε ΜΜΕ υψηλής αξίας εξωτερικού, στ. UK Bloggers activation, ζ. blogtrotters campaign, η. δημιουργία ανάπτυξη περιεχομένου καμπάνια προβολής στο Discovergreece.com, θ. online μέτρηση και αναφορά αποτελεσματικότητας, ι. συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, κ. συμμετοχή σε road shows, λ. φιλοξενίες διαφημιστικές καταχωρήσεις και μ. συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators. Επιπρόσθετα, προγραμματίζεται η εξασφάλιση του προωθητικού υλικού, αλλά και η ύπαρξη αναμνηστικών δώρων, καθώς επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίδεται και στη διαχείριση του τουριστικού blog της διεύθυνσης τουρισμού της ΠΝΑΙ, ενώ κρίνεται επιβεβλημένη η αναβάθμιση τουριστικών portal/websites αλλά και η προώθηση τουριστικών video, φωτογραφήσεων και σαφώς η πραγματοποίηση συνεδρίων, ημερίδων κι εκδηλώσεων. Σε όλα τα παραπάνω, στο πλάνο προβλέπεται η επίβλεψη των προσπαθειών και η ύπαρξη κατάλληλων συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Αναλυτικά με τη μελέτη που βάσει της οποίας καταρτίστηκε το 3ετές Σχέδιο Τουριστικού Marketing της ΠΝΑΙ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της Περιφέρειας.