Η έγκριση ή μη της διαβαθμιδικής σύνδεσης με το Δ. Μυκόνου, για τη δημιουργία ζώνης πεζών και ποδηλάτων μεταξύ Χώρας και Τούρλου, αναμένεται να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Αισθητική και πρακτική αναβάθμιση

Η σύναψη διαβαθμιδικής σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Μυκόνου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, αναμένεται να συζητηθεί κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου.

Την συνδρομή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στην υλοποίηση ενός έργου, το οποίο θα συμβάλλει τα μέγιστα, όσον αφορά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στον παραλιακό επαρχιακό δρόμο Χώρας – Τούρλου της Μυκόνου, ο οποίος οδηγεί από το νέο λιμένα στο κέντρο της Μυκόνου, ζητά με αίτημά του ο Δήμος Μυκόνου, το οποίο και θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με εισηγητή τον Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, κ. Γιώργο Λεονταρίτη.

Κάλυψη λειτουργικών αναγκών

Στο αίτημά του προς τον Περιφερειάρχη, ο Δήμαρχος Μυκόνου, κ. Κωνσταντίνος Κουκάς, αναλύει ενδελεχώς την υφιστάμενη κατάσταση, σημειώνοντας, πως «ο νέος επιβατικός λιμένας Μυκόνου, στην περιοχή του Τούρλου, ήδη ευρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των συμπληρωματικών χερσαίων εγκαταστάσεων, με το επιτελούμενο σήμερα έργο υποδοχής και εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης να είναι σε πλήρη ανάπτυξη, με έντονα ανοδικές τάσεις στις επερχόμενες τουριστικές περιόδους» και εξηγώντας, ότι η κίνηση των κρουαζιεροπλοίων προβλέπεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, όπως επίσης και η προσέλευση σκαφών, καταλήγει, ότι «έχουν δημιουργηθεί νέες λειτουργικές ανάγκες στον οικισμό του Τούρλου σε οικιστική και εμπορική δραστηριότητα».

Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται, ο Δήμαρχος Μυκόνου αναφέρει, πως «προς το παρόν, η σύνδεση γίνεται κυρίως από τον υφιστάμενο παραλιακό δρόμο, με υπερφόρτωση και συχνές κυκλοφοριακές αιχμές, ιδίως όταν υπάρχουν επισκέψεις κρουαζιεροπλοίων. Επιπροσθέτως, τα μεγάλα επιβατικά οχήματα και η πυκνή πλέον κυκλοφορία ιδιωτικών επιβατικών μέσων από και προς τη Χώρα και το πάρκινγκ του παλαιού λιμένα, γίνεται από τον ως άνω μοναδικό παραθαλάσσιο δρόμο περιορισμένου πλάτους, στερούμενου παντελώς πεζοδρομίου».

Όπως αναφέρει ο κ. Κουκάς, «η ανάγκη οργάνωσης της σύνδεσης του νέου λιμένος με τον παλαιό και τη Χώρα, είναι επιτακτική και απαιτείται κυκλοφοριακή μελέτη για την επίλυση των συνεχώς αυξανόμενων προβλημάτων, ώστε στο άμεσο μέλλον να είναι εφικτή η βελτίωση όλων των δικτύων χερσαίας και θαλάσσιας επικοινωνίας και με πιθανό εμπλουτισμό τους με Μέσα Σταθερής Τροχιάς (Monorail)», επισημαίνοντας, ότι «οι μελέτες θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα, πέραν της επίλυσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων, την ασφάλεια των επισκεπτών, τον σεβασμό στο περιβάλλον, την αισθητική και την κλίμακα του νησιού, ώστε να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά, που το έχουν αναδείξει σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό υψηλών προδιαγραφών».

Για τους παραπάνω λόγους, ο Δήμος Μυκόνου, προγραμματίζει, δεδομένου ότι θα δοθεί και η απαραίτητη στήριξη των υπηρεσιών και της ΠΝΑΙ, «την άμεση κατασκευή πεζοδρόμου παραπλεύρως της επαρχιακής οδού Χώρας Μυκόνου – Τούρλου, ώστε να καλυφθεί η επιτακτιική ανάγκη ασφαλούς κίνησης των πεζών, προς και από το νέο λιμένα επιτυχγάνοντας:

Α) Την ασφαλή και άνετη επικοινωνία των δύο λιμένων για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού αλλά και των επισκεπτών του.

Β) Τη δημιουργία δρόμου περιπάτου από το νέο Λιμάνι στη Χώρα με παράλληλη αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας κατά τις ώρες αιχμής, που δημιουργείται με την έλευση των κρουαζιεροπλοίων και τη δυνατότητα στους επισκέπτες να προσεγγίσουν με ασφάλεια τη Χώρα πεζοί, πράγμα που πολύ συχνά επιδιώκουν

Γ) Τη διευκόλυνση της κίνησης των κατοίκων και των επισκεπτών του οικισμού του Τούρλου, και τη σύνδεσή τους με τη Χώρα, ιδίως όσων δεν διαθέτουν ιδιωτικά μέσα κίνησης.

Δ) Την ανάδειξη της γραφικότητας του νησιού με την κίνηση των επισκεπτών δίπλα στο Γιαλό, και τη φροντίδα σύνδεσης των δύο λιμένων με ήπια μέσα μεταφοράς, περιβαλλοντικά φιλικά με την αισθητική, την κλίμακα των δρόμων και του μεγέθους της Χώρας και των οικισμών του νησιού».

Παράλληλα επισημαίνεται από το Δήμαρχο, πως εκ μέρους του Δήμου Μυκόνου, έχει ήδη προϋπολογιστεί στο πλαίσιο του Τεχνικού Προγράμματος του 2016, το ποσό των 40.000 ευρώ.

Τι ορίζει η σύμβαση

Σύμφωνα με το σχέδιο της διαβαθμιδικής σύμβασης, το οποίο θα συζητηθεί, προκειμένου να εγκριθεί από το Σώμα του Περιφερειακού Συμβουλίου, ορίζεται, πως η Περιφέρεια αναλαμβάνει την παρακολούθηση και διακίνηση των χρηματορροών και εκτέλεση των πληρωμών από την οικονομική της υπηρεσία με πόρους που θα διαβιβάζονται από τον Δήμο Μυκόνου.

Ο Δήμος Μυκόνου αναλαμβάνει την αρμοδιότητα της χρηματοδότησης των μελετών που θα εκπονηθούν. Επίσης θα διαθέσει στην Περιφέρεια εκπονηθείσα για δική του χρήση μελέτη για το συγκεκριμένο αντικείμενο, η οποία αφού ελεγχθεί από την Περιφέρεια θα αξιοποιηθούν οι λύσεις που θα γίνουν αποδεκτές για την ανάθεση των λοιπών μελετών που απαιτούνται για να ωριμάσει το έργο προς δημοπράτηση (ενδεικτικά αναφέρουμε περιβαλλοντική μελέτη, τεύχη δημοπράτησης, κ.λ.π.). Η αρμοδιότητα χρηματοδότησης για το τμήμα που η οδός σύνδεσης είναι επαρχιακή εκχωρείται από την Περιφέρεια στον Δήμο Μυκόνου.

Τέλος, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, δεδομένου ότι η οδός Τούρλου-Χώρας Μυκόνου αποτελεί τον άξονα σύνδεσης και επικοινωνίας των λιμενικών έργων που υπάρχουν στην αρχή και στο τέλος της οδού, θα εξετάσει και θα γνωμοδοτήσει για τις τεχνικές λύσεις που θα δοθούν ως προς την επίδραση που θα έχουν στις λιμενικές ζώνες και εν γένει στην λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών.

Η Σύμβαση Διαβαθμιδικής Συνεργασίας  ισχύει από την ημέρα της υπογραφής της από τα  συμβαλλόμενα μέρη και έχει χρονική διάρκεια 26 μηνών.

Οι τμηματικές προθεσμίες του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης έχουν ως εξής : 

·         στάδιο παράδοσης και ελέγχου της μελέτης που διαθέτει ο Δήμος Μυκόνου δύο μήνες,

·         στάδιο σύνταξης τευχών για την διαδικασία ανάθεσης της περιβαλλοντικής μελέτης δυο μήνες

·         στάδιο διαδικασίας ανάθεσης και υπογραφής σύμβασης  τέσσερις μήνες

·         στάδιο εκπόνησης της περιβαλλοντικής μελέτης  πέντε μήνες

·         στάδιο αδειοδοτήσεων έξη μήνες. Εντός αυτού του χρονικού διαστήματος θα ανατεθούν όποιες συμπληρωματικές μελέτες προκύψουν αναγκαίες.

·         στάδιο εκπόνησης λοιπών μελετών και τευχών δημοπράτησης επτά μήνες

Ετικέτες: