Απολογισμός της διαδικτυακής καμπάνιας της ΠΝΑΙ για την τουριστική προώθηση των νησιών και τα επόμενα βήματα προβολής

Το Ν. Αιγαίο “ταξιδεύει” ψηφιακά

Σε περισσότερους από 150 εκατομμύρια ανθρώπους “ταξίδεψε” ψηφιακά το Νότιο Αιγαίο μέσα από την τουριστική διαδικτυακή καμπάνια που προώθησαν ο ΣΕΤΕ, η Marketing Greece σε συνεργασία με την ΠΝΑι με κεντρικό σύνθημα “Aegean Islands Like No Other”, με τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα να αναδεικνύονται ως ένα ενιαίο σύνολο ξεχωριστών και μοναδικών προορισμών.

Στην κατεύθυνση που ακολουθεί η Περιφέρεια για την ψηφιακή προβολή των δύο νησιώτικων συμπλεγμάτων του Ν. Αιγαίου, καταγράφηκε ο απολογισμός των δράσεων προώθησης της πρώτης περιόδου στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που έλαβε χώρα στη Ρόδο, ενώ επιπλέον, η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης, Μαριέττα Παπαβασιλείου έδωσε το στίγμα της κατεύθυνσης που θα ακολουθηθεί την αμέσως επόμενη περίοδο για την ανάδειξη των νησιών ως προορισμών εμπειρίας.

Στον συγκεκριμένο άξονα, γνωστοποίησε πως το κεντρικό σύνθημα “Aegean Islands-Like No Other” θα συνοδεύεται από το σλόγκαν “Επιλέγω Νότιο Αιγαίο για κάθε στιγμή που είναι ξεχωριστή”.

Δυνατό το στίγμα των νησιών σε διεθνείς αγορές”

Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού για την πρώτη περίοδο δράσεων και προβολής μέσα από την ψηφιακή καμπάνια, “Έχοντας ως στόχο να αφήσουμε δυνατό το στίγμα του Νοτίου Αιγαίου στις διεθνείς αγορές, δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece ένα πρωτοποριακό πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής με ορίζοντα τριετίας. Τα αποτελέσματα από την πρώτη περίοδο εφαρμογής αυτού του στρατηγικού σχεδίου είναι αξιοσημείωτα και, πλέον, έχουμε προχωρήσει στην επόμενη φάση αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και τις νέες μεθόδους του τουριστικού Marketing”. Πέραν της ανάδειξης της μοναδικότητας του κάθε νησιού ξεχωριστά και τις εμπειρίες που προσφέρει το κάθε νησί σε κάθε επισκέπτη, η ίδια εξήγησε πως, καθώς “οι δυνατότητες των νησιών είναι ανεξάντλητες”, στόχος και στη συνέχεια είναι να υπάρξει η ανάδειξή τους με σύγχρονα εργαλεία.

“Το εγχείρημα της προβολής μίας πολυνησιακής Περιφέρειας όπως είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό” σχολίασε, τονίζοντας πως, κύριος και βασικός στόχος είναι “να παρακινήσουμε τους εν δυνάμει επισκέπτες απ’ όλες τις τουριστικές αγορές να επιλέξουν συνειδητά το Νότιο Αιγαίο για όλες τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει”.

Εξειδίκευση σε κάθε νησί

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η τοποθέτηση του συμβούλου marketing τουριστικού προϊόντος της Marketing Greece, Ιωσήφ Πάρσαλη, ο οποίος μεταξύ άλλων κι εστιάζοντας στη συνέχιση του σημαντικού και στοχευμένου έργου για την προώθηση των νησιών, εξήγησε πως, “Σήμερα μετά από δύο χρόνια, η καμπάνια περνά στο επόμενο στάδιο”, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως, “Οι βασικοί στρατηγικοί άξονες παραμένουν ίδιοι”. Αναφερόμενος συγκεκριμένα και στην επόμενη περίοδο, δήλωσε πως, “Ο επόμενος στόχος μας είναι η ειδίκευση και η σύνδεση. Εξειδικεύουμε ακόμη περισσότερο την ευρύτερη καμπάνια σε κάθε νησί ξεχωριστά. Συνδέουμε το τουριστικό προϊόν του Νοτίου Αιγαίου με τις λέξεις πολιτισμός, αθλητισμός, γαστρονομία και προχωράμε στο πλέγμα των δράσεων προβολής με νέο περιεχόμενο”. Επιπλέον, επεσήμανε πως, “Διατηρούμε τη μοναδικότητα, το Aegean Like No Other ως το κεντρικό μας concept, αλλά εμβαθύνουμε περισσότερο, οδηγούμε το slogan στην κατεύθυνση του “Επιλέγω Νότιο Αιγαίο, για κάθε στιγμή που είναι ξεχωριστή. Θα μεταφράσουμε την κάθε εμπειρία σε μία μοναδική στιγμή μέσα από κάποιες αλήθειες και ιστορίες που μεταφράζονται σε συναίσθημα”. Προτού ολοκληρώσει την παρουσίασή του, διευκρίνισε πως, “Η επένδυση στην προβολή του τουρισμού μας είναι επένδυση στο μέλλον του τόπου μας και στους ανθρώπους, Η προβολή μαζί με την αναβάθμιση των υποδομών και τη δημιουργία νέων ταξιδιωτικών εμπειριών είναι τα τρία από τα βασικά προαπαιτούμενα για να έχει μέλλον ο τουρισμός μας(...)”.

Αποτελέσματα πρώτης περιόδου

Ακολούθως, η κ. Παπαβασιλείου προέβη σε έναν απολογισμό των επιτυχιών της πρώτης περιόδου για την εφαρμογή του τριετούς πλάνου τουριστικής προβολής της ΠΝΑι, αναφέροντας πως έχουν πραγματοποιηθεί τα παρακάτω: 29 δημοσιογραφικές αποστολές μεγάλων Μέσων του εξωτερικού, φωτογράφιση μόδας στην Κω, 2 ειδικές ενέργειες με celebrities, 1 ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη από μέσο της Γαλλίας, 1 στοχευμένος διαγωνισμός στην Αγγλία και 12 ενέργειες δημοσιότητας ενώ επιπλέον, αναφέρθηκε και στη συνεργασία με τον ΕΟΤ για τα δημοσιογραφικά ταξίδια που έγιναν από βασικές αγορές του εξωτερικού στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Σχετικά με τις ενέργειες δημοσίων σχέσεων σε διεθνές επίπεδο, τα αποτελέσματα δημοσιότητας καταγράφηκαν για 41 νησιά του Νοτίου Αιγαίου, σε 950 έντυπα και online άρθρα ενώ μετρήθηκε 19.000.000  συνολική κυκλοφορία μέσων και 4.000.000.000 μοναδικών επισκεπτών κάθε μήνα στις σελίδες των ΜΜΕ που προβλήθηκε η ΠΝΑι (9.500.000€ Ισοδύναμη διαφημιστική αξία (AEV*) της δημοσιότητας). Άξιο λόγου έργο έγινε και μέσω των 31 bloggers και digital ifluencers αποστολές (ψηφιακοί διαμορφωτές γνώμης), καθώς επίσης καταγράφηκαν 3.650 posts στα Μέσα Κοινωνικής τους Δικτύωσης, 48 Blogposts, 150.000.000 Social Media Impressions και 15 vlogs.

Aegean Islands Like No Other

Σχετικά με το πλάνο δράσεων προβολής των νησιών μέσα από την καμπάνια “Aegean Islands. Like No Other”, το περιεχόμενο και τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν ήταν τα ακόλουθα: Δημιουργικές εφαρμογές και διαφημιστικά μηνύματα για κάθε νησί ξεχωριστά, Story telling κείμενα για τα τουριστικά προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου και για όλα τα νησιά σε ελληνικά και αγγλικά, Διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας με τις τοπικές αρχές και φορείς κάθε νησιού, Διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας με τις τοπικές αρχές και φορείς κάθε νησιού, Ανάπτυξη αποκλειστικού campaign microsite για τις ανάγκες ψηφιακής προώθησης, Ανάπτυξη ειδικών σελίδων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Προώθηση και διαφήμιση των προορισμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Υλοποίηση Πλάνου Ψηφιακής Προώθησης. Επιπρόσθετα, όσον αφορά στην ανάπτυξη περιεχομένου για όλους τους προορισμούς και τα τουριστικά προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου υπήρξαν 160 διαφημιστικές εφαρμογές και 50 story telling κείμενα σε ελληνικά και αγγλικά, για όλα τα νησιά, ενώ δεν πρέπει να παραβλεφθεί η αναφορά πως, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης καμπάνιας, “σχεδιάστηκε ψηφιακή καμπάνια με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής λιακάδας και των εμπειριών που προσφέρουν τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου” με ιδιαίτερη απήχηση (3.000 λιακάδες (sharing) και 1.000.000 απήχηση στα Social media (reach).

Προβολή μέσω Discovergreece

Σχετικά με την προβολή του Ν. Αιγαίου μέσω της Discovergreece, η κ. Παπαβασιλείου υπογράμμισε ότι τα νησιά απόλαυσαν ειδικά ψηφιακά αφιερώματα για τους προορισμούς, προώθηση στην κεντρική σελίδα του Discovergreece.com, ανάπτυξη περιεχομένου για νέους προορισμούς, φιλοξενία Blog Posts και σταθερή προώθηση μέσω των Social Media λογαριασμών. Η ίδια δεν παρέλειψε να σημειώσει και τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.