Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου σχετικά με την εξυπηρέτηση της Cycladic IFLY στα αεροδρόμια Μυκόνου, Σαντορίνης, Πάρου και Ρόδου τη θερινή σεζόν

Ζητούν ανταπόκριση για την αεροπορική διασύνδεση

Να δοθούν slots και τους καλοκαιρινούς μήνες

Την πολιτική απόφαση να στηρίξει τις πτήσεις της Cycladic IFLY στα αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου και τη θερινή περίοδο, έλαβε το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του, αναγνωρίζοντας την προσφορά της αεροπορικής εταιρείας στο θέμα της διασύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.

Ειδικότερα, η Περιφερειακή Αρχή πρότεινε να ζητηθεί “η τροποποίηση της αερολιμενικής διάταξης 4 για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR Schedule πτήσεων μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου”, προκειμένου η εταιρεία να μπορεί να προσγειώνεται και να απογειώνεται απρόσκοπτα και τους επόμενους μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων και εισηγητής του θέματος, Γιώργος Λεονταρίτης, η εν λόγω διάταξη σήμερα εμποδίζει την παραχώρηση slots στους ανωτέρω συντονισμένους αερολιμένες για ορισμένα αεροσκάφη, με αποτέλεσμα να προκύπτει ζήτημα για την εν λόγω εταιρεία.

Όπως υπενθυμίστηκε όμως, η Cycladic IFLY έχει έρθει να εξυπηρετήσει αποκλειστικά το Ν. Αιγαίο και ως εκ τούτου, η Περιφέρεια οφείλει να στηρίξει την πρωτοβουλία της, προς όφελος των νησιωτών. Ως εκ τούτου, αποφάσισε να κάνει παρέμβαση προς τις αρμόδιες αρχές και τον Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού (ΕΟΣ).

Το θέμα υπερψηφίστηκε από όλες τις παρατάξεις ενώ η Λαϊκή Συσπείρωση απείχε.

Αξίζει να διευκρινιστεί πως slots είναι η παραχώρηση χώρου στα αεροδρόμια για τη στάση των αεροσκαφών, θέμα για το οποίο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες είναι εξαιρετικά αυξημένος.

Γ. Λεονταρίτης: Παρέμβαση στον ΕΟΣ

Αναφορικά με την παρουσία της εταιρείας και τη συνέχιση των πτήσεών της και το επόμενο διάστημα, μίλησε ο Γιώργος Λεονταρίτης. “Πριν από λίγους μήνες είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μία νέα αεροπορική εταιρεία. Το σημαντικό είναι ότι αυτή η αεροπορική εταιρεία έρχεται να διασυνδέσει τα νησιά μας. Αυτός είναι ο πρωταρχικός της στόχος. Γι αυτό, σήμερα έχουμε εισήγηση για τη συγκεκριμένη εταιρεία σε κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει” ανέφερε προλογικά, μιλώντας για το εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδηθεί.

“Έχει προκύψει ένα πρόβλημα, ένα πρόβλημα που έχει να κάνει με τους κανονισμούς πτήσης και που κατά την άποψή μας, δεν είναι ανυπέρβλητο. Γι αυτό και συζητάμε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο προκειμένου να ληφθεί πολιτική απόφαση και η εισήγηση η δική μας να πάει προς τα όργανα που τελικά θα αποφασίσουν για να αλλάξουν την αερολιμενική διάταξη 4, η οποία εμποδίζει την παραχώρηση slots σε ορισμένα από τα αεροδρόμια της Περιφέρειας”.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε διευκρινιστικά, “τα slots κατανέμουν τις πτήσεις βάσει της διαθέσιμης χωρητικότητας που έχει το κάθε αεροδρόμιο για να μπορούν να αποφεύγονται οι συνωστισμοί και να γίνεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εγκαταστάσεων. Slots χρησιμοποιούν μόνον οι συντονισμένοι αερολιμένες και στο Ν. Αιγαίο είναι τα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Πάρου, της Σαντορίνης και της Ρόδου. Τα υπόλοιπα αεροδρόμια που δεν αναφέρονται δεν ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Επομένως δεν υπάρχει πρόβλημα και για την παραχώρηση slots στη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας”.

Ο κ. Λεονταρίτης αναφέρθηκε και στην πρόθεση της εταιρείας να συνδέσει το Ν. Αιγαίο με αεροδρόμια της Κρήτης.

“Επίσης συντονισμένοι είναι οι αερολιμένες των Χανίων και του Ηρακλείου με τους οποίους θέλει και έχει στο πρόγραμμά της η αεροπορική εταιρεία να συνδέσει το Νότιο Αιγαίο” σχολίασε χαρακτηριστικά, λέγοντας ακόμη πως, “για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα που υπάρχει με τους αερολιμενικούς κανονισμούς εισαγάγουμε το θέμα και ζητάμε από τις αρμόδιες αρχές που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού (ΕΟΣ), να εξετάσει το θέμα που δεν είχε προκύψει στο παρελθόν”.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, αυτό δεν είχε προκύψει, καθώς “δεν είχε υπάρξει μέριμνα για αεροσκάφη με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά”.

Ως εκ τούτου, ο ίδιος υπογράμμισε πως, “ζητάμε να δώσει την πρέπουσα λύση που δεν είναι άλλη από την παραχώρηση των slots, δεδομένου ότι η αεροπορική εταιρεία, αλλάζει τον χάρτη των νησιών μας και λύνει ένα τεράστιο πρόβλημα ανάμεσα σε άλλα που έχουμε στα νησιά μας που δεν είναι άλλο από το θέμα της διασύνδεσης”.

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Λεονταρίτης επεσήμανε πως, “ευελπιστούμε πως και με τη δική μας έκφραση της επιθυμίας θα δοθεί σίγουρα λύση για να μπορέσει να συνεχίσει αυτή η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματικά θα αλλάξει τον χάρτη διασύνδεσης των νησιών μας, την οικονομία πολλών νησιών και θα δώσει άλλες προοπτικές στο τουριστικό προϊόν μας και στο θέμα των μετακινήσεων ημών και για τα περιφερειακά συμβούλια και για θέματα υγείας”.

Ανταγωνισμός και μείωση τιμών

Την έγκρισή τους στην πρόταση του αντιπεριφερειάρχη έδωσαν οι περισσότεροι σύμβουλοι που τοποθετήθηκαν. Ενδεικτικά, από τη μείζονα αντιπολίτευση, ο Μηνάς Λυριστής από τη Μύκονο δήλωσε τα εξής: “Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει το εύφορο έδαφος να έρχονται τέτοιες εταιρείες που να εξυπηρετούν τα δικά μας νησιά, στις ενδοκυκλαδικές ή ενδοδωδεκανησιακές συγκοινωνίες γιατί πολλές φορές με το πλοίο μπορεί να μην είναι εύκολο για τον καθέναν να κάνει μια διαδρομή. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και επειδή ζούμε και στην εποχή του καπιταλισμού είναι σημαντικό να δίνεται πρόσφορο έδαφος, να έρχονται κι άλλες εταιρείες και να γίνεται υγιής ανταγωνισμός, να πέφτουν οι τιμές και άρα, τελικός αποδέκτης της πολιτικής να είναι ο πολίτης. Αυτό νομίζω πως θέλουμε όλοι εδώ πέρα”.

Σε ανάλογο τόνο και ο περιφερειακός σύμβουλος της πλειοψηφίας από την Κέα, Γιάννης Ευαγγέλου, ανέφερε τα ακόλουθα: “Ο ΕΟΣ κάθε χώρας συγκαλείται μία φορά τον χρόνο στις Βρυξέλες για τα διεθνή αεροδρόμια και γίνεται η μοιρασιά των slots. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν πόλεμο για τη διεκδίκηση των slots από τις εταιρείες και η φωνή μας είναι πολύ σημαντική.

Πολύ σωστά παίρνουμε μέρος σε αυτό το θέμα γιατί δεν είναι μόνον το εμπόριο αλλά και το κοινωνικό έργο που επιτελείται από πολλές εταιρείες που παίρνουν με μεγάλο ρίσκο”.

Γ. Χατζημάρκος: Το θέμα και στους Δήμους

Αυτονόητη θεώρησε τη στήριξη της αεροπορικής εταιρείας μέσω απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος.

“Είναι ένα θέμα 100% πολιτικό. Για πρώτη φορά στην ιστορία εμφανίζεται μία ιδιωτική εταιρεία που αγοράζει καινούργια αεροπλάνα και τα βάζει να συνδέουν μόνο νησιά μας μεταξύ τους. Ποιος κερδίζει από αυτό; Η εταιρεία χρήματα. Αιτία πολέμου για το ΚΚΕ. Δεν μας πειράζει εμάς.

Αγαπάμε το υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον” σχολίασε ο ίδιος απέναντι στις επιφυλάξεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, επισημαίνοντας ακόμη τα εξής: “Ποιος άλλος κερδίζει; Τα νησιά και οι νησιώτες. Και συμβαίνει μόνο στην Περιφέρειά μας και γίνονται συζητήσεις στο Υπουργείο για να δοθούν slots τους καλοκαιρινούς μήνες. Σημειωτέον πως αυτή η εταιρεία πετάει και τον χειμώνα. Θέλει πολύ μυαλό να σκεφτεί κανείς ότι τον χειμώνα μπαίνει μέσα; Προφανώς”.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο Γιώργος Χατζημάρκος επεσήμανε πως, “εμείς πρέπει να υποστηρίξουμε και αμέσως μετά από εμάς το θέμα θα το στηρίξει και ο Α΄ βαθμός αυτοδιοίκησης. Κι αυτό επειδή πρέπει να δώσουμε το στίγμα μας στην κυβέρνηση που εποπτεύει τη λειτουργία φορέων όπως ο ΕΟΣ. Πιέζουμε την κυβέρνηση να δώσει το δικό της πολιτικό μήνυμα σε όλους αυτούς που εποπτεύει”.

 

 

 

 

Ετικέτες: