Επιστροφή στη συνδιδασκαλία
- Δευτέρα, 15 Απριλίου, 2013 - 06:00
Να εξαντληθεί στο μέγιστο η πίεση που μπορεί να ασκηθεί προς το υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με την προσεχή κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών της Α' Βαθμιας Εκπαίδευσης, ήταν η πρόταση του προέδρου του Συλλόγου Νηπιαγωγών και Δασκάλων Σύρου, Τήνου και Μυκόνου, Γιώργου Καλημερίδη κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στην σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου.
Το θέμα εισηγήθηκε ως κατεπείγον ο πρόεδρος της δημοτικής επιτροπής Παιδείας, Μιχάλης Ζουλουφός μετά από σχετικό αίτημα του Συλλόγου, αφού αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση καθώς η πιθανή κατάργηση οργανικών θέσεων στα δημοτικά θα γυρίσει δεκαετίες πίσω τη δημόσια εκπαίδευση.
Θα στοιβάζονται στις τάξεις
“Την προηγούμενη Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας έστειλε έγγραφο σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το οποίο υπολογίζει την οργανικότητα των σχολικών μονάδων με βάση τον αριθμό 25”, ανέφερε ο κ. Καλημερίδης αρχικά στην τοποθέτησή του, εξηγώντας ότι η εφαρμογή αυτού του μέτρου – ενδεικτικά για τη Σύρο - θα σημάνει ότι, “το σύνολο των 6θεσιων σχολείων της Σύρου θα μετατραπεί σε 4θεσιες και 5θεσιες σχολικές μονάδες. Αντίστοιχα οι μεγαλύτερες σχολικές μονάδες, θα χάσουν 3 ή 4 οργανικές θέσεις”.
“Ξαναγυρνάμε στην εποχή της συνδιδασκαλίας όπου θα έχουμε ενδεχομένως, την πρώτη τάξη μαζί με την τρίτη ή την πέμπτη με την έκτη, ανάλογα ποια τμήματα θα είναι πιο μικρά ενώ και στα μεγαλύτερα σχολεία, θα οδηγηθούμε σε συμπτύξεις τμημάτων όπου θα μπορούμε να φτάσουμε μέχρι 30 ή 35 παιδιά ανά τμήμα”, πρόσθεσε, συμπληρώνοντας στη συνέχεια πως: “Η πολιτική του υπουργείου έχει σαφή και συγκεκριμένη στόχευση. Προσπαθεί να εξοικονομήσει εκπαιδευτικό προσωπικό και είναι η ίδια πολιτική που οδηγεί στην απώλεια οργανικών θέσεων στο Νοσοκομείο”. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των νησιών και της επαρχίας, με δεδομένο τον αριθμό των μαθητών, ο κ. Καλημερίδης υπογράμμισε ότι θα αναγκάζονται τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε ολιγοθέσια σχολεία. “Ξαφνικά η Σύρος θα αποκτήσει ένα σχολικό δίκτυο που θα θυμίζει την εποχή του '60” σχολίασε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζοντας μάλιστα ότι, “το υπουργείο ακολουθεί αυτή την πολιτική αφού δεν κάνει διορισμούς και δεν θα πάρει την επόμενη χρονιά αναπληρωτές” αλλά και πως, “εφαρμόζει με μαθηματική ακρίβεια τους στόχους που θέτει το δημοσιονομικό σύμφωνο, το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα”, τονίζει ότι πρόκειται εν τέλει για “πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου”.
Ο ίδιος, υπεραμύνθηκε πως πρέπει να προασπιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου και αιτήθηκε από τους δημοτικούς συμβούλους να στηρίξουν το Σύλλογο με κάθε τρόπο, μέσω του οποίου θα διεκδικηθεί συλλογικά μία καλύτερη Παιδεία για τη νέα γενιά.
“Σκοτώνουν” λαϊκές κατακτήσεις
Αμέσως μετά την τοποθέτηση του προέδρου του Συλλόγου, το λόγο πήραν οι επικεφαλής των παρατάξεων. Ο Γιώργος Πάπιτσης υποστήριξε πως το ζήτημα είναι σοβαρό και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, παρέχοντας τη θετική ψήφο του στα αιτήματα του Συλλόγου, ενώ ο Κώστας Απέργης επεσήμανε πως “απέναντι σε μία συνειδητή πολιτική επιλογή που χτυπά κατακτήσεις του ελληνικού λαού” πρέπει να υπάρξει απάντηση, αφού στόχος αποτελεί η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και κατ΄ επέκταση η αλλοίωση της ελληνικής νέας γενιάς, με στόχο να δημιουργηθούν άλλοι λαοί υπό την “ομπρέλα” της Μέρκελ. “Καλό θα ήταν ο δήμος να φύγει από την εσωστρέφεια” σχολίασε χαρακτηριστικά. Παρόμοια ήταν τα λόγια του Ανδρέα Τζίνη, ο οποίος συμπλήρωσε πως “θα πρέπει να γίνει χαλασμός” και να υπάρξει ψήφισμα που θα απευθύνεται και στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, Διονύση Μεσσάρη ενώ ταυτόχρονα πρότεινε πως θα ήταν ωφέλιμο, να δημιουργηθεί μία επιτροπή με όλους τους Συλλόγους και τους Φορείς ώστε οργανωμένα να αντιπαρατεθεί με την “καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική”.
Διόγκωση των μορφωτικών ανισοτήτων
Όσον αφορά στο θέμα, άξιες λόγου υπήρξαν οι τοποθετήσεις δύο συμβούλων της πλειοψηφίας, οι οποίοι ανέλυσαν σε βάθος το στόχο των νέων μέτρων. Ο αντιδήμαρχος Νίκος Αλμπανόπουλος εξήγησε ότι όλα δείχνουν πως θα καταγραφούν “ραγδαίες αλλαγές με αυτές τις μετρήσεις οργανικότητας” και κυρίως στο νησί της Σύρου. “Πέρα από την υποβάθμιση της Παιδείας υπάρχει ένα ταξικό στοιχείο που πρέπει να δούμε σε αυτή την απόφαση” υποστήριξε, εξηγώντας ότι, “σχολεία που δε βρίσκονται στο κέντρο ή στον άξονα της Ερμούπολης όπως το σχολείο της Άνω Σύρου, το 3ο δημοτικό και άλλα “στην ουσία “θα μετατραπούν σε 4θεσια και πολύ γρήγορα θα κλείσουν. Γιατί ποιος γονέας θα στείλει τα παιδιά του σε 4θεσιο σχολείο; Αυτά τα σχολεία πηγαίνουν για κλείσιμο και περιοχές του νησιού θα περιθωριοποιούνται, θα υποβαθμίζονται και θα ερημοποιούνται”.
Από τη δική του πλευρά, ο Ανδρέας Γιαλόγλου, αναφέρθηκε στο γεγονός πως, η εκπαίδευση στα νησιά βάλλεται σε μεγάλο βαθμό και αυτός είναι ένας παράγοντας που θα διογκώσει τις μορφωτικές ανισότητες. “Θα πρέπει το θέμα να τεθεί σε επίπεδο εθνικής πολιτικής” σημείωσε, αναλύοντας τη θέση του και λέγοντας ότι: “Οφείλουμε να πούμε ότι η νησιωτικότητα είναι στοιχείο απαράβατο για να μείνει ο κόσμος στα νησιά και να μη “συρρικνωθούν””. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, επανέλαβε πως, το συγκεκριμένο επιχείρημα της νησιωτικότητας είναι το μόνο που μπορεί να διατηρήσει την οργανικότητα των σχολείων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Συμμετοχή των μηχανικών Κυκλάδων στις συγκεντρώσεις για την τραγωδία των Τεμπών
25 Φεβ. 2025 - 20:42 - Π. Ραουζαίος: "Ζητάω μία ειλικρινή και αληθινή, δημόσια συγγνώμη"
25 Φεβ. 2025 - 19:16 - Η παρέμβαση του Άρη Ρώτα για το κλειστό γήπεδο μπάσκετ
25 Φεβ. 2025 - 14:37 - Αλ. Αθανασίου: "Ο Πέτρος Ραουζαίος να ζητήσει δημόσια συγγνώμη"
25 Φεβ. 2025 - 13:24 - Κάλεσμα της ΕΜΔΥΔΑΣ για συμμετοχή στην απεργία της 28ης Φεβρουαρίου
25 Φεβ. 2025 - 8:16