Νέα συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Ατζέντα για τα οικονομικά

- Ανείσπρακτα που θα παραμείνουν ανείσπρακτα με “φόντο” την ελεγχόμενη στάθμευση - Π. Καραμήτσας: Να εξετασθεί επισταμένως η κατασκευή ξύλινης επέκτασης ώστε να προασπιστεί η ασφάλεια των πλοίων

Οικονομικά ζητήματα κατά κύριο λόγο τέθηκαν στο μικροσκόπιο των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στα γραφεία στην Ερμούπολη.

Τα μέλη προχώρησαν στην έγκριση της σύνταξης έκθεσης του β΄τριμήνου της εκτέλεσης του προϋπολογισμού, ενημερώθηκαν για τα ποσά που – όπως ήταν αναμενόμενο – δε θα εισπραχθούν, από τη μη εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης καθώς για τη μη επιβολή λιμενικών τελών στα κρουαζιερόπλοια, ενώ “πονοκέφαλος” αποτέλεσε για ακόμη μία φορά, η οφειλή των 92 χιλιάδων ευρώ του δήμου Σύρου – Ερμούπολης προς το Ταμείο, ζήτημα, για το οποίο αποφάσισαν οι συνεδριάζοντες, πως πρέπει να αναζητηθεί άμεσα λύση, σε διαφορετική περίπτωση η οφειλή θα βεβαιωθεί στη ΔΟΥ.

Τα μέλη παραχώρησαν επίσης τη θετική ψήφο τους στις δύο εγκρίσεις προμελέτης που σχετίζονται με την κατασκευή ποδηλατοδρόμου ενώ τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως σε ανάλογη ενημέρωση που παραχώρησε ο κ. Βελισσαρίου για το φορτηγό πλοίο ECS ISABEL, επεσήμανε πως υπάρχουν πιθανότητες εντός της τρέχουσας εβδομάδας να απομακρυνθεί από την προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων αφού ήδη έχουν προχωρήσει όλες οι τυπικές διαδικασίες σε ικανοποιητικό βαθμό που να επιτρέπουν την αναχώρησή του.

“Φούσκα” 230.000 ευρώ από την ελεγχόμενη στάθμευση

Το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη του Λιμενικού Ταμείου ήταν η σύνταξη έκθεσης προϋπολογισμού για το β΄ τρίμηνο του έτους. Στο πλαίσιο της συζήτησης για τα έσοδα, επισημάνθηκε ότι κάποια από τα προβλεπόμενα ποσά που είχαν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό είναι ανέφικτο να εισπραχθούν. Συγκεκριμένα, κατέστη σαφές πως τα 230 χιλιάδες ευρώ για το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, καθίσταται όνειρο θερινής νυκτός, αφού το μέτρο

στην καλύτερη περίπτωση θα εφαρμοστεί μετά το Σεπτέμβρη. Σε συνάρτηση με αυτό, τονίσθηκε ότι και τα 5.000 ευρώ που αφορούσαν σε παραβάσεις του μέτρου, “διαγράφονται” ενώ ανείσπρακτα όπως ειπώθηκε θα μείνουν και πολλά από τα λιμενικά τέλη για χρήση τμήματος της χερσαίας ζώνης. Συγκεκριμένα, ο κ. Βελισσαρίου, στην επιχειρηματολογία του, υποστήριξε ότι τα ποσά που έπρεπε να καταβάλουν τα κρουαζιερόπλοια, δεν τα απαιτεί το Λιμενικό Ταμείο “όπως ανάλογα κάνουν και άλλα Ταμεία” με το σκεπτικό πως, “μέσω αυτού του τρόπου γίνεσαι ελκυστικό λιμάνι για την απόκτηση μελλοντικών “πελατών””, στο πεδίο της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Αυτό το ποσό στα χαρτιά, υπολογιζόταν να “αγγίξει” τις 10 χιλιάδες ευρώ. Τουλάχιστον, όπως επεσήμαναν τα μέλη του Ταμείου, τα ανωτέρω θέματα και τα ανείσπρακτα ποσά, “δεν επηρεάζουν το τεχνικό κομμάτι του πλάνου που έχει το Λιμενικό Ταμείο”.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ακόμη, πως ομόφωνα συνηγόρησαν τα μέλη και για το θέμα της διάθεσης πίστωσης είκοσι χιλιάδων ευρώ ετησίως για την πληρωμή των καβοδετών που εργάζονται στον επιβατικό σταθμό, προσφέροντας αξιόλογο έργο, με την παρατήρηση μερικών εκ των παρευρισκομένων μελών, να μεριμνούν για την ευπρεπή παρουσία τους καθημερινά.

Ανεξόφλητα από το δήμο Σύρου - Ερμούπολης

Στην ίδια συνεδρίαση, ο Γιώργος Βελισσαρίου εξέφρασε έντονα τον προβληματισμό για τα 92 χιλιάδες ευρώ που οφείλει ο δήμος Σύρου – Ερμούπολης στο Λιμενικό Ταμείο λόγω παραχώρησης χρήσης χώρου στάθμευσης. Πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα που απασχολεί τα μέλη στις τελευταίες τρεις συνεδριάσεις, αφού η δημοτική αρχή παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις ότι θα εξοφληθεί το ποσόν, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ταμείου, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια. Το ΔΣ αποφάσισε να προχωρήσει σε νέα συνάντηση ο Γιώργος Βελισσαρίου με το δήμαρχο, Γιάννη Δεκαβάλλα μετά από παρατήρηση του αντιδημάρχου Φώτη Ξαγοράρη, πως η εξόφληση δεν είναι εφικτή εάν δεν ρυθμιστεί μία τεχνική παράμετρος μέσω της νομικής υπηρεσίας του δήμου που αφορά στη μη υπογραφή σύμβασης για το εν λόγω ζήτημα ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ο κ. Βελισσαρίου επεσήμανε ωστόσο, πως το Λιμενικό Ταμείο θα συζητήσει εκ νέου με το δήμαρχο, αλλά ανέφερε με σαφήνεια πως αν δεν υπάρξει θετική εξέλιξη εντός του τρέχοντος μήνα, τότε θα προχωρήσει στη βεβαίωση της οφειλής στη ΔΟΥ.

Ποδηλατόδρομος και εξυπηρέτηση πλοίων

Ομόφωνα εγκρίθηκαν και τα δύο θέματα της προμελέτης για την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου συνολικά, που σχετίζονται με τη χερσαία ζώνη. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης των ανωτέρω, ο Λιμενάρχης και μέλος του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτης Καραμήτσας, προχώρησε σε μία σημαντική παρατήρηση. Αμέσως μετά από τη σύντομη παρουσίαση του σχεδίου που αφορά στην ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, από όπου θα “διέρχεται” και ο ποδηλατόδρομος, στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Διακοδημητρίου με τον αντιδήμαρχο κ. Αλμπανόπουλο από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, ο κ. Καραμήτσας παρατήρησε πως η ξύλινη επέκταση που προβλέπεται να κατασκευαστεί κατά μήκος του παραλιακού τμήματος από το ύψος της πιάτσας των Ταξί έως και την πλατεία Κανάρη, προκειμένου να εξυπηρετεί τα μικρά σκάφη, θα εμποδίζει την εξυπηρέτηση των πλοίων που δένουν εκεί, τονίζοντας ότι είναι μία σημείωση που πρέπει να καταγραφεί και να εξετασθεί εκ νέου και με προσοχή. Από την πλευρά του, ο κ. Αλπμανόπουλος υποστήριξε ότι είναι μία πρόταση θεωρητική που δεν είναι απαραίτητη η υλοποίησή της, στην περίπτωση που αποδειχθεί πως θα προκαλέσει κάποια προβλήματα σε πλοία.

Θέμα ημερών η αναχώρηση

Τέλος, στην ενημέρωση που παραχώρησε ο πρόεδρος όσον αφορά στην απομάκρυνση του φορτηγού πλοίου ECS ISABEL μετά από την αγορά του, από νέα πλοιοκτήτρια εταιρεία, τόνισε ότι ενδεχομένως αυτό, να αναχωρήσει μέσα σε αυτήν την εβδομάδα, αφού ήδη έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό όλες οι ενέργειες που απαιτούντο. Επιπρόσθετα, ο ίδιος σημείωσε ότι τα λιμενικά τέλη που οφείλονται στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ανέρχονται σε 3.000 ευρώ και πρόκειται να ζητηθούν από τους πλοιοκτήτες, όπως άλλωστε τα ποσά που δαπανήθηκαν για την αγορά εξοπλισμού για την ασφάλειά του, καθώς και τα χρήματα για την αμοιβή των δύο δικηγόρων της υπόθεσης. Μάλιστα για τα λιμενικά τέλη, απαντώντας ταυτόχρονα σε ερώτηση μέλους του Δ.Σ., σχετικά με το ποσό που δεν είναι υψηλό, ξεκαθάρισε πως μέρος αυτών, έχει καταβάλλει ο πράκτορας του πλοίου, Νίκος Βασιλικός, ο οποίος με τη σειρά του θα αιτηθεί την εξόφληση από τη νέα πλοιοκτήτρια εταιρεία.