Απλή αριθμητική
- Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2014 - 06:10
Με νέα επιστολή του, ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιάννης Δεκαβάλλας, υιοθετώντας μία ιδιαιτέρως βαρύγδουπη φρασεολογία, προσπαθεί να αιτιολογήσει τις οικονομικές αποκλίσεις, στις οποίες αναφέρθηκε η εφημερίδα, βασιζόμενη σε έγγραφα δημοτικών αποφάσεων.
Θεωρώντας ότι με το να μεταφράζει, κατά το δοκούν, φράσεις του δημοσιεύματος, να προβαίνει σε προσωπικές προσβολές και να προσπαθεί να φέρει την εφημερίδα αντιμέτωπη με τους εργαζόμενους της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, θα κερδίσει στο παιχνίδι των εντυπώσεων.
Έναντι αυτών, δηλώνουμε ότι δεν προτιθέμεθα να τον ακολουθήσουμε σε αυτή την τακτική στρέβλωσης της πραγματικότητας, την οποία υιοθετεί.
Όσον αφορά στην παράθεση των στοιχείων, που όπως αναφέρει διαψεύδουν τα γραφόμενα μας, λυπούμαστε ειλικρινώς αλλά για ακόμα μία φορά, τα ίδια τα δικά του στοιχεία, τον προδίδουν.
Καθώς δεν έχουμε κανένα λόγο να αποκρύψουμε ή να αλλοιώσουμε κανένα από τα λεγόμενα του Δημάρχου, παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο του, καθώς θεωρούμε ότι οι αναγνώστες διαθέτουν το κριτήριο να κατανοήσουν την πραγματική διάσταση του θέματος.
Η απάντηση του Δημάρχου
«Κα Διευθύντρια
Από τα στοιχεία που τηρούνται στην οικονομική υπηρεσία και παρατίθενται παρακάτω, καταρρίπτονται πλήρως οι κατηγορίες, που διατυπώνονται στο δημοσίευμα σας, της 10ης Φεβρουαρίου.
Αποδεικνύουν δε για ακόμα μια φορά, ότι όλη η οικονομική διαχείριση του δήμου γίνεται βάσει νόμου, και ότι όλα τα οικονομικά δεδομένα, τεκμηριώνονται και επαληθεύονται επανειλημμένα μέσω των αρμόδιων για έλεγχο υπηρεσιών αλλά και μέσω των αποφάσεων των αρμόδιων συλλογικών οργάνων, όπως η Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Οι κατηγορίες που διατυπώνονται χωρίς τεκμηρίωση, και αβασάνιστα προφανώς από ελλειπή γνώση του αντικειμένου, και αναφέρονται σε (ανυπόστατα) βαριά παραπτώματα, τόσο για τη δημοτική αρχή αλλά κυρίως για την οικονομική υπηρεσία.
Οι τραγικές διατυπώσεις, “αλλοίωση οικονομικών στοιχείων”, “με υπόλοιπα χωρίς προηγούμενο”, “διόγκωση εσόδων”, “είσπραξη χρημάτων που δεν έχουν καταγραφεί”, και “ανισοσκέλιστη απόφαση δημοτικών τελών” , μεταφράζονται, σε ευθείες κατηγορίες για, παραποίηση οικονομικών στοιχείων, παραπλάνηση και εξαπάτηση εποπτευόντων οργάνων και υπηρεσιών. Για κάποιον αναγνώστη μάλιστα που δεν γνωρίζει από οικονομικά στοιχεία εκλαμβάνεται ως ευθεία κατηγορία για υπεξαίρεση χρημάτων.
Για αυτά λοιπόν τα βαριά παραπτώματα κατηγορούνται εμμέσως πλην σαφώς μετά τη δημοτική αρχή, τα στελέχη των υπηρεσιών και ειδικότερα της οικονομικής υπηρεσίας.
Εκτοξεύονται δηλαδή χωρίς σοβαρότητα, ιδιαίτερα βαριές κατηγορίες, οι οποίες προσβάλλουν και στιγματίζουν, ανθρώπους, οι οποίοι με αξιοπρέπεια και εντιμότητα εκτελούν τα καθήκοντά τους κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που έχουν πια διαμορφωθεί και είναι σε όλους γνωστές.
Οι αναφορές του δημοσιεύματος, στερούνται τεκμηρίωσης, διαστρεβλώνουν πραγματικά στοιχεία και δεδομένα τα οποία έχουν ψηφιστεί και εγκριθεί με τις ανάλογες διοικητικές πράξεις.
Σημειώνεται δε ότι, όλες οι παραπάνω διοικητικές πράξεις, όπως οι αποφάσεις ορισμού των δημοτικών τελών, της κατάρτισης του προϋπολογισμού, οι πράξεις είσπραξης ή πληρωμής χρημάτων και γενικά όλες οι λειτουργίες της οικονομικής διαχείρισης, γίνονται πάντα μετά από τεκμηριωμένες ενυπόγραφες εισηγήσεις, που υποβάλλονται σε παραπάνω από έναν ελέγχους.
Αν και αποτελούν ανάξια οποιασδήποτε τεχνοκρατικής απάντησης καθώς ουδεμία σχέση έχουν με τα πραγματικά δεδομένα αλλά και τη μεθοδολογία της οικονομικής και της λογιστικής τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα, για την τεκμηριωμένη διάψευσή τους, παρατίθενται τα κάτωθι στοιχεία:
Ειδικότερα η οποιαδήποτε αλλοίωση του χρηματικού υπολοίπου, αποτελεί από τα βαρύτερα αδικήματα για τα οποία μπορεί να κατηγορηθεί μια οικονομική υπηρεσία και μια δημοτική αρχή.
Το χρηματικό υπόλοιπο τονίζεται ότι αποτελεί τα πραγματικά χρηματικά διαθέσιμα του δήμου (ταμείο και τραπεζικοί λογαριασμοί), τα οποία όχι μόνον δεν μπορούν να παραποιηθούν με κανένα τρόπο, αλλά με το νέο λογισμικό της υπηρεσίας, η τήρηση και η διαχείρισή του, παρακολουθείται αυτόματα, καθώς καταγράφεται οποιαδήποτε στιγμή με πλήθος πληροφοριών ή όποια κίνησή του.
Το ποσό των 403.273,78€, το οποίο τόσο πρόχειρα αναφέρεται ότι αδικαιολόγητα μεταφέρεται στο χρηματικό υπόλοιπο του 2014, είναι το χρηματικό υπόλοιπο που μεταφέρθηκε με την κατάργηση των δύο ΝΠΔΔ του Δήμου.
Η μεταφορά του ποσού αυτού εγκρίθηκε με τις 347,348/2013 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και το ποσό αυτό εμφανίζεται στο Δ΄ τρίμηνο και στα απολογιστικά στοιχεία του προϋπολογισμού του έτους 2013.
Επιπροσθέτως όπως αναφέρεται και στις εισηγήσεις του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού του 2014, η οικονομική υπηρεσία πραγματοποίησε για πρώτη φορά πλήρη ανάλυση του χρηματικού υπολοίπου του δήμου, το επαλήθευσε με αναδρομή στις πράξεις διαχείρισης του τα παλαιότερα έτη και το αντιστοίχισε πλήρως και με αναλυτική τεκμηρίωση με τις δαπάνες στις οποίες αφορά στον προϋπολογισμό.
Σε ότι αφορά στα εισπρακτέα υπόλοιπα του Δήμου, αυτά μεταφέρονται και επαναβεβαιώνονται από έτος σε έτος, με ενυπόγραφη πράξη του ταμεία του Δήμου και το ύψος τους τεκμηριώνεται, βάσει σειράς διοικητικών πράξεων, που τεκμηριώνουν την προέλευσή του.
Το εισπρακτέο υπόλοιπο του 2013 σύμφωνα και με τις τριμηνιαίες καταστάσεις ανέρχεται στο ποσό των 1.934.911,42€.
Η επαναβεβαίωση του εισπρακτέου υπολοίπου στο 2014 ανέρχεται στο ποσό των 1.929.029,31€.
Η διαφορά των 5.882,11€ οφείλεται στο ότι :
1. στο εισπρακτέο υπόλοιπο του 2013 έχει υπολογιστεί το ποσό των 6.314,83€ το οποίο αφορά τον κωδικό εσόδου 4124.001 “χαρτόσημο και ΟΓΑ χαρτοσήμου ενοικίων” κι ενώ το συγκεκριμένο ποσό έχει εισπραχθεί, εξακολουθούσε να εμφανίζεται στο ανείσπρακτο υπόλοιπο, λόγω τεχνικού σφάλματος (το οποίο έχει εντοπιστεί από την υπηρεσία και έχει ήδη διορθωθεί) του προγράμματος και
2. Στο 2013 υπήρχαν χρηματικοί κατάλογοι με αρνητικά ποσά οι οποίοι δημιουργήθηκαν εσφαλμένα λόγω μεταπτώσεων χρηματικών καταλόγων των πρώην Δήμων του νησιού κατά τον Καλλικράτη και οι οποίοι ανέρχονται στο ποσό των 432,72€.
Τέλος σε ότι αφορά στην 390/13 απόφαση των Δημοτικών Τελών Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού, είναι σε όλους γνωστό, ότι σύμφωνα με το νόμο, απαγορεύεται να καταρτίζεται ανισοσκελής, καθώς τα εν λόγω τέλη είναι ανταποδοτικά.
Είναι γνωστό επίσης, ότι από το νόμο η απόφαση αυτή, επιβάλλεται να μεταφέρεται στον υπό κατάρτιση προϋπολογισμό όπως ακριβώς έχει ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η παραποίηση του προϋπολογισμού της απόφασης των τελών κατά τη μεταφορά του στον προϋπολογισμό του Δήμου, είναι απλώς αδύνατη.
Στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί ακριβώς τα ποσά τα οποία έχουν υπολογιστεί στις αποφάσεις των δημοτικών τελών:
Ως προς τα έσοδα το ποσό των 2.946.416,94€ και ως προς τα έξοδα το ποσό των 2.949.015,65€.
Μετά τα ανωτέρω συντριπτικά και αποστομωτικά στοιχεία τα οποία σας παραθέτουμε, σας καλώ να ανακαλέσετε το δημοσίευμα σας, το οποίο προφανώς κάνατε βασιζόμενοι σε μονομερή και ατεκμηρίωτη ενημέρωση, τοποθετώντας την παρούσα μας στις θέσεις και στήλες που είχατε “φιλοξενήσει” το επίμαχο δημοσίευμά σας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του νόμου περί τύπου».
Τα πραγματικά στοιχεία
Χωρίς να χρειάζεται να διαθέτει κανείς γνώσεις οικονομικών ή λογιστικής, καταλαβαίνει πως η αιτιολόγηση του Δημάρχου για τις αποκλίσεις μεταξύ των απολογιστικών στοιχείων των τριμήνων του 2013 και του προϋπολογισμού του 2014 καταρρίπτονται από μόνες τους, καθώς από τα προβλήματα αριθμητικής της Β΄ Δημοτικού γνωρίζουμε την απλή λογική πως θα υπολογίσουμε τα χρήματα που έχουμε αν αφαιρέσουμε αυτά που ξοδέψαμε από αυτά που εισπράξαμε.
Σύμφωνα με την επιστολή του Δημάρχου, η διαφορά που προκύπτει στο χρηματικό υπόλοιπο που μεταφέρθηκε στον προϋπολογισμό του 2014 προέρχεται από τα χρηματικά υπόλοιπα των νομικών προσώπων (ΟΠΚΑ και ΟΠΑΣ) που καταργήθηκαν και τα οποία εισπράχθηκαν εντός του 2013, επομένως είχαν ήδη συμπεριληφθεί στο Δ΄ τρίμηνο του 2013, άρα θα έπρεπε να υπάρχει πλήρης συμφωνία των ποσών τριμήνων-προϋπολογισμού.
Οι αποφάσεις 347 και 348/13, τις οποίες ο Δήμαρχος επικαλείται, δείχνουν ότι τα υπόλοιπα των νομικών προσώπων, είναι 414.793,78 ευρώ και όχι 403.273,78 ευρώ που είναι η διαφορά του χρηματικού υπολοίπου από το άθροισμα των τριμήνων με αυτό που μεταφέρεται στον προϋπολογισμό. Για ακόμα μία φορά τα ποσά δεν συμφωνούν.
Όσον αφορά στα ανείσπρακτα αλλάζει η τακτική του Δημάρχου καθώς παραδέχεται πως παρά τις πολλαπλές διασταυρώσεις και ελέγχους υπήρξαν σφάλματα, χωρίς όμως και πάλι να συμφωνούν τα τρίμηνα με τον προϋπολογισμό.
Σύμφωνα λοιπόν με τα δικά σας στοιχεία τα ανείσπρακτα των τριμήνων είναι 1.934.011,08 ευρώ, στον προϋπολογισμό τα ανείσπρακτα είναι 1.923.657,54 ευρώ και στην επιστολή προς την εφημερίδα γίνονται 1.929.029,31 ευρώ, ποσό που είχαμε εμείς υπολογίσει αρχικώς και ευτυχώς έκανε εξαιτίας μας και ο Δήμος τις απαραίτητες διορθώσεις και ελπίζουμε να μας ευχαριστήσει για την βοήθεια που του παρείχαμε.
Απλά τώρα αναμένεται και η διόρθωση των αποφάσεων των τριμήνων και του προϋπολογισμού προκειμένου να υπάρξει ακριβής συμφωνία των ποσών.
Τέλος σχετικά με τα ανταποδοτικά τέλη, δεν δόθηκε απάντηση στο ερώτημα της εφημερίδας, καθώς ο Δήμαρχος αρκέστηκε σε προβλέψεις για το 2014, που φυσικά στην παρούσα χρονική στιγμή δεν είναι δυνατόν να αντικρουστούν, παρά μόνο όταν κλείσει το έτος.
Παρ΄ αυτά επαναλαμβάνουμε πως για τα τέλη του 2014 υπολογίστηκαν ως έξοδα του 2013, 3 εκ. ευρώ, αν και στον ίδιο προϋπολογισμό που εμφανίζονται οι πληρωμές του 2013, προκύπτει ότι τα έξοδα του 2013 δεν ξεπέρασαν τα 2.500.000 ευρώ.
Θέτουμε εκ νέου το ερώτημα για ποιό λόγο έγινε υπερεκτίμηση αυτών των εξόδων, όταν μάλιστα η απόφαση για τα τέλη ελήφθη στις 30/12/2013, ημερομηνία κατά την οποία η Δημοτική Αρχή είχε στη διάθεση της τα ακριβή στοιχεία για το έτος που έκλεινε;
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τέλος εποχής
2 Δεκ. 2013 - 6:10 - Να αρθεί η συγκοινωνιακή αποδυνάμωση της Σύρου
19 Ιουν. 2013 - 6:00 - Στον «αέρα» η λειτουργία των Δήμων στις Κυκλάδες
3 Απρ. 2013 - 6:00 - Σύρος: Κλειστό λόγω εργασιών το ΚΕΠ στα Τάλαντα
7 Ιαν. 2025 - 15:02 - ΔΕΥΑΣ: Διακοπή νερού την Τετάρτη στην Άνω Σύρο
7 Ιαν. 2025 - 14:31