Προτάσεις του δημοτικού συνδυασμού «Η Σύρος που Αξίζουμε» για την αποτελεσματικότερη προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Σύρου

Σύγχρονες στρατηγικές & μέθοδοι τουριστικής προβολής

  • Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2014 - 06:10

Η αποτελεσματική προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών και επισκεπτών σε έναν προορισμό είναι μια από τις πιο κρίσιμες και ζωτικές λειτουργίες ενός νησιού που επιθυμεί να ωφεληθεί από την ισότιμη συμμετοχή του στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Δυστυχώς, η Σύρος δεν κατάφερε να επωφεληθεί ούτε στο ελάχιστο από μια τουριστική σαιζόν που ο αριθμός των τουριστικών επισκεπτών της χώρας μας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φθάνοντας σε ύψη - ρεκόρ. Κι αυτό, μεταξύ άλλων, είναι ευθύνη και της δημοτικής αρχής, που δεν έκανε απολύτως τίποτε για να προσελκύσει ένα σημαντικό αριθμό των επισκεπτών αυτών, ώστε να ωφεληθεί η τοπική οικονομία - τα καταστήματα, τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, οι επιχειρήσεις εστίασης - από τη διαμονή τους στο νησί μας.

Για να μπορέσει ένας τουριστικός προορισμός να προσελκύσει σήμερα επισκέπτες, δεν αρκούν οι «παραδοσιακές» και απαρχαιωμένες μέθοδοι προβολής. Μια σύγχρονη στρατηγική τουριστικής προβολής ενός προορισμού όπως η Σύρος, επιβάλλεται να περιλαμβάνει τη διαφήμιση, την προώθηση πωλήσεων, τις δημόσιες σχέσεις, την προσωπική πώληση, το άμεσο marketing και την υποστήριξη της σύγχρονης τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, ένας τουριστικός προορισμός που θέλει να αποκτήσει μερίδιο από την τουριστική κίνηση οφείλει κατ’ ελάχιστον:

• να δημιουργήσει και να προβάλλει το δικό του brand, δηλαδή τη δική του ταυτότητα ως προορισμού, ώστε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά του στην παγκόσμια αγορά,

• να παρακολουθεί διαρκώς τις διεθνείς τάσεις και να συμμετέχει ενεργά σε διεθνείς τουριστικές εκδηλώσεις και εκθέσεις, ιδιαίτερα τη στιγμή που έχουν έντονη δραστηριότητα σε αυτές οι ανταγωνιστικοί προορισμοί του,

• να διαθέτει ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα καθώς όλες οι έρευνες καταδεικνύουν ότι αυτά είναι τα βασικά εργαλεία άντλησης πληροφοριών για έναν προορισμό από τους επισκέπτες του,

• να αξιοποιεί σύγχρονες τεχνικές όπως η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων σε μηχανές αναζήτησης (searchengineoptimization), που με ελάχιστο κόστος μπορούν να έχουν σημαντικά αποτελέσματα για την παγκόσμια προβολή του,

• να αξιοποιεί αποδοτικά τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης σε τουριστικά θέματα (π.χ. δημοσιογράφους ειδικούς σε θέματα τουρισμού, στελέχη ταξιδιωτικών οργανισμών, επιστημονικές ενώσεις, πανεπιστήμια, αθλητικούς ομίλους) ως πολλαπλασιαστές για την προώθηση του τουριστικού του προϊόντος,

• να χρησιμοποιήσει κατάλληλα πρόσωπα αναγνωρίσιμα που συνδέονται με το νησί, ώστε να προβάλλει την εμπειρία που μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη ένα ταξίδι στη Σύρο,

• να συνεργάζεται σε όλα τα επίπεδα με τους επαγγελματίες του τουρισμού για τη χάραξη των βέλτιστων στρατηγικών για την προώθηση του προορισμού στις διεθνείς αγορές.

Ως νέα δημοτική αρχή, θα υλοποιήσουμε όλα τα παραπάνω με πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και με διαρκή παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της όλης καμπάνιας, ώστε να λαμβάνονται έγκαιρα τα όποια διορθωτικά μέτρα απαιτούνται.

Η συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς (Υπουργείο Τουρισμού, Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όμοροι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης) αλλά και με τους επαγγελματίες του νησιού και τους φορείς εκπροσώπησής τους θα είναι καθημερινή, ώστε να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τη Σύρο, τους επαγγελματίες του τουρισμού και τους κατοίκους της.