Η θέση του Γ. Δεκαβάλλα για τα ειδοποιητήρια

"Στο πλαίσιο της νομιμότητας"

  • Δευτέρα, 31 Μαρτίου, 2014 - 07:10

Μέχρι σήμερα η μόνιμη μομφή της Αντιπολίτευσης στο Δήμο κατά της δημοτικής αρχής ήταν τα ανείσπρακτα έσοδα, παρότι αυτά ουδέποτε είχαν διογκωθεί σε σχέση με τα τακτικά έσοδα του Δήμου, όπως συμβαίνει σε αρκετούς Δήμους.

 

Για την αποτελεσματική είσπραξη των οφειλών των πολιτών από το Δήμο, ο νομοθέτης έχει προβλέψει μία σειρά από μέτρα, τα οποία έχει από πλευράς αρμοδιότητας, είτε η Οικονομική Επιτροπή, είτε ο Προιστάμενος της Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου.

Οι επίμαχες οφειλές προς το Δήμο αφορούν 37 πολίτες. Οι αιτίες των οφειλών αυτών είναι διάφορες, ωστόσο οι περισσότερες οφειλές είναι από κλήσεις παράνομης στάθμευσης, οι οποίες οφείλονται ακόμη και από το έτος 2001.

Αρμόδιος για τη διαδικασία είσπραξης των οφειλών αυτών σύμφωνα με το νόμο είναι ο ταμίας του Δήμου. Ο νομοθέτης δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο στο Δήμαρχο ή σε κάποιον άλλο αιρετό, να κάνει την οποιαδήποτε πολιτική παρέμβαση και να δώσει εντολή στον αρμόδιο αυτό υπάλληλο για διακοπή ή έστω για αναστολή αυτής της διαδικασίας.

Σε διαφορετική περίπτωση τόσο ο ίδιος ο δήμαρχος, όσο και ο υπάλληλος θα είναι υπόλογοι για παράβαση καθήκοντος, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες που προβλέπονται.

Στην προκειμένη περίπτωση η διαδικασία είσπραξης έγινε απόλυτα νομότυπα και όπως ακριβώς προβλέπεται από το νόμο.

Έχουν σταλεί από την υπηρεσία τα ειδοποιητήρια εμπρόθεσμα και έχουν παραληφθεί από τους ενδιαφερόμενους με αποδεικτικό παραλαβής. Ο μοναδικός τρόπος που προβλέπεται από το νόμο για να διακοπεί η διαδικασία κατάσχεσης είναι να κατατεθεί προσφυγή προς το Δήμο με παράλληλο αίτημα τη ρύθμιση της οφειλής. Άλλος τρόπος για να γίνει άρση της κατάσχεσης δεν υπάρχει. Τη διαδικασία αυτή έχουν ακολουθήσει δεκάδες πολίτες και έκαναν ρύθμιση της οφειλής τους με το Δήμο.

Ως προς το θέμα των παραβάσεων που έχουν βεβαιωθεί στο χώρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι:

Όπως είναι γνωστό εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου όταν είχε πρωτοεφαρμοστεί το μέτρο, 40 πολίτες είχαν αμφισβητήσει τη νομιμότητα της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου και είχαν στραφεί προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, καταθέτοντας σχετική προσφυγή και ζητώντας αναστολή της εκτέλεσης της απόφασης, μέχρι τη συζήτηση της προσφυγής τους από το Δικαστήριο. Με σχετική διάταξη που εξέδωσε το ΣΤΕ απόρριψε το αίτημα προσωρινής διαταγής, πράγμα που πρακτικά σημαίνει ότι το Ανώτατο Δικαστήριο της Χώρας έκρινε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν κάτι παράνομο στη λήψη της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Είναι δεδομένο ότι αν κάτι αντίθετο προκύψει στο μέλλον θα γίνει σεβαστό από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Εν κατακλείδι από τα παραπάνω προκύπτει ότι όλες οι ανωτέρω ενέργειες από τις υπηρεσίες του Δήμου βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας, και ότι ο κάθε πολίτης είχε την ευχέρεια και όλα τα χρονικά περιθώρια να κάνει τη ρύθμιση που προβλέπει ο νόμος.

Δεν υπάρχει καμία απολύτως ευνοϊκή μεταχείριση είτε αιρετού , είτε υπαλλήλου του Δήμου. Άλλωστε και εγώ ο ίδιος έχω στα χέρια μου αποδείξεις από τις οποίες προκύπτει ότι έχω καταβάλλει στο Δήμο τα σχετικά πρόστιμα για παράνομη στάθμευση του αυτοκινήτου μου.

Τέλος, σχετικά με την αμφισβήτηση της καλώς οικονομικής κατάστασης του Δήμου, θα επιβεβαιώσω ότι το μεταφερθέν ταμειακό υπόλοιπο από το 2013 ανέρχεται σε 3.829.991,51 ευρώ (από τακτικά και επενδύσεις). Αν πράγματι τα στοιχεία αυτά δεν είναι αληθινά, ας μας πουν πως θα ήτανε δυνατόν να επιβιώνει οικονομικά ο Δήμος χωρίς δανεισμό όλα αυτά τα χρόνια και με το δεδομένο ότι δεν έχει χρέη προς τρίτους.

Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος αλλά και ο καθένας που επιθυμεί να ασχοληθεί με τα κοινά, θα πρέπει να γνωρίζει το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινείται. Στην περίπτωση που δεν το γνωρίζει θα πρέπει να το πληροφορηθεί, προτού υιοθετήσει την αλλοίωση της πραγματικότητας, την ανέξοδη κριτική και τις προσωπικές αιχμές