Η υποψήφια της Κίνησης Πολιτών Σύρου Ελ. Προχώρη μιλά στην “Κοινή Γνώμη”

Συμμετοχή και δημιουργία

Η δημιουργική συμμετοχή των πολιτών του νησιού στα τοπικά δρώμενα είναι το “κλειδί” για να αλλάξει η Σύρος βάδισμα και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δημοτών, επιχειρώντας παράλληλα τη “στροφή” στην τουριστική ανάπτυξη, αποκτώντας πρωτίστως σταθερή ταυτότητα.

Τα προαναφερθέντα τόνισε μεταξύ άλλων, η υποψήφια με την Κίνηση Πολιτών Σύρου, Ελένη Προχώρη, η οποία μίλησε για τη συμμετοχή της στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές με το συνδυασμό του υποψήφιου δημάρχου Παύλου Χρυσαφίδη.

  • Μιλήστε μας για την επαγγελματική πορεία σας αλλά και για την απόφασή σας να θέσετε υποψηφιότητα στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας ενεργοποίησαν και συμμετέχετε στην Κίνηση Πολιτών Σύρου;

“Είμαι σύμβουλος marketing και επικοινωνίας. Έχω εργασθεί περίπου 40 χρόνια σε όλους τους τομείς του marketing. Τον Μάιο συμπληρώνονται 16 χρόνια που ζω στη Σύρο. Τα τελευταία όμως έξι έτη πριν έρθω εδώ διατηρούσα δική μου επιχείρηση. Στο νησί ήρθα ως εσωτερική μετανάστης. Προσλήφθηκα στην αναπτυξιακή εταιρεία Κυκλάδων και έκτοτε εργάστηκα σε θέματα Τουρισμού. Είχα αναλάβει το πρόγραμμα διαχείρισης και προώθησης του Τουρισμού των Κυκλάδων στο σύνολό τους. Στο πλαίσιο της εργασίας μου ασχολήθηκα και με πολλά άλλα προγράμματα που αφορούσαν τον Τουρισμό. Όσον αφορά στην απόφασή μου, έπαιξε ρόλο η διακήρυξη αρχών της Κίνησης Πολιτών Σύρου και ειδικότερα οι τέσσερις έννοιες: Συμμετοχή, Δημιουργία, Αλληλεγγύη και Ανατροπή. Με συγκίνησε ιδιαίτερα η λέξη Συμμετοχή και η λέξη Δημιουργία, που πιστεύω είναι έννοιες που θα δώσουν την μοναδικότητα στον τρόπο διοίκησης του τόπου από μία τέτοια Κίνηση. Η συμμετοχική διαδικασία περιλαμβάνει στη λήψη των αποφάσεων και τον πολίτη και πιστεύω ότι είναι σημαντικό στις μέρες μας. Πολλά χρόνια μας διοικούσαν άνθρωποι “Σωτήρες”, οι οποίοι έφεραν τον τόπο σε αυτό το σημείο. Η Κίνηση Πολιτών Σύρου θα πρέπει να προσφέρει ό,τι καλύτερο μπορεί με τρόπο και με διαδικασίες που θα βάλουν τον πολίτη να σκεφθεί και να συμμετέχει στα δρώμενα”.

  • Ακολουθήθηκαν εξ αρχής συλλογικές διαδικασίες τόσο ως προς τη λήψη αποφάσεων, όσο και ως προς την ανάδειξη του υποψηφίου δημάρχου, Παύλου Χρυσαφίδη. Θεωρείτε ότι η Συριανή κοινωνία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε ένα συλλογικό κάλεσμα;

“Πιστεύω ότι δεν είναι ακόμη 100% έτοιμη. Όμως κανείς δεν το γνωρίζει. Κανείς δεν είναι εξ αρχής έτοιμος. Μαθαίνουμε όλοι τον τρόπο που θα συμμετέχουμε στα κοινά. Είμαι κι εγώ από τους ανθρώπους που τώρα σηκώθηκε από τον καναπέ για να συμμετέχει στα δημοτικά δρώμενα και να προσφέρω απλόχερα στο πεδίο που εγώ γνωρίζω καλά”.

  • Η Κίνηση Πολιτών συστήθηκε ως μία ευρύτερη συνένωση υγιών δυνάμεων. Ωστόσο, υπάρχει έντονα η “σφραγίδα” του Σύριζα με την ύπαρξη στελεχών. Θεωρείτε ότι μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά αυτό το γεγονός στην πορεία του συνδυασμού και να επηρεάσει αρνητικά πολίτες που έχουν διάθεση συμμετοχής και στήριξης;

“Η Κίνηση δεν έχει κομματική υποστήριξη με την έννοια ότι μας “καπελώνει” ένα κόμμα. Υπάρχουν στελέχη, αλλά και άνθρωποι από άλλες παρατάξεις καθώς και πολίτες όπως εγώ που δεν ήμασταν ποτέ εγγεγραμμένοι σε κόμματα. Στη Σύρο έχουμε να ασχοληθούμε με τοπικά προβλήματα και το “κόμμα” δεν παίζει μεγάλο ρόλο. Πρέπει εμείς μέσα από τις δικές μας δυνάμεις να δούμε πώς μπορεί να προχωρήσει η Σύρος. Αναφορικά με την ερώτησή σας λοιπόν θεωρώ ότι ο κόσμος πρέπει να ενημερωθεί και να κατανοήσει ότι δεν έχει κάτι να φοβηθεί. Η Κίνηση είναι η ελπίδα προς το μέλλον θα έλεγα”.

  • Από την επαγγελματική ενασχόλησή σας με το πεδίο του Τουρισμού, σε ό,τι αφορά στη Σύρο, πείτε μας αν καταγράφετε λανθασμένες ενέργειες και χρεώνετε λάθη στη Δημοτική Αρχή και ποια είναι αυτά;

“Δεν θέλω να σταθώ στο τί έχει γίνει στο παρελθόν γιατί οι άνθρωποι που πέρασαν από διάφορες επιτροπές έκαναν ό,τι μπορούσαν και αυτά που γνώριζαν. Πιστεύω όμως ότι σύμφωνα με τις αρχές του marketing η Σύρος θα έπρεπε να ασχοληθεί με το τί είναι αυτό που έχει να πουλήσει και σε ποιον πελάτη μπορεί να απευθυνθεί ώστε να προχωρήσει σε έναν σχεδιασμό. Αυτός ο σχεδιασμός πρέπει να είναι μακροπρόθεσμος και να μην αλλάζει χρόνο με το χρόνο. Σκεφθείτε ότι στα τόσα χρόνια που ασχολήθηκα εγώ με τον Τουρισμό έχει αλλάξει δεκαπέντε φορές το λογότυπο. Δεν μπορείς να δημιουργήσεις αναγνωρισιμότητα. Επομένως, απαιτείται μακροχρόνιος σχεδιασμός. Η δημιουργία της ταυτότητας είναι σημαντικό κομμάτι, αλλά αυτήν την ταυτότητα πρέπει να ξέρεις που την απευθύνεις. Πρέπει στο προϊόν σου να δώσεις μία εικόνα. Αυτή τη στιγμή η Σύρος δεν έχει καμία εικόνα”.

  • Αυτό είναι το πρώτο ζήτημα. Τα επόμενα πεδία στα οποία θα έπρεπε να δώσει έμφαση η Σύρος προκειμένου να καταγράψει κάποια βήματα προς την τουριστική ανάπτυξη;

“Υπάρχει ένα μοντέλο που είναι διαδεδομένο σε όλη την Ευρώπη και τους προορισμούς που θέλουν να κάνουν σωστές διαδικασίες marketing. Αυτό το μοντέλο λέγεται Destination Marketing Organisation. Είναι ένας τρόπος διαχείρισης του προορισμού και προώθησής του. Αυτό απαιτεί συμμετοχή. Εδώ συμβαδίζει αυτό που θα έπρεπε να κάνει κάποιος για το νησί με αυτό που λέει η επιστήμη του marketing. Πρέπει να δημιουργηθεί ένας οργανισμός που θα περιλαμβάνει όλους εκείνους που ενδιαφέρονται για το τουριστικό προϊόν. Έτσι θα δημιουργηθούν πολλά άλλα νέα προϊόντα που θα έρθουν να συμπληρώσουν το ήδη υπάρχον τουριστικό προϊόν που είναι “ήλιος – θάλασσα”. Αυτό που θα προστεθεί είναι οι εναλλακτικές μορφές που θα δώσουν μία επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η Σύρος μπορεί να δουλέψει όλο τον χρόνο. Δεν έχουν γίνει οι κατάλληλες προσπάθειες για να προσελκύσουμε κόσμο έστω καταρχήν Σεπτέμβριο και Άνοιξη. Επικεντρωνόμαστε μόνο στην καλοκαιρινή περίοδο. Οι ξένοι προτιμούν να έρχονται συγκεκριμένες περιόδους λίγο πριν και λίγο μετά τη θερινή περίοδο καθώς δεν αντέχουν τη ζέστη. Όμως υπάρχουν κι εκείνοι, όπως για παράδειγμα οι Ιταλοί που θα έρθουν Ιούλιο – Αύγουστο. Πρέπει να γνωρίζουμε την ζήτηση αλλά φυσικά πρέπει να γνωρίζουμε τί έχουμε να προσφέρουμε”.

  • Πριν από όλα όμως με δεδομένη την οικονομική κρίση, αξιολογείτε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός κοινωνικού δικτύου σε τοπικό επίπεδο που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες;

“Αυτό προβλέπεται μέσα από τη διακήρυξη της Κίνησης Πολιτών. Σίγουρα θα υπάρξει ένα δίκτυο προστασίας για ανθρώπους που έχουν ανάγκη αφενός σε υπηρεσίες Υγείας και αφετέρου ενέργειες που θα καλύψουν ανάγκες που έχουν άνθρωποι που δεν τους γνωρίζουμε. Πρέπει να εντοπίσουμε λοιπόν εκτός των άλλων, τις ανάγκες που υπάρχουν αλλά δεν φανερώνονται”.

  • Δίνοντας ραντεβού στην “κάλπη” με τους δημότες, ποιο μήνυμα απευθύνετε; Γιατί να επιλέξουν την Κίνηση Πολιτών Σύρου;

“Η αναπτυξιακή πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η Σύρος πρέπει να γίνει με διαδικασίες συμμετοχικές, με διαδικασίες μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να πει την άποψή του και να συμβάλει με το δικό του τρόπο και τη δική του δύναμη σε μία πρόοδο που δε θα είναι μόνο για τη σημερινή γενιά αλλά και για τα παιδιά που σήμερα δυστυχώς δεν έχουν προοπτική”.