Παρουσίαση συνδυασμού “η Σύρος που αξίζουμε” και ομιλία για τον γαστρονομικό Τουρισμό

Γεύση... από συστηματική δουλειά

Κεντρικός ομιλητής ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Λέσχης Γαστρονομίας “ChaînedesRôtisseurs” Αν. Κιούλπαπας

Παρουσία πολλών φίλων του συνδυασμού “Η Σύρος που αξίζουμε” του υποψήφιου δημάρχου Γιώργου Μαραγκού πραγματοποιήθηκε πολιτική εκδήλωση για την παρουσίαση των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, καθώς και ομιλία για τη θεματική ενότητα που αφορά στον γαστρονομικό Τουρισμό.

Ειδικότερα, το Σάββατο το βράδυ στο Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ερμούπολη ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Λέσχης Γαστρονομίας “ChaînedesRôtisseurs” και πρόεδρος της εταιρείας ξενοδοχειακού εξοπλισμού ΞΕΝΕΞ Α.Ε. Αναστάσιος Κιούλπαπας, μίλησε για την έννοια της γαστρονομίας και τη συμβολή της στην τουριστική ανάπτυξη κάθε τόπου, αφού πρωτίστως αναφέρθηκε εν συντομία στη δημιουργία της Διεθνούς Λέσχης Γαστρονομίας αλλά και στη λειτουργία του ελληνικού τμήματος.

Ο ίδιος, έδωσε έμφαση στα τοπικά προϊόντα που παράγει το νησί, για τα οποία υπογράμμισε πως πρέπει η νέα Δημοτική Αρχή να τα προβάλει και να τα αξιοποιήσει, προκειμένου να αναπτύξει μία γαστρονομική ταυτότητα που θα την ωφελήσει τουριστικά.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ονομαστική παρουσίαση των μελών της “Σύρου που αξίζουμε”, ενώ αξίζει να επισημανθεί πως ο κ. Κιούλπαπας έδωσε το “παρών” στην εκδήλωση προσκεκλημένος του Γιώργου Μαραγκού αλλά και λόγω της προσωπικής γνωριμίας του με τον γενικό διευθυντή της ΙΟΝΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο, Νικόλαο Ρούσσο.

Γαστρονομία: Διαχρονικά ένα ισχυρό “χαρτί”

Αναλυτικότερα, ο κ. Κιούλπαπας ανέφερε πως ο σύνδεσμος των εν Ελλάδι γαστρονόμων ιδρύθηκε το 1966 και αποτελεί παράρτημα της Παγκόσμιας Γαστρονομικής Οργάνωσης “Confrerie des la Chaine des Rotisseurs” στην Ελλάδα, με έδρα το Παρίσι. Σήμερα η Ένωση είναι παρούσα σε 125 χώρες και ρόλος της είναι να συνδέει εκείνους που αγαπούν τη γαστρονομία. Διατυπώνοντας στη συνέχεια τον ορισμό της έννοιας, σημείωσε πως γαστρονομία είναι “η οριοθέτηση κανόνων που δημιουργούν την απόλαυση σε μία από τις βασικότερες ανάγκες του ανθρώπου, τη διατροφή”, επισημαίνοντας πως η γαστρονομική ταυτότητα κάθε τόπου δύναται να συνδράμει στην ανάπτυξη του Τουρισμού στο μερίδιο που της αναλογεί. Αναφερόμενος μάλιστα, στη συμβολή της στον διεθνή Τουρισμό, επεσήμανε πως οι διατροφικές συνήθειες σε διάφορες γεωγραφικές ενότητες από τα αρχαία χρόνια, έφεραν σε επικοινωνία τους ανθρώπους, ωθώντας τους να ταξιδέψουν προκειμένου να γνωρίσουν τη γαστρονομική κουλτούρα άλλων χωρών και περιοχών.

Ο κ. Κιούλπαπας ανέφερε επιπλέον πως “η χρονική συγκυρία σήμερα” για την ανάπτυξη του γαστρονομικού Τουρισμού, “είναι πολύ ευνοϊκή διότι σε περιόδους κρίσης βγαίνουν στην επιφάνεια πράγματα που έχουν παραμεληθεί”, σημειώνοντας παράλληλα, ότι στο πλαίσιο του Τουρισμού υπάρχει η δυνατότητα για ανάπτυξη δράσεων, ώστε να αναδειχθούν προς όφελος του νησιού, “όλοι οι τοπικοί θησαυροί”.

Οι επισκέπτες ζητούν γαστρονομική ταυτότητα

Ορμώμενος από την προσωπική εικόνα που έχει διαμορφώσει για το νησί μετά από τις συνεχείς επισκέψεις του, ο κ. Κιούλπαπας προέβη στη διαπίστωση πως “το νησί έχει πολλά προϊόντα που αδικούνται και απαξιώνονται”, με αποτέλεσμα σε επίπεδο γαστρονομικής ταυτότητας να μην έχει ένα στοιχείο που να διακρίνει τη Σύρο από άλλους προορισμούς.

Στηλίτευσε δε, το γεγονός πως ο πρωτογενής τομέας της Σύρου, δεν έχει στηριχθεί όπως θα έπρεπε, εξηγώντας πως παρουσιάζεται επιτακτική η ανάγκη σύνδεσής του, με τον Τουρισμό. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, υποστήριξε, ότι απαιτείται η συνεργασία όλων των αρμοδίων, ώστε η ντόπια παραγωγή και τα παραδοσιακά προϊόντα (τυρί Σαν Μιχάλη κλπ) να μπορούν να προωθούνται και μέσω της επιχειρηματικής δραστηριότητας των τουριστικών καταλυμάτων και των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Επιπρόσθετα στην ομιλία του, ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Λέσχης Γαστρονομίας “ChaînedesRôtisseurs” τόνισε, πως θα ήταν ωφέλιμο να δημιουργηθεί ένας φορέας γαστρονομικής πρωτοβουλίας για τη Σύρο, με ευέλικτο και αποτελεσματικό μηχανισμό, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα, ότι πρέπει να γίνει “συνείδηση στους ανθρώπους που καταρχήν ασχολούνται με τον τουριστικό, ξενοδοχειακό και εστιατορικό τομέα, ότι οι επισκέπτες ζητούν τα τοπικά προϊόντα και τις ιδιαίτερες συνταγές”.

Ολοκληρώνοντας, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι θα μπορούσαν να διοργανωθούν δράσεις όπως γαστρονομικοί περίπατοι αλλά και να υλοποιηθούν σχετικά προγράμματα σε επιχειρήσεις προκειμένου “να καταπολεμηθεί η προχειρότητα” αλλά και “να υπάρξει μία ισορροπημένη ανάπτυξη της οικονομίας του τόπου έχοντας συνδεθεί επιτυχώς ο πρωτογενής τομέας με τον Τουρισμό”.

Επένδυση στο τοπικό προϊόν

Λίγο πριν την παρουσίαση των υποψηφίων, το λόγο πήρε ο υποψήφιος δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, ο οποίος σημείωσε ότι στο πρόγραμμα της παράταξής του έχει συμπεριληφθεί η ανάπτυξη της συγκεκριμένης ενότητας του θεματικού Τουρισμού καθώς το νησί έχει πλείστα γαστρονομικά πλεονεκτήματα και μέχρι σήμερα δεν τα αξιοποίησε. Μάλιστα, ασκώντας κριτική στην απερχόμενη Δημοτική Αρχή, αναφέρθηκε στην περίπτωση της Σαντορίνης, η οποία ανακήρυξε το 2013 “Έτος γαστρονομίας”, επενδύοντας στα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα της και κάνοντάς τα ακόμη πιο γνωστά, τονίζοντας ότι αποτελεί ένα ουσιαστικό παράδειγμα προς μίμηση αφού αν και από τους πρώτους σε προτιμήσεις τουριστικούς προορισμούς, στηρίζει κάθε πεδίο της, ώστε να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την τουριστική ταυτότητά της.

Καταλήγοντας, ο κ. Μαραγκός τόνισε ότι η Σύρος σε ένα παγκοσμιοποιημένο ανταγωνιστικό περιβάλλον, οφείλει να προχωρήσει και να πείσει τους δυνητικούς επισκέπτες πως υπάρχουν λόγοι για να επισκεφθούν το νησί έχοντας αξιοποιήσει κάθε μορφή Τουρισμού, όπως ο γαστρονομικός, υπογραμμίζοντας τέλος, πως “η Σύρος που αξίζουμε” θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για τον συγκεκριμένο στόχο με συστηματική δουλειά και οργάνωση.


Σχόλια

Niaou Δευ, 5 Μαΐου. 2014 - 15:34

Ακριβώς όπως το είπες... Μέσα στο... σύστημα.