Απολογισμός των πεπραγμένων του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου από τον πρόεδρο Γ. Βελισσαρίου

Άνοιξε τους φακέλους

- Ολοκληρώθηκαν δύο σημαντικά έργα για το λιμάνι της Ερμούπολης - Εκκρεμότητες και συνεχείς ενέργειες για έργα που βρίσκονται ακόμη στη... γέννησή τους

Την ανάγκη να τεθούν σε πρώτο πλάνο όλα τα έργα και οι ανάγκες που σχετίζονται με τη χερσαία ζώνη της Σύρου “και από τη νέα Δημοτική Αρχή που θα αναδειχθεί μετά τις εκλογές, καθώς αφορούν απόλυτα στην ανάπτυξη του τόπου”, ανέφερε ως συμπέρασμα ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Γιώργος Βελισσαρίου, στο πλαίσιο του απολογισμού που πραγματοποίησε χθες, για όσα έπραξε η διοίκηση την τρέχουσα θητεία.

Ο κ. Βελισσαρίου αφού αναφέρθηκε εκτενώς στα δύο μεγάλα έργα που αφορούν στο λιμάνι της Ερμούπολης και συγκεκριμένα στην ενίσχυση θωράκισης του προσήνεμου μώλου και στην καθαίρεση του υφάλου της καρφωμένης και τονίζοντας στον πρόλογό του ότι, θεώρησε αναγκαίο να ενημερώσει τους δημότες της Σύρου για τις ενέργειες του Λιμενικού Ταμείου στην πρώτη καλλικρατική θητεία, μίλησε ακολούθως, για το σύνολο των ενεργειών που αφορούν σε έργα απαραίτητα στις ευρύτερες περιοχές του νησιού, δίνοντας εν κατακλείδι έμφαση στην ανάγκη μεταφοράς της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα της Ερμούπολης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο και να αναζωογονηθεί η πόλη.

Ο ίδιος παρείχε ενημέρωση επιπλέον, για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, καθώς και για την ολοκλήρωση του λιμενικού έργου στη Σέριφο (ευθύνη Λιμενικού Ταμείου Σύρου) ενώ ειδική αναφορά πραγματοποίησε και για το αναξιοποίητο έργο της μαρίνας.

Στην έντυπη έκδοση της “Κοινής Γνώμης” δημοσιεύονται τα σημαντικότερα τμήματα του απολογισμού, ενώ συνολικά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Βελισσαρίου μπορούν να παρακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι αναγνώστες στο web tv.

Λιμενικά έργα Ερμούπολης που πλησιάζουν τα 2 εκατ. ευρώ

Ο κ. Βελισσαρίου ξεκίνησε τον απολογισμό του μιλώντας για τα δύο σημαντικότερα έργα που πραγματοποιήθηκαν την τρέχουσα θητεία για το λιμάνι της Ερμούπολης και συγκεκριμένα για την καθαίρεση του υφάλου της καρφωμένης και την ενίσχυση θωράκισης του προσήνεμου μώλου στην περιοχή Νησάκι.

“Ήταν δύο έργα ανάμεσα σε τέσσερα συνολικά που είχαν σχεδιασθεί από το 2000 από το πρώην Νομαρχιακό Λιμενικό Ταμείο” τόνισε ο πρόεδρος, υπογραμμίζοντας πως “όσον αφορά στον προσήνεμο μώλο ήταν ένα έργο πάρα πολύ δύσκολο για να καταφέρουμε να λάβουμε όλες τις εγκρίσεις από τέσσερις Εφορείες Αρχαιοτήτων και τελικά το εντάξαμε στο ΕΣΠΑ και υλοποιήθηκε” ενώ σχετικά με το δεύτερο έργο επεσήμανε ότι έλαβε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Ο Γιώργος Βελισσαρίου υπογράμμισε ότι η καθαίρεση του υφάλου βοήθησε σημαντικά το λιμάνι, καθώς ελαχιστοποιείται έως μηδενίζεται ο κίνδυνος πρόσκρουσης των διερχομένων πλοίων και κυρίως εκείνων που μετέφεραν καύσιμα. “Είναι ένα έργο που δεν φαίνεται, αλλά πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό για τη λειτουργία του λιμανιού” ανέφερε, τονίζοντας πως απομένει να σταλούν τα νέα στοιχεία που αφορούν στα βάθη του λιμανιού, προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη δημιουργία νέων θαλάσσιων χαρτών. “Πλέον, πιστεύω ότι διαμορφώθηκαν βάθη ασφαλείας για τα πλοία” πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι το εν λόγω έργο, αποτελεί “τον προπομπό της μεταφοράς του λιμανιού”.

Σχετικά δε με το ολοκληρωμένο έργο της ενίσχυσης του μόλου, ο ίδιος εξήγησε πως είναι ήταν ένα έργο αναγκαίο, τόσο για την ασφάλεια του λιμανιού, όσο όμως και για την προστασία των ιδιωτικών περιουσιών στο παραλιακό μέτωπο. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η τοπική κοινωνία “θυμάται την κατάσταση που διαμορφωνόταν σε έντονες καιρικές συνθήκες”, λέγοντας πως “ήταν δύσκολο έργο στην κατασκευή του” και ευχαριστώντας τέλος, όσους συνεργάστηκαν για την ωρίμανση και υλοποίησή του. Και τα δύο έργα συνολικά ξεπέρασαν το 1 εκατ. 700 χιλιάδες ευρώ.

Συμπληρωματικά στα προαναφερθέντα, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ανέφερε πως προτάθηκαν για ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ 2) του υπουργείου Ναυτιλίας έξι έργα, εκ των οποίων αποδεκτό έγινε ένα, το οποίο αφορά στην ανακατασκευή του πεζοδρομίου και του τείχους αντιστήριξης στην Ακτή Καταδρομικού Έλλη.

Απογοητευτική η κατάσταση για τη μαρίνα

Ο Γιώργος Βελισσαρίου εκτός των ανωτέρω, μίλησε και για τις υπόλοιπες ενέργειες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Επόμενος σημαντικός “σταθμός” στις αναφορές του υπήρξε το “καυτό” θέμα της μαρίνας, το οποίο χαρακτήρισε “ό,τι πιο αρνητικό για το νησί μας”, επισημαίνοντας πως “δυστυχώς τόσα χρόνια δεν μπόρεσε να λειτουργήσει” εξαιτίας της μετατροπής της αρχικής χωροθέτησής του για λίγα μέτρα, από την πρώην Νομαρχία Κυκλάδων. “Έχουν γίνει εκτεταμένες αναφορές γι αυτό το έργο και έχουμε κάνει τεράστιες προσπάθειες αλλά δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε και να το νομιμοποιήσουμε, για να μπορέσει να λειτουργήσει” μέχρι σήμερα. Ωστόσο, τόνισε πως έχει κατατεθεί φάκελος νομιμοποίησης ενώ παράλληλα το Λιμενικό Ταμείο έχει αναθέσει σε μελετητικό γραφείο Αθηνών τη σύνταξη νέων περιβαλλοντικών όρων ώστε μελλοντικά “να υπάρξει η δυνατότητα δημοπράτησης και λειτουργίας από ιδιώτη διαχειριστή”.

Ο κ. Βελισσαρίου άδραξε την ευκαιρία να προβεί σε δηλώσεις και για το ζήτημα που προέκυψε με τα τουριστικά σκάφη που έδεσαν στη μαρίνα πριν λίγες ημέρες και τα οποία δεν μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν, γεγονός που προστίθεται στα αρνητικά γεγονότα για τη Σύρο. Από την πλευρά του, τόνισε ότι, “υπάρχει έγγραφο από το Λιμενικό Ταμείο προς τη Λιμενική Αρχή, που αναφέρει ότι δεν λειτουργεί η μαρίνα και πως όποιος τη χρησιμοποιεί, το κάνει με δική του ευθύνη και δεν μπορεί να παρέχει καμία υπηρεσία”.

Νομιμοποιήσεις και αναπλάσεις στα χωριά

Στο πεδίο των αναπλάσεων των παραλιακών μετώπων στις ευρύτερες περιοχές της Σύρου, ο κ. Βελισσαρίου πραγματοποίησε ιδιαίτερη μνεία στη χερσαία ζώνη του Φοίνικα. “Ξεκινήσαμε, έχοντας την πρόταση του δημάρχου του πρώην Δήμου Ποσειδωνίας, Τζώρτζη Μακρυωνίτη που ήταν μέλος του Λιμενικού Ταμείου και καταθέσαμε τη μελέτη ανάπλασης και υποβάλαμε τους περιβαλλοντικούς όρους στο αρμόδιο τμήμα περιβάλλοντος της Περιφέρειας” ανέφερε, προσθέτοντας παράλληλα, πως, “είχαμε σκοπό σε αυτήν την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων να εντάξουμε και το αλιευτικό καταφύγιο με τροποποίηση της χρήσης, - καθώς σαν αλιευτικό καταφύγιο δεν δύναται να προσφέρει τις υπηρεσίες που πρέπει για τα τουριστικά σκάφη που προσεγγίζουν στον Φοίνικα” -, αλλά όπως γνωστοποίησε “μετά από σχετική ενημέρωση που λάβαμε μπορούμε να χωρίσουμε σε δύο τμήματα τη μελέτη. Δηλαδή, από την πλατεία του Φοίνικα έως το ξενοδοχείο Ολύμπια, ώστε να προχωρήσει η ανάπλαση της πλατείας”, επισημαίνοντας παρακάτω, πως έχει ήδη υποβληθεί φάκελλος νομιμοποίησης. Τα βήματα που εκκρεμούν, σύμφωνα με όσα ανέφερε στη συνέχεια είναι μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, να συνταχθεί οριστική μελέτη και να αναζητηθεί χρηματοδότηση.

Επιπλέον, γνωστοποίησε ότι στην “ατζέντα” της τρέχουσας θητείας υπήρξε και η επέκταση του προσήνεμου μώλου στο Κίνι, έργο που εξήγησε ότι “είχε ζητήσει η δημοτική κοινότητα Άνω Σύρου και η τοπική κοινωνία του χωριού”, συμπληρώνοντας πως το Λιμενικό Ταμείο βρίσκεται σε φάση σύνταξης μελέτης και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στις 7.500 ευρώ.

Από τον απολογισμό του, δεν παρέλειψε να αναφέρει τις ενέργειες όσον αφορά στην ανάπλαση της χερσαίας ζώνης της Αζολίμνου. “Για να προχωρήσουμε, πρωτίστως καταθέσαμε τους φακέλους νομιμοποίησης και για το αλιευτικό καταφύγιο και για τους δύο μώλους” σημείωσε, υπογραμμίζοντας τέλος, ότι, “συγχρόνως νομιμοποιούμε και το αναψυκτήριο (Τσουνάμι)”.

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για το υδατοδρόμιο

Ειδική ενημέρωση υπήρξε και για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη Σύρο, προκειμένου να ενισχυθεί η συγκοινωνία των νησιωτών. “Ήδη χθες δημοσιεύσαμε στον τοπικό Τύπο την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δημιουργία υδατοδρομίου. Ξεκινήσαμε τη διαδικασία προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα και άρα αυτή τη στιγμή αρχίζει μία περίοδος διαβούλευσης” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βελισσαρίου, υπενθυμίζοντας ότι με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, την επιλογή του χώρου που θα δημιουργηθεί το υδατοδρόμιο θα την κάνει η εταιρεία που θα επιλεγεί, αφού πρωτίστως όμως, εξετασθεί το σύνολο των προτάσεων που θα υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους. “Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική απόφαση για την πορεία του νησιού μας προς την ανάπτυξη”, δήλωσε κατηγορηματικά ο πρόεδρος, προσθέτοντας ότι, “αν θέλουμε περισσότερους επισκέπτες είναι και αυτό έναν μέσον συγκοινωνιακό που θα βοηθήσει προς το συγκεκριμένο σκοπό”.

Σέριφος: Τέλος στα προβλήματα στατικότητας του λιμένα

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά από τα λιμάνια των Κυκλάδων έχουν πρωταγωνιστήσει πολλές φορές στην ειδησεογραφία, με αφορμή τα αρνητικά περιστατικά που προκύπτουν κατά κύριο λόγω τους χειμερινούς μήνες, καθώς τα πλοία εξαιτίας κακών καιρικών συνθηκών και πολλών μποφόρ, δεν μπορούν να προσδέσουν, αλλά ούτε και να προσεγγίσουν στα λιμάνια. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έχοντας στην αρμοδιότητά του εκτός από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων και άλλα τρία νησιά, κατέβαλλε προσπάθεια ώστε να ικανοποιήσει το αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Σερίφου για ένα ασφαλές λιμάνι. “Ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες και η ανακατασκευή του λιμανιού της Σερίφου”, υπογράμμισε ο Γιώργος Βελισσαρίου, αναφέροντας πως πρόκειται για ένα έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 200 χιλιάδες ευρώ. “Είναι θετικό πως και η Σέριφος θα αποκτήσει ένα ασφαλές λιμάνι γιατί υπήρχαν μεγάλα προβλήματα στατικότητας”.

Ζουμ στο νέο λειτουργικό σχεδιασμό

Επιπρόσθετα, σχετικά με το μείζονος σημασίας ζήτημα για τη Σύρο, δηλαδή τη μεταφορά του εμπορικού λιμένα της Ερμούπολης, ο κ. Βελισσαρίου μίλησε εκτενώς λίγο πριν ολοκληρώσει τον απολογισμό του, υπογραμμίζοντας κατηγορηματικά ότι πρέπει να τεθεί στην πρώτη γραμμή της επόμενης Δημοτικής Αρχής, “όποια κι αν είναι αυτή”, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε.

Ο κ. Βελισσαρίου σημείωσε πως πρόκειται μία εκ των σημαντικότερων αποφάσεων που πήρε το δημοτικό συμβούλιο και με την οποία συμφώνησε το Λιμενικό Ταμείο, επισημαίνοντας ότι μέχρι σήμερα η υφιστάμενη κατάσταση, δηλαδή η παρούσα θέση του, αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. “Σε σύντομο χρονικό διάστημα αποδείχθηκε ότι ήταν μία εσφαλμένη επιλογή” σημείωσε, εξηγώντας ότι η ανάπτυξη του νησιού συνδέεται άρρηκτα με το λιμάνι. “Με αυτό το σκεπτικό εκτός από την υποβολή του master plan στην επιτροπή λιμένων, έχουμε αναθέσει παράλληλα και την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και έχουμε προτείνει στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τη χρηματοδότηση των οριστικών μελετών για τα προτεινόμενα έργα, ύψους περίπου 800 χιλιάδων ευρώ”.

Επεσήμανε δε, πως “το λιμάνι εκεί που είναι σήμερα δεν προσφέρει αυτά που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Είναι ένα λιμάνι περιορισμένων δυνατοτήτων με ελάχιστο χερσαίο χώρο και δεν μπορούν να αναπτυχθούν άλλες δραστηριότητες”, υπογραμμίζοντας ότι σκοπός αποτελεί η δημιουργία ενός λιμανιού “για ασφαλή πρόσδεση των πλοίων, με δυνατότητα πλαγιοπρυμνοδέτησης και επαρκείς χερσαίους χώρους” που θα εξυπηρετούν τις αυξημένες ανάγκες.

Υπογράμμισε μάλιστα, πως η υφιστάμενη θέση του, συντηρεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως “εγκλωβίζει τη λειτουργία της πόλης”.

Καταλήγοντας, δήλωσε ότι, “είναι απαραίτητο και πρέπει όποιος είναι νέα Δημοτική και Περιφερειακή Αρχή να αντιμετωπίσει με μεγάλη σοβαρότητα την υλοποίηση αυτού του έργου”.