Όταν ο Δήμος θυμάται να λειτουργήσει
- Πέμπτη, 29 Μαΐου, 2014 - 06:10
Καταγγελίες πολιτών αλλά και αποδεικτικά έγγραφα καταμαρτυρούν την ράθυμη δραστηριότητα υπηρεσιών του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, που στην πράξη συνηγορούν υπέρ της ταλαιπωρίας των δημοτών, προκαλώντας παράλληλα ερωτηματικά ως προς την λογική της οικονομικής του λειτουργίας.
Αφορμή των καταγγελιών αποτέλεσαν ειδοποιητήρια που αποστέλλονται προς τους δημότες και αφορούν στην καταβολή του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) για τις μη ηλεκτροδοτούμενες επιφάνειες.
Αυτή από μόνη της αυτή η ενέργεια δεν προκαλεί καμία ενόχληση καθώς και καθ’ όλα νόμιμη είναι, διότι εμπίπτει εντός των δικαιοδοσιών της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, αλλά και αναγκαία αφού πρόκειται για μέρος των εσόδων του ώστε να προκύπτουν οικονομικά κενά που θα δυσχεραίνουν την λειτουργία του.
Όμως το αίσθημα της αγανάκτησης των πολιτών προκύπτει από την τελεσίδικη, οριακά χρονοθετημένη απαίτηση εξόφλησης, υπό την «απειλή» αναγκαστικής είσπραξης.
Παρελθούσες οφειλές
Δημότες της Σύρου έλαβαν, κατόπιν επίδοσης από κλητήρα, ατομικών ειδοποιήσεων για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΤΑΠ, παρελθόντων ετών.
Πρωτίστως σημειώνεται ότι στο ειδοποιητήριο αναφέρεται ρητά πως καλούνται οι ιδιώτες εντός 5 ημερών από την παραλαβή της ειδοποίησης να προχωρήσουν στη εξόφληση των οφειλών τους για το ΤΑΠ του 2010 και του 2011, ειδάλλως ο Δήμος θα προβεί στη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης.
Το γεγονός αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν συνυπολογίζεται ότι εν μέσω κρίσης και λόγω των τεραστίων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των δημοτών και πολλοί από τους οφειλέτες, δεν έχουν την ευχέρεια ούτε καν της στοιχειώδους διαβίωσης, πόσο μάλλον να καταβάλλουν το όποιο ποσόν εντός της προθεσμίας του πενθημέρου, οπότε η ειδοποίηση τείνει να λαμβάνει έναν εκβιαστικό χαρακτήρα.
Στον αντίλογο δε που επιχειρείται, ότι οι κατέχοντες περιουσιακά στοιχεία δεν μπορούν να αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, πρόκειται για μία τελείως επιδερμική προσέγγιση, διότι η όποια μη ηλεκτροδοτούμενη επιφάνεια ως περιουσιακό στοιχείο δεν είναι ικανή να λειτουργήσει ως πηγή εσόδων.
Δευτερευόντως, εκ μέρους του Δήμου υποστηρίζεται πως πριν την αποστολή των τελευταίων αυτών ειδοποιήσεων είχε προηγηθεί και άλλη ειδοποίηση προ διετίας, με αποτέλεσμα να έχει κλείσει η περίοδος αναμονής εξόφλησης των οφειλών.
Μόνο που η προηγούμενη ειδοποίηση ουδέποτε παρελήφθη από τους υπόχρεους, γεγονός που γεννά την απορία για το πώς είναι δυνατόν, χωρίς να έχει μεταβληθεί κανένα στοιχείο του υπόχρεου, ως προς τη διαμονή, την εργασία ή τον τόπο κατοικίας του, προ διετίας δεν υπήρξε καμία αντίστοιχη παράδοση ειδοποίησης, ενώ μία διετία μετά η παράδοση έγινε άμεσα, με το ειδοποιητήριο να αναγράφει ορθώς τα πλήρη στοιχεία του οφειλέτη.
Παρ’ όλα αυτά, στο οφειλούμενο αρχικό ποσό προστίθενται και οι προσαυξήσεις, οι οποίες προκύπτουν από την καθυστέρηση πληρωμής, κατά την περίοδο, από την υποτιθέμενη αρχική ειδοποίηση έως σήμερα.
Μήπως τελικά η μη εύρεση των οφειλετών για την παραλαβή των αρχικών ειδοποιήσεων, παρά την πλήρη γνώση των ατομικών τους στοιχείων, δεν είναι διόλου τυχαία;
Μήπως είναι ένας εύσχημος τρόπος αυξήσεων των οφειλών, με τις προσαυξήσεις των καθυστερήσεων, όπως προκύπτει βάσει λογικών συνειρμών;
Διπλές χρεώσεις
Την προβληματική λειτουργία των υπηρεσιών υποδηλώνει η διπλή χρέωση, για το ίδιο έτος, οφειλής του ΤΑΠ, χωρίς να μπορεί να είναι δυνατή εκ μέρους των υπαλλήλων η απόδοση της όποιας διευκρίνησης γι’ αυτό.
Το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο από το αποδεικτικό πληρωμής της εν λόγω οφειλής προ τετραετίας. Άρα πρόκειται για μία διπλή χρέωση χωρίς αντίκρισμα.
Με την αιτιολογία δυσλειτουργίας του συστήματος που αφορά στην καταγραφή των οφειλών, επιχειρήθηκε να απαντηθεί εκ μέρους του Δήμου, το ερώτημα του «πως είναι δυνατόν να εμφανίζεται ως οφειλέτης σε υποχρέωση που έχει ήδη εξοφλήσει προ τετραετίας;».
Προκειμένου ο οφειλέτης, κατόπιν της αποδείξεως πληρωμής που προσκόμισε, ζήτησε να πάψει να φαίνεται υπόχρεος προς τον Δήμο, του ζητήθηκε να υποβληθεί σε νέα ταλαιπωρία που αφορά στην κατάθεση σχετικού αιτήματος, το οποίο θα πρέπει να συζητηθεί και να λάβει την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Εφιστάται λοιπόν η προσοχή των δημοτών, όσον αφορά στα ειδοποιητήρια που λαμβάνουν, να προσέχουν λεπτομερώς τις χρεώσεις που τους επιβάλλονται, όπως και να ελέγχουν τις παλαιές αποδείξεις πληρωμών τους.
Άρνηση εξόφλησης
Ως πλέον εντυπωσιακή, πέραν όλων των ανωτέρω, κρίθηκε η άρνηση εκ μέρους του Δήμου να καταβληθεί, από τον υπόχρεο δημότη, η χρέωση για το ΤΑΠ των ετών 2012, 2013 και 2014, για τα οποία σημειωτέων δεν έχει υπάρξει σχετική ειδοποίηση.
Με το σκεπτικό του δημότη ότι την παρούσα χρονική στιγμή, είχε εξασφαλίσει ένα ποσό τέτοιο που του επέτρεπε να πληρώσει την συγκεκριμένη υποχρέωση, έμεινε εμβρόντητος με την άρνηση είσπραξης, έναντι άλλης απάντησης, καθώς εκ μέρους της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου υπήρξε η αιτιολογία ότι οι εν λόγω οφειλές δεν έχουν περαστεί στο «σύστημα».
Όσο προβληματισμό δημιούργησε η αργοπορία τεσσάρων χρόνων εκ μέρους του Δήμου να βεβαιώσει τις οφειλές, ακόμα μεγαλύτερη απορία γεννά η απροθυμία είσπραξης των υποχρεώσεων των τριών τελευταίων χρόνων.
Καταστάσεις που δημιουργούν ερωτηματικά σχετικά με την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύρος: Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών
21 Φεβ. 2025 - 11:07 - Προτεραιότητα οι συντηρήσεις για το εκθετήριο του Μάνου Ελευθερίου
21 Φεβ. 2025 - 6:20 - Συγκρατημένη η εστίαση για προετοιμασία και σεζόν
21 Φεβ. 2025 - 6:19 - Στη Σύρο μεθαύριο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κ. Χατζηδάκης
20 Φεβ. 2025 - 19:48 - Λιμενικό Ταμείο Σύρου: Καθορισμός ανταλλάγματος για παραλιακούς χώρους - Οδηγίες για αίτηση
20 Φεβ. 2025 - 12:06