Γ. Βρούτσης : “Ήρθε η ώρα να ξαναθυμίσουμε την Σύρο στους τουρίστες”

Σύρος δυο ταχυτήτων

Οι ψίθυροι των κατοίκων και τα συμπεράσματα των επισκεπτών επιβεβαιώνουν ότι η καθοδική πορεία του τουρισμού της Σύρου, είναι η μόνη που αυξάνεται. Το λιμάνι αναξιοποίητο, οι δρόμοι άδειοι, τα μαγαζιά χωρίς τζίρο και τα οργανωμένα φεστιβάλ χωρίς θεατές. Ένας Ιούλιος που μοιάζει Φλεβάρης, είναι το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει και φέτος το νησί. Στο ερώτημα που γεννιέται στους επιχειρηματίες «Γιατί, τι γίνεται λάθος;» ,καλείται να απαντήσει ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής Σύρου, Γιάννης Βρούτσης, που ανέλαβε δράση στο σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας του.

Η ρίζα του προβλήματος

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο απερχόμενος πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, η πτωτική πορεία του νησιού είναι έκδηλη κυρίως όταν συγκριθεί με νησιά που χαρακτηρίζονται από διαφορετικό status quo, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, εστιάζοντας στο γεγονός ότι η έλλειψη ταυτότητας της Σύρου αποτελεί την βασικότερη αιτία μείωσης της τουριστικής κίνησης κατά 30%. Η Σύρος καθυστέρησε να προσδιορίσει την ποιότητα των τουριστών της, την ηλικία και τα ενδιαφέροντα τους. Συνεπώς δεν γνωρίζει σε τι κοινό απευθύνεται και τους τρόπους που θα καταφέρει να αξιοποιήσει τους πόρους της. Το μερίδιο ευθύνης καταλογίζεται στην προηγούμενη σύνθεση της τουριστικής επιτροπής, καθώς όπως αναφέρει και ο κ. Βρούτσης, δίνονταν σε άλλα θέματα προτεραιότητα.

Όπως υποστηρίζει, από τον Μάρτιο που ανέλαβε δράση, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κινήσεις και ρυθμίσεις ώστε να διαφημιστεί το νησί, μεταξύ των οποίων ήταν οι εκθέσεις στο εξωτερικό, το πρόγραμμα για κρουαζιέρες και οι διαφημίσεις σε έντυπα μέσα που απευθύνονται σε αναγνώστες μέχρι την ηλικία των 55 ετών. Βασικός στόχος που θέτει είναι να ξαναθυμίσει την Σύρο στους Έλληνες επισκέπτες και στην νεολαία, όπως και να την διαφημίσει στους ξένους τουρίστες. Βέβαια στην πράξη τα αποτελέσματα τον διαψεύδουν, καθώς το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει ο επισκέπτης, αν αποφασίσει να επισκεφθεί το νησί, θα είναι η ερημιά του τοπίου. «Δεν έχω μαγικό ραβδί να φέρω την πληρότητα», απαντά στην επιτακτική ανάγκη για άμεση λύση.

Ωστόσο, δηλώνει αισιόδοξος για την εφαρμογή μορφών εναλλακτικού τουρισμού στο νησί αφού πρώτα προσδιοριστεί η ταυτότητα και η νοοτροπία του. «Η Σύρος αντέχει πολλά εξαιτίας της ιστορίας της» δηλώνει, αναφερόμενος σε δυο μορφές εναλλακτικού τουρισμού όπως ο θρησκευτικός τουρισμός και η προσέγγιση τουριστών μέσω του ρεμπέτικου τραγουδιού. Αν και δεν κάνει λόγο για χρονικό όριο επίτευξης των στόχων που θέτει, αναφέρει χαρακτηριστικά πως «τα αποτέλεσμα δεν θα έρθουν από την μια μέρα στην άλλη», υπονοώντας πως η φετινή τουριστική σεζόν δεν κρύβει εκπλήξεις.

''Πάρκινγκ'' για κρουαζιερόπλοια

Ως χώρο προσωρινής στάθμευσης κρουαζιερόπλοιων θα χαρακτήριζε κανείς το λιμάνι της Σύρου, καθώς όπως φαίνεται αποτελεί χώρο πρακαρίσματος για τα κρουαζιερόπλοια που το επισκέπτονται. Σύμφωνο βρίσκουν τον κ. Βρούτση οι χαρακτηρισμοί αυτοί, αφού όπως και ο ίδιος δηλώνει : «Μαζεύουμε τα απόνερα των άλλων νησιών, και αυτό οφείλετε σε λανθασμένους χειρισμούς της δημοτικής αρχής». Στις αναφορές του κάνει λόγο για ημιτελείς φακέλους κρουαζιέρας, που όφειλαν να διευθετηθούν έως το 2012 ώστε να επέλθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα την φετινή σεζόν, ωστόσο παραλήφθηκαν ακόμα και αν θα μπορούσε να προσεγγισθεί περισσότερο το φλέγον ζήτημα. Συγκρίνοντας την Σύρο με ένα καλό καταναλωτικό προϊόν τονίζει : «Έχουμε ένα καλό προϊόν και πρέπει να φροντίσουμε να το προωθήσουμε».

«Έμφαση πρέπει να δίνεται όχι μόνο στο γεγονός ότι έρχεται κρουαζιερόπλοιο αλλά και στο τί άφησε πίσω», τονίζει ο πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής, θέτοντας νέα σημεία δράσης. Από την πλευρά της δικής του ευθύνης τίθεται το ζήτημα προώθησής φυλλαδίων στα υποψήφια κρουαζιερόπλοια ώστε να δελεάζει και να προϊδεάζει τον τουρίστα για τα αξιοθέατα του νησιού που αξίζει να επισκεφθεί. Αναγνωρίζει παράλληλα, πως τα έσοδα των επιχειρηματιών την καλοκαιρινή περίοδο που διανύουμε δεν έφτασαν στο προβλεπόμενο αποτέλεσμα, παρά μόνο σε αγορές που αφορούν παραδοσιακά προϊόντα και γλυκίσματα. Για τον λόγο αυτό καλεί τους εμπορικούς συλλόγους να συνεργαστούν, διατηρώντας τα μαγαζιά τους ανοιχτά και τις Κυριακές, παρά την αποτυχία της πρώτης πιλοτικής προσπάθειας του νησιού, ώστε να μην βρίσκονται οι τουρίστες μπροστά σε κλειστές πόρτες.

Καταμερισμός ευθυνών και λύσεις

Τις αντιδράσεις των κατοίκων και των εμπόρων για στασιμότητα του τουρισμού και κατ' επέκταση της οικονομίας δικαιολογεί ο κ. Βρούτσης, κατανέμοντας το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στην Δημοτική Αρχή και διαχωρίζοντας την θέση του ως πρώην αντιπολίτευση. Συγκεκριμένα αναφέρει πως από τα αιτήματα της Ένωσης Ξενοδόχων για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις για το έτος 2013-2014, ο Δήμος έκανε δεκτές μόνο τις δυο από αυτές, στις οποίες μάλιστα δεν παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Συριανής κουλτούρας, καθώς «χάσανε τις ημερομηνίες», οι οποίες μετέπειτα παρήλθαν. Την ίδια στιγμή σαν αντιπολίτευση τόνιζαν την αναγκαιότητα αλλαγής σύστασης της ως τότε τουριστικής επιτροπής, που είχε απορρίψει προσφορές που προτάθηκαν από ειδικούς μελετητές και την αντικατάσταση της από ειδικούς, αφού όπως και ο ίδιο πιστεύει «Ο τουρισμός είναι ένα λεπτό ζήτημα που δεν στηρίζεται μόνο στην καλή διάθεση». Εν τούτοις, όπως φαίνεται, καμιά από τις ενέργειες τους ως τώρα δεν έχουν επιφέρει καρπούς.

Αναλαμβάνοντας ο ίδιος προσωπική ευθύνη, δηλώνει «Τον Μάρτιο που ανέλαβα την θέση, είχε μείνει μόνο η έκθεση στην Ρωσία, όπου, αφού εγκρίθηκε η δαπάνη των απεσταλμένων, συμμετείχαμε για λίγες μέρες ενώ παράλληλα «χτυπήσαμε την πόρτα» της περιφέρειας για να μπούμε έξτρα στην έκθεση της Κίνας που οργανώνει μαζικούς γάμους». Ταυτόχρονα, εστιάζει το ενδιαφέρον του στην εύρεση ειδικών, ώστε να δοθούν κατευθυντήριες γραμμές για την επίλυση του προβλήματος και να διαμορφωθεί το logo και το brand name του νησιού, ενέργειες ωστόσο που θα έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Ετικέτες: