Ερμούπολη εκτάκτου ανάγκης
- Τρίτη, 19 Αυγούστου, 2014 - 06:10
Στο “τείχος” της αδιαφορίας και της νοοτροπίας του ευκαιριακού βολέματος, το οποίο ανέκαθεν μεσουρανούσε, ανεξάρτητα από τη μορφή της τοπικής αυτοδιοίκησης και τη σύνθεση της εκάστοτε δημοτικής αρχής, προσέκρουσαν πολλές φορές οι προσπάθειες της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου, που αναμφισβήτητα “βουλιάζει”.
Μετά από έναν κύκλο τρεισήμισι ετών, που επηρεάστηκε και στιγματίστηκε από τις σαρωτικές αλλαγές στους δήμους και τις περιφέρειες ολόκληρης της χώρας, ο απερχόμενος πρόεδρος της Κοινότητας, Κώστας Βιτάλης εκφράζει την απογοήτευσή του για την αποτυχία του συμβουλίου να εμφυσήσει μέσα από το έργο του κυκλοφοριακή συνείδηση στους πολίτες.
“Ο κόσμος δεν βοηθάει”
“Κάναμε ό,τι περνούσε από τα χέρια μας, αλλά δυστυχώς ο κόσμος δεν βοηθάει” δηλώνει χαρακτηριστικά στην “Κοινή Γνώμη”, εκτιμώντας ότι το πρόβλημα θα παραμείνει άλυτο, εάν δεν αλλάξει σύντομα η συμπεριφορά των ανθρώπων. Όπως υπογραμμίζει, οι δημότες θα πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και να μην κατακλύζουν δρόμους και πεζοδρόμια του κέντρου, προσθέτοντας το δικό τους λιθαράκι στο καθημερινό κυκλοφοριακό χάος.
“Το παράπονό μου είναι ότι ενώ ο χώρος του Κολυμβητηρίου μπορεί να υποδεχτεί περισσότερα από 100 αυτοκίνητα, παραμένει άδειος, επειδή οι περισσότεροι βαριούνται να μπουν μέσα και να παρκάρουν” τονίζει, εξηγώντας πως τέτοιες συμπεριφορές συνεπάγονται αναπόφευκτα κακή ποιότητα ζωής, φωνές και εκνευρισμό.
Ωστόσο, σημειώνει ότι ανεξάρτητα από το γνωμοδοτικό χαρακτήρα της, η Κοινότητα κατάφερε να παράξει σημαντικό έργο, σε αντίθεση με έτερες κοινότητες και τοπικά συμβούλια του νησιού, λόγω του περιορισμένου πεδίου δράσης τους. “Η Ερμούπολη είναι μία παλιά πόλη με 14.000 κατοίκους. Λόγω της φύσης και της έκτασής της, το αντικείμενό της είναι ευρύτερο. Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμος έδωσε σε εμάς και το κυκλοφοριακό, το οποίο μας ταλάνισε και δεν μας άφησε να ονειρευόμαστε και να ασχολούμαστε με περισσότερα πράγματα για την πόλη μας”, επισημαίνει ο κ. Βιτάλης. Προσθέτει μάλιστα ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν τα μέλη της ήταν η απροθυμία των δημοτών για συνεργασία. “Ο κόσμος θα μπορούσε να ανταποκριθεί, χρησιμοποιώντας τα πάρκινγκ, ώστε να ελαφρύνει λίγο την πόλη”, δηλώνει χαρακτηριστικά.
“Οι πολίτες δεν έχουν καταλάβει πού ζουν”
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας τον Σεπτέμβριο του 2013 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, σημειώνοντας ότι η ύπαρξή της ήταν χρήσιμη. Τονίζει δε ότι οι δυσκολίες δεν θα ξεπεραστούν, εάν δεν αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών. “Ίσως να μην έχουν καταλάβει σε ποια πόλη ζουν. Ίσως να μην έχουν καταλάβει ότι ζουν σε μια ιστορική πόλη, που μαζί με τον Άνω Σύρο μπορεί να δώσει πολλά και να αποτελέσει πόλο έλξης για τον τουρίστα”, επισημαίνει, προσθέτοντας ότι η σημερινή εικόνα της πόλης δεν είναι θελκτική για κανέναν. “Δεν μπορεί ο επισκέπτης να κινείται με το φόβο ότι θα πληρώσει πρόστιμα”, αναφέρει χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι μία πρόταση για την αποσυμφόρηση της Ερμούπολης θα ήταν το κλείσιμο του κέντρου από το σημείο του ΙΚΑ. “Θα πρέπει να γίνει μία σοβαρή μελέτη, η οποία θα επιτρέπει μόνο τη διέλευση των αστικών λεωφορείων με ένα μικρό αντίτιμο σε ορισμένες γραμμές” εξηγεί, κρίνοντας επίσης απαραίτητη την ύπαρξη υποδομών και τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο στρατόπεδο. Όπως τονίζει, οι χώροι στάθμευσης στον Μαρινόπουλο, το Κολυμβητήριο και το Στρατόπεδο θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν συνολικά 400 αυτοκίνητα, τα οποία δεν θα πλησίαζαν καθόλου το κέντρο. “Κατ' αυτόν τον τρόπο θα ανάσαινε η πόλη και τα πράγματα θα ήταν καλύτερα τόσο για τους κατοίκους της Σύρο, όσο και για τους επισκέπτες οι οποίοι πραγματικά θα προχωρούσαν σε πεζόδρομους και όχι σε ημιπεζόδρομους, με κίνδυνο της ζωής τους”, σημειώνει.
Απαραίτητη η τιμωρία
Δεν παραλείπει μάλιστα να σχολιάσει το γεγονός ότι δεν τηρείται πλέον η απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας για προμήθεια των καταστημάτων της πόλης μέχρι τις 10:30, με αποτέλεσμα τα φορτηγά και τα λοιπά οχήματα που σταματούν για ξεφόρτωμα σε ώρες αιχμής να προκαλούν κυκλοφοριακό κομφούζιο. “Πρέπει να μπει μία τάξη, όπως γίνεται σε όλα τα μέρη και να υπάρχει και τιμωρία. Δυστυχώς, χωρίς τιμωρία δε γίνεται τίποτα”, καταλήγει.
Αναφερόμενος στον ρόλο των δημοτικών κοινοτήτων, κρίνει επιβεβλημένη την εκχώρηση περισσοτέρων αρμοδιοτήτων στο θεσμό. “Εάν δεν έχουν υπόψη τους να μην διευρύνουν και να μην κάνουν επουσιώδεις τις αρμοδιότητες τους, προκειμένου να είναι ενεργή η οποιαδήποτε κοινότητα, καλύτερα να τις καταργήσουν”, σημειώνει.
Παράλληλα, καθιστά γνωστό ότι υποχρέωση της κάθε κοινότητας είναι να βρίσκεται κοντά στον πολίτη και να αφουγκράζεται τις ανάγκες του. Εξηγεί δε, ότι ο ίδιος είχε τον χρόνο να επισκέπτεται τις γειτονιές της Ερμούπολης και να αξιολογεί τα αιτήματα που έφταναν στο συμβούλιο. “Είχα μια πολύ καλή και εποικοδομητική συνεργασία τόσο με το δήμαρχο και τους αντιδημάρχους, όσο και με τον προϊστάμενο των τεχνικών έργων και τους δημοτικούς υπαλλήλους. Μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, είχαμε και κάποια ουσιώδη θέματα, για τα οποία ήμασταν υποχρεωμένοι από το νόμο να παραστούμε, να τοποθετηθούμε και να ψηφίσουμε”.
“Η Κοινότητα απαιτεί προσοχή και αφοσίωση”
Ολοκληρώνοντας, δεν παραλείπει να ευχηθεί καλή επιτυχία στη νέα πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, Ανθή Χαλκιά, η οποία θα αναλάβει τα καθήκοντά της από την 1η Σεπτεμβρίου. Όπως τονίζει, παρά το γεγονός ότι η τοπική αυτοδιοίκηση απαιτεί “γερό στομάχι”, ο ίδιος κρίνει ότι οι γυναίκες είναι άξιες και ορισμένες φορές καλύτερες και από τους άνδρες. Ωστόσο, εκφράζει τον προβληματισμό του για το αν η κ. Χαλκιά καταφέρει να αφοσιωθεί και να ασχοληθεί εις βάθος με τα θέματα της Κοινότητας, λόγω των επαγγελματικών της υποχρεώσεων. “Προσωπικά, είχα ελεύθερο χρόνο επειδή είμαι συνταξιούχος. Πήγαινα στο δήμο, ερχόμουν σε επαφή με τις υπηρεσίες και έκανα αυτοψία στις γειτονιές. Δεν πιστεύω ότι δεν είναι άξια, απλά θα πρέπει να είναι ελεύθερη τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Να έρχεται στο δήμο, να ενημερώνεται, να πηγαίνει βόλτα αν υπάρχει κάποιο αίτημα” εξηγεί, κρίνοντας ότι αυτά είναι τα πλεονεκτήματα των συνταξιούχων, τους οποίους πολλοί δε δίστασαν να χαρακτηρίσουν στο παρελθόν άχρηστους και περιττούς στα δημοτικά ή τα τοπικά συμβούλια.
Εισήγηση για χώρο στάθμευσης στο Βροντάδο
Σημειώνεται ότι στην τελευταία συνεδρίασή της, η Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης αποφάσισε ομόφωνα να εισηγηθεί θετικά προς τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου την περίφραξη του δημοτικού οικοπέδου παραπλεύρως στη στάση του Δημοτικού λεωφορείου Φίλιππα Μώτου στην περιοχή Βροντάδο της Ερμούπολης, καθώς και τη δημιουργία χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στο εν λόγω σημείο.
Σύμφωνα με τον κ. Βιτάλη, μετά τη διαβεβαίωση του νομικού συμβούλου ότι το ακίνητο είναι εγγεγραμμένο στο κτηματολόγιο σαν περιουσιακό στοιχείο του δήμου, ο ίδιος πρότεινε τη διαφύλαξη του χώρου και την αξιοποίησή του ως χώρος στάθμευσης με στόχο την αποσυμφόρηση της περιοχής.
Ομόφωνη ήταν επίσης η απόφαση της Κοινότητας για εισήγηση στις Τεχνικές Υπηρεσίες, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή δαπέδου του υφιστάμενου γηπέδου καλαθοσφαίρισης άνωθεν του Νοσοκομείου Σύρου (επί της οδού Φαίδωνος Κουκουλέ) καθώς επίσης και τον ευπρεπισμό του περιβάλλοντος χώρου με την τοποθέτηση δύο παγκακιών, έτσι ώστε να καταστεί επισκέψιμος από τους δημότες.
Πρόταση για μετονομασία της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου
Τέλος, ποικίλες “εσωτερικές” αντιδράσεις προκάλεσε η πρόταση του κ. Βιτάλη για μετονομασία της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου στην πρότερη αυτής (οδός Ερμού), η οποία υπήρξε από ιδρύσεως της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Βιτάλη η ονομασία αυτή χρησιμοποιείται σήμερα από την πλειοψηφία των Συριανών, καθώς και από γνωστή επιχείριση στο κέντρο της Ερμούπολης. Τόνισε επίσης ότι με την πρότασή του δεν αισθάνεται ότι μειώνεται το κύρος και η προσφορά του Ελευθερίου Βενιζέλου στην πατρίδα, αντίθετα είπε ότι τον θεωρεί τον μέγιστο πολιτικό άνδρα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας. Πρότεινε δε ότι μπορεί να δοθεί το όνομά του σε μια από τις ανώνυμες λεωφόρους της πόλης μας π.χ. την οδό Λαλακιάς. Ωστόσο, οι σύμβουλοι στην πλειοψηφία τους διαφώνησαν με την πρόταση του Προέδρου, η οποία τελικά δεν έγινε δεκτή.
Ποιοι συνεχίζουν τη θητεία τους
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους σημερινούς συμβούλους της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, οι μοναδικοί οι οποίοι θα συνεχίσουν τη θητεία τους και την επόμενη πενταετία, αυτή τη φορά από την πλευρά της αντιπολίτευσης είναι ο Γιάννης Καφούρος και η Μόσχα Κοντορούση.
Όπως δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” ο κ. Καφούρος “σε αυτή τη θητεία, η Κοινότητα μπορεί να παίξει πολύ ουσιαστικό ρόλο, ξεπερνώντας τις αδυναμίες των προηγούμενων χρόνων. Πρόσθεσε μάλιστα ότι σαν όργανο, “δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό όσο το δημοτικό συμβούλιο, μέσα από το οποίο κάποιοι προσπαθούν να προβληθούν και να ξεχωρίσουν επηρεασμένοι από τηλεόραση και εφημερίδες. “Στην δημοτική κοινότητα, μπορείς να προσφέρεις και να πεις την άποψή σου πολύ πιο ανεπηρέαστα από το δημοτικό συμβούλιο και πέρα από παραταξιακές σκοπιμότητες”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Έκρινε μάλιστα ότι αν η Κοινότητα καταφέρει να φέρει σε επαφή τη γειτονιά της Ερμούπολης με το δημοτικό συμβούλιο θα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη. Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μείζον θέμα του κυκλοφοριακού, από το οποίο ο ίδιος έχει τραυματικές εμπειρίες. “Πρόκειται για μία “πατάτα ζεματιστή”, όχι απλά καυτή. Είναι γεγονός ότι όταν επιχειρήσεις να διορθώσεις κάτι, κάποιον θα θίξεις. Όταν πας να εξυπηρετήσεις του πολίτες, κάποιος ενοχλείται και κάποιος παραπονιέται. Αν δε ληφθούν αποφάσεις χωρίς να λάβεις υπόψη σου τις όποιες αντιδράσεις, δεν πρόκειται ποτέ το κυκλοφοριακό να λυθεί στην Ερμούπολη”, κατέληξε.
“Θα πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας στο κυκλοφοριακό, αλλά και στις γειτονιές” σημείωσε με τη σειρά της η κ. Κοντορούση, καθιστώντας γνωστό ότι η Κοινότητα έχει το δικαίωμα να λαμβάνει τελεσίδικες αποφάσεις για θέματα όπως οι παιδικές χαρές και τα πεζοδρόμια, τα οποία δεν απαιτούν την τελική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης ο Κωστής Χατζηδάκης
22 Φεβ. 2025 - 15:49 - Δήμος Σύρου - Ερμούπολης: Ακυρώνεται η εκδήλωση ''Σπάμε τα πήλινα στην Άνω Σύρο''
22 Φεβ. 2025 - 14:11 - Σύρος: Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών
21 Φεβ. 2025 - 11:07 - Προτεραιότητα οι συντηρήσεις για το εκθετήριο του Μάνου Ελευθερίου
21 Φεβ. 2025 - 6:20 - Συγκρατημένη η εστίαση για προετοιμασία και σεζόν
21 Φεβ. 2025 - 6:19