Διαβούλευση για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη Σύρο

“Ανοίγουν” τα χαρτιά τους

Πρώτη επαφή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με εκπροσώπους των εταιρειών “Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.” και “Hellenic Seaplanes S.A.”

Εποικοδομητική υπήρξε η πρώτη διαβούλευση ανάμεσα σε εκπροσώπους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου και των δύο εταιρειών “Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.” και “Hellenic Seaplanes S.A.” χθες και προχθές, στο πλαίσιο της οποίας οι ενδιαφερόμενες πλευρές άνοιξαν τα χαρτιά τους και διατύπωσαν τις θετικές προθέσεις τους για το νησί σχετικά με τη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίου.

Παρά το γεγονός πως και οι δύο συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς την παρουσία των μέσων ενημέρωσης, ωστόσο τόσο ο απερχόμενος πρόεδρος Γιώργος Βελισσαρίου, όσο και ο νέος πρόεδρος Δημήτρης Κοσμάς, προέβησαν σε πρώτες δηλώσεις στην “Κοινή Γνώμη” εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη της συνάντησης, της οποίας θα ακολουθήσει νέα με συγκεκριμένες οικονομικές προσφορές τέλος του Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.

Σημειώνεται πως οι εκπρόσωποι των “Ελληνικών Υδατοδρομίων Α.Ε.” βρέθηκαν στη Σύρο προχθές και της “Hellenic Seaplanes S.A.” χθες ενώ παρόντες ήταν πλην του κ. Κοσμά και τα δύο μέλη ακόμη της νέας Δημοτικής Αρχής που θα συμμετέχουν στο ΔΣ, ο Γιώργος Κανάκης και ο Φραγκίσκος Βακόνδιος.

Βασικά ζητήματα η δημιουργία και η χωροθέτηση

Συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών επισκέφθηκαν το νησί χθες και προχθές προκειμένου να πραγματοποιήσουν διαδοχικά συζητήσεις με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου ώστε να τεθούν επί τάπητος οι προτάσεις της κάθε μίας ξεχωριστά.

Κομβικό σημείο, στο οποίο αναμένεται να σταθεί το νέο ΔΣ προκειμένου να αποφασίσει, θα είναι αναμφισβήτητα και η δημιουργία του υδατοδρομίου. Οι εκπρόσωποι της πρώτης εκ των δύο εταιρειών στην πρότασή τους τόνισαν ότι δεν αναλαμβάνουν τη δημιουργία, αλλά μόνον τη λειτουργία του υδατοδρομίου και άρα, η εταιρεία έρχεται ως διαχειριστής, ενώ η δεύτερη εταιρεία αναλαμβάνει την κατασκευή, την έκδοση άδειας ίδρυσης αλλά και τη λειτουργία του υδατοδρομίου, με αποτέλεσμα το Λιμενικό Ταμείο στη δεύτερη περίπτωση να χρειάζεται να παραχωρήσει μόνον τον χώρο που θα απαιτηθεί στη χερσαία ζώνη. Ως εκ τούτου, και το χρηματικό ποσό που θα εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο θα είναι διαφορετικό.

Οι λεπτομέρειες ωστόσο για τα οικονομικά στοιχεία θα καθοριστούν μελλοντικά και με βάση τις οριστικές αποφάσεις αλλά και τα συμφωνηθέντα ανάμεσα στο νέο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου και στην εταιρεία που θα επιλεγεί.

Ένα ακόμη θέμα που απασχόλησε είναι και η επιλογή της θέσης. Από το δημοτικό συμβούλιο οι δύο περιοχές που έχουν καταγραφεί ώστε να εξετασθεί η ενδεχόμενη λειτουργία του υδατοδρομίου είναι το λιμάνι της Ερμούπολης αλλά και ο Φοίνικας. Μάλιστα από την πλευρά της δεύτερης εταιρείας, σημειωθηκε ότι υπάρχει η πρόταση να δημιουργηθεί ένα υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Ερμούπολης, ώστε να αναπτυχθεί ως κόμβος και να είναι η έδρα του υδατοδρομίου και δευτερευόντως, να υπάρξει μία εναλλακτική θέση στον Φοίνικα για μία ή δύο θέσεις υδροπλάνων που μπορεί να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά.

Υπενθυμίζεται πως από ορισμένους απερχόμενους αιρετούς είχε τεθεί στο προσκήνιο ο προβληματισμός πως το λιμάνι της Ερμούπολης συγκεντρώνει αρκετές δραστηριότητες και σε μία πιθανή επιλογή του για τη δημιουργία υδατοδρομίου, θα απαιτηθεί αυξημένη εξέταση του ζητήματος ώστε να μην επιβαρυνθεί περισσότερο.

Γ. Βελισσαρίου: Η Σύρος να αποτελέσει κόμβο

Ο στόχος όπως εξήγησε εξ αρχής ο κ. Βελισσαρίου στις δηλώσεις του για το θέμα “είναι η Σύρος να αποτελέσει έναν κόμβο και για τα υπόλοιπα νησιά”. Διατυπώνοντας μάλιστα και την προσωπική θέση του για το καταλληλότερο σημείο που θα εξυπηρετούσε περισσότερες ανάγκες, ο απερχόμενος πρόεδρος, σημείωσε πως για το υδατοδρόμιο, “Προσωπικά ως απλός δημότης του τόπου η άποψή μου είναι ότι πρέπει να επιλεγεί το λιμάνι της Ερμούπολης” προσθέτοντας πως, “πρέπει να μπούμε δυναμικά σε αυτό το πεδίο” αφού “η Σύρος πρέπει οπωσδήποτε να είναι κόμβος και όχι ένας απλός προορισμός. Αν ήταν στο χέρι μου θα επέλεγα την Ερμούπολη” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συμπλήρωσε δε, ότι “η τελική επιλογή θα γίνει από το νέο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου”, αναφέροντας πως είναι μία προσπάθεια που πρέπει να στηριχθεί ώστε να αποφέρει όφελος και σε τουριστικό επίπεδο.

Δ. Κοσμάς: Θα βοηθήσει στο μεγάλο στοίχημα του Τουρισμού

Παράλληλα, σε δηλώσεις στην “Κοινή Γνώμη” προχώρησε και ο νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος και νέος πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δημήτρης Κοσμάς, ο οποίος εξήγησε πως η νέα Δημοτική Αρχή εξετάζει με θετική ματιά αυτή την προσπάθεια στο μέτρο μάλιστα που μπορεί εν γένει να συνδράμει στην ενίσχυση του τουριστικού στοιχήματος.

“Είμαστε σύμφωνοι να λειτουργήσει υδατοδρόμιο στη Σύρο. Απλά πρέπει να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους και τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την καλή εξυπηρέτηση γενικότερα του νησιού. Είναι ενδιαφέρουσα η σκέψη και θα προσπαθήσουμε να την προωθήσουμε” ανέφερε, λέγοντας ταυτόχρονα πως η διαβούλευση με τις δύο εταιρείες κινήθηκε σε πολύ θετικό κλίμα”, καθώς “υπήρξε πλήρης ενημέρωση σε ποσοστό 95% για τη λειτουργία του υδατοδρομίου, τα δρομολόγια που θα προκύψουν κ.α.”.

“Είναι ένα θέμα που εξετάζουμε με θετική ματιά” επανέλαβε ο κ. Κοσμάς, συμπληρώνοντας πως, “είναι ένας τομέας που μπορεί να βοηθήσει και σε συνδυασμό με την κρουαζιέρα το νησί μας. Γενικότερα θα βοηθήσει στο στοίχημα που έχουμε βάλει για την τουριστική ανάπτυξη και την οικονομική ανάπτυξη του νησιού μας”. Ωστόσο, πέραν της τουριστικής ανάπτυξης, ο νέος πρόεδρος επεσήμανε ότι, “μπορεί να βοηθήσει και σαν ένα μέσο ταχείας επικοινωνίας μεταξύ των νησιών. Εάν ολοκληρωθούν όλες οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν, τότε θα λειτουργήσει σαν κόμβος υδατοδρομίων και θα φεύγουν από το νησί τα υδροπλάνα για όλους τους προορισμούς στη συνέχεια”.

Στην ερώτηση αν θα πρέπει για τα μέγιστα οφέλη να επιλεγεί το λιμάνι της Ερμούπολης, ο κ. Κοσμάς, δήλωσε, “Αυτό δεν είναι απαραίτητο. Η χωροθέτηση είναι ένα μεγάλο ζήτημα που απαιτεί να εξετάσουμε πώς θα εξυπηρετηθεί καλύτερα το νησί μας. Θα καταλήξουμε στην επιλογή που πρέπει, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα και επιπλέον επιβάρυνση σε όσα ταλανίζουν την καθημερινότητά μας”.

Καταλήγοντας, ανέφερε κατηγορηματικά πως, “Δεν αποκλείεται καμία περιοχή αφού θα εξετασθούν όλες οι προτάσεις και η τελική απόφαση θα ληφθεί στη νέα θητεία και συγκεκριμένα, μετά και τη δεύτερη διαβούλευση”.