Κύκλος συναντήσεων της Δημοτικής Αρχής για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης

Κυκλοφοριακές ζυμώσεις

Κατάθεση προτάσεων του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων Ταξί “Ο Άγιος Στέφανος”

Ένα σημαντικό κεφάλαιο για το κυκλοφοριακό ζήτημα “άνοιξε” η Δημοτική Αρχή στη Σύρο πραγματοποιώντας συναντήσεις με κοινωνικές κι επαγγελματικές ομάδες, εκπρόσωποι των οποίων καλούνται να καταθέσουν στην Επιτροπή Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση μίας κοινά αποδεκτής ατζέντας που θα δίνει κατεύθυνση στο πολύχρονο κυκλοφοριακό αδιέξοδο της Ερμούπολης.

Μετά την πρώτη συνάντηση με το Σύλλογο Επισιτισμού Εστιάσεως και Συναφών Επαγγελμάτων Σύρου “Τερψιχόρη” το μεσημέρι της Δευτέρας, στο πλαίσιο της οποίας προτάθηκε μεταξύ άλλων, η “πεζοδρόμηση” της Ερμούπολης, ακολούθησε η χθεσινή συνάντηση, με εκπροσώπους του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων Ταξί “Ο Άγιος Χριστόφορος”, οι οποίοι συναινούν στη θέση πως πρέπει να υπάρξουν μέτρα που θα απαλλάσσουν την πόλη από το κυκλοφοριακό χάος και θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών, εκφράζοντας τη θετική γνώμη τους σε μία ενδεχόμενη απόφαση “κλεισίματος” του ιστορικού κέντρου.

Σύμφωνα με όσα υπογράμμισαν εκ νέου, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, αλλά και ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Σταύρος Γουσγουνέλης, οι εν λόγω συναντήσεις πραγματοποιούνται προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ζυμώσεις, να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων, με σκοπό να εξαχθούν κατάλληλα μέτρα, τα οποία θα αποφασισθούν πότε και πώς θα εφαρμοσθούν. Σημειώνεται επιπλέον, πως, θα υπάρξουν νέες συναντήσεις τις επόμενες ημέρες, ενώ οι τελικές αποφάσεις θα οριστικοποιηθούν, αφού ολοκληρωθεί ο διάλογος εντός των επόμενων μηνών.

Στη διατύπωση των προτάσεων του Σωματείου προέβη εκπρόσωπός του και συγκεκριμένα ο Λεονάρδος Ρούσσος, καθώς απουσίαζε ο πρόεδρος, Κάρολος Βουτσίνος λόγω σοβαρών υποχρεώσεων.

“Παράνομη και αλόγιστη στάθμευση”

Ειδικότερα, τα μέλη του Σωματείου κατέθεσαν γραπτώς τις προτάσεις τους, ωστόσο μέσω του εκπροσώπου τους, Λεονάρδου Ρούσσου, συμμετείχαν σε έναν εποικοδομητικό διάλογο μιλώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που οι ίδιοι λόγω επαγγέλματος βιώνουν καθημερινά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. “Οι συνθήκες στο κέντρο της πόλης μας έχουν γίνει πλέον εξαιρετικά δύσκολες και το κυκλοφοριακό ταλανίζει το νησί τα τελευταία 15 χρόνια” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρούσσος, προσθέτοντας πως, “αιτία του προβλήματος κατά τη γνώμη μας, δεν είναι η πυκνή κυκλοφορία των οχημάτων, όσο η παράλογη – αλόγιστη και παράνομη στάθμευση οχημάτων και δικύκλων στο οδόστρωμα, τα οποία παρεμποδίζουν την κίνηση των υπολοίπων αυτοκινήτων, προκαλώντας συχνά κυκλοφοριακά “εμφράγματα””. Ως εκ τούτου, τα μέλη του Σωματείου, συντάσσονται με την ανάγκη λήψης “μέτρων και όχι ημίμετρων” στην κατεύθυνση, που θα διαμορφώνεται μία νέα κατάσταση για την πόλη που θα κινείται προς την εξυπηρέτηση κατοίκων αλλά και επισκεπτών. Σε ερώτηση του αντιδημάρχου Τουρισμού, Θάνου Φώσκολου, σχετικά με το αν το Σωματείο θα προτιμούσε ένα ενδεχόμενο “κλείσιμο” του κέντρου μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ή αν συμμερίζεται την άποψη να εφαρμοσθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους αυτό το μέτρο, - στην περίπτωση που σαν σενάριο τύχει ευρύτερης αποδοχής από την τοπική κοινωνία -, ο ίδιος απάντησε καταφατικά αναφορικά με τη δεύτερη επιλογή, επισημαίνοντας όμως να προβλεφθούν παράλληλα, χώροι στάθμευσης που θα αντέχουν πλήρως τον όγκο των οχημάτων. “Και δική μας επιθυμία είναι να κλείσει το κέντρο, εφόσον όμως δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις” δήλωσε κατηγορηματικά στην τοποθέτησή του.

Προτάσεις με “άδειο” το ιστορικό κέντρο

Οι προτάσεις του Σωματείου αναλύθηκαν σε δύο άξονες, πρώτον, αναφορικά με την περίπτωση που “κλείσει” το ιστορικό κέντρο, ενώ σε δεύτερο επίπεδο, κατατέθηκαν θέσεις και στο σενάριο που αυτό δεν καταστεί εφικτό.

“Το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου είναι μονόδρομος” επανέλαβε αρκετές φορές ο κ. Ρούσσος, σκιαγραφώντας το αίτημα του Σωματείου. Σχετικά με τη δημοτική συγκοινωνία, “θέλουμε θέσπιση εισιτηρίου για όλους τους επιβάτες, πλην των οδηγών που θα αφήνουν τα οχήματά τους στους χώρους στάθμευσης στη Δόξα, στο δημοτικό χώρο στάθμευσης στο Νεώριο, στο χώρο του Κολυμβητηρίου, του Μαρινόπουλου και σε όποιον χώρο βρεθεί περιφερειακά”. Ιδιαίτερη μνεία υπήρξε για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες για τις οποίες το Σωματείο ζητά την απαλλαγή τους από την καταβολή αντιτίμου.

Επιπλέον, ο ίδιος σημείωσε πως, “η πραγματοποίηση των δρομολογίων θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις ρεαλιστικές ανάγκες του επιβατικού κοινού” ενώ τόνισε ως αναγκαιότητα τον επανασχεδιασμό των στάσεων αφετηρίας των mini bus. Στο πλαίσιο των αιτημάτων της πρώτης περίπτωσης, ο εκπρόσωπος του κλάδου, ζήτησε “να οριστεί ομάδα από ειδικούς προκειμένου να καταγραφούν οι ελλείψεις των οδικών σημάνσεων σε όλο το οδικό δίκτυο του νησιού, δίνοντας έμφαση ακολούθως, στην εφαρμογή της μελέτης Καρεκλά στο σύνολό της και συγκεκριμένα για τις οδούς (Νικηφόρου Μανδηλαρά, Ηρώων Πολυτεχνείου, Αθανασίου Διάκου Βροντάδο) ενώ υποστήριξε πως πρέπει να προβλεφθούν και “μονοδρομήσεις οδών δευτερευούσης σημασίας”, όπως ενδεικτικά ανέφερε την οδό Ευάγγελου Μπαρμπέτα με κατεύθυνση προς την Ερμούπολη.

Σειρά μέτρων για αποσυμφόρηση της Ερμούπολης

Στην περίπτωση που τα συμπεράσματα του διαλόγου δεν ευνοήσουν το πρώτο σενάριο και ως εκ τούτου, παραμείνει προσβάσιμο σε οχήματα το κέντρο της Ερμούπολης, τότε κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να ληφθούν μέτρα αποσυμφόρησής του. Όπως χαρακτηριστικά υποστήριξε ο εκπρόσωπος των Ιδιοκτητών ταξί, κάποια από τα σημαντικότερα σημεία στα οποία εκτροχιάζεται η κατάσταση και θα πρέπει να υπάρξει αστυνόμευση και ρύθμιση της κατάστασης είναι κατά μήκος του δρόμου που βρίσκονται τα ξενοδοχεία Σύρου Μέλαθρον και Βούρλης, αλλά και περιμετρικά της Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου και της πλατείας Μιαούλη, κατά μήκος της εισόδου του θεάτρου “Απόλλων”, στην Ακτή Εθνικής Αντιστάσεως, στο ύψος της οδού Χίου, κατά μήκος του παραλιακού μετώπου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας αλλά και στις οδούς Σουρή, Καλομενοπούλου, Απόλλωνος, όπισθεν του Δημοτικού Μεγάρου. Ξεχωριστή αναφορά υπήρξε και για την οδό Μανδηλαρά και για το σημείο στο κτίριο που λειτουργεί το ΙΚΑ, ενώ στην λίστα των αιτημάτων τους, οι επαγγελματίες οδηγού ζήτησαν να απομακρυνθούν τα σταθμευμένα οχήματα και η στάση λεωφορείου από την πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου. Τέλος, αναφορικά με το χώρο στάθμευσης στο Νησάκι προτείνουν να υπάρξει αντίτιμο ανάλογα με τις ώρες που παραμένει εντός αυτού, ένα όχημα.

Απαιτείται πολιτική βούληση

Εκφράζοντας αναλυτικά τη θέση του Σωματείου για τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας, ο κ. Ρούσσος δήλωσε πως, “αν και δημιουργήθηκε για να βελτιώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης” ωστόσο εκ του αποτελέσματος, “δεν επετεύχθη κάτι τέτοιο”. Ο ίδιος πρόσθεσε δε, ότι “ως επαγγελματικός φορέας ουδέποτε αρνηθήκαμε τη λειτουργία της, απλά ζητούσαμε αυτή να κινείται μέσα στο πλαίσιο του θεμιτού ανταγωνισμού”.

Καταλήγοντας, τονίσθηκε πως, “αν μέχρι σήμερα τα προβλήματα δεν λύθηκαν, αυτό οφείλεται στο γεγονός πως δεν υπήρξε η πολιτική βούληση”, στον αντίποδα με όσα εκτιμούν σήμερα, για τις προθέσεις της νέας Δημοτικής Αρχής.

Ετικέτες: