Προσωρινή τετράμηνη σύμβαση με ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ ενόψει κυκλοφοριακών μέτρων και ετήσιας συνεργασίας

Δημοτική συγκοινωνία με όρους

Σύσταση επιτροπής διαπίστωσης υλικών φθορών για τα λεωφορεία

Αυξημένο έλεγχο επιδιώκει η νέα Δημοτική Αρχή να ασκήσει στις νέες συμβάσεις με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ για το έργο της δημοτικής συγκοινωνίας, μέσω του οποίου θα κατοχυρώνει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και θα προασπίζει τη δημοτική περιουσία με φόντο και τις φθορές που έχουν - κατά καιρούς - υποστεί τα mini bus.

Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση μάλιστα, το δημοτικό συμβούλιο κατά την τελευταία συνεδρίασή του, ενέκρινε ομόφωνα τη σύσταση Επιτροπής διαπίστωσης υλικών φθορών, ενώ προχώρησε στην έγκριση μία προσωρινής τετράμηνης σύμβασης με αυστηρότερους όρους, η οποία θα προετοιμάζει το έδαφος για μία νέα συμφωνία με σαφείς υποχρεώσεις για την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ. Οι ανωτέρω αποφάσεις, φαίνεται δε, να κινούνται στην πορεία των κυκλοφοριακών μέτρων που θα οριστικοποιηθούν και θα ληφθούν προσεχώς, προκειμένου να ρυθμιστεί το μεγάλο πρόβλημα της πόλης, για το οποίο η Δημοτική Αρχή πραγματοποιεί ήδη διαβούλευση με κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες.

Επιτροπή ελέγχου και διαπίστωσης υλικών φθορών

Στο κεφάλαιο της δημοτικής συγκοινωνίας γράφονται νέες σελίδες, με τους δημοτικούς συμβούλους να συζητούν πρωτίστως ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης, τη σύσταση της Επιτροπής που θα ελέγξει ουσιαστικά τα λεωφορεία που διατίθενται για την παροχή συγκοινωνιακού έργου μέσω σύμβασης στην ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ. “Θα εγκρίνουμε τη νέα σύμβαση με το ΚΤΕΛ οπότε αμέσως θα πρέπει η συγκεκριμένη Επιτροπή να ξεκινήσει δουλειά” δήλωσε κατηγορηματικά ο αντιδήμαρχος, Σταύρος Γουσγουνέλης, εξηγώντας πως πρόθεση της Δημοτικής Αρχής είναι “να γίνει αναλυτική καταγραφή της κατάστασης των λεωφορείων από μηχανολογικής άποψης και να καταστεί σαφές, ποιός πρέπει να επιβαρυνθεί και τί, ώστε τα λεωφορεία να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση ενόψει της νέας σύμβασης”.

Υπερψηφίζοντας τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του θέματος, το σύνολο των παρευρισκομένων αιρετών, αποφάσισε να προχωρήσει και στον ορισμό των μελών της προαναφερθείσας Επιτροπής, την οποία απαρτίζουν πρόσωπα από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ και το Υπουργείο Συγκοινωνιών και είναι τα εξής ως τακτικά και αναπληρωματικά μέλη: Νικόλαος Νομικός, Γιάννης Καφούρος, Μάρκος Στεφάνου, Ανδρέας Μαυράκης, Λεονάρδος Πρίντεζης, Παναγιώτης Καρακατσάνης, Δημήτρης Κορφιάτης, Χάρης Κωνσταντινίδης, Νίκος Στεφάνου, Αλέξης Μαραντζίδης και Νίκος Μαραγκός.

“Σύμβαση μικρής διάρκειας για τακτοποίηση εκκρεμοτήτων”

Κατά την εισήγηση ενός ακόμη θέματος σχετικού με τη συνεργασία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ, ο κ. Γουσγουνέλης εξήγησε πως εγκρίνεται ένα σχέδιο τετράμηνης σύμβασης ανάμεσα στις δύο πλευρές, καθώς το οικονομικό αντικείμενο της προηγούμενης σύμβασης ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014, κάτι που οδηγεί στην ανάγκη νέας συνεργασίας για την κάλυψη των αναγκών.

“Πρόκειται για μία σύμβαση μικρής διάρκειας, την οποία είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε από τη στιγμή που η ετήσια προηγούμενη σύμβαση ενώ ήταν υπογεγραμμένη κι έπρεπε να λήξει τον Μάρτιο, πριν ολοκληρωθεί ο Δεκέμβριος είχε “τελειώσει” και είχαν πληρωθεί αναδρομικά κάποιοι μήνες, οπότε το οικονομικό αντικείμενό της έληγε 31 Δεκεμβρίου, που σημαίνει ότι άμεσα θα έπρεπε να υπάρξει μία άλλη σύμβαση με το ΚΤΕΛ εφόσον δεν προβλεπόταν παράταση στην προηγούμενη σύμβαση” διευκρίνισε ο κ. Γουσγουνέλης, επισημαίνοντας ταυτόχρονα, πως, “Κρίναμε ότι πρέπει να γίνει αυτή η σύμβαση μικρής διάρκειας, μέχρι να τακτοποιηθούν όλες οι εκκρεμότητες που υπάρχουν και που έχουμε διαπιστώσει όσον αφορά στη συνεργασία με το ΚΤΕΛ”. Άλλωστε, όπως υποστήριξε, η σύσταση της Επιτροπής ελέγχου ως πρότασης που υπερψηφίστηκε, έρχεται να απαντήσει στα ζητήματα που είχαν ανακύψει από τη συγκεκριμένη συνεργασία. Η Επιτροπή θα έχει άμεσο ρόλο στην καταγραφή των αναγκών σχετικά με την επισκευή των λεωφορείων αφού είναι ένα θέμα που μπορώ να πω ότι βασάνιζε την Τεχνική Υπηρεσία, καθώς πρέπει να προσδιοριστεί τί θεωρείται επισκευή και τί συντήρηση. Μία διαφωνία που έχει διαρκέσει αρκετά χρόνια με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να παρουσιάζουν αρκετές ζημιές και βλάβες που απαιτούν επισκευή” σημείωσε ο αντιδήμαρχος.

Αλλαγές κι επιπλέον όροι

Ιδιαίτερη μνεία υπήρξε από την πλευρά του Σταύρου Γουσγουνέλη σε επίπεδο αλλαγών στη νέα προσωρινή σύμβαση, στο περιεχόμενο της οποίας όπως τονίσθηκε, δεν έχει συμπεριληφθεί αντίτιμο – εισιτήριο για τη μετακίνηση των πολιτών, κάτι που αν και είχε προβλεφθεί στην προηγούμενη σύμβαση, ωστόσο, δεν εφαρμόσθηκε ποτέ. “Πλην του θέματος του εισιτηρίου υπάρχουν κι άλλοι μικροί όροι που βοηθούν στην εξέλιξη και η επόμενη σύμβαση θα έχει ακόμη περισσότερους όρους, όσον αφορά στην πληρωμή των δρομολογίων” δηλώνει ο ίδιος, καθιστώντας ξεκάθαρο πως, αυτή “θα εξαρτάται μετά από τους τεχνικούς ελέγχους που θα γίνονται στα λεωφορεία και όχι μόνο”. Τέλος, θα προβλέπεται δυνατότητα παράτασης στη σύμβαση, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Βήματα με φόντο κυκλοφοριακές λύσεις

Στο πλαίσιο της ευρύτερης ενημέρωσης, ο κ. Γουσγουνέλης διασαφήνισε ότι, η πολιτική που ακολουθεί η Δημοτική Αρχή συνυπολογίζει και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προβλέπεται ότι θα γίνουν, στον προγραμματισμό της οποίας, “θα απαιτηθεί αύξηση των δρομολογίων των λεωφορείων, τα οποία θα πρέπει να τα συμπεριλάβουμε στην καινούργια σύμβαση, μετά από την τετράμηνη, καθώς επίσης και πιθανή διαμόρφωση των στάσεων και των σημάνσεων που υπάρχουν όσον αφορά στην αστική συγκοινωνία”.

Τις θέσεις της Δημοτικής Αρχής υπερασπίστηκαν τόσο η παράταξη του Ανδρέα Γιαλόγλου, όσο και η παράταξη του Νικόλα Καΐλη, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι εκπρόσωποι της Κίνησης Πολιτών Σύρου απουσίαζαν από τη συνεδρίαση.

“Συμφωνώ με τη σύναψη της τετράμηνης σύμβασης, ώστε να δούμε αφενός την αποκατάσταση της καλής συμβατικής σχέσης με το ΚΤΕΛ κι αφετέρου μετά να ενσωματώσουμε τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που γίνεται για το κυκλοφοριακό” δήλωσε στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, ενώ σε παρόμοιο μήκος κύματος, ο Νικόλας Καΐλης της Λαϊκής Συσπείρωσης, ανέφερε, “Συμφωνούμε κι εμείς με τη σύμβαση και μας χαροποιεί το γεγονός ότι προβλέπεται η αποκλειστικά δωρεάν μεταφορά του κόσμου, ενώ θεωρούμε ότι είναι ένα ακόμη βήμα και η πρόβλεψη για την αγορά επιπλέον λεωφορείων” καταλήγοντας στην παρατήρηση πως, “Για την ουσιαστική βελτίωση και τους χειμερινούς μήνες του κυκλοφοριακού, θα πρέπει να υπάρξει μία συνολική θεώρηση και ένα πακέτο συνολικότερων ρυθμίσεων”.

Ετικέτες: