“Επιστράτευση” δυνάμεων για το λιμάνι
- Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου, 2015 - 06:09
Στο λιμάνι της Ερμούπολης, εστιάζουν την προσοχή τους οι αιρετοί του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, με την πρόθεσή τους - να προχωρήσει το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου - να καθίσταται εμφανής με τον πιο επιτακτικό τρόπο, εγκρίνοντας τη σύναψη σύμβασης ανάμεσα στον Δήμο και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, ώστε μην προκληθεί καθυστέρηση εξαιτίας έλλειψης τεχνικής υποστήριξης.
Το θέμα συζητήθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση, κατά τη διάρκεια της οποίας υπερψηφίστηκε παράλληλα ο προϋπολογισμός του 2015 για το Λιμενικό Ταμείο, ενώ συζητήθηκε το θεσμικό καθεστώς λειτουργίας του, βάσει της συζήτησης που έχει ξεκινήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Με γοργούς ρυθμούς για την ανάπλαση
Ειδικότερα, φαίνεται να “ανάβουν” οι μηχανές του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σχετικά με την ανάπλαση της παραλίας, με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρη Κοσμά, να εισηγείται το θέμα της σύναψης σύμβασης ανάμεσα στις δύο πλευρές, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, δεδομένου του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος που θέτει η χρηματοδότηση. “Πιέζει ο χρόνος και για να προλάβουμε τις ημερομηνίες του έργου προχωράμε στη σύμβαση” τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, εξηγώντας πως, αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης, είναι μεταξύ άλλων, “η ωρίμανση του έργου, ο έλεγχος πληρότητας, η θεώρηση ή η σύνταξη μελετών ελλείψει των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων, η οργάνωση και ο σχεδιασμός υλοποίησης, η σύνταξη τεχνικού δελτίου προτεινόμενης πράξης για την ένταξή της, η διενέργεια διαδικασιών ανάδειξης κι επιλογής αναδόχου σύμφωνα με τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων, η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, η διαχείριση και η παρακολούθηση των εργασιών του έργου, η πραγματοποίηση χρηματοροών για την εκτέλεση του έργου, καθώς και η παράδοση του έργου σε πλήρη λειτουργία στον κύριο του έργου, με πλήρη τεχνική και οικονομική τεκμηρίωση”.
Προτεραιότητες στις εργασίες
Τη στήριξή του αναφορικά με τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για την υλοποίηση ενός αναγκαίου έργου για την πόλη και το λιμάνι της, δήλωσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, ο οποίος μετά την εισήγηση του κ. Κοσμά, διευκρίνισε συμπληρωματικά πως, “πρόκειται για μία τυπική προγραμματική σύμβαση ΕΣΠΑ καθώς το Λιμενικό Ταμείο Σύρου δεν έχει διαχειριστική επάρκεια και όπως, η καθαίρεση του υφάλου της καρφωμένης και το έργο της ενίσχυσης του προσήνεμου μώλου απαιτούσαν την τεχνική υπηρεσία του Δήμου”, κάτι ανάλογο θα πραγματοποιηθεί όσον αφορά στο έργο της ανάπλασης.
Μάλιστα, ο κ. Γιαλόγλου, επικεντρώνοντας την αναφορά του στο αυστηρό χρονικό περιθώριο που έχει καθοριστεί και οφείλει σύμφωνα με αυτό, να πορευθεί ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, υποστήριξε ακολούθως ότι, “Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά την κατάρτιση του χρονοδιαγράμματος, δεδομένου ότι θα μεσολαβήσει η καλοκαιρινή περίοδος και πρέπει να προταχθούν οι εργασίες εκείνες, που μπορούν να γίνουν. Το αναφέρω για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτό το έργο που έχει ανάγκη τόσο πολύ ο τόπος μας” σημείωσε κατηγορηματικά, υπερψηφίζοντας την εισήγηση. Αξίζει να σημειωθεί, πως στα ανωτέρω, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης, πρόσθεσε, πως, αναφορικά με την εκτέλεση όσων πρέπει να προωθηθούν, “αν χρειαστεί τα συνεργεία θα δουλεύουν ακόμη και νύχτα”.
Λιμενικό Ταμείο ανά νησί ή διατήρηση υφιστάμενου καθεστώτος
Με διαφορετική εισήγηση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, το σώμα του δημοτικού συμβουλίου υπερασπίστηκε την αυτόνομη λειτουργία του, με αφορμή την έναρξη του “διαλόγου” του αρμόδιου Υπουργείου σχετικά με το καταλληλότερο θεσμικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο θα λειτουργούν αποτελεσματικότερα τα λιμάνια. “Επειδή τελευταία ακούγονται διάφορα για τον τρόπο λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων και για το καθεστώς τους, ζητάμε να ενισχυθεί η θέση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, να διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς τους” δήλωσε στην τοποθέτησή του ο Δημήτρης Κοσμάς, διευκρινίζοντας στη συνέχεια, ότι “πρόθεσή μας είναι να κάνουμε γνωστή τη θέση μας, καθώς δεν είμαστε εμείς που αποφασίζουμε”.
Μάλιστα, στην κατεύθυνση μίας πιο αποτελεσματικής πολιτικής του Λιμενικού Ταμείου, τα μέλη, μετά την τοποθέτηση και του Ανδρέα Γιαλόγλου, υπογράμμισαν την ανάγκη να προταθεί ακόμη και η δημιουργία ενός Λιμενικού Ταμείου ανά νησί, καθώς σήμερα το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, πλην των θεμάτων της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, καλείται να αποφασίζει για ζητήματα της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου.
Υπερψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2015
“Πρόκειται για έναν προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2015 που βασίζεται στα νέα δεδομένα που έχει ορίσει ο σχετικός νόμος και είναι ρεαλιστικός, αποτελεσματικός αλλά και προσαρμοσμένος στη σημερινή κατάσταση” υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κοσμάς, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι, σε αυτόν, ένα σημαντικό βήμα είναι ότι “εγγράφονται και οι προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων”. Μιλώντας αναλυτικά για το περιεχόμενό του, ο ίδιος εξήγησε πως παρουσιάζει την πολιτική που θα ακολουθήσει η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του, με τους αρμόδιους υπαλλήλους να προχωρούν σε λεπτομερείς αναφορές οικονομικών δεδομένων.
Παρά τη σύμφωνη γνώμη των παρευρισκομένων μελών εκ του συνόλου των παρατάξεων, το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης αλλά και της ενίσχυσης των χωριών με έργα και αρχικές ή προκαταρκτικές μελέτες, παρουσιάστηκε στην επιφάνεια, με τους Νικόλα Καΐλη και Νίκο Φωτεινιά να ζητούν διευκρινίσεις για τα δύο θέματα αντίστοιχα.
Ειδικότερα, για το λιμανάκι του Φοίνικα, ο κ. Κοσμάς υπογράμμισε πως, “Πρόκειται για ένα τουριστικό - αλιευτικό καταφύγιο το οποίο έχουμε στο μυαλό μας να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για την αναβάθμισή του. Κι όχι μόνο για το τουριστικό αλιευτικό καταφύγιο, αλλά για όλον τον Φοίνικα. Δεν έχει κατατεθεί κάτι συγκεκριμένο. Το θέμα είναι ότι προχωράμε με σοβαρά βήματα ώστε να ξεπεράσουμε εμπόδια και ο συγκεκριμένος χώρος να πάρει τις άδειες που πρέπει και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του χωριού” ενώ σε ανάλογο μήκος κύματος, ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός σημείωσε, “Πέραν των ενεργειών που έχουμε αναλάβει και είναι σημαντικές και κάποιες ήδη υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας, όπως γνωρίζετε καλά τα έργα υποδομής απαιτούν χρόνο σχεδιασμού, ωρίμανσης και εξεύρεση χρηματοδότησης. Εάν στο προεκλογικό πρόγραμμά μας διαβάσατε ή είδατε κάποιες προτάσεις, αυτές είναι σε ορίζοντα πενταετίας και όχι σε ορίζοντα πρώτου εξαμήνου. Για την τουριστική ανάπτυξη και με βάση τον σχεδιασμό μας, η στόχευση του Δήμου είναι πολύ συγκεκριμένη”.
Τέλος, σχετικά με το ποσόν που έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό ώστε να εισπραχθεί σε περίπτωση που υπάρξουν χώροι στάθμευσης που θα λειτουργήσουν υπό το καθεστώς ελέγχου και με αντίτιμο για τους χρήστες τους, ο αρμόδιος υπάλληλος, σχολίασε, “προβλέφθηκε ένα μικρό ποσόν καθώς την προηγούμενη χρονιά, το μέτρο δεν λειτούργησε και δεν υπήρξαν έσοδα. Οπότε δεν ξέραμε τον Ιούνιο που συντάχθηκε ο προϋπολογισμός εάν θα συνεχίσει αυτή η πολιτική ελεγχόμενης στάθμευσης. Ακόμη δεν έχουν αποφασίσει”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ο συνδυασμός “Σύρος Εξ Αρχής” για την αποπομπή της Κανδιώς Μαραγκού
30 Αυγ. 2023 - 8:43 - Ματαίωση της συνεδρίασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου
28 Αυγ. 2023 - 9:30 - Νέα διαχωριστικά κολωνάκια τοποθετούνται στο λιμάνι
6 Ιουν. 2023 - 6:20 - Σύρος: Τέλος η στάση και η στάθμευση στην Ακτή Καταδρομικού Έλλη
1 Ιουν. 2023 - 12:29 - Λιμενικό Ταμείο: Αιτήσεις για θέσεις ελλιμενισμού στο Αλιευτικό Καταφύγιο Φοίνικα
28 Απρ. 2023 - 16:24