Αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου
- Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου, 2015 - 06:10
Το “πράσινο φως” για τη διενέργεια προμήθειας δημοτικών ποδηλάτων για την ενθάρρυνση της δράσης στο ιστορικό κέντρο της Ερμούπολης, δόθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου τα μέλη του έλαβαν γνώση για το περιεχόμενο της τεχνικής έκθεσης, στην οποία περιγράφονται αναλυτικά οι σκοποί και οι όροι χρήσης του Συστήματος.
Ο προϋπολογισμός της προμήθειας ανέρχεται στο ποσόν των 86.050 €, συν ΦΠΑ 16% 13.768 € ευρώ, δηλαδή συνολικά 99.818 €. Η συγκεκριμένη προμήθεια εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Κρήτη & Νήσοι Αιγαίου” και έχει ενταχθεί ως υποέργο στην 2η τροποποίηση της Πράξης “Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο Ερμούπολης”.
Πλαίσιο και στόχοι του έργου
Σκοπός του έργου είναι να παρέχει τη δυνατότητα στους δημότες και επισκέπτες της Ερμούπολης να χρησιμοποιούν κοινόχρηστα ποδήλατα για τις διαδρομές τους, διευκολύνοντας τη μετακίνησή τους, αποφεύγοντας τη χρήση ιδιωτικών μεταφορικών μέσων και υποβοηθώντας το έργο των μέσων μαζικής μεταφοράς, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη μείωση των ρύπων εντός της πόλης.
Το Σύστημα αποτελεί μία τεχνολογική λύση για την αειφόρο χρήση των ποδηλάτων ως ένα μέσο μεταφοράς για σύντομες διαδρομές, για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των ανθρώπων στα αστικά κέντρα και στοχεύει, μεταξύ άλλων, στην ανάδειξη του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς και όχι μόνο αναψυχής και στη μείωση της συμφόρησης στις κεντρικές περιοχές της πόλης. Επιχειρεί επίσης να μειώσει τους αστικούς ρύπους, να βελτιώσει την υγεία των πολιτών, να δημιουργήσει θετική δημοσιότητα για την πόλη και τέλος να συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξή της.
Το Σύστημα περιλαμβάνει ειδικούς σταθμούς, ειδικά σχεδιασμένα ποδήλατα και την εφαρμογή που επιτρέπει την ανταλλαγή ηλεκτρονικών δεδομένων που απαιτείται για τη λειτουργία του και τη σήμανσή του (την οπτική του ταυτότητα: λογότυπος, γραφιστική απεικόνιση).
Σταθμοί με και χωρίς δυνατότητα εγγραφής
Σταθμός με δυνατότητα εγγραφής νοείται το φυσικό μέσο, όπου βρίσκονται κλειδωμένα τα ποδήλατα και διαθέτει την τεχνολογική υποδομή που επιτρέπει την ταυτοποίηση αλλά και την εγγραφή του χρήστη με σκοπό τη χρήση του συστήματος. Ο Σταθμός με δυνατότητα εγγραφής περιλαμβάνει τις θέσεις κλειδώματος των ποδηλάτων και οθόνη αφής που παρέχει πληροφορίες για το σύστημα (διαθεσιμότητα ποδηλάτων, θέσεις σταθμών, τυχόν χρεώσεις, τηλέφωνα επικοινωνίας κ.α.)
Ο Σταθμός χωρίς δυνατότητα εγγραφής περιλαμβάνει τις θέσεις κλειδώματος των ποδηλάτων και υποδομή ταυτοποίησης των ήδη εγγεγραμμένων χρηστών του συστήματος προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα.
Το λογισμικό που χρησιμοποιείται για την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος είναι προσπελάσιμο διαδικτυακά και διαθέτει διεπαφή για επικοινωνία τόσο με τον χρήστη όσο και με το διαχειριστή του, για παροχή πληροφοριών που σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία του (αναφορές βλαβών) και την εξαγωγή αναφορών (διαδρομές ανά ημέρα, μέση διάρκεια).
Εγγραφή
Σημειώνεται πως για τη χρησιμοποίηση των κοινόχρηστων ποδηλάτων θα απαιτείται ο χρήστης να έχει εγγραφεί ως συνδρομητής και να ταυτοποιείται στο Σταθμό κάθε φορά που θα πηγαίνει να παραλάβει ένα ποδήλατο. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη για να γνωρίζει ο δήμος ανά πάσα στιγμή ποιος χρήστης έχει ποιο ποδήλατο. Ο χρήστης θα μπορεί να επιλέγει να εγγραφεί στο σύστημα είτε λαμβάνοντας μία κάρτα μέλους από συγκεκριμένα σημεία που θα οριστούν από το δήμο, είτε λαμβάνοντας κωδικό πρόσβασης και συνθηματικό από το σταθμό διάθεσης των ποδηλάτων ή από το διαδίκτυο. Σε κάθε περίπτωση θα χρησιμοποιείται μία αξιόπιστη και ασφαλής μέθοδος ταυτοποίησης.
Χρήση
Ο χρήστης πηγαίνει στο Σταθμό, ταυτοποιείται και το σύστημα του ελευθερώνει ένα από τα διαθέσιμα ποδήλατα. Το ποδήλατο μπορεί να επιστραφεί σε οποιοδήποτε σταθμό. Το σύστημα θα είναι σχεδιασμένο ώστε ο χρήστης να αυτοεξυπηρετείται εύκολα και γρήγορα, χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Σε περίπτωση βλάβης, ο χρήστης ενημερώνει το σύστημα από το σταθμό. Ο ίδιος οφείλει να ελέγξει το ποδήλατο μόλις το παραλάβει. Όταν κάποιο από αυτά επιστραφεί πίσω στο σύστημα σε διάστημα δύο λεπτών από την παραλαβή του και αυτή η ενέργεια πραγματοποιηθεί δύο συνεχόμενες φορές για το ίδιο ποδήλατο, αυτόματα το ποδήλατο θα πρέπει να κλειδώνει και να μην παραδίδεται πλέον προς χρήση μέχρι να επισκευαστεί. Σε περίπτωση βλάβης, κλοπής, ή άλλου συμβάντος που δεν επιτρέπει στον χρήστη να επιστρέψει το ποδήλατο στο Σταθμό, ο χρήστης ενημερώνει τηλεφωνικά τον Δήμο και αυτός επιλαμβάνεται αναλόγως. Ωστόσο, θα προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία ενημέρωσης για την ύπαρξη βλάβης. Οι Σταθμοί θα τοποθετηθούν σε σημεία που θα υποδείξει ο δήμος. Το Σύστημα θα πρέπει να μπορεί να είναι διαθέσιμο καθ' όλο το 24ωρο.
Γενική περιγραφή του συστήματος
Το Σύστημα θα αποτελείται από έναν κεντρικό σταθμό με δυνατότητα εγγραφής και δύο περιφερειακούς σταθμούς χωρίς δυνατότητα εγγραφής 60 ποδήλατα και 70 θέσεις στάθμευσης. Η ύπαρξη πλεονάζοντος αριθμού θέσεων κλειδώματος θα διασφαλίζει τη διαθεσιμότητά τους σε κάθε σταθμό τις περισσότερες στιγμές της ημέρας. Εάν κάποιος σταθμός είναι υπερπλήρης ή με ελάχιστα ποδήλατα το σύστημα θα αποστέλλει με αυτοματοποιημένο τρόπο ειδοποίηση σε συγκεκριμένα κινητά τηλέφωνα.
Το σύστημα θα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξυπηρετεί τόσο τακτικούς χρήστες (δημότες), όσο και έκτακτους (κυρίως επισκέπτες). Σε κάθε περίπτωση ο χρήστης θα ταυτοποιείται πριν χρησιμοποιήσει το σύστημα. Οι χρήστες θα έχουν το δικαίωμα χρήσης των ποδηλάτων έναντι συνδρομής με συγκεκριμένη διάρκεια (ετήσια-εβδομαδιαία-ημερήσια ή άλλη που θα επιλέξει ο δήμος).
Η συνδρομή θα είναι με χρέωση, ενώ η χρήση θα είναι δωρεάν αρκεί να μην ξεπερνάει τη μία ώρα την κάθε φορά. Από την πρώτη ώρα και μετά, θα υπάρχει χρέωση ώστε να αποτραπεί η κράτηση των ποδηλάτων επί μακρόν και να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα ποδηλάτων για όλους τους δημότες και επισκέπτες του δήμου.
Το Σύστημα θα επιτρέπει την αυτόματη εκκαθάριση συναλλαγών ώστε ο δήμος να μπορεί να χρεώνει τους χρήστες τους για τις περιπτώσεις που καθυστερήσουν να επιστρέψουν το ποδήλατο ή του προκαλέσουν σημαντική ζημιά.
Προμήθεια 60 ποδηλάτων για τη Σύρο
Ο δήμος θα προμηθευτεί συνολικά 60 ποδήλατα. Θα διαθέσει στους χρήστες 50 ποδήλατα ταυτόχρονα, ενώ τα υπόλοιπα δέκα θα δίνουν τη δυνατότητα άμεσης αντικατάστασης σε περίπτωση κλοπής, συντήρησης αλλά και επισκευής.
Εάν κάποιος Σταθμός είναι υπερπλήρης ή με ελάχιστα ποδήλατα, ο υπεύθυνος λειτουργίας του συστήματος θα φροντίζει τη διαθεσιμότητα τόσο ποδηλάτων όσο και ελεύθερων θέσεων κλειδώματος σε κάθε σταθμό.
Οι χρήστες θα μπορούν να παραλαμβάνουν ποδήλατα από τους σταθμούς αφού έχει προηγηθεί η διαδικασία εγγραφής και πιστοποίησής τους και εν συνεχεία, μετά την ολοκλήρωση της χρήσης τους να τα επιστρέφουν σε αυτούς.
Τα ποδήλατα θα είναι ειδικά σχεδιασμένα με τρόπο που να διευκολύνει τη χρήση τους από οποιονδήποτε ανεξαρτήτως φύλου και σωματικής διάπλασης.
Ο ανάδοχος προμηθευτής του συστήματος θα πρέπει να παραδώσει ένα σύστημα έτοιμο προς λειτουργία και να διασφαλίσει στο δήμο τη διαθεσιμότητα όλων των υλικών και υπηρεσιών που απαιτούνται για τη λειτουργία του για πέντε χρόνια (συντήρηση, και εξυπηρέτηση Εφαρμογής, ανταλλακτικά κ.λ.π).
Σημειώνεται ότι το θέμα εγκρίθηκε ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο, ωστόσο ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ανδρέας Γιαλόγλου θεώρησε αναγκαίο τον περιορισμό του κόστους, κρίνοντας βαρύ το ποσό για το δήμο.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Φειδωλός σε απαντήσεις για Μεταφορικό Ισοδύναμο και ΦΠΑ
24 Φεβ. 2025 - 6:20 - Με το βλέμμα στην παραχώρηση του αεροδρομίου Σύρου
24 Φεβ. 2025 - 6:19 - Στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης ο Κωστής Χατζηδάκης
22 Φεβ. 2025 - 15:49 - Δήμος Σύρου - Ερμούπολης: Ακυρώνεται η εκδήλωση ''Σπάμε τα πήλινα στην Άνω Σύρο''
22 Φεβ. 2025 - 14:11 - Σύρος: Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών
21 Φεβ. 2025 - 11:07