Διαβούλευση της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με εκπροσώπους του ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε.

Συμβιβασμός εν μέσω συγκρούσεων

Τις θέσεις τους σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο νησί της Σύρου, κατέθεσαν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης, την οποία έχει εκκινήσει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, προκειμένου να δοθεί οριστική λύση.

Οι προτάσεις συζητήθηκαν στην αρμόδια Επιτροπή Συγκοινωνιών του δήμου, με πρόεδρο τον Αντιδήμαρχο, κ. Σταύρο Γουσγουνέλη, ενώ το «παρών» έδωσε και ο δήμαρχος, κ. Γιώργος Μαραγκός, ο οποίος λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, δεν κατάφερε να προσέλθει από την αρχή της συνεδρίασης.

«Αγκάθι» η μεταφορά του σταθμού αφετηρίας

Με διάθεση ρήξης, όσον αφορά στη μεταφορά του σταθμού αφετηρίας των λεωφορείων, προσήλθαν στη συνεδρίαση οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ Σύρου, ο πρόεδρος, κ. Μάρκος Στεφάνου και ο αντιπρόεδρος, κ. Γρηγόρης Στεφάνου, οι οποίοι από την αρχή της συνεδρίασης, ανέφεραν στην επιτροπή, ότι επιθυμία τους είναι ο σταθμός αφετηρίας να παραμείνει στην παρούσα θέση, ακριβώς δίπλα στα στέγαστρα του λιμένα Ερμούπολης, επί της Ακτής Γεωργίου Α’ και να μη μεταφερθεί, όπως προβλέπει η μελέτη ανάπλασης της παραλίας, στο σημείο, που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης, ανάμεσα στο κτίριο της Πυροσβεστικής και του πρατηρίου καυσίμων, επί της ίδιας οδού.

Μία από τις κύριες ενστάσεις των εκπροσώπων του ΚΤΕΛ σε αυτή τη μεταφορά, ήταν το γεγονός, πως η είσοδος των λεωφορείων στο χώρο θα διακόπτει τη ροή της κυκλοφορίας στο αντίθετο ρεύμα, ενώ και η έξοδός τους, λόγω του όγκου των οχημάτων, θα πρέπει να καταλαμβάνει χώρο στη δεύτερη λωρίδα, γεγονός, που όπως επεσήμαναν, θα μπορούσε να συνιστά κίνδυνο, δεδομένου, πως το σημείο βρίσκεται αμέσως μετά από στροφή και η ορατότητα των οδηγών θα είναι, σαφώς, περιορισμένη.

Επιπλέον, τέθηκε το ζήτημα απόστασης από τον χώρο αποβίβασης στο λιμάνι, καθώς, όπως εξήγησαν, όντας δίπλα στο χώρο αποβίβασης, η παρούσα θέση του σταθμού διευκολύνει τους επιβάτες, οι οποίοι επιλέγουν το λεωφορείο ως μέσο μεταφοράς και που, σύμφωνα με τους εκπροσώπους, πρόκειται για τους οικονομικά ασθενέστερους, καθώς όσοι έχουν την οικονομική ευχέρεια, επιλέγουν κάποιο ενοικιαζόμενο όχημα ή ταξί.

Η αντιπρόταση, από πλευράς ΚΤΕΛ, με αφορμή την κυκλοφοριακή μελέτη Καρεκλά, που δεν προέβλεπε κάποια σχετική αλλαγή, ήταν τα λεωφορεία να παραμείνουν στην παρούσα θέση και οι αντίστοιχες θέσεις σε τουριστικά λεωφορεία και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, που προβλέπεται να παραχωρηθούν στο συγκεκριμένο σημείο, να μεταφερθούν στον χώρο που προτείνεται ως σταθμός αφετηρίας.

Η θέση της Επιτροπής Συγκοινωνιών υπήρξε κάθετη, ότι ο σταθμός αφετηρίας θα μεταφερθεί, καθώς, όπως επεσήμαναν σε προηγούμενη συνεδρίαση διαβούλευσης εκπρόσωποι του Λιμεναρχείου, η υφιστάμενη θέση αφενός προξενεί προβλήματα στην κυκλοφορία, ενώ αφετέρου ο χώρος δεν έχει καμία πιστοποίηση, όπως κανονικά ορίζει ο νόμος, γεγονός που άμεσα τον καθιστά ακατάλληλο.

Ενδεικτικό της στάσης των εκπροσώπων του ΚΤΕΛ Σύρου, ήταν το γεγονός, πως όταν ο κ. Γουσγουνέλης ανέφερε, πως «πρέπει να βάλουμε στο μυαλό μας, ως δεδομένο, τον σταθμό αφετηρίας στο πάρκινγκ της Πυροσβεστικής», ο κ. Μ. Στεφάνου δήλωσε κατηγορηματικά, ότι «όσο είμαι πρόεδρος εγώ, δεν το βάζουμε ως δεδομένο. Όσο είμαι πρόεδρος, θα το παλέψω».

Απαντώντας, ο κ. Γουσγουνέλης τόνισε, πως ο σταθμός των ΚΤΕΛ θα μεταφερθεί, καθώς κύριο μέλημα είναι να υπάρχει ένας σταθμός αδειοδοτημένος, σωστά διαρρυθμισμένος, νόμιμος και στο σημείο που πρέπει και αυτή τη στιγμή κανένα από τα παραπάνω δεν ισχύει για την παρούσα θέση.

Ακόμη ένα ζήτημα που τέθηκε από το ΚΤΕΛ Σύρου, είναι ο υπογειοποιημένος σταθμός της ΔΕΗ, ο οποίος υπάρχει στον χώρο του πάρκινγκ, που προτείνεται ως χώρος αφετηρίας. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο, κ. Γ. Στεφάνου, τα μηχανήματα, τα οποία βρίσκονται εκεί, θα εμποδίζουν την είσοδο, την έξοδο, αλλά και τους ελιγμούς των λεωφορείων, ενώ θα αποτελούν και κίνδυνο για τους επιβάτες,.

Στον αντίποδα κ. Γουσγουνέλης απάντησε, πως αφενός οι μετασχηματιστές είναι ακίνδυνοι, καθώς ο σταθμός είναι υπογειοποιημένος, ενώ καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο στο σημείο, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η μελέτη και αφετέρου η μεταφορά εκεί, είναι σχεδόν δεδομένη, άρα οι υπεύθυνοι του ΚΤΕΛ σκόπιμο είναι να γίνουν διαλλακτικότεροι, προετοιμάζοντας και μελετώντας άμεσα, ως οι πλέον καταλληλότεροι, συγκεκριμένες προτάσεις, σχετικά με την διαρρύθμιση αυτού του χώρου, προκειμένου ο σταθμός να εξυπηρετεί τόσο τους οδηγούς των λεωφορείων όσο και τους επιβάτες.

Ωφελημένο το ΚΤΕΛ από τις νέες ρυθμίσες

Όταν πλέον στη συνεδρίαση προσήλθε ο δήμαρχος, παίρνοντας το λόγο, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των λεωφορειούχων για την παρουσία τους και την πολύτιμη συμβολή τους στη διαδικασία διαβούλευσης, ανέφερε, ότι στην προσπάθεια λύσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, «όλοι πρέπει να ρίξουμε λίγο “νερό στο κρασί μας”. Είναι φύσει και θέσει αδύνατον να είμαστε όλοι απόλυτα ικανοποιημένοι, από την μετάβαση από την πρότερη στην καινούρια κατάσταση, αυτό το καταλαβαίνουμε. Πιστεύω, όμως, ότι με καλή θέληση και με στόχευση στο όραμά μας, το οποίο νομίζω ότι είναι κοινό για όλους, πιστεύω ότι θα καμφθούν και οι όποιες αρχικές επιφυλάξεις από όσους τις έχουν και θα προχωρήσουμε».

Το θέμα φάνηκε να οδεύει προς κοινή λύση, όταν κατά τη διάρκεια επαναφοράς των ενστάσεων, από πλευράς ΚΤΕΛ, σχετικά με τον χώρο σταθμού αφετηρίας, ο κ. Μαραγκός τόνισε, πως «αυτός ο χώρος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα σας. Για σας είναι και “το φωνάζει”», ενώ όταν διαβεβαίωσε, πως το οικόπεδο θα τους παραχωρηθεί, ακούστηκαν κάποια μέλη της επιτροπής να αντιπαραβάλλουν έναντι της αρνητικής στάσης των εκπροσώπων, το επιχείρημα, ότι «κανονικά θα έπρεπε να πληρώνατε ενοίκιο».

Επιπλέον, ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής εξήγησε στον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του ΚΤΕΛ, ότι «θα αδειοδοτηθείτε, να έχετε ένα χώρο νόμιμο, που σήμερα δεν έχετε, συν το ότι, όπως το φέρνει η συγκυρία, οι σκανδαλωδώς ευνοημένοι από την νέα τάξη πραγμάτων είστε, απ’ ότι βλέπω, οι λεωφορειούχοι, η αστική συγκοινωνία, υπό την έννοια, ότι εμείς θέλουμε να έχουμε μια πιο αξιόπιστη αστική συγκοινωνία, η οποία θα είναι πιο συστηματική και πιο τακτική», αναφέροντας παράλληλα τα οφέλη, πρακτικά και οικονομικά, που θα αποκομίσει η συγκεκριμένη ομάδα από τις προβλεπόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Στην επιμονή των εκπροσώπων του ΚΤΕΛ να ζητούν την παραμονή τους στον χώρο δίπλα από τα στέγαστρα, προβάλλοντας τις προαναφερθείσες ενστάσεις, ο κ. Μαραγκός ξεκαθάρισε, πως η μεταφορά του σταθμού αφετηρίας, ουσιαστικά, είναι προς όφελος και προστατεύει τους λεωφορειούχους, καθώς ο υφιστάμενος χώρος δεν είναι νόμιμος, δεν έχει αδειοδοτηθεί και άρα σε ενδεχόμενο ατύχημα, τόσο ο δήμος, όσο και η εταιρία θα βρεθούν σε άκρως δυσχερή θέση.

Η στάση των εκπροσώπων του ΚΤΕΛ φάνηκε να αλλάζει, με τον αντιπρόεδρο να απευθύνεται προς τον δήμαρχο, λέγοντας ότι «εμείς όλα τα συζητάμε, δεν θέλουμε να νομίζετε ότι αντιδρούμε, αλλά είπαμε, ότι πρέπει να έχουμε τεκμηριωμένες προτάσεις και όχι “πήγαινε εκεί και θα δούμε”. Έτσι, δεν πάμε».

Το θέμα έληξε, με τις δύο πλευρές να συμφωνούν σε άμεση συνάντηση των εκπροσώπων με την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, η οποία θα τους παρείχε εμπεριστατωμένη ενημέρωση σχετικά με το χώρο, ενώ θα δεχόταν και τις τεχνικές προτάσεις υποδείξεις των λεωφορειούχων σχετικά με τη διαμόρφωση του χώρου, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση οδηγών και πολιτών.

Ένταση και για τις στάσεις στο κέντρο

Πέραν του ζητήματος της θέσης του σταθμού αφετηρίας, ένταση προκάλεσε και το θέμα των προβλεπόμενων στάσεων της υπεραστικής συγκοινωνίας, με τους λεωφορειούχους να ενίστανται για το κατά πόσο είναι σωστά χωροθετημένες οι στάσεις του ΚΤΕΛ.

Μείζον ζήτημα, όπως συμφώνησαν και οι δύο πλευρές, δεν είναι ο όγκος της κυκλοφορίας, αλλά το πλήθος οχημάτων που σταθμεύουν άναρχα και παράνομα, τόσο στις ειδικές εσοχές των πεζοδρομίων, όπου υπάρχει στάση, όσο και κατά μήκος όλων των κεντρικών δρόμων και από τα δύο ρεύματα, με τους εκπροσώπους του ΚΤΕΛ να προτείνουν, ως κύρια λύση, την έντονη σήμανση των στάσεων, αφού ενημερώθηκαν από την Επιτροπή, πως τόσο η Αστυνομία, όσο και το Λιμενικό, έχουν δηλώσει αδυναμία πλήρους αστυνόμευσης της πόλης, λόγω υποστελέχωσης, αλλά και διαφόρων άλλων προβλημάτων.

Παρ’ όλα αυτά, οι δύο πλευρές διαφώνησαν έντονα, όσον αφορά στην απομάκρυνση της στάσης του ΚΤΕΛ από την πλατεία Ηρώων, με αφορμή την ανάπλασή της και την μεταφορά της σε κοινή στάση με Mini Bus πλησίον του σούπερ μάρκετ Νεωρίου.

Από την πλευρά του ΚΤΕΛ κρίνεται, πως η πλατεία Ηρώων είναι το καταλληλότερο σημείο για την εξυπηρέτηση των επιβατών, ενώ με την απομάκρυνσή της, η απόσταση ανάμεσα στις δύο διαδοχικές, πλέον, στάσεις, αυτή στη γωνία των οδών Νεωρίου και Ν. Μανδηλαρά και αυτή πλησίον του σούπερ μάρκετ, αυξάνεται κατά πολύ, προκαλώντας ταλαιπωρία στον κόσμο.

Θέση της δημοτικής αρχής ήταν, δεδομένου, πως πρόκειται για υπεραστική συγκοινωνία, ότι η μετακίνηση των πολιτών στις στάσεις εντός πόλεως μπορεί να γίνεται με Mini Bus, καθώς όταν τα λεωφορεία σταματούν μέσα στον κόμβο, προκαλείται αυτόματα συμφόρηση της κυκλοφορίας. Επιπλέον, τονίστηκε, ότι κύριος στόχος της ανάπλασης ήταν η αποσυμφόρηση του κόμβου, γεγονός που θα είχε επιτευχθεί πλήρως, αν τα λεωφορεία δεν συνέχιζαν να σταματούν εκεί παρά την μεταφορά της στάσης.

Τα πνεύματα οξύνθηκαν, επίσης, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ ζήτησαν να υπάρχουν συχνές στάσεις στο κέντρο της Ερμούπολης, κάτι που ο κ. Γουσγουνέλης αρνήθηκε, καθώς δεν θεώρησε καθόλου πρακτική την συχνή διακοπή της κυκλοφορίας, λόγω των στάσεων, δεδομένης της εξυπηρέτησης των επιβατών από το κέντρο μέσω της αστικής συγκοινωνίας.

Κοινός τόπος σε αρκετές προτάσεις

Οι δύο πλευρές συζήτησαν ενδελεχώς τις γενικές προτάσεις των λεωφορειούχων, σχετικά με ενδεχόμενες λύσεις για το κυκλοφοριακό, τις οποίες, σημειωτέο, είχαν διαμορφώσει χωρίς να έχουν λάβει κατάλληλη ενημέρωση για την κατάθεση της μελέτης ανάπλασης της παραλίας, με αποτέλεσμα μερικές εκ των προτάσεών τους να εμπίπτουν πάνω σε αυτό.

Οι προτεινόμενες λύσεις, από πλευράς ΚΤΕΛ συμπεριλάμβαναν όχι μόνο τους δρόμους του κέντρου, αλλά και αυτούς εκτός κέντρου, όπως και επαρχιακούς, προκειμένου να αποσυμφορηθούν σημεία στα οποία παρατηρούνται εντονότερα προβλήματα, όπως είναι η διασταύρωση στον Αξό, η διασταύρωση των οδών Νεωρίου και Ν. Μανδηλαρά, ενώ περιέχονταν προτάσεις, επίσης, για διάνοιξη νέων δρόμων.

Η Επιτροπή συζήτησε τις προτάσεις των εκπροσώπων του ΚΤΕΛ Σύρου, καθώς όσες από αυτές δεν απορρίφθηκαν λόγω πρακτικών κολλημάτων, είτε ήταν ήδη μέρος των αλλαγών που προτίθεται να κάνει η δημοτική αρχή, είτε προκάλεσαν το ενδιαφέρον των μελών.

η Επιτροπή Συγκοινωνιών θα συνεχίσει, τουλάχιστον για μία εβδομάδα ακόμη, την διαδικασία διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς, πριν κλείσει ο κύκλος και η δημοτική αρχή προχωρήσει σε οριστικό σχέδιο.

 

Ετικέτες: