Συνέχεια του κύκλου διαβούλευσης της Επιτροπής Συγκοινωνιών για το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Κυκλοφοριακά μέτρα σε δύο χρόνους

Οι προτάσεις του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών Κυκλάδων, συζητήθηκαν στη συνεδρίαση, που πραγματοποίησε χτες, Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου, η Επιτροπή Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Στη συνεδρίαση, εκτός από τον πρόεδρο, κ. Γουσγουνέλη, τα μέλη της Επιτροπής και τους εκπροσώπους του Συλλόγου, παρέστησαν επίσης οι κ.κ. Βακόνδιος Φραγκίσκος και Δούναβης Γιώργος, εκ μέρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμούπολης.

Η πρόταση για το κυκλοφοριακό, που παρουσίασε ο Σύλλογος, λάμβανε υπόψιν τις αλλαγές, οι οποίες θα προκύψουν από την υλοποίηση της μελέτης ανάπλασης της παράκτιας ζώνης, ενώ αποτελούνταν από δύο μέρη, αλλαγές δηλαδή, που θα είχαν εφαρμογή σε πρώτο και δεύτερο χρόνο αντίστοιχα, επιτρέποντας τη σταδιακή προσαρμογή των πολιτών.

Προτάσεις ρυθμίσεων Α’ φάσης.

Προαπαιτούμενο, σύμφωνα με τα μέλη του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών, προκειμένου να εφαρμοστεί η πεζοδρόμηση οποιουδήποτε τμήματος του κέντρου της Ερμούπολης, είναι η εύρεση χώρων στάθμευσης στην άμεση περιφερειακή ζώνη (περιοχή Νεωρίου – ΙΚΑ), αντίστοιχης δυναμικότητας με αυτούς, που κατά συνέπεια θα αποκλειστούν, λόγω της πεζοδρόμησης. 

Διαφορετικά, το κλείσιμο του κέντρου σε συνδυασμό με την έλλειψη οδικής παιδείας και την πάγια τακτική των Συριανών οδηγών, να σταθμεύουν στο σημείο του προορισμού τους, άσχετα με το αν υπάρχει νόμιμος χώρος στάθμευσης ή όχι, θα επιφέρει την απομάκρυνση του κόσμου από το πεζοδρομημένο τμήμα, προκαλώντας «ασφυξία» στις εμπορικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο κέντρο.

Για την πρώτη φάση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο Σύλλογος πρότεινε πεζοδρόμηση στο παραλιακό τμήμα, από την συμβολή των οδών Ελ. Βενιζέλου (Ερμού) με την Ακτή Π. Ράλλη, έως και την περιοχή Νησάκι, συμπεριλαμβανομένων των ήδη πεζοδρομημένων οδών Πρωτοπαπαδάκη και Θυμάτων Σπερχειού, με την κυκλοφορία στα υπόλοιπα τμήματα του κέντρου να παραμένει ως έχει.

Παράλληλα, με στόχο να ενισχυθεί ο σκοπός της πεζοδρόμησης στο Νησάκι, ο Σύλλογος κατέθεσε μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση, ο χώρος, δηλαδή, του πάρκινγκ, να μην αποτελεί περιοχή μόνο για περίπατο και ποδηλασία, αλλά να δημιουργηθεί, στα πλαίσια ίσως μιας μελέτης ανάπλασης της πλατείας μνημείου του Αφανούς Ναύτη, ένα υπαίθριο «Πάρκο Νεολαίας και Πολιτισμού», με χώρους συναυλιών, προσωρινών ή μόνιμων εικαστικών παρεμβάσεων, πίστα skateboard κ.ά., δίνοντας, με αυτό τον τρόπο, χαρακτήρα στην περιοχή, γεγονός, που θα αποτρέψει περεταίρω ενδεχόμενη παράνομη κυκλοφορία οχημάτων.

Στην πρόταση, η λειτουργία του λιμανιού, τα ΚΤΕΛ, τα ενοικιαζόμενα οχήματα, τα Mini Bus, τα ταξί και τα δίκυκλα, εξυπηρετούνται όπως προβλέπεται στη μελέτη ανάπλασης, ενώ τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, όπως πυροσβεστική, ασθενοφόρα, αστυνομία και λιμενικό σώμα έχουν πρόσβαση εντός και εκτός πεζοδρόμων. Επίσης, οι υπάρχουσες δημόσιες υπηρεσίες, που στεγάζονται σε κτίρια στο Νησάκι, προτείνεται να μεταφερθούν εκτός κέντρου. 

Μερικές εκ των προτάσεων, ήταν επίσης και η κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης στο ανοιχτό γυμναστήριο στην περιοχή Πευκάκια, κάτι που θεωρήθηκε δύσκολο από πλευράς Επιτροπής, λόγω της εγγύτητας του σημείου σε χαρακτηρισμένο αρχαιολογικό χώρο, όπως και η επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης με κάρτα σε ορισμένες δημοτικές οδούς (π.χ. Στ. Πρωίου) με δωρεάν στάθμευση για τους μόνιμους κατοίκους.

Κυκλοφοριακά  μέτρα σε δεύτερο  χρόνο

Στη Β’ φάση των προτεινόμενων ρυθμίσεων, τα μέτρα της Α’ φάσης παραμένουν ως έχουν. Η οδός Ε. Βενιζέλου από την συμβολή με την οδό Πρωτοπαπαδάκη έως τη συμβολή της με την Ακτή Π. Ράλλη, αλλά και η Ακτή Γεωργίου Α’ έως τη συμβολή με την οδό Δωδεκανήσου (Λίντο), προτείνεται να μετατραπούν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, γεγονός που σημαίνει, πως πρόσβαση θα έχουν μόνο τα οχήματα δημόσιας συγκοινωνίας, ΚΤΕΛ, Mini Bus, ταξί, τουριστικά λεωφορεία, κατά περίπτωση ενοικιαζόμενα οχήματα κτλ. Επίσης, προβλέπεται και η κυκλοφορία δίκυκλων οχημάτων, έως τον προβλεπόμενο χώρο στάθμευσής τους, ο οποίος σταματά στο σημείο της συμβολής της Ακτής Γεωργίου Α’ και της οδού Χίου.

Παράλληλα, προτείνεται η μονοδρόμηση, ως κάθοδος, των οδών Ι. Βαρδάκα (ΟΤΕ) και του υπόλοιπου τμήματος της Ε. Βενιζέλου, με έξοδο στην Στ. Πρωίου, στην οποία η ροή της κυκλοφορίας παραμένει ως έχει σήμερα.

Για την έξοδο των οχημάτων, τα οποία θα κινούνται από τη στροφή της Πυροσβεστικής και μέχρι τα στέγαστρα του λιμένα, απ’ όπου θα ξεκινούν τα μέτρα, προτείνεται οι κάθετες οδοί Δωδεκανήσου (Λίντο) και Φολεγάνδρου, να γίνουν άνοδος από την Ακτή Γεωργίου Α’ προς την οδό Στ. Πρωίου, ενώ η παράλληλή τους, οδός Αφροδίτης, κάθοδος.

Και στις δύο φάσεις, προβλέπεται η κυκλοφορία των επαγγελματικών οχημάτων για την τροφοδοσία των εμπορικών επιχειρήσεων, σε συγκεκριμένο ωράριο εντός πεζοδρόμου.

Το ζήτημα που απασχόλησε, κατά κύριο λόγο, την συζήτηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων, ήταν η δυσκολία στην εξεύρεση κατάλληλων και αρκετά μεγάλης δυναμικότητας χώρων στάθμευσης, οι οποίοι να είναι παράλληλα κοντά στο κέντρο, αλλά και δωρεάν για τους χρήστες, καθώς, όπως επισημάνθηκε από την Επιτροπή, οι περισσότεροι χώροι, που υποδείκνυε το σχεδιάγραμμα των Μελετητών Μηχανικών, ήταν ιδιωτικοί. 

Επιπλέον «αγκάθι», υπαρκτό σε όλες τις συζητήσεις στο πλαίσιο της διαβούλευσης, είναι η αδυναμία αστυνόμευσης και κατά συνέπεια επιβολής των μέτρων, τόσο από την πλευρά της Αστυνομίας, όσο και του Λιμεναρχείου, δεδομένης της κάκιστης οδικής παιδείας και συμπεριφοράς των οδηγών.

Ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας και μέλος της Επιτροπής, κ. Καφούρος, ορθώς επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη ενδελεχούς μελέτης της κείμενης νομοθεσίας, σχετικά με τα όποια μέτρα θεωρηθούν κατάλληλα, καθώς ακόμη και μία ένσταση πολίτη, η οποία θα έχει νομική βάση, θα μπορούσε να σημαίνει την ολοκληρωτική απόρριψη της κυκλοφοριακής μελέτης και την επιστροφή του κέντρου της Ερμούπολης στην παρούσα προβληματική κατάσταση. 

Οι προτάσεις του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών Κυκλάδων έδειξαν να προκαλούν το ενδιαφέρον της Επιτροπής Συγκοινωνιών, καθώς αφενός ελάμβαναν υπόψιν την επερχόμενη αλλαγή στην παραλιακή ζώνη, ενώ αφετέρου παρουσίαζαν μια πρακτικά βιώσιμη λύση.

<

Ετικέτες: