Τουριστικό πλάνο προβολής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2015

“Ουσιαστική κι όχι διακοσμητική παρουσία”

Υπεραμύνθηκε του πλάνου τουριστικής προβολής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2015, η πλειοψηφία των παρευρισκομένων δημοτικών συμβούλων στην τελευταία συνεδρίαση, όπου και αναπτύχθηκε σχετική συζήτηση βάσει της εισήγησης, με τη νέα Δημοτική Αρχή να επισημαίνει την ανάγκη, αποτελεσματικής προώθησης του νησιού εντός κι εκτός ελλαδικών συνόρων.

Από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας ασκήθηκε έντονη κριτική όσον αφορά στις τουριστικές εκθέσεις που θα συμμετάσχει το νησί το τρέχον έτος, ενώ διατυπώθηκαν διαφωνίες ως προς την απόφαση απευθείας ανάθεσης της δημιουργίας τουριστικού portal και υπήρξαν παρατηρήσεις σχετικά με τον βαθμό κατά τον οποίο η νέα Δημοτική Αρχή είναι κατάλληλα ή μη, προετοιμασμένη για τουριστικά βήματα, όπως είχε δεσμευθεί προεκλογικά.

Το πλάνο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με τους συμβούλους της Κίνησης Πολιτών Σύρου, να βρίσκονται εκτός αίθουσας συνεδριάσεων στην ψηφοφορία και τον επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νικόλα Καΐλη να μην παρίσταται δικαιολογημένα στη συνεδρίαση.

Μετρημένα βήματα προβολής και συμμετοχή σε τρεις εκθέσεις Τουρισμού

Ειδικότερα, στο πλάνο που θα σταλεί στον ΕΟΤ προς έγκριση για την προβολή της Σύρου προβλέπονται συμμετοχές σε τρεις τουριστικές εκθέσεις, διενέργεια ημερίδων Τουρισμού, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού και υλικού προώθησης της Σύρου, μία σειρά από καταχωρήσεις σε τουριστικά έντυπα, αλλά και σε ηλεκτρονικά μέσα, παραγωγή τουριστικού εντύπου για το νησί, δημιουργία φακέλου κρουαζιέρας, κατασκευή τουριστικού portal, δημιουργία τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σποτ, καθώς και προγραμματισμό δράσεων για την επιμόρφωση των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου. Η λίστα δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους, μετά από τη σχετική απόφαση της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προκειμένου να εγκριθεί από το σώμα, αλλά κατόπιν και από τον ΕΟΤ και να παρέχεται η δυνατότητα στον Δήμο να προχωρά σταδιακά στην υλοποίηση των στόχων προβολής, έχοντας στη διάθεσή του, τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις.

Σημειώνεται πως, όσον αφορά σε εκθέσεις, η Σύρος θα περάσει το “κατώφλι” των: “The Posidonia Sea Tourism Forum” 26 – 27 Μαΐου στην Αθήνα, 2η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού, Greek Tourism EXPO 2015 στην Αθήνα 4-6 Δεκεμβρίου, καθώς και “World Travel Market” στο Λονδίνο, 2-5 Νοεμβρίου.

Στόχος τα αποτελέσματα και η εντύπωση

Διαφωνίες αλλά και προβληματισμός αναφορικά με τη συμμετοχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στις ανωτέρω τουριστικές εκθέσεις καταγράφηκαν από τη μείζονα μειοψηφία, με τον αντιπρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και δημοτικό σύμβουλο, Γιάννη Κεράνη, να τονίζει πως, η νέα Δημοτική Αρχή, δεδομένου ότι διατήρησε το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης - προεκλογικά – σαν “σημαία” της, όφειλε να παρουσιάζεται πιο οργανωμένη, απευθυνόμενη σε περισσότερες αγορές, από τις οποίες θα είχε τη δυνατότητα να αντλήσει περισσότερους επισκέπτες. Ο κ. Κεράνης, καταθέτοντας την παρατήρησή του, στηλίτευσε το γεγονός πως η Σύρος θα παρουσιασθεί σε εκθέσεις εκ των οποίων οι δύο θα διοργανωθούν στην Αθήνα, σημειώνοντας ο ίδιος, πως, ανέμενε περισσότερες προτάσεις που θα σχετίζονταν “με αγορές που θα φέρουν περισσότερο Τουρισμό”.

Σαφής στην απάντησή του υπήρξε τόσο ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Θάνος Φώσκολος, όσο και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, οι οποίοι κατέστησαν κατανοητό πως, η νέα Δημοτική Αρχή επιθυμεί να δίνει το “παρών” σε εκθέσεις, έχοντας ουσιαστική παρουσία και χωρίς να δαπανά άσκοπα κι ανώφελα χρόνο και χρηματοδοτήσεις. Υποστήριξαν δε, πως, μετά και την επιτυχημένη περυσινή παρουσία στην Greek Tourism Expo στην Αθήνα, σκοπός αποτελεί η συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και δη των ατόμων που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, προκειμένου να πραγματοποιούνται συζητήσεις με τουριστικούς πράκτορες αλλά και να είναι αποτελεσματικά τα b to b meetings. Διευκρίνισαν προς πάσα κατεύθυνση, πως, η εποχή της παρουσίας του Δήμου σε εκθέσεις, “απλά και μόνο για να παρευρίσκονται άτομα και να μοιράζουν παρωχημένα φυλλάδια” έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, γεγονός που καθιστά αναγκαία όσο ποτέ την αξιόλογη παρουσία του νησιού.

Μάλιστα, ο δήμαρχος, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, επί του συγκεκριμένου θέματος, τόνισε πως, η Σύρος δεν είναι έτοιμη για απαιτητικές αγορές όπως ενδεικτικά η Κίνα, από την οποία αντλούν επισκέπτες οργανωμένοι τουριστικοί προορισμοί σαν τη Σαντορίνη, καταδεικνύοντας την ουσία του θέματος, σημειώνοντας δηλαδή, πως, το νησί πρωτίστως οφείλει να οργανωθεί και μετά να κινηθεί “επιθετικά” σε αγορές στόχους που θα καταδείξει τεκμηριωμένα η ταυτότητα και η τουριστική στρατηγική της Σύρου.

Κατά περίπτωση θα κρίνονται οι προτάσεις προβολής

Το θέμα των “ενδείξεων κατάτμησης” χρηματικού ποσού όσον αφορά στη δημιουργία του τουριστικού portal αποτέλεσε έναν από τους λόγους, που όπως επεσήμανε στη συνέχεια, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, η παράταξή του, καταψηφίζει το πλάνο προβολής για το 2015. Ειδικότερα, ο κ. Γιαλόγλου, υποστήριξε πως θα πρέπει να υπάρχει σαφής κι αναλυτική ενημέρωση των συμβούλων για κάθε απευθείας ανάθεση που πραγματοποιεί ή θα πραγματοποιήσει η Δημοτική Αρχή, όσον αφορά σε δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού προβολής κλπ για την προώθηση της Σύρου, ώστε να είναι εφικτός ο έλεγχος προκειμένου να γίνονται αποτελεσματικές ενέργειες, εξηγώντας ταυτόχρονα, πως, τα μέλη της παράταξής του, θα εξετάζουν κατά περίπτωση τις προτάσεις, όταν αυτές εισάγοντα μεμονωμένα σε συνεδριάσεις κι ανάλογα με τα στοιχεία που θα παρουσιάζονται από τη Δημοτική Αρχή, θα κρίνουν αν θα στηρίζουν ή όχι, οποιαδήποτε πρόταση.

Σχετικά με το θέμα του portal δε, το μέλος της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Βρούτσης, προκάλεσε αρκετές φορές τον δήμαρχο, να αναφέρει τα ονόματα των εταιρειών στις οποίες έγινε η ανάθεση, με τον κ. Μαραγκό να εκμεταλλεύεται την ευκαιρία και να διευκρινίζει πως, “όταν μιλάμε για την προμήθεια υπηρεσιών, οι οποίες έχουν προστιθέμενη αξία, δεν είναι πάντοτε εύκολο ή πρέπον να κοιτάμε μόνον την επωφελέστερη από πλευράς κόστους επιλογή”. Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως, “Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε την υπηρεσία και ως προς την ποιότητα”, αιτιολογόντας εμμέσως τις αποφάσεις της Δημοτικής Αρχής.

Μίνι απολογισμός και συμμετοχή ιδιωτικής πρωτοβουλίας

Λίγο πριν το πέρας της συζήτησης του θέματος, ο δήμαρχος προέβη σε μία επιγραμματική αναφορά των ενεργειών της νέας Δημοτικής Αρχής σχετικά με το επίπεδο τουριστικής οργάνωσης κατά τους πρώτους μήνες. Συγκεκριμένα, τόνισε πως, “ο τουρισμός ήταν και παραμένει σημαία μας”, υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων, πως, το πρώτο χρονικό διάστημα, δημιουργήθηκε η αντιδημαρχία Τουρισμού, υπήρξε αξιέπαινη παρουσία της Σύρου με δικό της περίπτερο σε έκθεση στην Αθήνα ενώ “ενεργοποιήθηκαν τα γρανάζια” αποτελεσματικά, για μία σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τον Τουρισμό, όπως, το κυκλοφοριακό, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Ερμούπολης, το αεροδρόμιο, η συνδιοργάνωση αθλητικού γεγονότος με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Στις γενικότερες προσπάθειες της τουριστικής ανάπτυξης όμως, ο κ. Μαραγκός υπογράμμισε πως, κρίνεται αναγκαία η παρουσία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε πως ανέφερε και στην πρόσφατη συνάντηση με τους τουριστικούς κι επαγγελματικούς φορείς του νησιού, απαιτείται και η δική τους συμβολή σε οποιαδήποτε απόφαση, προκειμένου η Σύρος να εισέλθει στην επιθυμητή τουριστική τροχιά.