Επανασχεδιασμός αστικής δημοτικής συγκοινωνίας
- Τρίτη, 26 Μαΐου, 2015 - 06:10
Στις απαραίτητες ενέργειες για τον επανασχεδιασμό της δημοτικής συγκοινωνίας στη Σύρο προχωρά η Δημοτική Αρχή, με τις Δημοτικές Κοινότητες Ερμούπολης, Μάννα και Άνω Σύρου να γνωμοδοτούν θετικά για τον καθορισμό αρχικά της αστικής περιοχής εντός της οποίας θα εκτελείται ομαλά το μεταφορικό έργο.
Αναφορικά με την εν λόγω απόφαση μίλησε στην εφημερίδα ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Σταύρος Γουσγουνέλης, ο οποίος εξήγησε πως ο νέος σχεδιασμός λαμβάνει υπόψιν του και τις ανάγκες που ενδέχεται να προκύψουν σε βάθος χρόνου (40 έτη) στο νησί κι ως εκ τούτου, πέραν των τυπικών προϋποθέσεων που θέλουν την ένταξη της Αζολίμνου στον “χάρτη” της αστικής περιοχής, σε αυτή την ενέργεια, συνηγορούν και λόγοι ουσιαστικοί για τη μετακίνηση των δημοτών.
Έκταση και πληθυσμός, οι βασικές προϋποθέσεις
“Θέλουμε να φτιάξουμε μία σωστή δημοτική αστική συγκοινωνία. Για να γίνει αυτό, πρέπει να οριστεί αστική περιοχή και μέσα σε αυτήν, να ορίσει ο Δήμος τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας. Είναι μία διαδικασία που δεν έχει γίνει, ενώ θα έπρεπε εδώ και χρόνια” δηλώνει αρχικά ο Σταύρος Γουσγουνέλης, εξηγώντας πως, απαραίτητες προϋποθέσεις για να οριστεί μία περιοχή αστική και να απολαμβάνει την κατάλληλη δημοτική συγκοινωνία - σύμφωνα με τη νομοθεσία – είναι ο πληθυσμός της να υπερβαίνει τους 10.000 κατοίκους, αλλά και η έκτασή της να ξεπερνά τα 5km2.
Μέχρι σήμερα όπως προσθέτει, “βασιζόμαστε σε κάποιες παλαιές γραμμές των ΚΤΕΛ και γενικά έχουμε ένα προβληματικό σύστημα δημοτικής συγκοινωνίας”. Βάσει των ανωτέρω αλλά και κατόπιν σχετικής εισήγησης από την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης οι τρεις εμπλεκόμενες Δημοτικές Κοινότητες της Ερμούπολης, του Μάννα και της Άνω Σύρου έδωσαν την έγκρισή τους για να “τρέξουν” οι διαδικασίες που θα ανάψουν το πράσινο φως για τον επανασχεδιασμό της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας. Σύμφωνα με το περιεχόμενο της εισήγησης, για τη Σύρο, ως αστική περιοχή ορίζεται όχι μόνον η Ερμούπολη, αλλά και η Αζόλιμνος, δεδομένου ότι αν δεν συμπεριλαμβανόταν η δεύτερη περιοχή, τότε δεν θα μπορούσε να τηρηθεί ο δεύτερος όρος, αυτός της έκτασης. Ειδικότερα, από την περιοχή του Αγίου Δημητρίου έως και την Άνω Σύρο αλλά και τα Λαζαρέττα, η έκταση πλησιάζει περίπου τα 3,5km2, ενώ από τα Λαζαρέττα έως και την Αζόλιμνο η έκταση φθάνει περίπου τα 2,4km2.
Αξίζει να τονισθεί, πως, για να χαρακτηρισθεί αστική περιοχή το προαναφερθέν τμήμα, η πρώτη παράμετρος, αυτή του πληθυσμού καλύπτεται επαρκώς ακόμη και μόνο από τον αριθμό των κατοίκων της Ερμούπολης, που σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του 2011 ανέρχονται σε 11.000.
Τυπική αρχικά η ένταξη της Αζολίμνου στον “χάρτη” της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας
“Χτίζουμε τη δημοτική συγκοινωνία από την αρχή” επανέλαβε ο κ. Γουσγουνέλης στις δηλώσεις του, εξηγώντας μάλιστα πως, “Πρέπει να οριστεί η περιοχή, να εκδοθούν οι σωστές άδειες και να καθοριστούν και τα δρομολόγια”. Το σύνολο των ενεργειών δε, εκτιμάται σύμφωνα με τον ίδιο ότι θα έχει ολοκληρωθεί περίπου σε ένα έτος, οπότε και θα προχωρήσει η Δημοτική Αρχή στον νέο σχεδιασμό της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας. “Τα mini bus αυτή τη στιγμή έχουν άδεια μεταφοράς προσωπικού δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας όπως θα έπρεπε” συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, απαντώντας στη συνέχεια στο ερώτημα, αν η εκτέλεση των δρομολογίων της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας, πέραν του κέντρου και της Άνω Σύρου, θα καλύπτει και το σημερινό μεταφορικό έργο της Αζολίμνου, αφού η “προσθήκη” της περιοχής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη ορθής αστικής δημοτικής συγκοινωνίας.
“Οι σωστές αστικές περιοχές πρέπει να έχουν έκταση άνω των 5 χιλιομέτρων” ανέφερε ο αντιδήμαρχος, εξηγώντας πως, “αυτός ο σχεδιασμός γίνεται με προοπτική χρόνου, καθώς η ανάπτυξη της Αζολίμνου δεν αποκλείεται να οδηγήσει στην “επέκταση” και στην “ένωσή” της με τον ιστό της πόλης”. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε κατηγορηματικά, “το γεγονός ότι καθορίζουμε σήμερα τα όρια της αστικής μας περιοχής, δε σημαίνει ότι αύριο θα δρομολογήσουμε και εκεί τη δημοτική συγκοινωνία. Όμως αν κάποτε παραστεί ανάγκη, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθεί”.
Σημερινές και μελλοντικές ανάγκες μεταφορικού έργου
Στο πλαίσιο όσων προανέφερε ο Σταύρος Γουσγουνέλης, εξήγησε ότι εντάσσεται και το θέμα της εξυπηρέτησης των μαθητών των Λυκείων στην περιοχή του Μάννα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, “θέλαμε να επεκτείνουμε την αστική συγκοινωνία μέχρι τα Λύκεια, ώστε να μην περπατούν τα παιδιά στον κεντρικό δρόμο αλλά και δίπλα στα επικίνδυνα παλαιά κτίρια και έχουμε συναντήσει κώλυμα”. Κατά συνέπεια, όπως υπογράμμισε, “πρέπει ο Δήμος να κοιτάξει το συμφέρον των δημοτών και να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα ακόμη και τις περιοχές που καλύπτει ήδη η δημοτική συγκοινωνία”. Ανάμεσα σε αυτές όπως ανέφερε και η περιοχή του Βροντάδου. “Οι ανάγκες αυξάνονται συνέχεια” συμπλήρωσε ακολούθως, γεγονός που αποδεικνύεται και από το περιεχόμενο της σχετικής εισήγησης επί της οποίας γνωμοδότησαν θετικά οι τρεις Δημοτικές Κοινότητες. Βάσει της δήλωσής του ίδιου δε, ότι ο σχεδιασμός λαμβάνει υπόψιν του μελλοντικές ανάγκες που φαίνεται πως θα παρουσιαστούν στο προσκήνιο, πρόσθεσε ότι, εκτός από το μεταφορικό έργο που αυξάνεται και σχετίζεται με τη δημιουργία των κτιριακών συγκροτημάτων των Λυκείων από το ΄90 και μετά, οι μετακινήσεις του πληθυσμού από και προς την Αζόλιμνο φαίνεται να ακολουθούν μία ανοδική τάση. Αν συνυπολογίσει κανείς δε, τις προσπάθειες που καταβάλλονται με τη σύνταξη και ωρίμανση μελετών για την υλοποίηση αναπτυξιακού χαρακτήρα έργων, όπως η ανάπλαση του παραλιακού τμήματος της Αζολίμνου, η οποία θα στοχεύσει στην προσέλκυση επισκεπτών, τότε εύλογα προκύπτει η ανάγκη καθορισμού της αστικής περιοχής, εντός της οποίας, ακόμη και μετά από κάποιες δεκαετίες, μπορεί να παραστεί η ανάγκη δρομολόγησης λεωφορείων δημοτικής συγκοινωνίας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επανασχεδιασμός δρομολογίων και αντίτιμο για επισκέπτες
30 Οκτ. 2024 - 6:20 - Σύρος: Αλλάζουν ώρες σε δρομολόγια των mini bus από 5 Αυγούστου
2 Αυγ. 2024 - 14:13 - Σύρος: Τα θερινά δρομολόγια των mini bus
4 Ιουλ. 2024 - 12:43 - Σύρος: Χωρίς mini bus την Τρίτη του Πάσχα
2 Μαΐου. 2024 - 12:59 - Σύρος: Προσθήκη δύο επιπλέον δρομολoγίων mini bus στη γραμμή του Βροντάδου
26 Απρ. 2024 - 15:31