Μποτιλιάρισμα κυκλοφοριακών παραπόνων κι αιτημάτων
- Τρίτη, 21 Ιουλίου, 2015 - 06:10
Η αδυναμία περιφρούρησης του μέτρου της πεζοδρόμησης στην Ερμούπολη κατά τις βραδινές ώρες της τρέχουσας περιόδου αναδείχθηκε ως μείζον θέμα στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, καθώς η μαρτυρία μόνιμων κατοίκων για παραβίαση του μέτρου από ασυνείδητους οδηγούς δικύκλων, την οποία επιβεβαίωσε και αιρετό μέλος της Δημοτικής Αρχής, έφερε στο προσκήνιο την ανεπάρκεια της λύσης... των εθελοντών.
Κατά τη διάρκεια της πολύωρης συνεδρίασης, πέραν της συζήτησης του ανωτέρω θέματος, η πλειοψηφία των μελών ακολούθησε την “πεπατημένη” οδό της Επιτροπής Συγκοινωνιών, συνηγορώντας στις αποφάσεις απόρριψης των αιτημάτων επί της αρχικής εφαρμογής των κυκλοφοριακών μέτρων, που είχαν καταθέσει επιχειρηματίες, ξενοδόχοι αλλά και κάτοικοι της πόλης.
Κατά συνέπεια, μη αποδεκτά από την πλειοψηφία των συμβούλων της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης υπήρξαν τα αιτήματα περί: αλλαγής του ωραρίου έναρξης της εφαρμογής της πεζοδρόμησης, παραχώρησης κάρτας μόνιμου κατοίκου σε πολίτες που μένουν στην Ερμούπολη και διαθέτουν δίκυκλα, προσδιορισμού συγκεκριμένων θέσεων σε ξενοδοχεία για τη διευκόλυνση των πελατών τους, αλλά και μη παραχώρησης δεύτερης κάρτας διέλευσης, σε επιχειρήσεις που πραγματοποιούν κατ΄ οίκον διανομή φαγητού.
Συμπληρωματικά στα ανωτέρω, τέθηκε επί τάπητος επιγραμματικά και το ζήτημα της έκδοσης πολλών κλήσεων σε οδηγούς στο ύψος της οδού Κέας.
“Ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Στόχος δεν είναι οι καταγγελίες. Υποχρέωσή σας, η αστυνόμευση του μέτρου”
Σχετικά με την ανάγκη αποτελεσματικής αστυνόμευσης του μέτρου της πεζοδρόμησης μίλησε μόνιμη κάτοικος της Ερμούπολης, η οποία τοποθετήθηκε επώνυμα στη συνεδρίαση, περιγράφοντας γλαφυρά πως η ίδια πριν από κάποιες ημέρες, υπήρξε μάρτυρας της παραβίασης των σημάτων απαγόρευσης από οδηγό δικύκλου στο ύψος της οδού Κέας, με την “ανοχή” των παρισταμένων εθελοντών, την ίδια στιγμή που σε εκείνη απαγορεύθηκε η διέλευση προς το κέντρο, αν και αιτήθηκε το δίκυκλο που είχε στην κατοχή της να είναι σβηστό. “Εγώ που θέλω να πάω στο σπίτι μου, ζήτησα με σβηστή μηχανή να περάσω και η απάντηση ήταν όχι” δήλωσε μεταξύ άλλων, κάνοντας λόγο παράλληλα για ανισότιμη αντιμετώπιση πολιτών του νησιού. “Όταν βλέπουμε “δύο μέτρα και δύο σταθμά”, θα αγανακτήσουμε” τόνισε η ίδια στη συνέχεια, εξηγώντας πως, “απευθύνθηκε στον εθελοντή ρωτώντας τον αν παρόμοιο περιστατικό παρατηρείται συχνά”, από τον οποίο και έλαβε καταφατική απάντηση. “Απευθύνθηκα στον εθελοντή. Τον ρώτησα, αν γίνεται αυτό συχνά και απάντησε ναι μπροστά στην κ. Στίνη” συμπλήρωσε, γνωστοποιώντας μάλιστα πως δέχθηκε φραστική επίθεση από τον συγκεκριμένο οδηγό, καλώντας παρακάτω την τοπική σύμβουλο της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, Ηρώ Στίνη να επιβεβαιώσει το περιστατικό, στο οποίο υπήρξε παρούσα.
Από την πλευρά της, η σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας, ανέφερε πως, “πράγματι η μόνιμη κάτοικος έχει δίκιο”, λέγοντας μάλιστα, πως, “συμπτωματικά ήμουν εκεί και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό”. Η κ. Στίνη, εξέφρασε την πρόθεσή της να στηρίξει τη μόνιμη κάτοικο σε περίπτωση που αποφασίσει να προχωρήσει επίσημα σε καταγγελία, διατυπώνοντας ωστόσο τη διαφωνία της ως προς το θέμα της δημοσιοποίησης του ζητήματος στα ΜΜΕ.
Ωστόσο, η μόνιμη κάτοικος εμμένοντας στην ουσία του θέματος, υπογράμμισε πως, στόχος δεν είναι να προκληθεί αντιπαράθεση ανάμεσα σε πολίτες του νησιού και να προχωρούν σε αλληλο-καταγγελίες, αλλά να μην αφήνεται περιθώριο εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής να αισθάνονται ορισμένοι κάτοικοι της πόλης, “πολίτες δεύτερης κατηγορίας”.
“Δεν είμαι αστυνόμος και δεν θα καταγγείλω τον καθένα που δεν μπορεί να κατανοήσει τα όρια” δήλωσε στη συνέχεια η ίδια, γνωστοποιώντας μάλιστα, πως, από την πλευρά του δημάρχου – ο οποίος ενημερώθηκε για το περιστατικό - υπήρξε προτροπή προς συγγενικό της πρόσωπο να προβεί σε σχετική καταγγελία. Επαναλαμβάνοντας η ίδια, πως, τάσσεται κάθετα αντίθετη σε διχαστικές λογικές, αιτήθηκε προς τη Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης, να καταγράψει το αίτημά της για αποτελεσματική αστυνόμευση του μέτρου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως, “Δεν είναι δική μου υποχρέωση αυτή. Είναι δική σας να προστατεύσετε το μέτρο”.
Εκτίμησή της δε, υπήρξε πως, “Η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να προασπίσει το μέτρο”, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως, αυτό “καταρρέει”. Πριν ολοκληρώσει την τοποθέτησή της, εξήγησε πως υπερασπίζεται την πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, στο βαθμό όμως που ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επιτυχίας του. Μάλιστα εξέφρασε την άποψη, ότι δεν μπορεί να έχει μεγάλο βαθμό επιτυχίας το μέτρο, όταν παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες ανάπλασης της παραλιακής ζώνης και δεν επαρκούν οι χώροι στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους. “Ήμασταν υπέρμαχοι της πεζοδρόμησης και θέλω το παιδί μου να παίζει με ασφάλεια στον πεζόδρομο” σημείωσε, αναφέροντας πως, “Θέλουμε σωστή αστυνόμευση. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε, θέλουμε διακοπή”.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η μόνιμη κάτοικος άφησε αιχμές για τη στάση της Κίνησης Μόνιμων Κατοίκων Ιστορικού Κέντρου αναφορικά με την απουσία τους από τη χθεσινή συνεδρίαση, αν και η ίδια είχε γνωστοποιήσει σε εκπροσώπους της, τους λόγους συμμετοχής της σε αυτήν.
Ανεπαρκής “λύση” αστυνόμευσης, ο εθελοντισμός
Στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ενημέρωσης των πολιτών, η “Κοινή Γνώμη” επιβεβαίωσε την πληροφορία που είχε στη διάθεσή της περί αστυνόμευσης του μέτρου της πεζοδρόμησης στο κέντρο της Ερμούπολης από εταιρεία security, η παροχή υπηρεσιών της οποίας, επίσημα επρόκειτο να ξεκινήσει χθες το βράδυ. Η συγκεκριμένη απόφαση από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής έρχεται να δείξει πως - επί της ουσίας - η εφαρμογή των κυκλοφοριακών μέτρων, δεν μπορεί να στηρίζεται σε λύσεις εθελοντισμού, οι οποίες εκ της εφαρμογής φαίνεται ότι αποτυγχάνουν, αφού αφενός δεν υπήρξε η προσδοκώμενη ανταπόκριση από τους πολίτες του νησιού κι αφετέρου, οι αιρετοί της Δημοτικής Αρχής, αδυνατούν να παρίστανται καθημερινά επί αρκετές ώρες, στις πύλες εισόδου και εξόδου του πεζοδρομημένου τμήματος της πόλης, ώστε να ενημερώνουν καταλλήλως τους διερχόμενους οδηγούς.
Βάσει των όσων ανέφερε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης στην τηλεφωνική επικοινωνία με την εφημερίδα, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης στον διαγωνισμό που πραγματοποίησε συνολικά για τις ανάγκες φύλαξης δημοτικών χώρων, συνυπολόγισε και το θέμα της αστυνόμευσης της πεζοδρόμησης, με την Οικονομική Επιτροπή μάλιστα, από την προηγούμενη Παρασκευή να έχει εγκρίνει τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο.
“Οι εθελοντές δεν μπορούσαν να αντέξουν πολύ όπως είναι αυτονόητο. Στην πράξη βλέποντας αυτό, αποφασίσαμε μέσα στις αρμοδιότητες φύλαξης που θα αναθέσουμε, να είναι και η φύλαξη των εισόδων του πεζοδρόμου” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαμανώλης, τα λεγόμενα του οποίου συμπλήρωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών και αντιδήμαρχος, Σταύρος Γουσγουνέλης, γνωστοποιώντας πως, από χθες το βράδυ η εταιρεία security θα μπορούσε να έχει παρουσία στα σημεία εισόδου και εξόδου του πεζοδρομημένου τμήματος.
Αξίζει να αναφερθεί πως, στο συγκεκριμένο έργο, στο ύψος της πλατείας Κανάρη, θα συνδράμει και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, η διοίκηση του οποίου έχει προβεί στη συνεργασία με εταιρεία φύλαξης για τις ανάγκες των λιμενικών εγκαταστάσεων, με έναν εκ των υπαλλήλων να απασχολείται τις ώρες της εφαρμογής της πεζοδρόμησης στο τέλος της οδού Θυμάτων Σπερχειού.
Η “Τερψιχόρη” υπεραμύνεται του ωραρίου 21.00 – 04.00
Τη διαφοροποίησή του από το αίτημα δεκάδων επιχειρηματιών που ζήτησαν μετάθεση της ώρας έναρξης των κυκλοφοριακών μέτρων κατά μία ώρα αργότερα (από 21.00 στις 22.00) καταθέτοντας σχετικό έγγραφο προς τη Δημοτική Αρχή, γνωστοποίησε επί της ουσίας ο πρόεδρος του Συλλόγου “Τερψιχόρη”, Δημήτρης Αρβανίτης που συμμετείχε στη συνεδρίαση, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να προασπιστεί η εφαρμογή της νέας κυκλοφοριακής πραγματικότητας ως έχει. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Συγκοινωνιών εκπρόσωπος των αιτούντων επιχειρηματιών είχε καταστήσει σαφές ότι έχει διαπιστωθεί πτώση τζίρου και εσόδων κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του μέτρου, καθώς το κύριο χρονικό διάστημα καθόδου των οδηγών προς το κέντρο της πόλης καταγράφεται από τις 21.00 έως και τις 22.00 το βράδυ.
Ο κ. Αρβανίτης, τονίζοντας πως, ο ομιλητής της προηγούμενης συνεδρίασης δεν εκπροσωπούσε τον Σύλλογο “Τερψιχόρη” επανέλαβε πως, υπεραμύνονται τα μέλη της διατήρησης του εφαρμοζόμενου ωραρίου πεζοδρόμησης (21.00 – 04.00), υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά δε, πως, αναφορικά με το θέμα της στάθμευσης “δε θα λύσει το πρόβλημα η περιοχή “Νησάκι””. Τόνισε ακόμη, πως, η πτώση της επισκεψιμότητας οφείλεται και στη γενικότερη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα, εκτιμώντας μάλιστα ότι το μέτρο της πεζοδρόμησης “αρέσει και στους επισκέπτες των κρουαζιεροπλοίων” αναφέροντας ως ενδεικτικό παράδειγμα την εικόνα της πόλης το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, με τους επισκέπτες να περιδιαβαίνουν στις οδούς της Ερμούπολης.
Πέραν των μελών της μείζονος μειοψηφίας της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης και ειδικότερα των Γιάννη Καφούρου και Ελευθερίας Βιτάλη, οι οποίοι τόνισαν ότι θα ήταν χρήσιμο ο Δήμος να αφουγκραστεί τις ανάγκες των επιχειρηματιών και να μεταθέσει κατά μία ώρα την έναρξη των μέτρων, η πλειοψηφία των υπόλοιπων μελών, γνωμοδότησε θετικά στη διατήρηση της ώρας έναρξης της πεζοδρόμησης στις 21.00.
Συνέχεια απόρριψης αιτημάτων από τη Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης
Επιπρόσθετα, η Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης στήριξε κατά πλειοψηφία την εισήγηση της Επιτροπής Συγκοινωνιών να μη δοθεί η δυνατότητα παραχώρησης δεύτερης κάρτας διέλευσης δικύκλων από τον πεζόδρομο, στις επιχειρήσεις που διαθέτουν υπηρεσία delivery, παρά την έντονη διαφωνία των μελών της μειοψηφίας. Οι ίδιοι ισχυρίστηκαν ότι θα πρέπει να υπάρχει σχετική δυνατότητα και πρόβλεψη για τις εν λόγω επιχειρήσεις που έχουν αυξημένη πελατεία και δραστηριοποιούνται εντός του ιστορικού κέντρου, με τον Γιάννη Καφούρο δε, να στηλιτεύει το γεγονός ότι σε μία περίοδο γενικευμένης οικονομικής κρίσης, είναι αδιανόητο η Δημοτική Αρχή να μην παρέχει ούτε τη στοιχειώδη δυνατότητα. Ταυτόχρονα, η μείζον μειοψηφία χαρακτήρισε “παράλογη” την απόφαση της Επιτροπής Συγκοινωνιών σχετικά με την απόφαση να μη δοθεί κάρτα μόνιμου κατοίκου σε οδηγούς δικύκλων που έχουν τις οικίες τους εντός ιστορικού κέντρου και δη εντός πεζοδρομημένου τμήματος, αιτιολογώντας τη στάση τους με το επιχείρημα πως, “θα έπρεπε ο Δήμος να μεριμνά για τον περιορισμό της κίνησης των οχημάτων, παραχωρώντας το δικαίωμα σε μόνιμους κατοίκους που έχουν δίκυκλα – μόνον για διέλευση – να πάρουν κάρτα, ώστε να μπορούν να μετακινούνται”.
Πέραν των ανωτέρω, στην καταψήφιση του αιτήματος των ξενοδόχων, να προβλεφθούν ορισμένες θέσεις στάθμευσης επί των οδών Βαφειαδάκη και Απόλλωνος για τη διευκόλυνση των τουριστών, προχώρησαν τα μέλη της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, με την πρόεδρο, Ανθή Χαλκιά να επισημαίνει πως, ήδη, βάσει σχετικών αποφάσεων επιτρέπεται μόνον η στάση.
Σωρεία κλήσεων και εφαρμογή ισχύουσας κυκλοφοριακής μελέτης
Ακολούθως, τη χαοτική κατάσταση που επικρατεί στο ύψος της οδού Κέας και συγκεκριμένα στο παραλιακό μέτωπο έθιξε επωνύμως κάτοικος της Σύρου, ο οποίος παρέστη στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, μιλώντας μάλιστα και για τη σωρεία κλήσεων που έχουν εκδοθεί σε πολλούς οδηγούς, κατά τις ώρες ισχύος της πεζοδρόμησης, ακόμη δε και σε περιπτώσεις οδηγών που έχουν σταθμεύσει νόμιμα. Η δημόσια αυτή αναφορά, έρχεται να επιβεβαιώσει τη γενική δυσφορία που επικρατεί από την πλευρά οδηγών, κάποιοι εκ των οποίων, αν και είχαν σταθμεύσει νόμιμα, ωστόσο εισέπραξαν τα σχετικά πρόστιμα. “Μετά τις 21.00 λοιπόν, επικρατεί το αδιαχώρητο όσον αφορά σε θέμα parking για δίκυκλα απέναντι από τη Eurobank δεξιά και αριστερά από το περίπτερο” ανέφερε χαρακτηριστικά ο συμπολίτης μας, προσθέτοντας μάλιστα πως, “Παρατηρήθηκε το φαινόμενο ότι έχουν πέσει αρκετές κλήσεις, κάτι που δεν αποτελεί λύση γιατί στις ημέρες μας, οι περισσότεροι δεν έχουν εργασία”. Σημειώνοντας ωστόσο πως, το επιχείρημά του, “δεν αποτελεί άλλοθι”, γνωστοποίησε ότι κατέθεσε αίτημα προς το Λιμενικό Ταμείο, ώστε να εξετασθεί η δυνατότητα τοποθέτησης ειδικών κολωνακίων, στο τμήμα που φέρει σήμανση για στάθμευση δικύκλων, αριστερά του περιπτέρου, προκειμένου να μην καταλαμβάνονται αυθαίρετα οι θέσεις από οδηγούς οχημάτων.
Ερωτηθείς σχετικά με την εφαρμογή της ισχύουσας κυκλοφοριακής μελέτης από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς, σημείωσε πως, η σημερινή διοίκηση αυτό πράττει, μεριμνώντας μάλιστα για την ορθή σηματοδότηση των δρόμων, σύμφωνα με το περιεχόμενο αυτής. “Μαζεύουμε κάποια λάθη που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια για να γνωρίζουμε τί γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα οδηγία που υπάρχει της απόφασης με αρ.43 του 2009” ανέφερε, καταλήγοντας, ότι, “αυτήν εφαρμόζουμε μέχρι την τροποποίηση της μελέτης με φόντο την ανάπλαση της παραλίας”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σε εξέλιξη το κυκλοφοριακό πλάνο
17 Μαρ. 2017 - 6:19 - Άγνωστος ο χρόνος εφαρμογής της πεζοδρόμησης
1 Ιουλ. 2016 - 6:20 - Απόφαση πεζοδρόμησης που ακροβατεί...
14 Ιουν. 2016 - 6:10 - Κοντόφθαλμες προσεγγίσεις απέναντι σε επενδύσεις
26 Ιαν. 2022 - 6:18 - Θεωρητικές αποφάσεις, χωρίς ουσιαστικές λύσεις
28 Νοε. 2018 - 6:20