Σχέδιο κανονισμού λειτουργίας και όροι χρήσης αυτοματοποιημένου συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες

Ολοταχώς προς τη ρύθμιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για τη χρήση των κοινόχρηστων δημοτικών ποδηλάτων βαδίζει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, με τα αρμόδια όργανά του να έχουν καταρτίσει τον σχετικό κανονισμό λειτουργίας και τους όρους χρήσης του αυτοματοποιημένου συστήματος που θα λειτουργήσει στην πόλη, θέματα για τα οποία καλείται να δώσει την τελική έγκρισή του, το δημοτικό συμβούλιο στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

Η ανάπτυξη της ιδέας της μετακίνησης μερίδας των δημοτών με ποδήλατα – κάτι που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια οργανωμένα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις – φαίνεται να προωθείται συστηματικά και στη Σύρο, προκειμένου να καταστεί πραγματικότητα η χρήση τους, εξέλιξη που θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κέντρου στο μέτρο του δυνατού.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, - όπως άλλωστε έχει αναφερθεί πολλές φορές από μέλη της Δημοτικής Αρχής σε δημόσιες συνεδριάσεις – έρχεται να βοηθήσει η δημιουργία ποδηλατόδρομου κατά μήκος του παραλιακού μετώπου έως και το κέντρο της πόλης στο πλαίσιο του έργου της ανάπλασης, καθώς επίσης και η δημιουργία ενός ακόμη τμήματος ποδηλατόδρομου κατά μήκος της οδού Μπαρμπέτα έως και τον χώρο στάθμευσης όπισθεν της πλατείας Ηρώων.

Αν και δεν είναι ζήτημα της παρούσης αναφοράς σχετικά με τις λεπτομέρειες χρήσης των δημοτικών ποδηλάτων, ωστόσο, κρίνεται απαραίτητο να υπενθυμιστεί, πως, ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Κεράνης, σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού οργάνου είχε προβεί σε επισημάνσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του νέου ποδηλατόδρομου, που απαιτεί την παύση της παράνομης στάθμευσης.

Πέραν αυτού, αξίζει να σημειωθεί, πως, σήμερα τα ποδήλατα που έχει προμηθευτεί ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης φυλάσσονται σε στεγασμένο χώρο, έως ότου καταστεί δυνατή η χρήση τους, κατά πάσα πιθανότητα τους επόμενους μήνες και ενδεχομένως λίγο νωρίτερα από την καλοκαιρινή περίοδο.

Κάρτα χρήσης και δωρεάν η πρώτη ώρα κάθε διαδρομής

Ειδικότερα, για τη δυνατότητα χρήσης δημοτικών ποδηλάτων, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες θα εγγράφονται στο σύστημα που θα διατηρεί ο Δήμος, ενώ θα προμηθεύονται από το ΚΕΠ ειδική κάρτα (CycloCard) μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής τους με συγκεκριμένο κωδικό (CycloPin). Από το περιεχόμενο του κανονισμού, καθίσταται σαφές, πως, ο κάθε εγγεγραμμένος θα έχει τη δυνατότητα μετακίνησης από και προς τους σταθμούς κλειδώματος (θέσεις ποδηλάτων), ώστε να εξυπηρετείται από και προς την πόλη, ενώ για τα πρώτα 60 λεπτά (1 ώρα) της κάθε διαδρομής, προβλέπεται η δωρεάν χρήση των ποδηλάτων. Στην περίπτωση που ο χρήστης υπερβεί την πρώτη ώρα, τότε θα καταβάλλει αντίτιμο, το ύψος του οποίου ωστόσο, θα είναι συμβολικό και θα καθοριστεί από την Οικονομική Υπηρεσία που είναι και η αρμόδια υπηρεσία. Αυτή η απόφαση “απαντά” και στο ερώτημα περί ανταποδοτικότητας της παρεχόμενης δυνατότητας μετακίνησης, ώστε στοιχειωδώς να έχει ένα έστω και περιορισμένο όφελος ο Δήμος.

Στους όρους που θα πρέπει να αποδεχθεί ο δυνητικός χρήστης, διευκρινίζεται εξ αρχής πως, δεν μπορεί ένα δημοτικό ποδήλατο να χρησιμοποιείται για περισσότερες από τρεις ημέρες, καθώς θα υπάρξει σχετική χρέωση για παράβαση των προβλεπομένων του συστήματος, ενώ, δεν επιτρέπεται η στάθμευσή του οπουδήποτε αλλού, πέραν των διαθέσιμων σταθμών.

Από το περιεχόμενο του κανονισμού, αξίζει να αναφερθεί την παρούσα φάση, πως, ο κάθε χρήστης θα πρέπει να μεριμνά για τη μη πρόκληση ζημιών, ενώ πρωτίστως και πριν ξεκινήσει τη διαδρομή του, θα πρέπει να ελέγχει αν το ποδήλατο που παραλαμβάνει μπορεί να χρησιμοποιηθεί και διαθέτει σε κανονική λειτουργία τον εξοπλισμό του (π.χ. φρένα).

Ιστοσελίδα και αναφορά προβλημάτων

Για την πλήρη και σαφή ενημέρωση των χρηστών, θα λειτουργεί σχετική ιστοσελίδα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, στο περιεχόμενο της οποίας θα αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες και οι όροι χρήσης, ενώ ακόμη θα υπάρχει μέριμνα για την αναφορά προβλημάτων.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, στον κανονισμό προβλέπεται πως, σε περιόδους υψηλής χρήσης των ποδηλάτων, όπως δεν αποκλείεται να αποδειχθεί η προσεχής καλοκαιρινή σεζόν, αν υπάρξει πρόβλημα στάθμευσης σε κάποιον από τους διαθέσιμους σταθμούς, θα υπάρχει σχετικό κουμπί στο κιόσκι (αναφορά προβλημάτων), ώστε πατώντας το, ο ενδιαφερόμενος χρήστης να έχει τη δυνατότητα αναζήτησης εναλλακτικής θέσης σε άλλον σταθμό εντός 15 λεπτών.

Στην περίπτωση δε, που προκύψει η απώλεια ή η καταστροφή της κάρτας του χρήστη, τότε ο ίδιος, θα πρέπει να το αναφέρει στο τηλεφωνικό κέντρο, ώστε να ακυρωθεί ο κωδικός του και να μην πραγματοποιηθεί η χρήση της από άλλον δημότη.

Για το σύνολο των ανωτέρω, αναμένεται να γίνει συζήτηση κι ενημέρωση από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρο Γουσγουνέλη εντός της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.

Συντήρηση με απευθείας ανάθεση στον προμηθευτή για ένα έτος

Σύμφωνα με την ενημέρωση της εφημερίδας, θέμα που απασχόλησε τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στις 25 Ιανουαρίου του 2016, οπότε και πραγματοποιήθηκε η σύγκλιση των μελών της, υπήρξε το θέμα της πρόβλεψης συντήρησης των ποδηλάτων και του συστήματος των σταθμών. Ο προεδρεύων αντιπρόεδρος, Νικόλαος Φωτεινιάς (απουσίαζε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Μάριος Βουτσίνος) προέβη σε σχετική ερώτηση προς τους αντιδημάρχους, Σταύρο Γουσγουνέλη και Αλέξη Αθανασίου, με τον πρώτο να διευκρινίζει πως, δεν προβλέπεται στον κανονισμό, καθώς αυτό είναι ζήτημα που άπτεται της Οικονομικής Υπηρεσίας κι ως εκ τούτου, της αντίστοιχης Επιτροπής.

Εκτιμώντας ωστόσο το χρηματικό ποσόν, το οποίο για το πρώτο έτος θα δοθεί με απευθείας ανάθεση στον προμηθευτή των δημοτικών ποδηλάτων, ο κ. Γουσγουνέλης, κατέληξε πως αυτό, δεν αποκλείεται να πλησιάζει στις 15.000 ευρώ.

Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα ζήτημα που θα απασχολήσει τον Δήμο γενικότερα, με φόντο και την κατά κάποιο τρόπο ανταποδοτική λειτουργία του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, δεν αποκλείεται να υπάρξουν περισσότερες διευκρινίσεις στη μεθαυριανή συνεδρίαση.

Ετικέτες: