Αντιπολιτευτικά βέλη για τουριστικές πιστώσεις
- Τετάρτη, 16 Μαρτίου, 2016 - 06:10
Τα “εξωφρενικά ποσά” που προωθεί μετ΄ επιτάσεως η Δημοτική Αρχή για την τουριστική προβολή της Σύρου τέθηκαν εκ νέου στο στόχαστρο των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, με τους επικεφαλής της μειοψηφίας - συνολικά - να ασκούν κριτική στην πλειοψηφία για την κοστοβόρα κι “αναποτελεσματική” τακτική που ακολουθεί για την προώθηση και προβολή του τόπου.
Ποσά που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2016 για το portal και την επικαιροποίηση του περιεχομένου του, καθώς επίσης χρήματα για την παραγωγή νέου βίντεο αλλά και την προώθηση του νησιού και της τουριστικής ιστοσελίδας μέσω των social media, αλλά επίσης, ποσά για τιμητικές διακρίσεις και φιλοξενία δημοσιογράφων υπήρξαν - μέρος μόνον - των αναφορών της αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της αιτιολόγησης της καταψήφισης των πιστώσεων από μέρους τους.
“Σύρος, ένα βήμα μπροστά” και “Κίνηση Πολιτών Σύρου” παραχώρησαν αρνητική ψήφο αναφέροντας μερικές μόνον πιστώσεις για τις οποίες συμφωνούν με τα ποσά που έχει προϋπολογίσει η Δημοτική Αρχή, ενώ η “Λαϊκή Συσπείρωση” ψήφισε λευκό, με τον επικεφαλής της να τονίζει την πολιτικού χαρακτήρα διαφωνία του με τη Δημοτική Αρχή στο ζήτημα της τουριστικής ανάπτυξης.
Πιστώσεις που προβληματίζουν
Παρά το γεγονός πως, το ζήτημα της έγκρισης των πιστώσεων ώστε να “ανοίξει” η δυνατότητα διάθεσής τους προσεχώς, θα μπορούσε να περιοριστεί σε μία τυπική διαδικασία έγκρισης αφού πλέον είναι εγκεκριμένος ο προϋπολογισμός για το τρέχον έτος (έστω και με πολύμηνη καθυστέρηση), ωστόσο, η συζήτηση προσέλαβε πολιτικό πρόσημο, με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να εκφράζουν την κάθετη διαφωνία τους ως προς την “πεπατημένη” που δείχνει να ακολουθεί η Δημοτική Αρχή. Με αριθμούς, οι κύριες πιστώσεις που “πυροδότησαν” την κριτική ήταν το ποσό των 19.000 ευρώ για την συντήρηση του λογισμικού του portal και την επικαιροποίηση του περιεχομένου του, αντίστοιχο ποσό (19.000 ευρώ) για την παραγωγή νέου video τουριστικής προβολής της Σύρου, επίσης ποσό ύψους 20.000 ευρώ για δαπάνες διαφήμισης γενικώς, ποσό 10.000 ευρώ για promotion, αλλά κι 60.000 ευρώ για την προώθηση της τουριστικής ιστοσελίδας (portal) μέσω you tube, Google Adwords κλπ.. Επιπλέον, σχολιάστηκαν τα 25.000 ευρώ που εκτιμώνται ότι θα απαιτηθούν για τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα κι έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων κι αντιπροσωπειών, καθώς όμως και τα 30.000 ευρώ για φιλοξενία δημοσιογράφων, τουριστικών φορέων και αντιπροσωπειών αλλά και τα 20.000 ευρώ για διοργάνωση και φιλοξενία τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών.
Ανάμεσα στη λίστα που είχαν στη διάθεσή τους οι δημοτικοί σύμβουλοι, περιλαμβάνονταν κι άλλες πιστώσεις που ενισχύουν σημαντικά αθλητικούς, πολιτιστικούς συλλόγους ενώ ρυθμίζουν και κοινωνικά θέματα και ανάγκες του Δήμου, οι οποίες ως φάνηκε – αν και γενικόλογες στην περιγραφή τους, όπως άλλωστε σχολιάστηκε από αιρετούς – ωστόσο, δεν αποτέλεσαν πεδίο διαφωνιών.
Αξίζει να τονισθεί, πως, κατόπιν της έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου για τη διάθεση των πιστώσεων των αποκριάτικων εκδηλώσεων που ολοκληρώθηκαν, η χθεσινή, υπήρξε η πρώτη προγραμματισμένη σύγκλιση των μελών, ώστε να ανάψει το πράσινο φως για την υλοποίηση δαπανών.
“Υψηλά και προκλητικά ποσά με απογοητευτικά αποτελέσματα επισκεψιμότητας”
Τον αντιπολιτευτικό τόνο της μείζονος μειοψηφίας σήμανε ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της παράταξης Γιαλόγου, Γιάννης Κεράνης μέσω ερωτήματός του που σχετιζόταν με τις υψηλές πιστώσεις που συνδέονται με το περιβόητο και πολυσυζητημένο portal. “Αν αυτό πέρυσι έχει πληρωθεί, αυτά τα 80.000 ευρώ συνολικά για το 2016, μήπως είναι - αν όχι υπερβολικά -, εξωφρενικά;” σχολίασε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως είναι χρήματα που αφορούν σε ένα portal “το οποίο σε άλλα νησιά των Κυκλάδων κοστίζει 5.000, 6.000 ή και 7.000 μέγιστο ποσό;”. Ο ίδιος, υπενθύμισε δε, πως στην αντίστοιχη συνεδρίαση του Δήμου Τήνου πραγματοποιήθηκε “εντυπωσιακό συμβούλιο για το portal του νησιού που κόστισε 7.000 ευρώ”, συμπληρώνοντας την κριτική του και σημειώνοντας πως, “Εμείς έχουμε 60.000 ευρώ πέρυσι και 80.000 φέτος, που πάμε; Στα 140.000 ευρώ;”. Προκειμένου να ενισχύσει έτι περαιτέρω τα όσα υποστήριξε, υπενθύμισε πως, περί τα 60.000 ευρώ “κόστισε το τουριστικό portal όλων των Κυκλάδων” ενώ επέκτεινε την αναφορά του και στο αν υπάρχει πλάνο στη Δημοτική Αρχή σχετικά με την προβολή του νησιού μέσω της φιλοξενίας δημοσιογράφων ή αντιπροσωπειών. “Υπάρχει πλάνο και σχέδιο; Αν όχι, τότε είναι απαράδεκτο αυτήν την εποχή να προϋπολογίζουμε 75.000 για φιλοξενία κι ό,τι κάτσει”.
Τη σκυτάλη πήρε ο επικεφαλής, Ανδρέας Γιαλόγλου, ο οποίος σε επίπεδο τοποθέτησης τόνισε την ανάγκη “συμμαζέματος” των πιστώσεων υπό την οπτική μίας ρεαλιστικής και κοστολογημένης προώθησης του νησιού, στηλιτεύοντας το γεγονός πως, υφίστανται πιστώσεις που δεν αιτιολογούνται. Μεταξύ άλλων, αναφερόμενος στο portal επικαλέστηκε την κριτική του παραιτηθέντος μέλους της Τουριστικής Επιτροπής, Νίκου Ρούσσου, δηλώνοντας πως, το ποσό που κανονικά θα απαιτούνταν “δεν θα ξεπερνούσε τα 12.000 ευρώ”. Ο κ. Γιαλόγλου εμμένοντας στις γνωστές διαφωνίες της παράταξής του για το σοβαρό θέμα, πρόσθεσε πως, “θεωρώ ότι εδώ υπάρχει μία αδιευκρίνιστη ύβρη” ενώ σχετικά με την παραγωγή νέου video, επεσήμανε πως “πέρυσι φτιάξαμε ένα του οποίου οι προβολές είναι απογοητευτικές μέχρι στιγμής, όσον αφορά στα views στο διαδίκτυο”. Από την πλευρά του πρότεινε ως τον ορθότερο τρόπο προβολής, τη δημιουργία όχι ενός μονοθεματικού video, αλλά ενός σπονδυλωτού στο περιεχόμενο του οποίου θα προβάλλονται συνολικά οι ελκυστικές περίοδοι της Σύρου, αλλά κι εκείνες που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή προσέλκυσης επισκεπτών.
Σπεύδοντας να διευκρινίσει πως, με άλλες πιστώσεις για θέματα πολιτισμού η παράταξή του δεν διαφωνεί, τόνισε πως, η μείζων μειοψηφία καταψηφίζει τις ανωτέρω πιστώσεις για το 2016.
Πρέπει να σημειωθεί πως, αναφορά στους παραιτηθέντες κκ. Φώσκολο και Ρούσσο και ιδιαιτέρως στις “πολύτιμες διευκρινίσεις κι επιφυλάξεις του δεύτερου ως ειδικού για θέματα τουρισμού” πραγματοποίησε και ο Γιάννης Βρούτσης.
“Προκαλείτε ακόμη και μυημένους στα συστήματα προώθησης τουριστικών προϊόντων”
Απουσία του επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλου Χρυσαφίδη για λόγους υγείας, ο Κομνηνός Στρογγύλης υπήρξε ιδιαιτέρως αιχμηρός στην κριτική που άσκησε, υπογραμμίζοντας πως, “η Δημοτική Αρχή προσαρμόζεται σε υποδείξεις εταιρειών” προκειμένου να εξοφλήσει “προεκλογικές υποσχέσεις που έταξε”.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος σχετικά με το ύψος των πιστώσεων κυρίως στο τουριστικό πεδίο προβολής της Σύρου, τόνισε ότι “δε θα πρέπει να είμαστε large στην κατασπατάληση δημοτικών πόρων τέτοιες περιόδους που ζούμε” χαρακτηρίζοντας με τη σειρά του “εξωφρενικά τα ποσά που διαβάζει” στην εισήγηση και τα οποία “προκαλούν όχι μόνον τους δημότες μας, αλλά και πολλούς πολίτες, οι οποίοι είναι μυημένοι στα συστήματα προώθησης τουριστικών προϊόντων”.
Πρόσθεσε δε, πως, “αν εσείς έχετε συμφωνίες με διάφορες εταιρείες ή έχετε εξασφαλίσει κάποια συμβόλαια τα οποία σας καθοδηγούν και βάζετε αυτούς τους κωδικούς για να παράξετε αυτό το έργο το οποίο λέτε ότι θα βοηθήσει την τουριστική προώθηση της Σύρου, πραγματικά θα πρέπει να το αναθεωρήσετε τάχιστα γιατί θα προβληματιστούν εντονότερα ακόμη και οι δικοί σας συνεργάτες”.
Στο γνωστό μήκος κύματος της κριτικής του, έκανε λόγο και για “μονοσήμαντο ενδιαφέρον” της Δημοτικής Αρχής σχετικά με την τουριστική προσπάθεια, την οποία μέχρι σήμερα χαρακτήρισε “αναποτελεσματική”, υπογραμμίζοντας επιπλέον πως, μοναδικός στόχος της είναι να προωθηθεί το νησί μέσα από το portal και το διαδίκτυο. Καταλήγοντας, υποστήριξε πως, ο Δήμος συνεχίζει στην ίδια γραμμή που ακολουθείται τόσα χρόνια, “δαπανώντας υπέρογκα ποσά που δεν έχουν κεφαλαιοποιηθεί υπέρ της λεγόμενης τουριστικής ανάπτυξης”.
Πολιτική διαφωνία σε θέμα προτεραιοτήτων
Την πάγια θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης σχετικά με τη διαφορετική αντίληψη της τουριστικής ανάπτυξης και του οφέλους που προκύπτει από αυτήν για τους δημότες, τόνισε από την πλευρά του ο κ. Καΐλης, περιορίζοντας την αναφορά του στην αστραπιαία τοποθέτησή του κατά τη χθεσινή συζήτηση, της αιτιολόγησης της μη καταψήφισης των πιστώσεων. “Ουσιαστικά κι εμείς έχουμε τοποθετηθεί στον προϋπολογισμό σχετικά με την πολιτική και τη στρατηγική που θέλει να προωθήσει ο Δήμος κι έχουμε εκφράσει τις διαφωνίες μας. Παρόλα αυτά, επειδή θεωρούμε ότι υπάρχουν κάποιοι κωδικοί που πρέπει να πληρωθούν, δεν θα καταψηφίσουμε, αλλά θα ψηφίσουμε “παρών””.
Υπεραμύνονται των επιλογών τους
Των ενεργειών και των σχεδίων τουριστικής ανάδειξης και προώθησης της Σύρου που έχουν προγραμματισθεί μέχρι σήμερα, υπερασπίστηκαν μέλη της Δημοτικής Αρχής κατά τη χθεσινή συνεδρίαση με τον δήμαρχο μάλιστα να προχωρά σε διευκρινίσεις προς στήριξη των ποσών που έχουν προϋπολογισθεί. Στο γενικότερο σχόλιό του, τόνισε μεταξύ άλλων, πως, “Αυτά τα ποσά περιλαμβάνονται κι έχουν εγκριθεί στο εγκεκριμένο πλάνο του Δήμου μας από τον ΕΟΤ. Άρα, λοιπόν, έχει ληφθεί η προγενέστερη απόφαση του 2015, έχει εγκριθεί αυτό το τουριστικό πλάνο από τον ΕΟΤ και τα ποσά αυτά δηλώνονται στον πίνακα διάθεσης πιστώσεων” εστιάζοντας ιδιαίτερα την απάντησή του και στο θέμα του ακριβοπληρωμένου portal αλλά και των πιστώσεων για φιλοξενία και προβολή μέσω διαδικτύου. “Αναφορικά με το “εξωφρενικό της υπόθεσης για τις 79.000 ευρώ, να σας πω ότι, όχι μόνον δεν είναι εξωφρενικό, αλλά το ποσό αυτό σύμφωνα με την νέα τροποποίηση του τουριστικού πλάνου θα αυξηθεί και από 79.000 ευρώ θα πάει στις 98.000 ευρώ και θα αναφέρεται όλο αυτό το ποσό κάτω από μία κατηγορία που θα λέγεται web marketing”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, “Σε έναν διαγωνισμό που θα βγει συνολικά, μέσα εκεί θα περιλαμβάνονται υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με την προβολή του τουριστικού portal με την ενημέρωση, την επικαιροποίηση καθώς και την προσαρμογή του”, προσθέτοντας πως, αυτές οι δαπάνες εκτιμά η Δημοτική Αρχή ότι είναι απαραίτητες αφού “το portal ως ένας ζωντανός οργανισμός για να παραμείνει ελκυστικό, θα υφίσταται τις παρεμβάσεις που πρέπει, ώστε να διατηρείται επικαιροποιημένο και στην αιχμή της τεχνολογίας”.
Προτού ολοκληρώσει τη δευτερολογία του, ο Γιώργος Μαραγκός, αναφορικά με τις συνολικές ενέργειες - δράσεις προώθησης της Σύρου, επεσήμανε πως, σε αυτές “καταλήξαμε βάσει συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών με τη συνεπικουρία και την υποστήριξη αφενός της εταιρείας που εκπόνησε το marketing plan “FCB GNOMI” καθώς επίσης και της Marketing Greece και αναλύσαμε διεξοδικά το φυσικό καθώς και το οικονομικό αντικείμενο στην προηγούμενη συνεδρίαση της τουριστικής επιτροπής”. Χωρίς να παραλείψει να υπογραμμίσει πως, ανάμεσα στα ποσά που συνδέονται με τη φιλοξενία, έχει συμπεριληφθεί και χρηματοδότηση για την υποδοχή Γερμανών Ολυμπιονικών ώστε να προωθηθεί το νησί μέσα από δική τους βιωματική εμπειρία, συμπλήρωσε πως, θα υπάρξει οργανωμένη προβολή και σε μέσα εθνικής εμβέλειας.
Τέλος, με αφορμή σχετική ερώτηση για τα ποσά που έχουν δαπανηθεί έως σήμερα για το portal, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης, γνωστοποίησε πως, “έχει πληρωθεί ένα τιμολόγιο ύψους 9.000 ευρώ πριν από λίγες ημέρες, ενώ εκκρεμούν άλλα δύο” τα οποία και θα εξοφληθούν το επόμενο διάστημα, μετά από την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Σίγουρα, λάθη γίνονται”
17 Ιαν. 2017 - 6:20 - “Φρένο” σε τουριστικές δαπάνες λόγω μη εξειδίκευσης
5 Δεκ. 2024 - 6:19 - Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι
25 Σεπ. 2024 - 17:59 - Υψηλή επισκεψιμότητα, αύξηση κλινών και ακτοπλοϊκό κόστος
15 Ιουλ. 2024 - 6:20