Σε εργολάβο ο καθαρισμός δημοτικών κτιρίων
- Πέμπτη, 7 Απριλίου, 2016 - 06:10
Στη “λογική” της ανάθεσης σε ιδιωτική εταιρεία - μετά από διαγωνισμό - των υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων Πολιτισμού και Αθλητισμού περνά επίσημα η Δημοτική Αρχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με σχετική πρόταση που ενέκρινε ήδη – ομόφωνα – η Οικονομική Επιτροπή κατά τη χθεσινή συνεδρίασή της.
Ειδικότερα, η πρόβλεψη του Δήμου σε επίπεδο κόστους των συγκεκριμένων υπηρεσιών για τη διετία 2016 – 2017 προϋπολογίζεται σε 43.584,10 ευρώ, ποσό που θα καταβληθεί είτε εφάπαξ στον ανάδοχο κατόπιν της εκτέλεσης των απαιτούμενων εργασιών, είτε τμηματικά και μετά από έλεγχο της αρμόδιας επιτροπής της δημοτικής πλευράς, όσον αφορά την ορθή υλοποίηση των απαιτήσεων.
Πρόκειται για “επιλογή μονόδρομο” όπως χαρακτηριστικά υποστήριξε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος επί των διοικητικών θεμάτων και των ζητημάτων προσωπικού, Αλέξης Αθανασίου μιλώντας στην εφημερίδα, με φόντο τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν στα δημοτικά ακίνητα, τη μη δυνατότητα προσλήψεων καθαριστριών, καθώς και τις εξελίξεις σε επίπεδο συνταξιοδοτήσεων προσωπικού, γεγονότα που στο σύνολό τους, “στενεύουν” τα περιθώρια ευελιξίας του υπάρχοντος δυναμικού.
Το θέμα τέθηκε επί τάπητος στη συνεδρίαση των μελών της Οικονομικής Επιτροπής όσον αφορά στην εξασφάλιση της δημοσιονομικής δέσμευσης της προαναφερθείσας δαπάνης για τις υπηρεσίες καθαρισμού των χώρων Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενώ την προσεχή Δευτέρα θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο με σκοπό την οριστική επικύρωση ή μη της απόφασης της Δημοτικής Αρχής.
Αξίζει να σημειωθεί εξ αρχής, πως, η θετική ψήφος των μελών της μείζονος μειοψηφίας στην Οικονομική Επιτροπή, Ανδρέα Γιαλόγλου και Νικόλαου Φωτεινιά παραχωρήθηκε, δεδομένης της λήψης γνωμοδότησης από την πλευρά της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, το περιεχόμενο της οποίας διασφαλίζει το σύννομο των ενεργειών της Δημοτικής Αρχής στο οικονομικό κομμάτι.
Αναφορικά με την κατεύθυνση της πλειοψηφίας να λειτουργήσει πλέον σε αυτό το επίπεδο κάλυψης των ανωτέρω αναγκών καθαριότητας δημοτικών χώρων, δεν αποκλείεται να προκύψουν πολιτικές διαφοροποιήσεις στη συνεδρίαση της Δευτέρας.
Αλ. Αθανασίου: “Η στάση του κεντρικού κράτους είναι να δοθούν σε ιδιώτη”
Σαφής στην αναφορά του ο αντιδήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου ισχυρίστηκε πως η κατεύθυνση που σχεδόν “επιβάλλεται” από το κεντρικό κράτος είναι αυτές οι υπηρεσίες να “περνούν” σταδιακά σε ιδιωτικές εταιρείες. “Ζητάμε προσωπικό και μας απαντούν αρνητικά πάντα. Η στάση τους είναι να δοθούν σε ιδιώτη” σχολίασε αρχικά, προσθέτοντας μάλιστα πως, “η κατεύθυνση αυτή είναι αναγκαστική” από τη στιγμή που “το κράτος κωφεύει στα αιτήματα προσλήψεων που κάνουμε”.
Αναφερόμενος στις ρεαλιστικές ανάγκες που έχει ο κάθε Δήμος με δεδομένη την ακίνητη περιουσία του, η οποία χρησιμοποιείται καθημερινά για την ανάπτυξη πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων κι εκδηλώσεων, ο ίδιος επεσήμανε πως, σήμερα επί της ουσίας “Ο Δήμος δεν μπορεί να πράξει διαφορετικά δυστυχώς, αφού καθαρίστρια εσωτερικών χώρων έχουμε μία και βέβαια χρησιμοποιούμε καθαρίστριες εξωτερικών χώρων σε δημοτικά ακίνητα”.
“Υπάρχει σοβαρό θέμα” ανέφερε παρακάτω, καθώς αν το συγκεκριμένο προσωπικό απασχοληθεί σταθερά σε εσωτερικούς χώρους, τότε θα μειωθεί η παρουσία του στις γειτονιές και τους δρόμους. “Δεν μπορούμε να αφήσουμε απεριποίητους τους δρόμους και τις γειτονιές” επεσήμανε, τονίζοντας επιπλέον, πως, η ιδανική επιλογή του Δήμου θα ήταν να “άνοιγε” η δυνατότητα προσλήψεων. “Δεν μιλάμε για αιτήματα ρουσφετολογικά ή για να πάρουμε μία μάζα κόσμου να τη χρησιμοποιούμε εκλογικά και όπως έκανε η Αυτοδιοίκηση της χώρας παλαιότερα. Μιλάμε για τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν. Δεν μπορεί ο εργαζόμενος να έρχεται στον χώρο του και μην καθαρίζεται αυτός ο χώρος. Από τη στιγμή που κωφεύουν και είμαστε στη μέγγενη των μνημονίων κι όλης αυτής της οικονομικής δίνης που βρίσκεται η χώρα τα τελευταία έξι χρόνια, δεν είναι επιλογή μας πια το τί θα κάνουμε. Είναι μονόδρομος να πας προς εκείνη την κατεύθυνση”.
“Τραγικές ελλείψεις προσωπικού, τεράστιες ανάγκες”
Εμμένοντας δε, πως την επιλογή της ανάθεσης - μετά από διαγωνισμό - σε εργολάβο, των υπηρεσιών καθαρισμού συγκεκριμένων χώρων την επιτάσσει η κυβερνητική “λογική”, ο ίδιος συμπλήρωσε πως, στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης κι εν προκειμένω στο συγκεκριμένο πεδίο καταγράφονται “τραγικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό”.
“Όταν έχεις τη δυνατότητα να απασχολήσεις συνολικά μόνον τέσσερα άτομα για τόσα πολλά κτίρια και χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα προκειμένου να διατηρείς σε αξιοπρεπή κατάσταση επισκέψιμους χώρους, τότε η κοινή λογική λέει ότι δεν επαρκεί αυτό το προσωπικό”.
“Στη Σύρο η ιδιαιτερότητα των κτιρίων είναι πως τα περισσότερα από αυτά, αποτελούν μνημεία αρχιτεκτονικά που έχουν ιδιαίτερη αξία, είναι επισκέψιμα και πρέπει να φαίνονται αλλά και να είναι καθαρά. Δεν μιλάμε για κτίρια που έχουν έναν απλό διάδρομο και πέντε, δέκα γραφεία. Χρειαζόμαστε ανθρώπους” δήλωσε, υποστηρίζοντας πως, στην ίδια κατεύθυνση πρέπει να μεριμνά ο Δήμος και για τους αθλητικούς χώρους. “Ακολουθεί και η καθημερινή χρήση των αθλητικών χώρων. Προπονούνται πολλά παιδιά και σαφώς είναι πολλά τα τετραγωνικά συνολικά του ΑΚΔΕ” τόνισε, απαντώντας ακολούθως, στην ερώτηση αν μέχρι στιγμής ο Δήμος έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων.
“Προσπαθούμε να διατηρούμε τους χώρους καθαρούς. Τα παράπονα είναι εύλογα και προέρχονται κι από τους εργαζομένους, οι οποίοι καθημερινά καταβάλλουν μεγάλο αγώνα. Από την πλευρά μας, βλέπουμε το αδιέξοδο και γι αυτό οδηγούμαστε εκεί”.
“Απομένουν κάποιοι 5μηνίτες. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε προσλήψεις”
Στο εύλογο ερώτημα πώς ο Δήμος καλύπτει μέχρι σήμερα το σύνολο των εργασιών δεδομένης της έλλειψης καθαριστριών και προσωπικού τέτοιου που να απασχολείται στο πεδίο του καθαρισμού των αθλητικών και πολιτιστικών χώρων, ο κ. Αθανασίου επισημαίνει πως, παραμένουν ακόμη υπάλληλοι που εντάχθηκαν για πέντε μήνες στο δυναμικό του Δήμου μέσω του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας. “Θεωρώ “εαυτόν” τυχερό γιατί είχαμε τους 45 5μηνίτες πέρυσι μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας κι ακόμη έχουμε ανθρώπους από αυτό το πρόγραμμα” καθώς όπως εξήγησε, “κάποιοι εξ αυτών προσελήφθησαν αργότερα από τους πρώτους”.
Σημείωσε δε, πως, πέρυσι, “Λύσαμε το πρόβλημα ικανοποιητικά από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο ενώ κάποια άτομα συνεχίζουν. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν δημιουργήθηκε έκρηξη. Ήμασταν τυχεροί που η Κοινωφελής Εργασία συνέπεσε με περιστατικά συνταξιοδοτήσεων κλπ” συμπλήρωσε κατηγορηματικά.
Πέραν των ανωτέρω, σχετικά με την παρατήρηση αν με κάποιο τρόπο ή μέσω άλλου προγράμματος, ο Δήμος θα είχε τη δυνατότητα πραγματοποίησης προσλήψεων έστω για το κρίσιμο χρονικό διάστημα της καλοκαιρινής περιόδου, διευκρίνισε πως δεν υπάρχει τέτοιο σενάριο που να είναι υλοποιήσιμο. Μάλιστα, με άξονα τη δυνατότητα που είχε “ανοίξει” το αρμόδιο Υπουργείο για δέκα προσλήψεις σε κάθε ΟΤΑ, ο κ. Αθανασίου έσπευσε να διασαφηνίσει πως, αυτή η εξέλιξη δεν σχετιζόταν με προσλήψεις προσωπικού κατηγορίας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ).
“Ήταν ΠΕ και ΤΕ όχι ΥΕ. Διαφορετικά το αίτημά μας θα ήταν η πρόσληψη 10 ατόμων που θα τα αξιοποιούσαμε για τις συγκεκριμένες υποχρεώσεις καθαριότητας του Δήμου. Κι ας μην είχαμε κάποιους οικονομολόγους ή μηχανικούς που μας λείπουν”.
Υπενθύμισε μάλιστα, πως, “Βάσει λοιπόν των δυνατοτήτων που άνοιξε το Υπουργείο, μας “έκαιγε” το θέμα των δύο κοινωνικών λειτουργών αφού δεν έχουμε καμία”.
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο ίδιος θέλησε να επαναλάβει πως, η γενικότερη πολιτική κατάσταση, δεν αφήνει περιθώρια στους Δήμους να μην καταφύγουν σε ανάθεση εργασιών σε εργολάβο. “Θέλω να εκφράσω την απογοήτευσή μου, διότι τελικά αποδείχθηκε ότι “τιμωρούνται” κάποιες ειδικότητες υπαλλήλων, οι οποίες κατά το παρελθόν ήταν “χώρος” ρουσφετιού και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να τιμωρούνται τελικά, οι πραγματικές πάγιες και ρεαλιστικές ανάγκες του κάθε Δήμου, της κάθε Δημόσιας Υπηρεσίας”.
Κατέληξε δε, λέγοντας πως, “έχουν ρυθμιστεί όλες οι προδιαγραφές και θα υπάρξει διαγωνισμός. Είναι συγκεκριμένες οι απαιτήσεις μας για κάθε χώρο κι αναλόγως με το έργο που θα προσφέρει ο εργολάβος, τότε θα πληρώνεται. Θα δουλέψει κόσμος με αυτή την εξέλιξη, αλλά είναι επιλογή του εργολάβου. Καλό θα ήταν οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες που έχει ο Δήμος να καλύπτονταν από προσλήψεις ενός ικανού αριθμού ανθρώπων”.
Έντεκα αθλητικοί και πολιτιστικοί χώροι “περνούν” σε εργολάβο
Ειδικότερα, ο αριθμός των δημοτικών ακινήτων που μετά από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού “περνά” σε εργολάβο ανέρχεται σε έντεκα κτίρια που φιλοξενούν αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και γεγονότα του νησιού. Πιο αναλυτικά, στη σύμβαση που θα κληθεί να υπογράψει ο ανάδοχος σε επόμενο χρόνο ορίζονται τα εξής: Το γήπεδο της Άνω Σύρου θα πρέπει να φροντίζεται καθημερινά όλο τον μήνα και ο εργάτης καθαριότητας να δουλεύει δύο ώρες την ημέρα. Επιπλέον, το Αθλητικό Κέντρο συνολικά θα τυγχάνει καθαρισμού για εννέα ώρες την ημέρα καθημερινά, ενώ στο θέατρο “Απόλλων” θα βρίσκεται προσωπικό καθημερινά για τέσσερις ώρες.
Σχετικά με το κτίριο του Πνευματικού Κέντρου απαιτείται παρουσία και εργασίες καθαρισμού για δέκα ημέρες τον μήνα από τέσσερις ώρες κάθε φορά, για το κτίριο του Βιομηχανικού Μουσείου προβλέπονται εργασίες πέντε φορές τον μήνα, μία ώρα κάθε φορά ενώ για τους χώρους του Μουσείου Βαμβακάρη στην Άνω Σύρο, της αίθουσας της Πινακοθήκης και της αίθουσας Γιάννη και Ελένης Βάτη προβλέπονται σχετικές ενέργειες για δεκαπέντε ημέρες (1 ώρα την ημέρα).
Τέλος, στη λίστα των κτιρίων για τα οποία θα μεριμνά ο ιδιώτης έχουν συμπεριληφθεί η αίθουσα της Παιδικής Βιβλιοθήκης (10 ημέρες τον μήνα, 1 ώρα) καθώς και το κτίριο της Φιλαρμονικής (10 ημέρες τον μήνα, 2 ώρες).
Συγκεκριμένη ατζέντα κι έλεγχος
Σε επίπεδο γενικού καθαρισμού έχουν καταγραφεί συγκεκριμένες απαιτήσεις για κάθε χώρο και μάλιστα αναλυτικά, ώστε το σύνολο των κτιρίων των αθλητικών και πολιτιστικών γεγονότων να τυγχάνει της επιβεβλημένης προσοχής.
Σημειώνεται πως, οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την υπογραφή του συμφωνητικού και θα διαρκέσουν για έναν χρόνο ενώ ο έλεγχος των εργασιών θα γίνεται από προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών ή άλλου προσώπου ορισμένου για τον σκοπό αυτόν.
Το πρόγραμμα καθαριότητας θα παραδίδεται στον ανάδοχο κάθε εβδομάδα και θα το προσαρμόζει ο Δήμος σύμφωνα με τις εποχιακές ανάγκες του.
Τέλος, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαρισμού στην προσφορά που θα υποβάλλουν προς τον Δήμο όταν πλησιάσει η κατάλληλη στιγμή, υποχρεώνονται να αναφέρουν εκτός των άλλων, τα εξής: α. τον αριθμό των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στο έργο, β. τις ημέρες και τις ώρες εργασίας, γ. Τη συλλογική σύμβαση εργασίας στην οποία τυχόν υπάγονται οι εργαζόμενοι, δ. Το ύψος του προϋπολογισμένου ποσού που αφορά τις πάσης φύσεως νόμιμες αποδοχές αυτών των εργαζομένων, 3. Το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών με βάση τα προϋπολογισθέντα ποσά και στ. Τα τετραγωνικά μέτρα καθαρισμού ανά άτομο όταν πρόκειται για καθαρισμό χώρων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ανοίγει τα “φτερά” του το αεροδρόμιο
13 Δεκ. 2024 - 6:19 - “Θυμόμαστε και τιμούμε τη δράση του φοιτητικού κινήματος”
17 Νοε. 2024 - 9:35 - Προβληματισμός για την κατάργηση του β΄ γύρου των εκλογών
13 Νοε. 2024 - 6:20 - “Κόκκινη γραμμή η αύξηση του νερού στη Σύρο”
12 Νοε. 2024 - 6:20 - “Πιο έτοιμοι στοχεύουμε στην έγκριση του master plan”
4 Νοε. 2024 - 6:20