Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η χρηματοδότηση του video clip τραγουδιού για προβολή της Σύρου

Χαμηλό το επίπεδο παρά την ειρωνεία

Με χλευασμούς εκ μέρους του Δημάρχου κατά των όσων υπερασπίζονται μία ποιοτική προβολή της Σύρου, με υποστήριξη από τον ίδιο της επιλογής για τη χρηματοδότηση ενός αμφιβόλου αποτελέσματος video clip μουσικού συγκροτήματος και με πλήθος ενστάσεων από δημοτικούς συμβούλους, συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο το επίμαχο θέμα, καταλήγοντας στην υπερψήφιση του κατά πλειοψηφία.

Χωρίς καμία διάθεση κατανόησης από τη δημοτική αρχή των ευλόγων ενστάσεων που όλο το τελευταίο διάστημα εγείρονται ως προς την ποιοτική στόχευση, εκ μέρους του Δήμου, αλλά και της επιλογής των μέσων για την τουριστική προώθηση της Σύρου, συνεχίζουν οι δημοτικές αποφάσεις να υπεραμύνονται των αμφισβητήσιμων αυτών επιλογών.

Παρ’ όλη τη διάθεση ειρωνείας εκ μέρους του Δημάρχου και αμφισβήτησης για το υψηλό επίπεδο όσων ασκούν κριτική στις επικοινωνιακές του επιλογές, η ιστορία, το παρελθόν αλλά και η στάση ζωής και συμπεριφοράς όλων, λειτουργούν αυταπόδεικτα στο εάν διαθέτουν «υψηλή κουλτούρα» ή όχι.

Πλήθος αντιρρήσεων και διαφωνιών εκ μέρους δημοτικών συμβούλων όχι μόνο της μειοψηφίας αλλά και της πλειοψηφίας, διατυπώθηκαν κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στη συζήτηση για την έγκριση της χρηματοδότησης με 7.000 ευρώ της παραγωγής οπτικοαουστικού υλικού ενός τραγουδιού του συγκροτήματος Kings.

Με μόνο κριτήριο ότι το εν λόγω video clip θα γυριστεί στη Σύρο και μέσω των εικόνων του θα υπάρξει προβολή του νησιού, με στόχευση στο νεανικό κοινό ως εν δυνάμει επισκέπτες, αιτιολογήθηκε η συγκεκριμένη δημοτική επιλογή, με το κόστος να κρίνεται από τον Δήμαρχο ικανοποιητικό παρά για τις περί του αντιθέτου διαφωνίες των συμβούλων.

Ενστάσεις και διαφωνίες

Με το Δήμαρχο να εισηγείται του θέματος λέγοντας πως επιζητείται η «προβολή της Σύρου με έναν πρωτότυπο και εναλλακτικό τρόπο, μέσω της δημιουργίας ενός μουσικού video clip» και κάνοντας σχετική αναφορά σε αντίστοιχες ενέργειες πολλών άλλων τουριστικών προορισμών, διατύπωσε την πεποίθηση πως «αυτός ο τρόπος προβολής του νησιού θα έχει μία ιδιαίτερη απήχηση και διείσδυση περισσότερο σε νεαρές ηλικίες, οι οποίες και μας ενδιαφέρουν και όχι μόνο».

Σε πολλές διαφορετικές παραμέτρους του ίδιου θέματος διατυπώθηκαν ενστάσεις εκ μέρους των δημοτικών συμβούλων, όπως για το ότι δεν μπορεί ο Δήμος να χρηματοδοτεί μία εμπορική δραστηριότητα, καθώς ένα video clip δημιουργείται για την εμπορική προώθηση ενός τραγουδιού και κατά πόσον ο Δήμος νομιμοποιείται να πληρώσει κάτι τέτοιο.

Επίσης, εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, σημειώθηκε διακριτικά και το εάν αρμόζει με τη Σύρο σε πολιτιστικό επίπεδο η συγκεκριμένη επιλογή, καθώς αυτό είναι στοιχείο που μπορεί να κριθεί από τον κάθε πολίτη, όμως «Σε ότι αφορά στον τρόπο που θέλουμε να προβάλουμε το νησί θα πρέπει να έχει σχέση με αυτό που είναι το νησί. Δεν ξέρω αν η Σύρος συνάδει να προβάλλεται με αυτό τον τρόπο».

Εκτός αυτών, οι σύμβουλοι της μειοψηφίας εντόπισαν την άγνοια περί του προιόντος που θα χρηματοδοτήσει Δήμος, όταν καλείται να πληρώσει για κάτι που δεν γνωρίζει το αποτέλεσμα, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα όταν τελικώς διαπσιτωθεί ότι «στο τέλος δεν μας αρέσει ή δεν μας κάνει», όπως ειπώθηκε και φυσικά για το τι εντολές έχουν δοθεί και ποιος τις έχει δώσει.

Σημαντικό στοιχείο που παρατέθηκε ήταν η υπενθύμιση παλαιότερων ανάλογων κινήσεων, «όπως το 1992 οι Δήμοι Άνω Σύρου και Ερμούπολης είχαν φιλοξενήσει και είχαν δώσει σε χρήση δωρεάν όλους τους δημοτικούς χώρους για την μεγάλη παραγωγή του εορταστικού προγράμματος των Χριστουγέννων του MEGA, για τα γυρίσματα των 12 video clip από το άλμπουμ «Γραμμές των Οριζόντων» του Θάνου Μικρούτσικου, με ονόματα όπως Νταλάρας, Μικρούτσικος, Παπακωνσταντίνου, Κατσιμίχα, με μηδέν κόστος για τους τότε δήμους. Μετά από λίγα χρόνια φιλοξενήθηκαν επί 4 χρονιές οι παραγωγές της Ρούλας Κορομηλά, χωρίς ο Δήμος Ερμούπολης να δώσει το παραμικρό πέραν της χρήσης των δημοτικών υποδομών. Την 5η χρονιά, το 2000, όταν ζητήθηκαν χρήματα από τον Δήμο Ερμούπολης η παραγωγή δεν έγινε».

Ανάλογη κριτική ασκήθηκε και εκ μέρους της ελάσσονος μειοψηφίας, καθώς επισημάνθηκε ότι η ενέργεια παραγωγής ενός video clip «δεν συνάδει με τον πολιτισμό αυτού του νησιού», εστιάζοντας και στο θέμα του κόστους, το οποίο κρίθηκε υψηλό, με τη σημείωση ότι «ανοίγεται τα δημοτικά ταμεία τον τελευταίο καιρό με τον άρτο και τα θεάματα, χρηματοδοτώντας από το υστέρημα του ο Συριανός λαός, δίχως να έχετε ενσκήψει στον προγραμματισμό κάποιων έργων πνοής μέσα σε αυτή τη μιζέρια».

Όμως δεν έλειψε και η έκφραση διαφωνίας εκ μέρους της πλειοψηφίας, καθώς επισημάνθηκε πως σε ένα video clip, το οποίο πάντοτε επικεντρώνει επάνω στο τραγούδι και τον τραγουδιστή και κανείς δεν προσέχει το φόντο στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία, οπότε αυτό κρίνεται στα «μείον εάν θέλουμε αυτό το εργαλείο να το χρησιμοποιήσουμε για τουριστική προβολή».

Επισημάνθηκε πως πρόκειται για ένα ελληνικό τραγούδι, άρα και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει και πάλι στόχευση στον ελληνικό τουρισμό, κρίνοντας πως είναι «μία ακόμα δράση αποσπασματική και πρόχειρη, με μοναδικό στόχο τον ελληνικό τουρισμό. Θα πρέπει να γίνονται πιο οργανωμένες δράσεις στο να προσελκύσουμε τουρισμό από το εξωτερικό».

Σε ότι αφορά στο κόστος, κρίθηκε πως η διάθεση των 7.000 ευρώ δεν είναι συμφέρουσα για τον Δήμο, όταν το 2014, «δημιουργήθηκε κατά παραγγελία και προκειμένου να πλαισιώσει και να διαφημίσει το φεστιβάλ λουκουμιού, από ένα Συριανό συγκρότημα, το τραγούδι «Λουκουμάκι Συριανό» το video clip του οποίου γυρίστηκε στη Σύρο και κόστισε 2.000 ευρώ».

Υπεραμύνθηκε της επιλογής

Εκ μέρους του Δήμαρχου υπήρξε μία εριστική και πλήρους ειρωνικής διατύπωσης απάντηση, η οποία απευθυνόταν όχι μόνο στους διαφωνούντες δημοτικούς συμβούλους αλλά και προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης που σχολίασαν το χαμηλό επίπεδο των εν λόγω επικοινωνιακών επιλογών του Δήμου.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «ακούγοντας κάποιες αιτιάσεις από δημοτικούς συμβούλους και κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης αρχίζω και νιώθω λίγο κομπλεξικά, γιατί παρά πολύς κόσμος στο νησί έχει γίνει ξαφνικά του στοχασμού και της διανόησης. Ξαφνικά, οτιδήποτε γίνεται στο νησί θα πρέπει να έχει να κάνει μόνο με υψηλή κουλτούρα».

Έκρινε ότι «θα πρέπει να απευθυνόμαστε προς όλα τα γούστα, προς διαφορετικά target group με έναν τρόπο πολύ συγκεκριμένο και ο οποίος θα φέρει την πολυπόθητη διείσδυση την οποία θέλουμε».

Σε ότι αφορά στο περιεχόμενο του video clip, είπε πως «έχει δοθεί μία αναλυτική πρόταση σχετικά με το ποια σημεία θα μπορούσαν να προβάλλονται» και πως «το αποτέλεσμα αυτής της παραγωγής θα τεθεί στην κρίση του ΕΟΤ και εάν πληρεί όλες τις προϋποθέσεις για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού που λέγεται Σύρος, τότε η δαπάνη αυτή θα πληρωθεί».

Σχετικά με το υπερβολικό κόστος, υποστήριξε πως όσοι το επικαλούνται «είναι εκτός τόπου και χρόνου», καθώς δε έχουν «καν εικόνα από το ποια είναι τα κοστολόγια και πως διαμορφώνονται για αντίστοιχου είδους υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα».

Η δε συσχέτιση της δαπάνης αυτής με τη δαπάνη της ηχητικής κάλυψης για τα εγκαίνια της παραλίας, διευκρίνισε πως αυτή «έχει να κάνει όχι με το συγκρότημα, το οποίο δεν θα επιβαρύνει τον Δήμο με αμοιβή. Δεν θα επιβαρυνθούμε με την αμοιβή του συγκροτήματος για να έρθει να τραγουδήσει στα εγκαίνια της ανάπλασης».