Οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής για τα προσωρινά μέτρα πεζοδρόμησης της καλοκαιρινής περιόδου στην Ερμούπολη

“Άνοιξε” ο κύκλος κυκλοφοριακής διαβούλευσης

Ο φάκελος με τις κυκλοφοριακές προτάσεις της Δημοτικής Αρχής για την αποσυμφόρηση του κέντρου την καλοκαιρινή περίοδο άνοιξε επίσημα χθες, με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης να κάνει γνωστά τα προσωρινά μέτρα, επί των οποίων ζητά τη διαβούλευση σε τοπικό επίπεδο. 

Η ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης καθόρισε νέα δεδομένα στην Ερμούπολη συμβάλλοντας μοιραία στη δυνατότητα λήψης “ηπιότερων” μέτρων σε κυκλοφοριακό επίπεδο για το προσεχές διάστημα, τα οποία όταν οριστικοποιηθούν με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, θα τεθούν σε εφαρμογή από τις 15 Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου (από 22.00 το βράδυ έως και 03.00 τα ξημερώματα). 

Σύμφωνα με το πλάνο των προτάσεων, όπως αυτό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου, προτείνεται ο καθορισμός νέων προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το διάστημα της θερινής σεζόν, προκειμένου το ιστορικό κέντρο να λειτουργήσει απρόσκοπτα και να καταστεί φιλικό σε κατοίκους κι επισκέπτες. 

Επί της ουσίας, το πεζοδρομημένο τμήμα για το φετινό καλοκαίρι προτείνεται να οριοθετείται από το ύψος της οδού Κέας (στενό Αθυμαρίτη) έως και το θέατρο “Απόλλων” (πλ. Βαρδάκα).

Οι προτάσεις που θα ακολουθήσουν αναμένεται σήμερα να συζητηθούν πρώτη φορά στη συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής Συγκοινωνιών, με τον κύκλο της κυκλοφοριακής διαβούλευσης να ανοίγει επίσημα - σχεδόν έναν μήνα πριν την έναρξη των μέτρων στην πόλη -, ενώ θα ακολουθήσουν οι συνεδριάσεις της Επιτροπής Διαβούλευσης, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, καθώς επίσης και της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία με την οριστική ψήφισή τους από τους δημοτικούς συμβούλους. 

Προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού παρουσιάζονται τα σημαντικότερα σημεία των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής έτσι όπως έχουν καταρτιστεί από την Τεχνική Υπηρεσία. 

Η συλλογιστική της  Δημοτικής Αρχής 

Στη γενική περιγραφή της συλλογιστικής που επιθυμεί να ακολουθήσει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης κατά το διάστημα Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, σημειώνονται αρχικά τα ακόλουθα, με τη Δημοτική Αρχή να επιδιώκει να μεταφέρει το κυκλοφοριακό “πνεύμα” σε όλους τους πολίτες, με σκοπό τη διαμόρφωση μίας ανεκτής καθημερινότητας απαλλαγμένης στο μέτρο του εφικτού από τη συνεχή διέλευση οχημάτων και δικύκλων. “Πρωτεύουσα σημασία για την ασφάλεια των πεζών και την βελτίωση των συνθηκών ζωής των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής μελέτης, έχει ο όσο το δυνατό περιορισμός των κυκλοφοριακών φόρτων και της ζήτησης στάθμευσης. Η βασική προσέγγιση για τον περιορισμό των φόρτων είναι η συμπλήρωση του υφιστάμενου δικτύου πεζοδρόμων με προσωρινά πεζοδρομημένες οδούς. Επιδιώχθηκε ο διαχωρισμός της πόλης σε δύο τμήματα (βόρεια και νότια της Πλ. Μιαούλη), έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η διαμπερείς κυκλοφορία, κάτι το οποίο δημιουργεί αυξημένο φόρτο ακόμα και από μικρό αριθμό οχημάτων. Πολλά από τα προτεινόμενα κυκλοφοριακά μέτρα, κατευθύνθηκαν από την ρυμοτομία της πόλης που οδήγησε στην αναγκαστική χρήση οδικών τμημάτων με φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Η χρήση όμως αυτών των οδών από τα οχήματα (π.χ. Καλομενοπούλου, Κέας, Εμμ. Ροϊδη κ.α.), ελευθερώνει πολύτιμο χώρο στις πλέον πολυσύχναστες και κεντρικές οδούς της πόλης για τους πεζούς. Με τα προτεινόμενα μέτρα, διασφαλίζεται η στάθμευση των μόνιμων κατοίκων της περιοχής μελέτης αλλά και η πρόσβαση μέχρι κάποια σημεία των οχημάτων των επισκεπτών, χωρίς όμως την δυνατότητα στάθμευσης εντός του κέντρου της πόλης. Οι επισκέπτες, μπορούν να προσεγγίσουν με το όχημά τους το κέντρο μέσω της παραλιακής οδού (π.χ. για αποβίβαση – επιβίβαση επιβατών) και να απομακρυνθούν μέσω των οδών Κέας ή Δωδεκανήσου προς τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης. Η τροποποίηση της διαχείρισης των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας ώστε να καλύπτεται η περίοδος αναφοράς (σσ. καλοκαίρι), αναμένεται να προσφέρει σημαντική εξυπηρέτηση, συνδέοντας τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης με το κέντρο της πόλης τις νυχτερινές ώρες”. Παράλληλα, διευκρινίζεται πως, στο γενικό πλάνο θα συμπεριληφθεί και η λειτουργία του συστήματος ποδηλάτων. 

Πρόταση για τη θέση “Νησάκι” 

Τα νέα δεδομένα του έργου της ανάπλασης αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο απρόσκοπτης εξόδου οχημάτων και δικύκλων από τον χώρο στάθμευσης της θέσης “Νησάκι” κατά τις βραδινές ώρες που θα εφαρμοστούν τα μέτρα πεζοδρόμησης (22.00 – 03.00) και συγκεκριμένα από την παραλιακή οδό, καθώς πλέον δεν ελλοχεύει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος κατά μήκος του μεγαλύτερου τμήματός της, αφού τα τραπεζοκαθίσματα μεταφέρθηκαν στις προβολές των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προτεινόμενες ρυθμίσεις προς συζήτηση, “Ο χώρος στάθμευσης στο “Νησάκι” θα μπορεί να φιλοξενεί οχήματα την περίοδο αναφοράς (σσ. καλοκαίρι), (σύμφωνα με την από 19/4/2016 απόφαση του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Σ.). Όμως κατά την διάρκειά της δεν θα είναι δυνατή η προσέλευση αλλά μόνο η έξοδος των οχημάτων. Έτσι, θα μπορεί κάποιος πριν την ώρα έναρξης των προσωρινών ρυθμίσεων να σταθμεύσει στον χώρο και να απομακρυνθεί όποτε επιθυμεί”. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι, στη νησίδα στο ύψος του κτιρίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου καταργούνται κάποιες θέσεις στάθμευσης οχημάτων και προτείνεται ο προσδιορισμός χώρου στάθμευσης δικύκλων. 

Επισημαίνεται επιπλέον πως, η βασική αλλαγή όσον αφορά το ζήτημα εξόδου των οδηγών από το Νησάκι σε σχέση με πέρυσι είναι πως, η ροή δεν θα κατευθύνεται πια μέσω των οδών Θυμ. Σπερχειού, Ευαγγελιστρίας, Καλομενοπούλου και Απόλλωνος, με ένα βασικό τμήμα του ιστορικού κέντρου να αφήνεται ελεύθερο για τους πεζούς. 

Κίνηση  και στάθμευση  δικύκλων και ποδηλάτων 

Σαφείς είναι οι προτάσεις και για τη στάθμευση δικύκλων καθώς και για τη διέλευση των ποδηλάτων κατά τις ώρες απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Ειδικότερα, στην αναλυτική εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας υπογραμμίζεται πως, “Τα δίκυκλα (είτε είναι μόνιμων κατοίκων είτε επισκεπτών), θα μπορούν να σταθμεύουν στις κατάλληλες για το σκοπό αυτό θέσεις. Η πλεονεκτική αντιμετώπισή τους αναμένεται να στρέψει ένα μέρος των οδηγών στην χρήση τους. Ακόμα πλεονεκτικότερη είναι η χρήση των ποδηλάτων, για τα οποία δεν υπάρχει κανένας περιορισμός και μπορούν να κινηθούν ακόμα και στο πεζοδρομημένο δίκτυο”. Σε διαφορετικό σημείο δε, συμπληρώνεται πως, “Η εγκατάσταση του συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων του Δήμου, η κατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην παραλιακή οδό και η επιτρεπόμενη κίνηση των ποδηλάτων επί των πεζοδρομημένων οδών, αναμένεται να καταστήσει το συγκεκριμένο μέσο εξαιρετικά ανταγωνιστικό και προσιτό σε σχέση με την χρήση των υπόλοιπων οχημάτων, όχι μόνο κατά την περίοδο αναφοράς (καλοκαίρι) αλλά και για όλες τις περιόδους”. Πρέπει να επισημανθεί πως, σε εκκρεμότητα παραμένει η αναλυτική ενημέρωση για τη λειτουργία των ποδηλατικών σταθμών, την ίδια στιγμή που ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει να προωθείται από τη Δημοτική Αρχή. 

Ελεγχόμενη  στάθμευση και  προσωρινές ρυθμίσεις  για το καλοκαίρι 

Από την πλευρά της Τεχνικής Υπηρεσίας κρίνεται επιβεβλημένη η επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης για όλο το 24ωρο, όπως αυτή ίσχυσε με την δημοτική απόφαση του 2011 (345/2011) ώστε να αποφευχθεί και να περιοριστεί σαφώς, η παράνομη και άναρχη κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Πρόκειται για ένα μέτρο που είχε ατονίσει και που σήμερα, απαιτείται εκ νέου να έρθει στο προσκήνιο για την αποσυμφόρηση του κέντρου. Υπογραμμίζεται εξ αρχής πως, οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης με τη χρήση της γνωστής κάρτας στις ζώνες που ορίζονται (με καφέ χρώμα στο σχεδιάγραμμα στην ιστοσελίδα του Δήμου). 

Προς ενίσχυση της πάταξης της παράνομης στάθμευσης που προκαλεί και κυκλοφοριακά προβλήματα, εκ μέρους της Υπηρεσίας προτείνονται ως προσωρινά μέτρα για το καλοκαίρι τα εξής: “1. Η τροποποίηση της χρονικής διάρκειας ισχύος του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, έτσι ώστε να καλύπτει ολόκληρο το 24ωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας για ολόκληρο το έτος, 2. Η απαγόρευση της στάθμευσης στις οδούς: Γ. Γεννηματά, Μ. Μερκούρη και Χίου. 3. Η απαγόρευση της στάθμευσης επί των οδών Γ. Σουρή (μεταξύ των οδών Μ. Μερκούρη και Εμμ. Ροϊδη), Απόλλωνος και Κ. Καραμανλή εκτός των προβλεπόμενων θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ και ποδηλάτων και 4. Η μεταφορά των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων ΑΜΕΑ και υπηρεσιακού οχήματος από την οδό Καλομενοπούλου στην οδό Γ. Σουρή (παραπλεύρως Πλ. Τσιροπινά)”. Τονίζεται πως, προτείνεται και η απαγόρευση στάθμευσης στην οδό Καλομενοπούλου (Κεντρικό κατάστημα Εθνικής Τράπεζας). 

Περιφερειακοί χώροι στάθμευσης 

Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης χρήσης των περιφερειακών χώρων στάθμευσης από τους οδηγούς στοχεύει η Δημοτική Αρχή για το διάστημα πεζοδρόμησης του κέντρου, παρουσιάζοντας αναλυτικά τους διαθέσιμους χώρους αλλά και τη χωρητικότητα αυτών. 

“Η εφαρμογή των ανωτέρω και ιδίως το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης για ολόκληρο το 24ωρο και ο περιορισμός της λειτουργίας του χώρου στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι” την περίοδο αναφοράς (σσ. καλοκαίρι), αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση στάθμευσης περιμετρικά της περιοχής μελέτης (σσ. κέντρο Ερμούπολης). Για το λόγο αυτό, διατίθενται αρκετοί ελεύθεροι χώροι στάθμευσης, όπως: 1. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Μαρινόπουλος”, δυναμικότητας 160 επιβατικών αυτοκινήτων. 2. Ανοικτός χώρος στάθμευσης έμπροσθεν του ΑΚΕΝ (σσ. Αθλητικό Κέντρο), δυναμικότητας 60 επιβατικών αυτοκινήτων. 3. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στην θέση “Καρνάγιο”, δυναμικότητας 80 επιβατικών αυτοκινήτων. 4. Κλειστός χώρος στάθμευσης στην διασταύρωση των οδών Μπαρμπέτα και Νεωρίου, δυναμικότητας 125 επιβατικών αυτοκινήτων (σσ. διώροφο parking ΙΚΑ). 5. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στη θέση “Πλακούρα” (σσ. Λαλακιά), δυναμικότητας 65 επιβατικών αυτοκινήτων. 6. Ανοικτός χώρος στάθμευσης στη θέση “Δόξα”, δυναμικότητας 90 επιβατικών αυτοκινήτων και 7. Ανοικτός χώρος στάθμευσης επί της οδού Μανδηλαρά (σσ. Έναντι 4ου Δημ. Σχολείου), δυναμικότητας 30 επιβατικών αυτοκινήτων”. 

Σχετικά με τα δίκυκλα, καθίσταται σαφές πως, “εκτός των ανωτέρω χώρων μπορούν να σταθμεύουν και παρά την οδό εντός της περιοχής μελέτης για όλο το 24ωρο, αλλά μόνο στις προβλεπόμενες για το σκοπό αυτό κατάλληλα σημασμένες θέσεις”. 

Πεζοδρομούνται  μικρές οδοί 

Σχετικά με την πρόταση επέκτασης του πεζοδρομημένου δικτύου οδών στο κέντρο της Ερμούπολης, από την πλευρά της Τεχνικής Υπηρεσίας προτείνονται συγκεκριμένες αλλαγές για το χρονικό διάστημα της καλοκαιρινής περιόδου τις βραδινές ώρες. Στις υφιστάμενες οδούς της πόλης που αποτελούν μικρούς πεζόδρομους, ζητείται να προστεθούν τα εξής τμήματα: 1. Στ. Πρωίου (από οδό Ελ. Βενιζέλου έως την οδό Κέας) – προσωρινή πεζοδρόμηση. 2. Γ. Σουρή (από οδό Μ. Μερκούρη έως την οδό Εμμ. Ροϊδη) – προσωρινή πεζοδρόμηση. 3. Ελ. Βενιζέλου –(προσωρινή πεζοδρόμηση). 4. Κ. Καραμανλή (προσωρινή πεζοδρόμηση). 5. Γ. Γενημματά – (προσωρινή πεζοδρόμηση). 6. Χίου (ολόκληρο το μη μονίμως πεζοδρομημένο τμήμα της - προσωρινή πεζοδρόμηση). 7. Μ. Μερκούρη –(προσωρινή πεζοδρόμηση)”. 

Διευκρινίζεται πως, οι παραπάνω οδοί εκτός της καλοκαιρινής περιόδου, θα λειτουργούν με την υφιστάμενη κατεύθυνσή τους. 

Κανονισμός  πεζόδρομου και κάλυψη έκτακτων περιστατικών 

Για το σύνολο των υφιστάμενων σήμερα πεζοδρομημένων οδών (και των ανωτέρω προσωρινώς πεζοδρομημένων κατά το καλοκαίρι) τονίζεται πως, “ισχύει ο κανονισμός πεζοδρόμων που συνοδεύει την απόφαση 345/2011 του Δ.Σ. του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης” που αναφέρει πως, “Δεν επιτρέπεται η κίνηση, η στάθμευση και η στάση οχημάτων, πλην των οχημάτων άμεσης ανάγκης, υπηρεσιακών οχημάτων στο πλαίσιο εκτέλεσης επειγουσών και απαραίτητων εργασιών, ποδηλάτων και των εξαιρέσεων που ρητά αναφέρονται στη συνέχεια”. Συμπληρώνεται δε, ότι, “1. Επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων για την εξυπηρέτηση άκρως επειγόντων περιστατικών για την παροχή υπηρεσιών υγείας και αυστηρά προσωρινή στάση για την εξυπηρέτηση φαρμακείων για τα οποία δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατή πρόσβαση. 2. Επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων για την εξυπηρέτηση άλλων επιτακτικών αναγκών, μόνο αφού προηγηθεί εγκαίρως και εγγράφως αίτηση του ενδιαφερόμενου προς την Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης και σχετική θετική απόφαση της τελευταίας”. Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις κατ’ εξαίρεση διέλευσης οχημάτων από τις προσωρινά πεζοδρομημένες οδούς και τις οδούς περιορισμένης κυκλοφορίας, “αυτή θα γίνεται με ταχύτητα κάτω των 20 χιλιομέτρων ανά ώρα. Σε κάθε περίπτωση οι πεζοί επί των οδών αυτών έχουν την απόλυτη προτεραιότητα”.

Κυκλοφοριακές τροποποιήσεις λόγω νέας χωροθέτησης των ΚΤΕΛ 

Λόγω της μεταφοράς της στάσης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ στο οικόπεδο παραπλεύρως του κτιρίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και για την δυνατότητα δημιουργίας κυκλικής κίνησης των οχημάτων πέριξ του Ι. Ν. του Αγίου Νικολάου στην Ερμούπολη προτείνονται τα ακόλουθα: 1. Η αντιδρόμηση των οδών Φολεγάνδρου, Αφροδίτης και του τμήματος παραπλεύρως του κτιρίου της Πυροσβεστικής. 2. Μονοδρόμηση της οδού έμπροσθεν του Ι. Ν. Αγίου Νικολάου (από οδό Αγ. Νικολάου προς οδό Λαδοπούλου). 3. Αντιδρόμηση της οδού Κέας (σσ. Άνοδος από παραλία προς Στ. Πρωίου).4. Μονοδρόμηση της οδού Εμμ. Ροϊδη από την Πλ. Βαρδάκα προς την οδό Γ. Σουρή”. 

Εξυπηρέτηση με τα mini bus 

Μία εκ των βασικών προϋποθέσεων επιτυχίας μείωσης της χρήσης των οχημάτων και των δικύκλων, αλλά κι εν γένει των μέτρων πεζοδρόμησης είναι η κατάλληλη προσαρμογή των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας (mini bus) ώστε να μετακινούνται απρόσκοπτα οι πολίτες (κάτοικοι κι επισκέπτες). Όπως αναφέρεται στο σχέδιο της Τεχνικής Υπηρεσίας, “Τις πρωινές ώρες της θερινής περιόδου, λόγω της μη λειτουργίας των σχολείων και του πανεπιστημίου Αιγαίου καθώς και των αδειών των εργαζομένων, ο επιβατικός φόρτος των αστικών λεωφορείων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με την τυπική περίοδο. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η μείωση της συχνότητας των δρομολογίων σε κάποιες περιόδους, με σκοπό την επέκταση των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας κατά την περίοδο αναφοράς (σσ. καλοκαίρι κατά τις βραδινές ώρες) με συχνότητα ανά 20 – 30 λεπτά ανά κατεύθυνση”. Τονίζεται πως, “Η ακριβής διαχείριση των δρομολογίων θα προκύψει έτσι ώστε να υπάρχει αρκετή κάλυψη των αναγκών αλλά και ελαχιστοποίηση του απαιτούμενου κόστους. Για την τροποποίηση αυτή θα υπάρξει ξεχωριστή εισήγηση”. Πάντως, προς το παρόν, καθίσταται γνωστό πως, “Λόγω των προσωρινών πεζοδρομήσεων την περίοδο αναφοράς, προτείνεται το δρομολόγιο Κολυμβητήριο – Δόξα να τροποποιηθεί ως Κολυμβητήριο – Πλ. Κανάρη και αντίστροφα ενώ το δρομολόγιο Αγορά – Βροντάδο, προτείνεται να τροποποιηθεί ως Πλ. Κανάρη – Βροντάδο – Δόξα και αντίστροφα”. 

Προτάσεις Εμπορικού Συλλόγου Σύρου για την  οδ. Σταματίου Πρωίου 

Σχετικά με τη λειτουργία της οδού Σταματίου Πρωίου ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου κατέθεσε προς τον Δήμο συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτές έχουν ως εξής: α. Από την αρχή της Στ. Πρωίου μέχρι το ύψος της οδού Κέας μόνο ολιγόλεπτη στάση. β. Από την οδό Κέας μέχρι το ξενοδοχείο Παλλάδιον απαγορευτικό. γ. Από το ξενοδοχείο μέχρι το οβελιστήριο του Φωτεινιά πάρκινγκ μονίμων κατοίκων και ολιγόλεπτη στάση για τους υπόλοιπους. δ. Από του Φωτεινιά μέχρι το τέλος της Στ. Πρωίου μόνο ολιγόλεπτη στάση. ε. Για να μην παρκάρουν μόνο από την μία πλευρά του δρόμου και δημιουργούν πρόβλημα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες μπορεί να εφαρμοστεί το σύστημα με τους μονούς - ζυγούς μήνες, δηλαδή τον ένα μήνα δεξιά πάρκινγκ και τον άλλο αριστερά. στ. Βέβαια για να έχει αποτέλεσμα η στάση και όχι η στάθμευση θέλει την ανάλογη αστυνόμευση”.

Πρόταση των ιδιοκτητών ταξί για την αφετηρία τους

Πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει να υπενθυμιστεί πως, μετά το έργο της ανάπλασης τα ταξί μεταφέρθηκαν προσωρινά στην πλατεία Μιαούλη έως ότου ληφθεί η οριστική απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – ως αρμόδιας Αρχής - για τη νέα στέγη τους. Θέση τους, όπως αυτή εκφράστηκε προς τον αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γιώργο Λεονταρίτη μέσω γραπτής γνωμοδότησής τους, αποτελεί η μεταφορά τους στο πρώτο τμήμα της Σταματίου Πρωίου και ειδικότερα η ροή τους να καταγράφεται από την οδό Κέας και το πρώτο ταξί να σταθμεύει στη συμβολή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου (ύψος φαρμακείου Μακριδάκη).

Πρόκειται για μία πρόταση του ίδιου του κ. Λεονταρίτη, ο οποίος ωστόσο σε τηλεφωνική επικοινωνία με την εφημερίδα, δεν θέλησε να τοποθετηθεί εκ νέου, γνωστοποιώντας πως αναμένει επιπλέον τις γνωμοδοτήσεις τόσο της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, της Λιμενικής και Αστυνομικής Αρχής προκειμένου εντός της επόμενης εβδομάδας και κατόπιν μίας τελικής συζήτησης με τους εμπλεκόμενους, να προβεί στη λήψη οριστικής απόφασης. Το Σωματείο τους δε, προτείνει τη διατήρηση ως δεύτερης αφετηρίας, του σημείου που καταλαμβάνουν σήμερα στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου. 

Αξίζει να επισημανθεί, πως, στο πλαίσιο μίας πρώτης επικοινωνίας με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελο Αλεξανδρίδη, ο ίδιος γνωστοποίησε πως η πλειοψηφία των επιχειρηματιών της Στ. Πρωίου και των κάθετων μικρών οδών τάσσεται αντίθετη με την ανωτέρω θέση προκειμένου να μην υπάρξει “κάμψη” της καταναλωτικής κίνησης, ωστόσο, σήμερα αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση του Συλλόγου. 

<