Πρώτος κυκλοφοριακός αντίλογος
- Δευτέρα, 16 Μαΐου, 2016 - 06:10
Προβληματισμοί, ενστάσεις, διαφωνίες καθώς κι ορισμένες αντιπροτάσεις εκφράστηκαν από μέλη της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης κατά τη διάρκεια της συζήτησης κι έγκρισης των προτεινόμενων – εκ της Δημοτικής Αρχής – κυκλοφοριακών μέτρων πεζοδρόμησης της Ερμούπολης, για το διάστημα της καλοκαιρινής περιόδου, με τις σχετικές τοποθετήσεις να αποτελούν επί της ουσίας τον πρώτο κυκλοφοριακό αντίλογο για τη φετινή σεζόν.
Δεδομένης της πρότασης να “κλείνει” ο κεντρικός οδικός άξονας της πόλης, από το ύψος της έναρξης της οδού Ελ. Βενιζέλου (π. Ερμού) έως και το ύψος του Πνευματικού Κέντρου, καθημερινά και κατά τις βραδινές ώρες (22.00 έως και 03.00), από τις 15 Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου, μέλη της εν λόγω Επιτροπής έκαναν λόγο για απόφαση “διχοτόμησης της Ερμούπολης”, η οποία θα οδηγήσει σε όφελος κατώτερο της ταλαιπωρίας που εκτιμάται πως θα προκληθεί σε επίπεδο εξυπηρέτησης επισκεπτών, επαγγελματιών, ξενοδόχων και μόνιμων κατοίκων.
Κατόπιν της εκτενέστατης παρουσίας των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής από την εφημερίδα, ακολουθούν τα σημαντικότερα σημεία των διαφωνιών που αποτυπώθηκαν επί των προτεινόμενων μέτρων στην πρώτη δημόσια συζήτηση την Παρασκευή.
Υπενθυμίζεται πως, η οριστικοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα πραγματοποιηθεί εκ μέρους των αιρετών σε επόμενη συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου.
Γ. Καφούρος: Ανικανοποίητο το αίτημα μονίμων κατοίκων. Άγνοια περί των θέσεων των φορέων
Αντίθετος στην εφαρμογή της πεζοδρόμησης με τον τρόπο που προωθείται από τη Δημοτική Αρχή παρουσιάστηκε το μέλος της Επιτροπής, Γιάννης Καφούρος καταψηφίζοντας τις προτάσεις για συγκεκριμένους λόγους. Στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ενημέρωσης των μελών, ο ίδιος επεσήμανε πως η δημοτική πλειοψηφία όφειλε να παρουσιάσει τις θέσεις των φορέων σχετικά με τα προτεινόμενα μέτρα και κατόπιν, να ανοίξει τον κυκλοφοριακό διάλογο. “Θα πρέπει να γνωρίζει ο συνδυασμός μας τις θέσεις των φορέων για να τοποθετηθεί ολοκληρωμένα και να σας καταθέσει τις προτάσεις του” σημείωσε αρχικά ο κ. Καφούρος, κάνοντας αναφορά στο πρώτο βασικό ζήτημα που συνδέεται με την εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων. “Το σταθερό αίτημα των μονίμων κατοίκων ήταν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα σπίτια τους όλο το 24ωρο από τη συντομότερη οδό. Αυτό έλεγαν καθ΄όλη τη διάρκεια της περυσινής περιόδου, αυτό λένε και φέτος” πρόσθεσε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως, “Απ΄ ό,τι γνωρίζω στις άτυπες συναντήσεις που είχε ο δήμαρχος με κατοίκους, δεν φαίνεται αυτό το αίτημά τους να μπορεί να το ικανοποιήσει”. Μίλησε δε, για τις συνέπειες που έχει η πεζοδρόμηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών της Σύρου – όπως υποστήριξε – εξηγώντας πως, “δεν μπορεί να με υποχρεώνει κάποιος να κάνω μία επιπλέον διαδρομή σε εποχή δε, που η βενζίνη στοιχίζει και δεν μπορεί να έρχεται ο Δήμος και να ορίζει ή να μου καθορίζει το καθημερινό πρόγραμμά μου”.
“Ποιο το όφελος της διχοτόμησης(;)”
Πέραν των ανωτέρω, ο κ. Καφούρος επικεντρώνοντας την αναφορά του στην πρόταση απαγόρευσης της κυκλοφορίας στο τμήμα της οδού Ελ. Βενιζέλου, από την έναρξή της έως και το ύψος του Πνευματικού Κέντρου, έθεσε ένα σημαντικό ερώτημα προς τη Δημοτική Αρχή, αναφορικά με το οποίο τόνισε πως πρέπει να δοθούν απαντήσεις προς την τοπική κοινωνία. “Δεν μπορώ να κατανοήσω η διχοτόμηση αυτή, ποιούς ωφελεί; Πού βοηθά αυτή η εικόνα στην πόλη; Όταν κλείνεις έναν και μοναδικό δρόμο και κόβεις στα δύο την πόλη πρέπει το κέρδος που θα έχεις να είναι τεράστιο για τον τόπο. Ποιό είναι το τεράστιο κέρδος από την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλουμε τους άλλους; Ποιό το όφελος όταν υποβάλλεις τον άλλον σε χάσιμο χρόνου, σε κατάσταση εκνευρισμού και στο να βρίσκεται στο δρόμο όλη την ώρα;”.
Αναφερόμενος μάλιστα και στο θέμα των επισκεπτών, υποστήριξε πως, με αυτά τα μέτρα “γίνεται δύσκολη η καθημερινότητα και των τουριστών”.
Σε επίπεδο εξυπηρέτησης δε, των επαγγελματιών οδηγών ταξί αλλά και των οδηγών μηχανών delivery, οι οποίοι πλέον αποκλείονται από το πεζοδρομημένο τμήμα, απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της Επιτροπής και αντιδήμαρχο, Σταύρο Γουσγουνέλη, επανέλαβε πως, “δεν μπορείς να τους επιβάλλεις μία δύσκολη καθημερινότητα”.
Από την πλευρά του, λέγοντας πως, οι συνεδριάζοντες θα έπρεπε να είχαν επί τάπητος τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων – άμεσα ενδιαφερομένων πλευρών, γνωστοποίησε πως, καταψηφίζει τις προτάσεις, θεωρώντας πως το “κόστος” των μέτρων δεν υπερκαλύπτεται από το εκτιμώμενο όφελος. Κατέληξε δε, σημειώνοντας πως, “Είναι εύκολο να λέμε ότι είναι κακοί οι οδηγοί που σταθμεύουν ανεξέλεγκτα. Όταν όμως δεν τους δίνει εναλλακτική, δεν μπορείς ουσιαστικά να τους περιορίσεις”.
Γ. Λούβαρης: Να εξετασθούν οι μονοδρομήσεις
Δεδομένης της ρυμοτομίας της πόλης και των γενικών στοιχείων που την χαρακτηρίζουν, το μέλος της Επιτροπής, Γιάννης Λούβαρης υπήρξε σαφής στην προσωπική θέση του, χωρίς ωστόσο να καταψηφίζει την κυκλοφοριακή πρόταση της Δημοτικής Αρχής, αναφορικά με την οποία όμως διατηρεί επιφυλάξεις. “Δική μου άποψη για πόλεις και τόπους με μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι να γίνονται μονοδρομήσεις και όχι πεζοδρομήσεις” ανέφερε συγκεκριμένα, επικαλούμενος το παράδειγμα της γειτονικής Νάξου. “Μονοδρόμηση έχει γίνει και στη Νάξο την καλοκαιρινή περίοδο και τα οχήματα ακολουθούν μία κατεύθυνση γύρω από την πόλη. Είναι πολύ θετικά τα σχόλια” επεσήμανε ο ίδιος, τονίζοντας παρακάτω σχετικά με τις προτάσεις της πλειοψηφίας πως, “Αυτό που πάμε να κάνουμε τώρα είναι καλό αλλά όχι στο 100%”. Χωρίς να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες, έδωσε έμφαση στις προβλέψεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά στα ισχύοντα για τους πεζοδρόμους, σε μία προσπάθεια να τονίσει προς τη Δημοτική Αρχή, πως σχετικά με αρκετούς δημότες, “αν κάποιος πάρει έναν αστυνομικό από το χέρι και του πει εγώ θέλω να πάω σπίτι μου, θα περάσει. Δεν μπορείτε να τον σταματήσετε”. Διαβάζοντας τη σχετική πρόβλεψη ανέφερε ειδικότερα πως, “όσον αφορά στον πεζόδρομο ο ΚΟΚ λέει συγκεκριμένα ότι είναι οδός που χρησιμοποιείται αποκλειστικά από πεζούς, για είσοδο – έξοδο οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών έως και οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης”.
Στην ατζέντα των παρατηρήσεών του, ο κ. Λούβαρης πρόταξε και την εξυπηρέτηση των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί, σημειώνοντας μάλιστα πως, υπερψηφίζει την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής υπό την προϋπόθεση της άμεσης χωροθέτησης μίας αφετηρίας ταξί.
Λ. Ρούσσος: Καρκίνωμα το “Νησάκι”. Περιορισμένης δυναμικής... τα περιφερειακά parking
Αν και δήλωσε υπέρμαχος των πεζοδρομήσεων, ωστόσο, ο Λεονάρδος Ρούσσος, μέλος της Επιτροπής Συγκοινωνιών κι επαγγελματίας οδηγός ταξί, καταψήφισε τα προτεινόμενα μέτρα, δηλώνοντας ξεκάθαρα, πως, αυτά, δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς να ανακύψουν προβλήματα, όταν σε επαγγελματίες οδηγούς, επισκέπτες και κατοίκους δεν παρέχονται ικανοποιητικές λύσεις για τις πολλές ανάγκες τους. “Ήμουν και συνεχίζω να είμαι φανατικός ως προς τις πεζοδρομήσεις. Υπάρχουν όμως και κάποιες προϋποθέσεις. Το πρόβλημα της κυκλοφορία οχημάτων στην πόλη διαιωνίζεται εδώ και δεκαεπτά χρόνια. Χάθηκαν οικόπεδα από τον Δήμο, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αξιοποιηθεί και να γίνουν χώροι στάθμευσης και να μην κατασπαταλώνται χρήματα για δωρεάν αστική συγκοινωνία” σημείωσε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του ασκώντας κριτική και προς τις παλαιότερες Δημοτικές Αρχές του τόπου, υποστηρίζοντας παράλληλα προς τη σημερινή, ότι, “Τότε και μόνο τότε, θα μπορούσατε να κάνετε διχοτόμηση της πόλης ή οτιδήποτε άλλο”.
Στα αρνητικά σημεία που επικεντρώθηκε στο πλαίσιο του σχολιασμού του, ενέταξε και τον χώρο στάθμευσης στη θέση “Νησάκι”, για τον οποίο υποστήριξε πως θα έπρεπε να καταργηθεί. “Είμαι υπέρμαχος στο να πεζοδρομηθεί ακόμη κι ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι της Ερμούπολης, αλλά και το Νησάκι, το οποίο θεωρώ ότι είναι το καρκίνωμα της πόλης. Όταν λέμε ότι θέλουμε τουρισμό και αύξηση της κρουαζιέρας, θεωρώ ότι είναι ανεπίτρεπτο σε ντόκο κρουαζιεροπλοίων να γίνεται αυτός ο χαμός από λαμαρίνα. Στο Νησάκι πρέπει να γίνει ανάπλαση” τόνισε κατηγορηματικά, κάνοντας μνεία παρακάτω στους διαθέσιμους... περιφερειακούς χώρους στάθμευσης. “Εκτός από τις θέσεις στο Αθλητικό Κέντρο και τον Μαρινόπουλο (σσ. Μαρινόπουλος), όλοι οι άλλοι χώροι είναι κατειλημμένοι από τους μόνιμους κατοίκους της κάθε περιοχής” ανέφερε, εξηγώντας πως, επί της ουσίας δεν επαρκούν για την κάλυψη του μεγάλου αριθμού οχημάτων κατά την καλοκαιρινή περίοδο. “Θα διαφωνήσω με το κλείσιμο της πόλης έτσι όπως το θέτετε, διότι θα υπάρξει ένα πολύ μεγάλο μπάχαλο στα σημεία που θα διακόπτεται η κυκλοφορία” υποστήριξε συμπερασματικά, υπενθυμίζοντας την περυσινή κατάσταση στις “εισόδους” του πεζόδρομου. “Θα διαμορφωθεί ένας ωραίος χώρος περιπάτου, δυστυχώς όμως, ακριβώς δίπλα θα επικρατεί ένα μπάχαλο από λαμαρίνα”.
“Περιοριστείτε στις λίγες πεζοδρομήσεις που ισχύουν” πρόσθεσε στη συνέχεια, γνωστοποιώντας τη διαφωνία του και για τον περιορισμένο αριθμό θέσεων που έχουν δοθεί προς χρήση στους επαγγελματίες οδηγούς πλησίον των στεγάστρων αναμονής επιβατών.
Χωρίς να μιλήσει αναλυτικά, τόνισε μόνον πως, στηρίζει σε αρκετά σημεία την μελέτη του συμπολίτη μας, οικονομολόγου Γιάννη Ρώτα, λέγοντας τέλος, πως δεν συναινεί με τον αποκλεισμό δημοτών όπως π.χ. των μονίμων κατοίκων, κυρίως δε, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα οι ίδιοι να εξυπηρετηθούν από ταξί, αφού φέτος προτείνεται να απαγορευθεί η διέλευση των ταξί από τον πεζόδρομο.
Μέσω Βροντάδου ή Δηλίου οι ένοικοι των ξενοδοχείων
Πριν το τέλος της συνεδρίασης, ο κ. Γουσγουνέλης σε σχετικό ερώτημα για την πρόσβαση των τουριστών – επισκεπτών στα ξενοδοχεία του τμήματος της πεζοδρομημένης πόλης, υπήρξε σαφής, εξηγώντας πως, αναφορικά με τα εν λόγω καταλύματα στον πυρήνα της πλατείας Τσιροπινά και επί της οδού Απόλλωνος και πάνω, οι επισκέπτες θα φθάνουν μέσω Βροντάδου ή Δηλίου.
Διευκρινίζοντας μόνον πως, κατά την άφιξή τους θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στη θέση “Νησάκι” κατόπιν της επίδειξής του εισιτηρίου τους στον φύλακα που θα παραμένει στο σημείο εισόδου, κατέστησε σαφές πως, για όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις τους, θα διέρχονται από τις δύο προαναφερθείσες περιοχές.
Στο περιθώριο του σχολιασμού του, ο Λεονάρδος Ρούσσος κατέθεσε τη διαφωνία του, με τον αποκλεισμό των ταξί από το πεζοδρομημένο τμήμα της πόλης, λέγοντας προς τον αντιδήμαρχο πως, “Δυστυχώς, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία σε αυτό το κομμάτι που θέλετε εσείς να κλείσετε” και τονίζοντας παράλληλα, πως οι συνέπειες θα “αγγίξουν” τόσο τους ίδιους τους επισκέπτες – ένοικους των ξενοδοχείων, όσο όμως και τον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών. “Από τη στιγμή που έχουμε χάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του επαγγελματικού έργου μας, δεν μπορούμε να χάνουμε κι άλλο” σημείωσε κλείνοντας τη συγκεκριμένη αναφορά του.
Β. Πρίντεζης: Ανοικτός ο βασικός άξονας. Ανάδειξη οδών περιπάτου
Παρά το γεγονός ότι είναι αναπληρωματικό μέλος του κ. Λούβαρη στην Επιτροπή Συγκοινωνιών, ο Βεντούρης Πρίντεζης έδωσε το “παρών” στη συνεδρίαση και τοποθετήθηκε με σαφήνεια επί των προτάσεων πεζοδρόμησης. “Δεν έχω καταλάβει ως πολίτης και ως επαγγελματίας το όφελος της διχοτόμησης. Και δεν θα το καταλάβω από τη στιγμή που δεν δίνουμε λύσεις σε σημαντικά προβλήματα των κατοίκων και των επαγγελματιών” σημείωσε αρχικά, διατυπώνοντας την κάθετη διαφωνία του στα προωθούμενα – εκ της Δημοτικής Αρχής – μέτρα. Πέραν της επισήμανσης να αναζητηθεί τρόπος λειτουργίας των άχρηστων έως σήμερα ηλεκτρονικών ενημερωτικών πινακίδων, με σκοπό την εξυπηρέτηση κατοίκων κι επισκεπτών ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις με οχήματα, ο ίδιος υποστήριξε την αναγκαιότητα ανάδειξης επί της ουσίας της καρδιάς του κέντρου, με παράλληλη λειτουργία της κεντρικής κυκλοφοριακής αρτηρίας. “Η διχοτόμηση της πόλης δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα, που δεν είμαστε ικανοί ως τόπος, όχι ως Δημοτική Αρχή, να τα απαλύνουμε” υποστήριξε, εξηγώντας πως, θα έπρεπε να εξετάσει ο Δήμος τη δυνατότητα εξόδου των οχημάτων είτε μέσω της οδού Ελ. Βενιζέλου, είτε μέσω της Θυμ. Σπερχειού (σσ. Κατεύθυνση προς Ι.Ν. Αγ. Νικολάου). “Εάν δίνατε διέξοδο και κόβατε την πόλη στη μέση, θα ήταν ηπιότερη η αντίδραση του κόσμου, των μονίμων κατοίκων, των επισκεπτών, των επαγγελματιών κλπ” δήλωσε κατηγορηματικά, προτείνοντας πως, στην Ερμούπολη θα πρέπει να αναδειχθούν οι μικρότερες οδοί, που είναι παραμελημένες.
Αν ήταν ανοικτός ο κεντρικός οδικός άξονας από την αρχή της Ελ. Βενιζέλου έως και τον Άγιο Νικόλαο και όλοι οι δρόμοι ήταν κλειστοί, χωρίς να διέρχονται μηχανάκια ή να σταθμεύουν και ήταν καλύτερα φωτισμένοι, θα είχαμε τον κόσμο να περπατά μέσα στα στενά και να επισκέπτεται τα μαγαζιά” επεσήμανε, λέγοντας πως, διαφωνεί με την πρόταση της Δημοτικής Αρχής καθώς, “η πόλη δεν πρέπει να κλείσει σαν φρούριο”. Τέλος, αιτήθηκε από τη Δημοτική Αρχή να υπάρξει μέριμνα για την πρόσβαση στον πεζόδρομο των μηχανών delivery και των επαγγελματιών οδηγών.
Αστυνόμευση και αναμονή για αφετηρία ταξί
Στο πάγιο αίτημα αιρετών αλλά και μερίδας πολιτών περί αστυνόμευσης των μέτρων, απάντησε λακωνικά ο εκπρόσωπος του Λιμεναρχείου Σύρου, Σεραφείμ Τσιώλης. Κατόπιν της αναφοράς του αντιδημάρχου σχετικά με την “κακή νοοτροπία” οδηγών που πρέπει να περιοριστεί, ο κ. Τσιώλης τόνισε τα εξής: “Συμφωνώ. Από την πλευρά μας ως Αστυνομία θα αστυνομεύσουμε όσο μπορούμε τον χώρο. Δεν έχουμε κάτι διαφορετικό να κάνουμε πέρα από τη δουλειά μας”.
Σχετικά δε, με το άλυτο προς το παρόν ζήτημα της χωροθέτησης της νέας αφετηρίας ταξί, αξίζει να αναφερθεί πως, έθεσε ερώτημα ο κ. Λούβαρης, υπογραμμίζοντας πως, “θα πρέπει άμεσα να βρεθεί η νέα θέση της αφετηρίας τους”, με τον κ. Γουσγουνέλη να σημειώνει τα παρακάτω: “Για τα ταξί δεν έχει καταλήξει ακόμη πού θα γίνει η πιάτσα. Εμείς ως Δημοτική Αρχή έχουμε κάνει επανειλημμένες συναντήσεις με το Σωματείο των ταξί. Είχαμε καταλήξει σε θέσεις. Η μελέτη προέβλεπε να είναι μπροστά από τη Eurobank (σσ. παραλιακό τμήμα), αλλά δεν τους εξυπηρετούσε. Από εκεί και πέρα θέλουμε να εξυπηρετείται όσο το δυνατόν καλύτερα ο καθένας”.
Συμπλήρωσε δε, πως, επί τάπητος εξετάσθηκαν διάφορα σενάρια, λέγοντας ακολούθως πως, “Εγώ πρόσφατα, πριν δύο ημέρες είδα μία επιστολή από το Σωματείο. Άλλα λέγαμε, άλλα είδα στην επιστολή. Είναι κάτι το οποίο θα το εξετάσουμε σαν Τεχνική Υπηρεσία, αν μπορεί να γίνει εκεί που προτείνουν. Προτείνουν να γίνει στην οδό Σταματίου Πρωίου η πιάτσα τους, με το πρώτο ταξί στη διασταύρωση και το τελευταίο στην οδό Κέας με αντίθετη ροή στο σημερινό ρεύμα του δρόμου”.
Ολοκληρώνοντας το θέμα, ο αντιδήμαρχος επεσήμανε πως, “Ο δρόμος αυτός είναι πεζόδρομος με απόφαση προσωρινή για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων” κι ως εκ τούτου, “Δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί να γίνει εκεί η πιάτσα των ταξί”.
Προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού και καθώς δε διευκρινίστηκε στη συνεδρίαση, την οριστική απόφαση της χωροθέτησης λαμβάνει ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κι εν προκειμένω ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης ο οποίος ανέμενε τις γνωμοδοτήσεις των εμπλεκόμενων μερών ώστε εντός της εβδομάδας να οριστικοποιήσει και να ανακοινώσει την απόφασή του.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πρώτη κυκλοφοριακή έγκριση με παρατηρήσεις
13 Μαΐου. 2016 - 15:35 - Σε εξέλιξη το κυκλοφοριακό πλάνο
17 Μαρ. 2017 - 6:19 - Άγνωστος ο χρόνος εφαρμογής της πεζοδρόμησης
1 Ιουλ. 2016 - 6:20 - “Άνοιξε” ο κύκλος κυκλοφοριακής διαβούλευσης
13 Μαΐου. 2016 - 6:10 - Κυκλοφοριακές παραχωρήσεις για τους μόνιμους κατοίκους Ερμούπολης
19 Μαΐου. 2015 - 16:55