Φθηνή προκλητικότητα
- Τρίτη, 31 Μαΐου, 2016 - 06:10
- / Eνημέρωση: 1 Ιουν. 2016 - 0:00
Τις πλέον αρνητικές εντυπώσεις δημιούργησε η παρουσίαση του προωθητικού video clip των Kings, το οποίο χρηματοδοτεί ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, ως μέσον προβολής του νησιού.
Η προσβολή, η φτήνια και η προκλητικότητα είναι μερικά από τα στοιχεία που μπορούν να χαρακτηρίσουν το αποτέλεσμα του οπτικοποιημένου τραγουδιού, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την τουριστική προβολή της Σύρου.
Προσχηματικά χρησιμοποιήθηκε η ενέργεια αυτή ως υποστήριξη Συριανών καλλιτεχνών, προτάxθηκε η αναγκαιότητα έκφρασης της νεολαίας του τόπου, η διεύρυνση του τουριστικού κοινού, χωρίς όμως να ακουστεί ούτε μία αιτιολόγηση για τις επανειλημμένες αναφορές στην προσβολή των ιστορικών χώρων του νησιού, που δόθηκαν βορά στα προκλητικά χορευτικά των ημίγυμνων αοιδών.
«Προσωπικά εμένα μου άρεσε»
Ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Βρούτσης, κατόπιν της δημοσιοποίησης του χρηματοδοτούμενου video clip, είχε το σθένος να ζητήσει συγνώμη από τους δημότες της Σύρου, όταν σαν μέλος της τουριστικής επιτροπής, είχε αρχικά εγκρίνει την συγκεκριμένη δαπάνη.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «…αισθάνθηκα ντροπή και χωρίς να φανώ πουριτανός, ντράπηκα γι’ αυτούς τους ανθρώπους που έχουν γράψει μια ιστορία μέσα σε αυτό το κτίριο, όταν βλέπω σχεδόν ημίγυμνες κοπέλες να χορεύουν μέσα σε αυτό».
Και έτερος δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, ο Μιχάλης Ζουλουφός, αναφέρθηκε στο θέμα, παρακάμπτοντας το θέμα της αισθητικής, καθώς μπορεί να υπάρχει επίκληση της ελευθερίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας, στεκόμενος όμως στον συσχετισμό αυτών των προϊόντων συγκεκριμένης αισθητικής με τη δημοτική δαπάνη, δηλαδή τα χρήματα των δημοτών.
Υπενθύμισε δε πως ο δήμαρχος υποσχέθηκε πριν από 15 ημέρες τον απολογισμό επί αυτής της καλλιτεχνικής δημιουργίας κι ότι εάν κάτι δεν ήταν αρεστό θα υπήρχε μία συζήτηση επί του αποτελέσματος, ρωτώντας εάν υπάρχει πρόθεση διόρθωσης κάποιων σημείων.
Απαντώντας αρχικά ο Δήμαρχος επί των δύο αυτών τοποθετήσεων-ερωτήσεων, δήλωσε ότι αυτό που κυκλοφόρησε, είναι ένα μικρό μέρος του video clip, δεσμευόμενος ότι αυτό δεν θα έχει σχέση με το τελικό προϊόν, έτσι όπως θα παρουσιαστεί στις 6 Ιουνίου. Εκφράζοντας την προσωπική του άποψη, είπε ότι το περιεχόμενο αυτού του video ήταν «sexy, επ’ ουδενί όμως πρόστυχο ή προκλητικό. Είναι θέμα γούστου αυτό. Προσωπικά εμένα μου άρεσε».
Σε μία προσπάθεια να κερδηθεί χρόνος, τουλάχιστον ως προς την εκδήλωση μεγαλύτερων αντιδράσεων, ο Δήμαρχος είπε πως αναμένεται η τελική έκδοση του video clip, «την οποία, όσων είχαμε δηλώσει σε προηγούμενη συζήτηση του θέματος, τόσο οι Kings όσο και ο κ. Τσαουσόπουλος, που είναι ο σκηνοθέτης του video clip, δεσμεύτηκαν ότι θα τεθεί στην κρίση και την έγκριση τη δική μας, ενώ είναι διατεθειμένοι να μας δώσουν, σε συνέχεια δικών μας οδηγιών και μία δεύτερη έκδοση του video clip, η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στα «θέλω» και στα γούστα του Δήμου, μιας που έχουν «τραβήξει» πολύ μεγάλο όγκο πρωτογενούς υλικού. Άρα μας δίνουν τη δυνατότητα και μας επιτρέπουν μία δεύτερη έκδοση, την οποία θα φτιάξουμε όπως την θέλουμε εμείς. Εν αναμονή όμως της τελικής έκδοσης του video clip».
Επιπλέον οικονομική συνεισφορά
Η συζήτηση κορύφωσε την αντιπαράθεση επί του θέματος, όταν κλήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει για την «έγκριση ή μη κάλυψης της δαπάνης για την φιλοξενία του μουσικού συγκροτήματος Kings στο πλαίσιο της συναυλίας τους στη Σύρο».
Πολλοί ήταν οι υπερασπιστές των σχετικών εγχειρημάτων του Δήμου, έναντι κάθε αυστηρής κριτικής που έβλεπε ταύτιση των συγκεκριμένων ενεργειών με το πολιτιστικό επίπεδο του τόπου, οι οποίοι υποστήριζαν πως πρόκειται για κινήσεις τελείως άσχετες με το πολιτιστικό γίγνεσθαι. Όμως η αναφορά στο σχετικό έγγραφο του Δήμου, τους ακυρώνει πανηγυρικά, όταν επί λέξη σημειώνεται πως η συναυλία του συγκεκριμένου συγκροτήματος έχει «σκοπό την ψυχαγωγία των δημοτών μας και την προαγωγή των πολιτιστικών τους ενδιαφερόντων».
Μάλλον κατά την κρίση του Δήμου, τα πολιτιστικά ενδιαφέροντα των δημοτών της Σύρου περιορίζονται σε ευτελείς στίχους και θέαμα ημίγυμνων νεαρών κοριτσιών, που αποτυπώνουν την καλλιτεχνική τους έκφραση με τις αισθησιακές κινήσεις των παλλόμενων οπισθίων τους.
Για τα όλο αυξανόμενα δημοτικά έξοδα πριμοδότησης του συγκεκριμένου συγκροτήματος, όπως υπενθύμισε ο ίδιος ο Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο, σε προηγούμενη συνεδρίαση είχε εγκριθεί το ποσόν των 1.450 ευρώ για την ηχητική κάλυψη της συναυλίας του συγκροτήματος, κατά την διάρκεια των εγκαινίων του έργου της ανάπλασης, στις 3 Ιουνίου, και στο ποσό αυτό προστίθενται τώρα και 600 ευρώ για τις δαπάνες μετακίνησης και διαμονής των 3 μελών του συγκροτήματος, όπως επίσης και 250 ευρώ για την εκτύπωση αφισών προς ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την εκδήλωση.
Εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας κρίθηκε πως οι δαπάνες του Δήμου «ξεφεύγουν» καθώς σημειώθηκε ότι πέραν της δαπάνης της ηχητικής κάλυψης, για την οποία είχε ήδη ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, είχε ειπωθεί πως τις λοιπές δαπάνες θα αναλάμβανε ο Σύλλογος Εστίασης «Τερψιχόρη» ως συνδιοργανωτής, όταν μάλιστα έχει δοθεί ένα σημαντικό ποσό για το video clip (7.000 ευρώ).
Σύμφωνα με την ενημέρωση του Δημάρχου, η «Τερψιχόρη» έχει αναλάβει το κόστος της αμοιβής του συγκροτήματος, για την συναυλία που θα δώσει.
Παράλληλη ποιοτική ενέργεια με μηδενικό κόστος για τον Δήμο
Έναντι όλων αυτών των δαπανών, κατατέθηκε το εύλογο ερώτημα τι δαπάνη είχε για τον Δήμο το video clip της Αρβανιτάκη, που γυρίστηκε περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα και αντίστοιχα πρόβαλε το νησί, με τουλάχιστον πιο ποιοτικό και πιο ευπρεπή τρόπο.
Εκ μέρους του Δημάρχου υπήρξε η παραδοχή πως από τον Δήμο δεν ζητήθηκε η ανάληψη καμίας δαπάνης για την οπτικοποίηση του τραγουδιού της Αρβανιτάκη που έγινε στη Σύρο, όμως ο ίδιος θέλησε να διαχωρίσει ότι δεν πρέπει αυτά τα δύο να συγχέονται όταν έχουν διαφορετική στόχευση.
Ανέφερε ότι η στόχευση των Kings αφορά σε μία ηλικιακή ομάδα πολύ συγκεκριμένη και επανέλαβε ότι «θα κριθούμε εκ του αποτελέσματος. Κάθε προωθητική δράση την οποία υιοθετούμε και εφαρμόζουμε για το νησί θα αξιολογηθεί, όσο μπορούν να είναι μετρήσιμοι κάποιοι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι».
Εξέφρασε την ελπίδα ότι «και αυτό το video clip των Kings θα έχει πολύ μεγάλη απήχηση όπως και τα προηγούμενα τους και καλό θα είναι για το νησί. Ευελπιστούμε, όταν δούμε και την τελική έκδοση, να προβάλλεται με έναν τρόπο αβανταδόρικο το νησί και να το δει εκατομμύρια χρηστών στο internet, να μπορέσουν να δουν το νησί μας».
Όπως επισημάνθηκε ως αντίλογος, από την μειοψηφία είναι μοιραία η συσχέτιση αυτών των δύο, όσο και εάν υπάρχει προσπάθεια διαχωρισμού, με τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας να επαναλαμβάνει την πρότερη τοποθέτηση του ότι «το video clip αποτελεί το εργαλείο προώθηση του τραγουδιού ενός καλλιτέχνη και φαίνεται πως το χειρίζεται ο κάθε καλλιτέχνης. Στην προκειμένη περίπτωση η Αρβανιτάκη επέλεξε το μέρος, με εξαιρετικά πλάνα, αντιστοίχως προωθητικά για το νησί και επειδή κατανοεί ότι είναι προωθητικό εργαλείο του τραγουδιού δεν απαιτεί αμοιβή. Εδώ ερχόμαστε και δίνουμε αμοιβή για το προωθητικό video ενός τραγουδιού. Δηλαδή ο Δήμος γίνεται αρωγός ενός εμπορικού προϊόντος», θέση που έτυχε της υποστήριξης και από μέλος της δημοτικής πλειοψηφίας.
Παράλληλα έθιξε και την προσβλητικότητα για τους χώρους που επελέγησαν να γίνουν τα χορευτικά των ημίγυμνων νεαρών, με την αναφορά ότι σε μνημεία οπουδήποτε στην Ευρώπη, με τέτοια περιβολή κινούνται οι καλλιτέχνες, επισημαίνοντας ότι «δίπλα στο άγαλμα του Βαφειαδάκη και στο Δημαρχείο ταιριάζει τέτοιου είδους προσέγγιση. Η Σύρος δεν έχει ανάγκη τα μνημεία της να προωθηθούν με αυτού του είδους την προώθηση».
Ανάλογη επισήμανση υπήρξε και εκ μέρους της ελάσσονος μειοψηφίας, εκ μέρους της οποίας υπενθυμίστηκε ότι πέρυσι το καλοκαίρι είχε επιχειρηθεί να γίνει ένα «γύρισμα» στη Σύρο από παιδιά Συριανά, στο πλαίσιο μίας σχετικής δράσης ντοκιμαντέρ. Τότε είχε υπάρξει ολόκληρη παρεξήγηση με τη δημοτική αρχή γιατί εκδιώχθηκαν από την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου γιατί «αυτή η αίθουσα είναι κάτι το ιδιαίτερο και δεν μπορεί να «γυρίζει» όποιος θέλει οτιδήποτε».
Αυτό το παράδειγμα αναφέρθηκε προς υπενθύμιση της δημοτικής αρχής για το πώς φέρθηκε τότε και πως φέρεται τώρα.
Για να εκφραστεί η νεολαία
Σε ότι αφορά στα λεγόμενα του Δημάρχου ότι το video clip θα μπορέσει να μεταβληθεί κατά την κρίση του Δήμου και να γίνει χρήση του μεγάλου όγκου του υλικού που έχει κινηματογραφηθεί ώστε η τελική μορφή να είναι αυτή που θα εξυπηρετεί τον Δήμο, η τελική παρουσίαση θα γίνει στις 6 Ιουνίου.
Όμως μέχρι εκείνη την ημερομηνία δεν πρόκειται να υπάρξει συνεδρίαση της Τουριστικής επιτροπής, όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος επιβεβαίωσε, ώστε να υπάρξει η όποια μεταβολή πριν την τελική παρουσίαση, πόσο δε ο ξεκάθαρα σεξιστικός του προσανατολισμός.
Εκ μέρους των συμβούλων της πλειοψηφίας υπήρξε μία προσπάθεια υπεράσπισης του συγκεκριμένου εγχειρήματος, με αναφορά σε ηλικίες κάτω των 25 ετών που εικάζεται ότι θα έκριναν θετικά την ανταπόκριση τους γιατί θεωρείται ότι πρόκειται για εκδήλωση που αντιπροσωπεύει αυτές τις ηλικίες, χωρίς όμως να εξηγηθεί με ποιο κριτήριο υποβιβάζεται σε τέτοιο βαθμό το ποιοτικό κριτήριο της νεολαίας του τόπου.
Παράλληλα, εντύπωση προκάλεσε η σπουδή να τοποθετηθούν επί του θέματος και δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας που «λάμπουν» σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου δια της σιωπής τους, όταν δε υπάρχουν συγγενικοί δεσμοί τους με άτομα που έχουν επαγγελματική εμπλοκή με το συγκεκριμένο μουσικό συγκρότημα, γεγονός που θα όφειλε περισσότερη διακριτικότητα και λιγότερη προκλητικότητα προς το κοινό αίσθημα.
Εκτός αυτών, υποστηρίχθηκε ότι η χρηματοδότηση του συγκροτήματος έγινε στο πλαίσιο υποστήριξης συριανών καλλιτεχνών, καθώς το ένα μέλος του συγκροτήματος κατάγεται από το νησί, όταν όμως αντιπαρατέθηκε δήλωση του μέγιστου Συριανού καλλιτέχνη, Μάνου Ελευθερίου, ο οποίος εκδήλωσε ιδιαίτερη συστολή διστάζοντας να απευθυνθεί στον Δήμο για την χρηματοδότηση έκδοσης του 5ου τόμου της ιστορίας του θεάτρου Απόλλων, γεγονός που επιβάλλει να γίνονται τέτοιες συγκρίσεις και απαγορεύσει τις μεγαλοστομίες.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σε πρώτο πλάνο η διαφήμιση
8 Ιουν. 2016 - 6:10 - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τα εγκαίνια του έργου της ανάπλασης
1 Ιουν. 2016 - 6:10 - Χαμηλό το επίπεδο παρά την ειρωνεία
11 Μαΐου. 2016 - 6:10 - Χρηματοδότηση μετά μουσικής
9 Μαΐου. 2016 - 6:10 - “Το 2024 προσπαθήσαμε να μη χάσουμε χρηματοδοτήσεις”
30 Δεκ. 2024 - 6:20