Δριμεία κριτική της μείζονος αντιπολίτευσης για τη νέα απόφαση των όρων διενέργειας διαγωνισμού του web marketing καθώς δεν ενσωματώνεται το κριτήριο της “συμφερότερης προσφοράς”

Παραμένουν οι υποψίες

Δεν δίνει έμφαση η Δημοτική Αρχή στην ανάδειξη του καλύτερου αναδόχου, αν κι έχει “προμετωπίδα της, τον Τουρισμό”

Περί διαδικασίας που δεν προδίδει διαφάνεια και αποτρέπει την ανάδειξη του καλύτερου ποιοτικά αναδόχου για την ανάληψη των υπηρεσιών web marketing για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης μίλησε εκ νέου η μείζων μειοψηφία στην Οικονομική Επιτροπή, κατά τη συζήτηση της έγκρισης των όρων του σχετικού διαγωνισμού, καθώς στην προς ψήφιση τροποποιημένη διακήρυξη, δεν ενσωματώθηκε το βασικότερο κριτήριο της “συμφερότερης προσφοράς”.

Το θέμα επανήλθε στην αρμόδια Επιτροπή προκειμένου άμεσα να βγει ο ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός με προϋπολογισμό 97.969.000 ευρώ “στον αέρα”, με την επιχειρηματολογία της Δημοτικής Αρχής δια του εκπροσώπου της και Αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιώργου Παπαμανώλη να μην πείθει σχετικά με τη μη υιοθέτηση του “ενδεδειγμένου τρόπου αξιολόγησης” των εταιριών, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανδρέας Γιαλόγλου. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα καυτηρίασε, η αιτιολογία περί “πολύπλοκης διαδικασίας” αξιολόγησης, όχι μόνον δεν ευσταθεί, αλλά αντιθέτως, προδίδει το γεγονός του τρόπου που αντιμετωπίζει η Δημοτική Αρχή το θέμα του Τουρισμού, για το οποίο συχνά κόπτεται πως αποτελεί προμετωπίδα της πολιτικής της.

Αφήνοντας ξανά αιχμές σχετικά με φωτογραφική διαδικασία, η παράταξη της αντιπολίτευσης μειοψήφησε, στηλιτεύοντας το γεγονός πως, αν και έχει προβλεφθεί ένα τεράστιο ποσόν για τις υπηρεσίες web marketing, η Δημοτική Αρχή δεν μεριμνά για την ύπαρξη αναδόχου, ο οποίος θα προσφέρει το καλύτερο δυνατό έργο που έχει ανάγκη η Σύρος σε επίπεδο προώθησης και προβολής.

 

Απορρίφθηκε το βασικό κριτήριο, προτιμήθηκε ο όρος της χαμηλότερης τιμής

Παρά το γεγονός πως, η διακήρυξη που ήρθε μέσω της τροποποιημένης απόφασης στην Οικονομική Επιτροπή έχει ενσωματώσει πολλές παρατηρήσεις που είχε καταθέσει η παράταξη του Ανδρέα Γιαλόγλου, προκειμένου να μην ακολουθήσει μία διάτρητη διαδικασία με ενστάσεις κλπ, ωστόσο με πολιτική απόφαση – προφανώς – της Δημοτικής Αρχής απορρίφθηκε το κριτήριο της συμφερότερης προσφοράς, μέσω του οποίου θα εξασφαλιζόταν ποιοτικά η καλύτερη δουλειά.

Αυτούσιο το τμήμα της απόφασης και της αιτιολόγησης, που σχολιάστηκε έντονα από την αντιπολίτευση έχει ως εξής: “Όσον αφορά την πρόταση της μειοψηφίας για την υιοθέτηση του κριτηρίου της συμφερότερης προσφοράς έναντι αυτού της χαμηλότερης τιμής στη διαδικασία του διαγωνισμού, η υπηρεσία μας διαφωνεί για τους εξής λόγους: 1. Οι εργασίες όπως αυτές περιγράφονται στη σχετική μελέτη, αποτελούν ένα πολύ εξειδικευμένο αντικείμενο και περιλαμβάνουν υπηρεσίες όπως ανάπτυξη επικοινωνιακής στρατηγικής, δημιουργία και διαχείριση social media καναλιών, διαχείριση κοινοτήτων, στρατηγική περιεχομένου (content strategy), δημιουργία και διαχείριση activations, ανάλυση στατιστικών, υπηρεσίες SEO στις μηχανές αναζήτησης, δημιουργία ψηφιακού πολυμεσικού υλικού με αποκλειστικό αντικείμενο την προώθηση προορισμών. 2. Η σύνταξη της μελέτης έγινε από την υπηρεσία μας σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση της εταιρίας Marketing Greece Α.Ε.. Η συγκεκριμένη εταιρία, παρείχε τεχνική βοήθεια στον Δήμο, στο πλαίσιο του Τριετούς Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης Τουρισμού της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και των δράσεων της Περιφέρειας και του ΣΕΤΕ. 3. Κατά τη διαδικασία της συμφερότερης προσφοράς θα έπρεπε να οριστούν εξειδικευμένα κριτήρια αξιολόγησης για κάθε μία κατηγορία των υπηρεσιών αυτών και η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού θα έπρεπε να βαθμολογήσει τις εταιρίες βάσει αυτών, γεγονός που θα έκανε την όλη διαδικασία πολύπλοκη κι επισφαλή σε ενστάσεις”.

 

Με βάζετε σε υποψίες. Εδώ θέλουμε τον καλύτερο”

Τεκμηριώνοντας την αρνητική ψήφο της παράταξής του, ο Ανδρέας Γιαλόγλου υπήρξε σαφής στην τοποθέτησή του, αναγνωρίζοντας εξ αρχής πως, “Με τη συνδρομή τη δική μας καλύφθηκαν αρκετές από τις τρύπες της διακήρυξης, οι οποίες οδηγούσαν σε βέβαιη κατάπτωση με την πρώτη ένσταση”, ωστόσο όπως πρόσθεσε, “αν και χαίρομαι γι αυτό, όμως, δεν υιοθετήθηκε το ουσιαστικό που ήταν το κριτήριο της συμφερότερης προσφοράς”. Διευκρινίζοντας τί σημαίνει στην πράξη το συγκεκριμένο κριτήριο, ο ίδιος πρόσθεσε, πως, αυτή η επιλογή “Σημαίνει ότι αξιολογώ τεχνικά πρώτα το τί μου προσφέρει ο άλλος και βαθμολογώ επιμέρους την εμπειρία του στο κάθε κομμάτι που θέλω, βάζω μία βαθμολογία και αφού καταλήξω στον βαθμό, ανοίγω μετά τον οικονομικό φάκελο και κάνω ένα κλάσμα που έχει να κάνει και με την τεχνική προσφορά και με την τιμή”. Όπως υπογράμμισε, “δεν κερδίζει πάντα ο φθηνότερος, εκεί πέρα. Κερδίζει ο καλύτερος” τονίζοντας κατηγορηματικά πως, με φόντο την απαίτηση σοβαρών ενεργειών στο πεδίο του Τουρισμού και της προβολής της Σύρου, καθώς και με δεδομένο τον υψηλό προϋπολογισμό για τις υπηρεσίες web marketing, “εδώ είναι μία κλασική περίπτωση υπηρεσίας που θέλουμε τον καλύτερο και τον ποιοτικότερο ανά τομέα”.

Επανέλαβε αρκετές φορές μάλιστα πως, “Η εμμονή σας να μην τον (σσ. όρο) υιοθετείται και να λέτε μία τεκμηρίωση, η οποία είναι για γέλια, με βάζει σε υποψίες”, διαβάζοντας στη συνέχεια δημοσίως προς τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής την αιτιολογία απόρριψης του κριτηρίου της συμφερότερης προσφοράς (βλ. Σημείο 3 πιο πάνω).

Ο ίδιος κλείνοντας τον σχολιασμό του, θέλησε να συμπληρώσει μεταξύ άλλων πως, “αυτά τα πλεονεκτήματα της διαδικασίας που θα εξασφάλιζαν τον καλύτερο δυνατό μειοδότη ανάδοχο, τα εμφανίζουμε ως προσκόμματα και τεκμηρίωση ότι δεν πρέπει να υιοθετήσουμε τη μέθοδο. Πραγματικά νόμιζα ότι μου κάνουν πλάκα όταν τα διάβαζα αυτά”.

Δεν παρέλειψε επιγραμματικά μάλιστα να υπενθυμίσει την πολιτική διαφωνία του με την τακτική που ακολουθεί η Δημοτική Αρχή και την απόδοση του ποσού των 100.000 ευρώ για web marketing, την ίδια στιγμή που πολλές άλλες μέθοδοι προβολής της Σύρου θα πρέπει να καλυφθούν με μόλις 50.000 ευρώ (εκθέσεις, δημόσιες σχέσεις κλπ).

 

Υπενθυμίστηκε η δέσμευση της μη κατακύρωσης του διαγωνισμού

Από την πλευρά του, το μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Νικόλαος Φωτεινιάς υπενθύμισε την δέσμευση του Αντιδημάρχου Οικονομικών σχετικά με τη μη κατακύρωση του διαγωνισμού στην περίπτωση που υπάρξει ένας ενδιαφερόμενος ανάδοχος, με φόντο τη δριμεία κριτική που είχε δεχθεί ο κ. Παπαμανώλης σε προηγούμενη συνεδρίαση, με αναφορές περί φωτογραφικών όρων και αδιαφανών διαδικασιών. “Είχατε πει στην προηγούμενη Οικονομική Επιτροπή ότι όταν θα έρθει το σχέδιο προς έγκριση για να το ψηφίσετε επειδή βλέπω ότι μάλλον πάμε στον ίδιο δρόμο που λέει “παλιός γάιδαρος καινούργια περπατησιά δεν μαθαίνει”, μήπως δεν θα πρέπει να το υπογράψετε;” σχολίασε χαρακτηριστικά, με τον Γιώργο Παπαμανώλη να τοποθετείται επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή του. Αφού πρωτίστως σημείωσε πως, “Ήμουν βέβαιος ότι θα αναζητούσατε έναν λόγο να μειοψηφήσετε και είμαι εξίσου βέβαιος ότι αν είχαμε βάλει κριτήρια, θα διαφωνούσατε με τη στάθμιση των κριτηρίων, οπότε και πάλι δεν θα ψηφίζατε”, κατέληξε, λέγοντας πως, “Όπως και να έχει, παραμένει η προσωπική παρατήρησή μου ότι αν εμφανιστεί ένας μόνο προσφέρων, δεν θα εισηγηθώ την κατακύρωση του διαγωνισμού”.