Ομόφωνη έγκριση του σχεδίου ψηφιακού marketing για την προβολή της Σύρου, από την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Ψηφιακό “έργο” τουριστικής διείσδυσης

“More than an island” το νέο τουριστικό σλόγκαν για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων

Στην ταχύτερη δυνατή έναρξη της εκτέλεσης του σχεδίου ψηφιακής προβολής της Σύρου προσβλέπει η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, η οποία συνεδρίασε χθες το μεσημέρι προκειμένου να εγκρίνει το αναλυτικό πλάνο της στρατηγικής επικοινωνίας διαδικτυακής προβολής που παρουσίασε η ανάδοχος εταιρεία nextcom, που ανέλαβε την προώθηση των υπηρεσιών web marketing για το νησί.

Δεδομένου ότι η σύμβαση για την ψηφιακή διαφήμιση της Σύρου καθυστέρησε, καθώς ήδη “τρέχει” η καλοκαιρινή περίοδος του 2017 και υπεγράφη προ μηνός ανάμεσα στον Δήμο και την εταιρεία που ανέλαβε τις σχετικές υπηρεσίες, η Τουριστική Επιτροπή συνεδρίασε προκειμένου να λάβει σαφή γνώση της στρατηγικής που προβλέπεται να ακολουθηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε επίπεδο αξιοποίησης του συνόλου των σύγχρονων ψηφιακών “εργαλείων”, με σκοπό η Σύρος να διεισδύσει στο διαδικτυακό κοινό.

Παρά την έντονη κριτική που έχει ασκηθεί κατά καιρούς σε δημόσιες συνεδριάσεις προς τη Δημοτική Αρχή σχετικά με τη μη έγκαιρη προώθηση των διαδικασιών ανάδειξης της εταιρείας που θα αναλάμβανε το web marketing, προκειμένου το έργο της ψηφιακής προβολής να είχε ήδη ξεκινήσει και μάλιστα πριν την καλοκαιρινή σεζόν, ωστόσο, χθες, αξίζει να επισημανθεί πως κατόπιν της συζήτησης επί της παρουσίασης του σχεδίου, τα παριστάμενα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής ενέκριναν σε ήπιο κλίμα κι ομόφωνα τη στρατηγική ψηφιακού marketing.

Στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης πραγματοποιήθηκε η αναλυτική παρουσίαση – μέσω σύνδεσης skype – από την εταιρεία προς τους εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής, της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, των Τουριστικών Καταλυμάτων, του Συλλόγου Επιχειρήσεων Εστίασης, των εμπόρων του ιστορικού κέντρου, καθώς επίσης και προς τον διευθυντή του ΕΟΤ Κυκλάδων.

Εκτός του πρώτου παραδοτέου της σύμβασης, δηλαδή του σχεδίου στρατηγικής ψηφιακού marketing, που έλαβε τη στήριξη όλων των μελών που συμμετείχαν στη συνεδρίαση, στη διάθεση των μελών της Τουριστικής Επιτροπής περιήλθε τόσο η μελέτη αξιολόγησης της υφιστάμενης τουριστικής ιστοσελίδας της Σύρου και το πλάνο για την ανάπτυξή της, όσο και το σχέδιο ανάπτυξης λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ έως το τέλος της εβδομάδας, αναμένεται και η αποστολή του πλάνου ψηφιακής προβολής και της αναλυτικής περιγραφής των αγορών – στόχων.

 

Τρέχει” ήδη η τουριστική σεζόν. Ποιες οι χρονικές περίοδοι που στοχεύει η Σύρος έως τον Ιούνιο του 2018

Εκ μέρους της εταιρείας υπήρξε λεπτομερής αναφορά στο υφιστάμενο πλαίσιο που καλείται να βαδίσει η Σύρος προκειμένου να αναπτυχθεί τουριστικά, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό, με την εκπρόσωπο της nextcom να επικεντρώνει την ενημέρωσή της στην απαίτηση “έμφασης” της τουριστικής προόδου της Σύρου στον άξονα των θεματικών μορφών τουρισμού, με δεδομένη και τη σημερινή “αντοχή” της σε επίπεδο διαθέσιμων κλινών. Αφού κατέστη ξεκάθαρο πολλάκις, πως το νησί δεν εστιάζει στον μαζικό τουρισμό, υπήρξε αναφορά στην προβολή με σκοπό την προσπάθεια επέκτασης της σημερινής τουριστικής σεζόν αλλά κι ενδυνάμωσης άλλων περιόδων.

Αναφορικά με τα ανωτέρω, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης επικροτώντας τη εταιρεία για τον σχεδιασμό που κατέθεσε, δήλωσε πως, “Θέλουμε να προβάλουμε με τρόπο στοχευμένο τη Σύρο στις ομάδες στόχους που έχουμε επιλέξει”, υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα πως η σύμβαση με την εταιρεία είναι 12μηνης διάρκειας κι ως εκ τούτου, το τέλος της προσδιορίζεται στον Ιούνιο του 2018.

Εκ μέρους του, τονίσθηκε πως σήμερα κατά το διάστημα έναρξης εκτέλεσης της σύμβασης, “υπάρχει μία ιδιαιτερότητα χρονική που έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι είμαστε μέσα στον Ιούνιο του 2017”, χρόνος κατά τον οποίο “τρέχει” η θερινή περίοδος του 2017.

Ως εκ τούτου, σημείωσε πως από κοινού με την εταιρεία στο πλαίσιο κλειστής σύσκεψης, “σκοπίμως και γνωρίζοντας ότι δεν μπορούμε να επενδύσουμε τόσο πολύ στους πρώτους μήνες του καλοκαιριού τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2017, στοχεύσαμε κι επιλέξαμε να μεταφέρουμε όλες τις μεγάλες αθλητικές, τουριστικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις στον πρώτο μήνα του καλοκαιριού” προκειμένου όπως τόνισε, να μπορέσει το νησί να εξασφαλίσει επισκεψιμότητα.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε δε, για τη Σύρο και με δεδομένη την αδυναμία της σε επίπεδο αριθμού κλινών και ποιοτικών κλινών, “αποτελεί μονόδρομος η προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν” για την οποία ο δήμαρχος τόνισε πως, στο παρελθόν αυτή “εκτεινόταν σε διάστημα ενός μήνα (20 Ιουλίου – 25 Αυγούστου).

“Εξ αιτίας αυτής της πολύ χτυπητής κι ανυπέρβλητης αδυναμίας μας, τουλάχιστον για το αμέσως επόμενο διάστημα, θέλουμε σταδιακά να επεκτείνουμε αυτό το διάστημα του ενός μήνα, ιδεατά σε δύο, τρεις ή και τέσσερις μήνες” σχολίασε, συμπληρώνοντας πως, επιπλέον, στόχος είναι να αναπτυχθούν και να στηριχθούν κι άλλες χρονικές περίοδοι.

“Ως στρατηγική ξεκινάμε να στοχεύσουμε και να εστιάσουμε κυρίως σε αυτό το τετράμηνο (Ιουνίου – Σεπτεμβρίου) κάθε έτους και βέβαια η σύμβαση η δική σας θα θέλαμε να στοχεύσει σε μία ανάδειξη του νησιού, και στον Σεπτέμβριο του 2017 για τον οποίο θα θέλαμε να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο” καθώς όμως όπως επεσήμανε “και στον Δεκέμβριο, στην περίοδο του Καρναβαλιού, στο Πάσχα αλλά και να προετοιμάσουμε το έδαφος για το καλοκαίρι το 2018”.

Από την πλευρά του και καθώς πολλάκις έχει δηλώσει δημοσίως ότι τάσσεται υπέρ της αξιοποίησης του συνόλου των σύγχρονων ψηφιακών μέσων για την προβολή της Σύρου, θέλησε να διευκρινίσει εξ αρχής πως, η προσπάθεια που καταβάλλεται, δεν θα σημάνει αυτόματα την αύξηση της επισκεψιμότητας. “Να μην εθελοτυφλούμε και θεωρούμε ότι αύριο κιόλας πατάμε ένα κουμπί και γεμίζει ο Ιούνιος εξαιτίας αυτής της σύμβασης web marketing” σχολίασε χαρακτηριστικά, δίνοντας τη σκυτάλη στην εκπρόσωπο της εταιρείας για την παρουσίαση των θεματικών μορφών τουρισμού, στις οποίες η Σύρος μπορεί να επενδύσει και έχουν ως εξής: Μαθητικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός, πασχαλινός τουρισμός, τουρισμός κρουαζιέρας, πολιτιστικός τουρισμός, περιπατητικός τουρισμός.

 

Το δημιουργικό σκεπτικό του νέου σλόγκαν: “More than an island”

Με φόντο την ψηφιακή διείσδυση και στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές κι εκτός Ελλάδος, η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου κλήθηκε να εγκρίνει και το νέο σλόγκαν που θα χρησιμοποιεί η Σύρος στο εξής και το οποίο έρχεται συνδυαστικά στο ήδη καθιερωμένο λογότυπο. Ειδικότερα, το σλόγκαν που ομόφωνα υπερψηφίστηκε από τρεις προτάσεις της εταιρείας είναι το “More than an island”, το οποίο θα πρέπει να εγκριθεί άμεσα από τον ΕΟΤ, για την δυνατότητα άμεσης χρήσης του.

Σχετικά με το δημιουργικό σκεπτικό της εταιρείας για το νέο σλόγκαν, κατέστησαν γνωστά τα ακόλουθα: “Πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων και γενικότερα της Ελλάδας, είναι γνωστά για τον ήλιο, τη θάλασσα, το λευκό χρώμα. Έχουν δηλαδή υιοθετήσει και ταυτοποιηθεί με τον πιο γενικευμένο και κλασικό όρο του νησιού, ως τουριστικό προορισμό ξεκούρασης και διασκέδασης. Η Σύρος, είναι σίγουρα ένα από αυτά τα νησιά. Είναι σίγουρα το κυκλαδίτικο νησί του ήλιου, της θάλασσας, του λευκού χρώματος, της διασκέδασης, αλλά όλα αυτά αρκούν για να περιγράψουν μόνο τη μία πλευρά του νησιού. Η Σύρος, δεν αντιπροσωπεύει επάξια μόνο τον γενικευμένο όρο του κυκλαδίτικου νησιού, αλλά πολλά περισσότερα:

πλούσια ιστορία, μοναδική νεοκλασική αρχιτεκτονική και αρχοντικά τα οποία «συμβιώνουν» αρμονικά δίπλα στα κυκλαδίτικα λευκά σπίτια, ιδιαίτερη κουλτούρα και πολυεπίπεδο πολιτιστικό υπόβαθρο. Δεν αρκεί να επισκεφθείς τη Σύρο, μόνο μια συγκεκριμένη εποχή του χρόνου για να τη γνωρίσεις. Σε κάθε εποχή του χρόνου, η Σύρος αποκαλύπτει στον επισκέπτη μερικές από τις πολλές διαφορετικές πτυχές της. Η Σύρος, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα νησί. Είναι ένας τόπος με έντονη και πολυσχιδή προσωπικότητα, ο οποίος διαμορφώνει στον επισκέπτη μία νέα αντίληψη για το τι σημαίνει τουριστικός προορισμός”.

 

Με τη σύμφωνη γνώμη των παριστάμενων μελών: Το σλόγκαν εξάπτει την περιέργεια

Η συγκεκριμένη πρόταση του νέου σλόγκαν όπως αυτή αποτυπώνεται και στη σχετική εικόνα που συνοδεύει την παρούσα αναφορά της εφημερίδας, έτυχε της σύμφωνης γνώμης των παριστάμενων στη συνεδρίαση μελών, οι οποίοι τοποθετήθηκαν ιδιαιτέρως επιγραμματικά, με μοναδική εξαίρεση σε επίπεδο τοποθέτησης τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβο Αρβανίτη.

Όπως ο ίδιος τόνισε για το σλόγκαν που επελέγη, “πρώτον δίδει ένα ισχυρό στοιχείο διαφοροποίησης στο νησί. Το διαφοροποιεί κι αν θέλετε αυτό είναι το πλεονέκτημά του έναντι των άλλων ανταγωνιστικών νησιών στις Κυκλάδες”. Ο ίδιος σημείωσε δε, πως, επιπλέον, “εξάπτει τη φαντασία αυτού ο οποίος το βλέπει, το διαβάζει και του δημιουργεί την περιέργεια και το ερωτηματικό τί μπορεί να είναι αυτό το άλλο... (σσ. που η Σύρος διαθέτει) και που δεν περικλείεται στην έννοια του νησιού”. Κατά συνέπεια, επεσήμανε πως, “προσελκύει την προσοχή του επισκέπτη και άρα η δική μας πρόταση είναι η συγκεκριμένη”.

Με τα λεγόμενα του ίδιου συντάχθηκε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, Αντώνης Καρατάσος αναφέροντας χαρακτηριστικά πως, “Συμφωνώ σε όσα είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου” καθώς όμως και ο πρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρήσεων Εστίασης “Τερψιχόρη”, Δημήτρης Αρβανίτης, που σχολίασε πως το συγκεκριμένο σλόγκαν, “Προκαλεί το μυαλό να ψάξει τί σημαίνει το “παραπάνω” για ένα νησί”.

 

Επισημάνσεις για την ελληνική μετάφραση

Δεδομένου ότι το σλόγκαν θα χρησιμοποιείται εκτός της αγγλικής γλώσσας, αυτονόητα και στην ελληνική γλώσσα, ο διευθυντής του ΕΟΤ Κυκλάδων, Μιχάλης Παράβαλος εκφράζοντας τη σύμφωνη γνώμη του κατ΄ αρχήν με την επιλογή, προέβη στη συνέχεια σε σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με την ελληνική μετάφραση.

“Συμφωνώ και με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων και τον πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων. Το μόνο που δεν μου ταιριάζει είναι η ελληνική μετάφραση και συγκεκριμένα η λέξη “περισσότερα”. Θεωρώ πως αυτή η λέξη είναι πολύ μεγάλη για να βρίσκεται σε ένα σλόγκαν” σημείωσε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως, “Δεν ξέρω κατά πόσον το έχετε δει κι αν μπορούν να υπάρξουν μικρότερες λέξεις” προσκαλώντας επί της ουσίας την εταιρεία να “διορθώσει” τη συγκεκριμένη αστοχία ώστε ο χαρακτήρας του σλόγκαν να παραμένει ελκυστικός και στην ελληνική γλώσσα.

Στα προαναφερόμενα, υπεραμύνθηκε και ο δήμαρχος, υποστηρίζοντας πως, “Ως λέξη (σσ. περισσότερα) δεν είναι πολύ ελκυστική”. Έκλεισε την αναφορά του στο συγκεκριμένο θέμα δε, εξηγώντας πως, καθώς “νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι το να ξεκινήσει ένα σλόγκαν με τη λέξη “περισσότερα” είναι προβληματικό” τόνισε παρακάτω πως, “ίσως η λέξη “παραπάνω” είναι πιο εύηχη ή κάτι άλλο που θα σκεφθεί η εταιρεία”.

Αξίζει να σημειωθεί πως, η εκπρόσωπος της εταιρείας απάντησε καταφατικά στην “απαίτηση” της Τουριστικής Επιτροπής να υπάρξει εναλλακτική μετάφραση στην ελληνική γλώσσα, με την ίδια να δεσμεύεται πως, “θα δοθούν άμεσα περισσότερες εναλλακτικές για τη λέξη “περισσότερα””.

Χρήσιμο να μην τροποποιείται συχνά το σλόγκαν

Αναφορικά με το νέο σλόγκαν, προς την εταιρεία που εκτελεί τις υπηρεσίες web marketing τέθηκαν ερωτήσεις σχετικά με το αν κρίνεται αναγκαίο ή χρήσιμο αυτό να μεταβάλλεται συχνά ή όχι. Ενδεικτικά, ο Γιώργος Μαραγκός ρώτησε αν “το σλόγκαν με βάση τη δική σας εμπειρία για έναν τουριστικό προορισμό, πιστεύετε ότι μπορεί να μεταβάλλεται ή να διαφοροποιείται;”, επισημαίνοντας παράλληλα, πως, στα μεγάλα brands κάτι τέτοιο δεν παρατηρείται.

Από την εταιρεία υπήρξε σαφής απάντηση, με την κ. Μπαλτά να σημειώνει πως, η αλλαγή σχετίζεται “με το πότε θα αλλάξει η δική σας στρατηγική”. Πάντως όπως εξήγησε, “Κατά τη γνώμη μας είναι σωστό να μην αλλάξει το σλόγκαν, αλλά να παραμείνει για αρκετά χρόνια και για όσο κρίνετε ότι θα σας αντιπροσωπεύει. Καλό είναι να μην αλλάζει συνεχώς”.

Παρακολούθηση ψηφιακού σχεδίου προβολής. Μετρήσιμα αποτελέσματα

Αρκετές ήταν οι παρατηρήσεις αλλά και οι ερωτήσεις σχετικά με το όφελος που θα προκύψει για τον Δήμο και κυρίως για το νησί μέσω των υπηρεσιών web marketing σε επίπεδο στοιχείων αξιολόγησης των διαδικτυακών βημάτων προβολής. Με άξονα την λήξη της σύμβασης δε, στις αρχές της επόμενης τουριστικής σεζόν, ήτοι, τον Ιούνιο του 2018, ζητήθηκε ενημέρωση για τη δυνατότητα αξιολόγησης στοιχείων με σκοπό την προετοιμασία και αξιοποίησή τους στο αμέσως επόμενο διάστημα, από την ημερομηνία λήξης της σημερινής σύμβασης.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας, “Σε όλες τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσουμε θα σας δώσουμε μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτή είναι η ιδιαιτερότητα της προβολής του ίντερνετ. Μας δίνει μετρήσιμα αποτελέσματα. Οπότε, κρίνοντας από τα αποτελέσματα, θα διαμορφωθεί και η στρατηγική για τα επόμενα έτη” σημείωσε κατηγορηματικά η κ. Μπαλτά. Πρόσθεσε δε, πως, “Δηλαδή μπορούμε να ξέρουμε τί είναι πολύ ικανοποιητικό στην προβολή” κι άρα, “ό,τι είναι θετικό, θεωρώ πως θα πρέπει να το διατηρήσετε” ενώ “ό,τι δεν έχει αποτέλεσμα όπως το σχεδιάζουμε, θα το αλλάξουμε”. Πάντως, θέλησε να διευκρινίσει και η ίδια πως, “Αυτός είναι ένας αρχικός σχεδιασμός που ελέγχεται σε όλα τα στάδια για να είμαστε σίγουροι πως είναι μοναδικός. Κι αναλόγως των αποτελεσμάτων τον διαμορφώνουμε”. Επεσήμανε επιπλέον πως, “μπορεί τα αποτελέσματα να μη μεταφράζονται σε κρατήσεις” ωστόσο, “εμείς θα έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα στο πώς ήταν η διαφήμιση. Δηλαδή πόσα κλικ γίνονται και αποτελέσματα για το πώς αντιλαμβάνεται κι ανταποκρίνεται στην προβολή που γίνεται ο χρήστης”. Άλλωστε, δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής ψηφιακής προβολής, η ίδια κατέληξε, λέγοντας πως, “Η ευθύνη του τουριστικού marketing είναι να διεισδύσει στον χρήστη”.