Παραμένει “κλειστή” τουριστική αγορά
- Τρίτη, 18 Ιουλίου, 2017 - 06:20
- / Eνημέρωση: 18 Ιουλ. 2017 - 19:00
Συνεργασία χωρίς περιεχόμενο και όφελος για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων αποδεικνύεται μέχρι σήμερα η συμφωνία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και του Ελληνοκινεζικού Ινστιτούτου Ανάπτυξης ΑΜΚΕ Α.Ε., καθώς αν και από την υπογραφή του σχετικού συμφώνου μεταξύ των δύο πλευρών τείνει να συμπληρωθεί διάστημα δύο ετών, ωστόσο, δεν έχει γνωστοποιηθεί κανένα πλάνο ενεργειών που να προωθεί το άνοιγμα του νησιού στην Κινεζική αγορά.
Παρόλα αυτά, στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η Δημοτική Αρχή προτείνει την υπερψήφιση της πρότασης καταβολής της ετήσιας συνδρομής του Δήμου Σύρου – Ερμουπολης προκειμένου να παραμείνει μέλος του Ινστιτούτου, με τη σχετική συνεργασία να “γεννά” ερωτήματα όσον αφορά στο πώς αυτή θα προωθηθεί ώστε το νησί να αποσπάσει εμπράκτως τουριστικό όφελος και να εκπληρωθούν οι στόχοι που είχαν τεθεί εξ αρχής, αλλά και στο πώς αυτή η απόφαση ως πρωτοβουλία, συνδέεται με την ολοκληρωμένη τουριστική στρατηγική του Δήμου για διαδικτυακή και όχι μόνον, προβολή του τόπου.
Υπενθυμίζεται πως, το σύμφωνο συνεργασίας είχε υπογραφεί ανάμεσα στον δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό και την πρόεδρο του Ελληνοκινεζικού Ινστιτούτου, Ελεάννα Νεστορίδη τον Οκτώβριο του 2015, οπότε και είχε εγκρίνει σχετικά το δημοτικό συμβούλιο και ως σήμερα, δεν έχει προκύψει ούτε η στοιχειώδης ενημέρωση για την εν λόγω συνεργασία από μέρους της Δημοτικής Αρχής.
Συνεργασία... χωρίς δράσεις κι ως εκ τούτου, χωρίς αποτέλεσμα
Διευκρινίζεται εξ αρχής, πως το χρηματικό ποσό της συμμετοχής του Δήμου ως μέλους στο Ελληνοκινεζικό Ινστιτούτο (400 ευρώ) δεν αποτελεί σπουδαία οικονομική επιβάρυνση για το δημοτικό ταμείο, ωστόσο, η προτροπή της Δημοτικής Αρχής - όπως θα παρουσιαστεί στην αυριανή συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου -, περί συνέχισης της καταβολής του, αποτελεί την αφορμή για να αναδειχθεί η απουσία έστω κι ενός γενικού πλάνου δράσεων ή ενεργειών, που ευνοούν ή θα ευνοήσουν στην κατεύθυνση της προβολής της Σύρου προς την ιδιαζόντως απαιτητική αγορά της Κίνας.
Συγκεκριμένα, αν και προ διετίας σχεδόν, οπότε και είχε συζητηθεί δημοσίως το θέμα της υπογραφής του συμφώνου, είχε καταστεί σαφές πως, η συνεργασία με το Ελληνοκινεζικό Ινστιτούτο σκόπευε κυρίως στο να αποτελέσει ένα “σκαλοπάτι” για τη διαφήμιση και προώθηση της Σύρου σε μία απολύτως κλειστή αγορά μέχρι σήμερα, με τρόπο δε, που θα προσέλκυε αυτήν, αναδεικνύοντας την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της στην προοπτική ανάπτυξης πολιτιστικού, επιστημονικού και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, σήμερα, διαπιστώνεται πως, δεν έχει υπάρξει καμία σχετική εξέλιξη.
Μάλιστα, είχε καταστεί σαφές πως, το κίνητρο προσέλκυσης του ενδιαφέροντος προς την Κινεζική αγορά, για την περίπτωση της Σύρου θα εστιαζόταν στην προβολή της ως τόπου που διακρίνεται για τον πολιτισμό και την ιστορία του κι άρα, στοχεύει σε ποιοτικό τουρισμό, απέχοντας από προσπάθειες ανάπτυξης μίας μαζικής τουριστικής κουλτούρας.
Ο Δήμος αξιοποιεί τη συνεργασία(;)
Βάσει των ανωτέρω, αλλά και σε σύνδεση με το όφελος που προκύπτει για κάθε μέλος του Ελληνοκινεζικού Ινστιτούτου, η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός οφείλουν να ενημερώσουν τόσο σχετικά με το περιεχόμενο της εν λόγω συνεργασίας μέχρι στιγμής και κατά συνέπεια για τις κινήσεις που γίνονται(;) με σκοπό το άνοιγμα της Σύρου στην απαιτητική αγορά της Κίνας, όσο όμως και κυρίως, για το αν καθ΄ όλη τη διάρκεια των σχεδόν 22 μηνών από την απόφαση υπογραφής του συμφώνου, ο Δήμος παρακολουθεί στενά και μεριμνά για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης συνεργασίας.
Αξίζει να επισημανθεί πως, τα μέλη του Ελληνοκινεζικού Ινστιτούτου κατόπιν της υπογραφής του συμφώνου, έχουν συγκεκριμένο κέρδος, το οποίο σύμφωνα με την πλευρά του, έχει ως εξής: α. Λαμβάνουν δωρεάν την έντυπη τριμηνιαία έκδοση cn.gr. β. Ενημερώνονται πρώτοι για όλες τις δράσεις του ΕΚΙΝΑ. Λαμβάνουν προσκλήσεις ή τυγχάνουν σημαντικής έκπτωσης σε εκδηλώσεις που επιθυμούν να παρακολουθήσουν/παραστούν. γ. Λαμβάνουν ενημερωτικά newsletters ή/και emails σχετικά με επιχειρηματικά νέα που αφορούν τη συνεργασία των δύο χωρών. δ. Έρχονται σε επαφή με άλλα μέλη διευρύνοντας τον κύκλο των επαφών τους. ε. Ενημερώνονται για εκπαιδευτικά προγράμματα, για προσφορές, για θέσεις εργασίας, για εμπορικά και οικονομικά ανοίγματα, για ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα. στ. Υποστηρίζονται έμπρακτα για την υλοποίηση των στόχων τους με την παροχή τεχνογνωσίας όσον αφορά στο οικονομικό, εμπορικό και επιχειρηματικό περιβάλλον της Κίνας. ζ. Προβάλλονται με προνομιακές τιμές στην ιστοσελίδα και στο περιοδικό του Ινστιτούτου.
Ασύνδετη πρωτοβουλία με την ακριβοπληρωμένη διαδικτυακή προώθηση(;)
Με δεδομένη την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προτείνει τη συνέχιση της συγκεκριμένης συνεργασίας, ερωτήματα εγείρονται αναφορικά και με το κατά πόσο συνδέεται ο εν λόγω τρόπος προώθησης του νησιού με την ακριβοπληρωμένη προσπάθεια του Δήμου να προβάλει το νησί μέσω μίας ολοκληρωμένης ψηφιακής προώθησης που απαντάται στις υπηρεσίες web marketing για τη Σύρο.
Άλλωστε, όπως είχε αναφερθεί εξ αρχής από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής και με φόντο την καυστική κριτική που κατά καιρούς ασκείται από την αντιπολίτευση για τις ενέργειες χάραξης τουριστικής ανάπτυξης, στόχος του Δήμου πλέον, θα πρέπει να είναι η άκρως στοχευμένη προβολή. Πολλώ δε μάλλον, όταν η τουριστική πορεία της Σύρου είναι συγκεκριμένη, ο τουριστικός αντίκτυπος επίσης και κυρίως όταν η συζήτηση για τον τόπο εστιάζεται και αφορά εξαιρετικά οργανωμένη και απαιτητική αγορά, όπως εν προκειμένω αυτήν της Κίνας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι
25 Σεπ. 2024 - 17:59 - Υψηλή επισκεψιμότητα, αύξηση κλινών και ακτοπλοϊκό κόστος
15 Ιουλ. 2024 - 6:20 - Στο επίκεντρο ο Τουρισμός στη Σύρο
23 Φεβ. 2024 - 7:40 - Σύρος: Συμμετοχή του Δήμου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις
26 Ιαν. 2024 - 19:38