Άμεσες εξελίξεις, εμπόδια και αγώνας χρηματοδοτήσεων
- Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου, 2018 - 06:20
Σε διαρκή προσπάθεια προώθησης - με σκοπό την υλοποίηση - σημαντικών έργων προς όφελος της πρωτεύουσας των Κυκλάδων βρίσκεται το πολιτικό προσωπικό και οι υπάλληλοι του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, σύμφωνα με όσα σημείωσε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός με αφορμή τη χθεσινή συνάντηση που είχε προγραμματίσει με την Ειδική Γραμματέα Τομεακών κι Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ, Ευγενία Φωτονιάτα στην Αθήνα.
Τα έργα δημιουργίας ΧΥΤΥ στη θέση “Κοράκι”, δικτύων αποχέτευσης των περιοχών Βάρης – Μέγα Γιαλού, καθώς και της συντήρησης κι αποκατάστασης του Δημαρχιακού Μεγάρου στην Ερμούπολη αποτέλεσαν τη βασική ατζέντα της μεταξύ τους συζήτησης, κατόπιν της οποίας ο κ. Μαραγκός κληθείς να ενημερώσει σχετικά μέσω της εφημερίδας, δήλωσε ιδιαιτέρως ικανοποιημένος, επισημαίνοντας πως, τουλάχιστον για τα δύο πρώτα εξ αυτών, άμεσα αναμένονται θετικές εξελίξεις από άποψη – πρωτίστως - κατοχύρωσης της χρηματοδότησής τους.
Πέραν των ανωτέρω όμως, ο κ. Μαραγκός ρωτήθηκε σχετικά με ένα - επίσης μείζονος σημασίας για τη Σύρο και τους δημότες της – έργο, που αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου και της ταπείνωσης του λόφου στη θέση “Νεράιδα”, ενώ παρομοίως, σε λεπτομερή απάντηση για το νέο Δημοτικό Σχολείο Βάρης και την ανέγερσή του κλήθηκε ο αναπληρωτής προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών, Δαυίδ Διακοδημητρίου.
Δημοπράτηση έργου αεροδρομίου στις 23 Ιανουαρίου
Ειδικότερα, όσον αφορά στο πολυαναμενόμενο έργο της βελτίωσης της λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου μέσω της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων, αλλά και της ταπείνωσης του λόφου στη θέση “Νεράιδα” που προϋποθέτει τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων οικοπέδων γης, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν αεροσκάφη τύπου Dash 8 Q400, ο Γιώργος Μαραγκός γνωστοποίησε την ημερομηνία δημοπράτησής του.
“Στις 23 Ιανουαρίου θα γίνει η δημοπράτηση του έργου του αεροδρομίου” ανέφερε αρχικά, γνωστοποιώντας μάλιστα πως χθες, είχε επικοινωνία με τη Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων και τον Διευθυντή της για σχετική ενημέρωση.
“Είχα επικοινωνία για να με ενημερώσει για την εξέλιξη που παρατηρείται και για το ενδιαφέρον που παρουσιάζεται από τις εταιρείες για να υποβάλουν προσφορές καθώς επίσης και για να προωθήσουν το έργο της ταπείνωσης του λόφου στη θέση “Νεράιδα”” πρόσθεσε σχετικά, αναφέροντας μάλιστα για το κρίσιμο θέμα της διαδικασίας απαλλοτριώσεων πως, λογικά “θα προχωρήσει παράλληλα” με την επέκταση του διαδρόμου, αφού όπως επεσήμανε μάλιστα η πλευρά της Κτηματικής Υπηρεσίας έχει “τρέξει” τις απαραίτητες διαδικασίες.
“Ήδη η Κτηματική Υπηρεσία έχει συνεδριάσει από τις 24/11/2017 κι έχει αποστείλει το πρακτικό με βάση προγενέστερο έγγραφο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για την εκτίμηση της αξίας των απαλλοτριούμενων ακινήτων. Είναι οικόπεδα της τάξεως των 25 στρεμμάτων εκεί (σσ. λόφος Νεράιδα)” ανέφερε ο ίδιος, καθιστώντας σαφές ταυτόχρονα πως, έχει υπάρξει ενημέρωση “για τον χαρακτηρισμό, δηλαδή αν είναι δημόσια ή ιδιωτικά”.
Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε παρακάτω, “Το πρακτικό αυτό έχει αποσταλεί από 24/11 και το επόμενο διάστημα θα δημοσιευθεί η ΚΥΑ, η οποία θα σημάνει και την έναρξη της απαλλοτρίωσης”, υπενθυμίζοντας μάλιστα πως, σχετικά με το εν λόγω υποέργο της ταπείνωσης του λόφου, “η μελέτη είναι εκπονημένη κι εγκεκριμένη για την ταπείνωση και νομίζω κι αυτό θα προχωρήσει παράλληλα”.
“Οι ιδιοκτήτες ενήμεροι και αντιμετωπίζουν συναινετικά το θέμα”
Σε διευκρινιστική ερώτηση της εφημερίδας σχετικά με το αν ενδέχεται να προκύψει κάποιο εμπόδιο από πιθανή άρνηση ή αντίδραση ιδιοκτήτη οικοπέδου, ο κ. Μαραγκός απάντησε αρνητικά, τονίζοντας πως, η ενημέρωση που έχει μέχρι σήμερα, “γεννά” αισιοδοξία για την άμεση δρομολόγηση των απαραίτητων ενεργειών.
“Δεν νομίζω, διότι εξ όσων γνωρίζω οι ιδιοκτήτες είναι ενήμεροι και πολύ συναινετικά το αντιμετωπίζουν. Δεν θα πάμε δηλαδή σε διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, η οποία σύμφωνα με την δικαστική εξέλιξη θα μπορούσε να μας καθυστερήσει κι έναν χρόνο” δήλωσε σχετικά σε κατηγορηματικό τόνο, επαναλαμβάνοντας δε πως, “Εξ όσων γνωρίζω και η εικόνα που έχω σήμερα είναι ότι πρόκειται για οικειοθελή απαλλοτρίωση και συναίνεση των ιδιοκτητών στην περιοχή, κάτι που απλοποιεί ακόμη περισσότερο τη διαδικασία”.
Σχετικά με την οικονομική κάλυψη των εργασιών των δύο υποέργων της βελτίωσης του αεροδρομίου Σύρου, ο κ. Μαραγκός υπογράμμισε πως, “και η ταπείνωση του λόφου, αλλά και η επέκταση του διαδρόμου θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Για τον σκοπό αυτόν υπήρξε και συνάντηση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής χθες (σσ. προχθές) του Υπ. Υποδομών με την ΥΠΑ και τη Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων ώστε αυτά να μπουν στο ΕΣΠΑ και να χρηματοδοτηθούν”.
Δημοτικό Σχολείο Βάρης: Αναμονή για έγκριση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης
Σχετικά με την πολυσυζητημένη καθυστέρηση για την υλοποίηση του έργου του νέου Δημοτικού Σχολείου Βάρης, που θα αποτελέσει ένα υπερσύγχρονο σχολείο με την ανέγερση και νέου κτίσματος δίπλα στο υφιστάμενο κτίριο, με πολλές αίθουσες και το οποίο θα χαρίσει “ανάσα” στις ανάγκες της μαθητικής κοινότητας, ο Δαυίδ Διακοδημητρίου μίλησε για το στάδιο που βρίσκεται την παρούσα στιγμή η εν λόγω υπόθεση.
Κατόπιν μία μακράς χρονικής περιόδου ενστάσεων των δύο πρώτων μειοδοτών αναδόχων μετά την απόρριψή τους από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης των φακέλων των ενδιαφερόμενων εργοληπτικών εταιρειών, προκλήθηκε νέα καθυστέρηση τον Σεπτέμβριο – Νοέμβριο του 2017, όταν εξαιτίας της απώλειας της ασφαλιστικής του ενημερότητας, ο τρίτος ανάδοχος υπαναχώρησε.
Ως εκ τούτου, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης όφειλε - όπως κι έπραξε - να προωθήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για την κατακύρωση του έργου στον τέταρτο ανάδοχο, διαδικασία που οδήγησε την Οικονομική Επιτροπή τέλη Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου να αποστείλει τις αποφάσεις της προς έλεγχο κι έγκριση στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
“H έγκριση της Αποκεντρωμένης είναι η έγκριση της απόφασης κατακύρωσης της Οικονομικής Επιτροπής. Κατακυρώθηκε τελικά στον τέταρτο κατά σειρά μειοδότη. Οι δυο πρώτοι απορρίφθηκαν αρχικά από την Επιτροπή, από τον Απρίλιο που έγινε ο διαγωνισμός. Ο τρίτος μειοδότης υπαναχώρησε γιατί δεν είχε ασφαλιστική ενημερότητα μετά τον διαγωνισμό, οπότε δεν μπορούσε να συνεχίσει και υπάρχει κι ένα θέμα να εκπέσει η εγγυητική επιστολή του. Δεν ζημιωθήκαμε οικονομικά, αλλά ζημιωθήκαμε χρονικά” περιέγραψε αναλυτικά ο αναπληρωτής προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών, επισημαίνοντας πως σήμερα η Δημοτική Αρχή βρίσκεται σε αναμονή για την απόφαση εκ μέρους της ΑΔΑ. “Η ΑΔΑ έχει χρονικό περιθώριο 30 ημερών για τον έλεγχο και συνήθως εξαντλεί τα χρονικά περιθώρια. Συνήθως έχει πολλά έργα από όλους τους Δήμους” σημείωσε παρακάτω, καθιστώντας ξεκάθαρο πως, η σύμβαση με τον ανάδοχο θα προκύψει κατ΄ εκτίμηση προσωπική του, τέλος Φεβρουαρίου, δηλαδή μετά από την απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
Στο μέσον του 2018 η έναρξη του έργου. Σημαντική καθυστέρηση
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε ο κ. Διακοδημητρίου μιλώντας αναλυτικά στην εφημερίδα, η υπογραφή της σύμβασης δεν θα σημάνει ταυτόχρονη έναρξη των εργασιών, αφού το Δημοτικό Σχολείο Βάρης, πλησίον του οποίου θα γίνει η ανέγερση του νέου κτιρίου, θα βρίσκεται σε λειτουργία.
“Οι εργασίες θα αργήσουν” δήλωσε κατηγορηματικά, εξηγώντας πως, “Το ότι σε είκοσι μέρες από σήμερα μπορεί να έχουμε την απόφασης της Αποκεντρωμένης και να προχωρήσουμε στη σύμβαση δεν σημαίνει ότι θα προχωρήσουμε στις εργασίες”.
Διευκρινίζοντας μάλιστα πως με την πλευρά του τέταρτου αναδόχου η δημοτική πλευρά βρίσκεται σε υπηρεσιακή επικοινωνία, υποστήριξε πως, “Περιμένουμε ότι ο εργολάβος θα είναι συνεπής και δεν βλέπω τον λόγο να μην είναι. Με τον ίδιο επικοινωνούμε υπηρεσιακά. Ζητάμε τα απαραίτητα χαρτιά κι έγγραφα και ανταποκρίνεται δεν μπορώ να πω ότι έχω υποψία πως θα υπαναχωρήσει”.
Ως εκ τούτου, συμπλήρωσε πως “Στην καλύτερη περίπτωση κι εφόσον όλα πάνε καλά κι όπως πρέπει, τέλος Φεβρουαρίου θα υπογράψουμε την σύμβαση, αλλά μέχρι να εγκατασταθεί ίσως να φτάσουμε στο Πάσχα”.
Κληθείς να προσδιορίσει τον χρόνο έναρξης των εργασιών, απάντησε καταφατικά σχετικά με το αν κρίνει κατάλληλο διάστημα την περίοδο μετά τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως, “Κατά τη γνώμη μου θα ήταν το καλύτερο. Δεν το πετύχαμε το 2017 αλλά τουλάχιστον να το πετύχουμε τώρα. Αν μπορέσουμε και βρούμε τρόπο να προχωρήσουμε νωρίτερα, μακάρι. Ίσως το Πάσχα να ξεκινήσουμε κάποιες δύσκολες εργασίες που θα έχουμε στην αρχή”.
Ολοκλήρωσε την ενημέρωσή του επί του θέματος, υπενθυμίζοντας πως ο χρόνος υλοποίησης του έργου του νέου Δημοτικού Σχολείου Βάρης προγραμματίζεται εντός δύο ετών.
“Όταν υπογράψουμε τη σύμβαση θα κάνει δύο χρόνια να τελειώσει το έργο. Αφού θα ξεκινήσει το 2018, θα ολοκληρωθεί το 2020. Το καλοκαίρι του 2019 αν όλα πάνε καλά, θα έχουμε προχωρήσει πολύ. Θα μπορεί ένα μέρος να λειτουργήσει ώστε να μεταφερθούν τα παιδιά και να υλοποιηθούν εργασίες στο άλλο, παλαιό κτίριο. Ως τότε όμως είμαστε αρκετά μακριά”.
Αναμονή για απόφαση ένταξης του ΧΥΤΥ, έργου ύψους 6,5 εκ. ευρώ
Επιπρόσθετα, ο Γιώργος Μαραγκός μιλώντας για τα τρία έργα που απασχόλησαν τη συνάντησή του με την κ. Φωτονιάτα, θέλησε πρωτίστως να σημειώσει πως με την Γενική Γραμματέα, υπεύθυνη για το ΕΣΠΑ, “κάναμε μία παραγωγική συζήτηση και είχε προετοιμάσει τη συνάντηση η ίδια έχοντας γνώση των επιμέρους ζητημάτων που της τέθηκαν”.
Ξεκινώντας από το έργο δημιουργίας του ΧΥΤΥ στη θέση Κοράκι, ο Δήμαρχος σημείωσε πως “Η χρηματοδότηση της δημιουργίας ΧΥΤΥ στη θέση Κοράκι και της μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων θα ανέλθει σε προϋπολογισμό 6,5 εκ. Ευρώ”. Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε, “Είναι μία πρόταση που έχουμε υποβάλλει από τον Σεπτέμβριο του 2016 στην πρόσκληση η οποία είχε βγει από το Υπ. Περιβάλλοντος. Ήδη η διαδικασία αξιολόγησης προχωρά. Η πρότασή μας είναι τεκμηριωμένη και αναμένεται και η έκδοση της απόφασης ένταξης σύμφωνα με τη διαβεβαίωση από την κ. Φωτονιάτα, αλλά και από τα αρμόδια στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης τις επόμενες εβδομάδες”.
Ως προς τη σπουδαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, τόνισε μάλιστα πως, “Θα είναι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό διότι με την υλοποίησή του, για τα επόμενα 20 ίσως και περισσότερα χρόνια το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στη Σύρο θα θεωρείται λυμένο. Είναι ένα έργο πολύ σημαντικό ιδιαίτερα για έναν τουριστικό προορισμό, ο οποίος θέλει να επιτύχει μία βιώσιμη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη”.
Ωριμότητα για δίκτυο αποχέτευσης Μ. Γιαλού – Βάρης
Στην ατζέντα της συνάντησης συμπεριλήφθηκε και το έργο του δικτύου αποχέτευσης για τις περιοχές Βάρης – Μέγα Γιαλού. “Το δεύτερο έργο το οποίο συζητήσαμε είναι η χρηματοδότηση των δικτύων αποχέτευσης των περιοχών Βάρης – Μέγα Γιαλού. Ένα έργο που είναι απόλυτα ώριμο που έχει περιβαλλοντικούς όρους και που μάλιστα στις 27/11/2017 δημοσιεύθηκε η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από τη Διεύθυνση ΠΕΧΩ της ΑΔΑ” ανέφερε σχετικά, προσθέτοντας μάλιστα πως καθώς το εν λόγω έργο έχει το σύνολο των απαραίτητων εγκρίσεων, αδειοδοτήσεων και οριστικών μελετών, βρίσκεται σε θετική τροχιά για κατοχύρωση χρηματοδότησης. “Έχει εγκρίσεις, αδειοδοτήσεις και μελέτες αυτό το έργο και είναι προϋπολογισμού 10,5 εκ. Ευρώ. Ουσιαστικά κάναμε έναν αγώνα δρόμου τα τελευταία δυόμιση χρόνια για να μπορέσουμε να ωριμάσουμε αυτό το έργο και να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση” σημείωσε, λέγοντας τέλος πως, πλέον ως δημοτική πλευρά “αναμένουμε την έκδοση πρόσκλησης ή από το ΕΣΠΑ ή από άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο, όπως συζητήσαμε με την κ. Φωτονιάτα για να μπορέσουμε να το εντάξουμε”.
Ιδιαίτερη δυσκολία για την αποκατάσταση και συντήρηση του Δημαρχιακού Μεγάρου
Προτού κλείσει την ενημέρωσή του για την προγραμματισμένη συνάντηση με την υπεύθυνη του αρμόδιου Υπουργείου για τα έργα και τις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, ο Γιώργος Μαραγκός αναφέρθηκε στις προσπάθειες εξεύρεσης τρόπου χρηματοδότησης για τη συντήρηση και αποκατάσταση του κτιρίου του Δημαρχιακού Μεγάρου στην πλατεία Μιαούλη.
“Το τρίτο έργο αφορά στην επισκευή, συντήρηση και πλήρη αποκατάσταση του κτιρίου του Δημαρχιακού Μεγάρου. Δυστυχώς δεν έχουμε ωριμότητα διότι αυτό το κτίριο λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και μνημειακής του αξίας απαιτεί συγκεκριμένες διαδικασίες για την ωρίμανσή του και μελέτες οι οποίες θα πρέπει να εγκριθούν από το Υπ. Πολιτισμού καθώς όμως και μία χρηματοδότηση, η οποία θα είναι πολύ σημαντική” σχολίασε σχετικά, εκτιμώντας παράλληλα πως, το ποσό αυτό δεν αποκλείεται να ανέλθει και στα 4 εκ. Ευρώ. “Ως εκτίμηση θα πω μόνον πως μπορεί να ξεπεράσει τα 3 – 4 εκ. ευρώ, διότι μία οριστική μελέτη θα δείξει τον ακριβή προϋπολογισμό του έργου, αφού μιλάμε για την πλήρη αποκατάσταση, επισκευή και συντήρηση του κτιριακού κελύφους, μονώσεις, αντικατάσταση κουφωμάτων, αποκατάσταση οροφογραφιών, πατωμάτων, μαρμάρων που έχουν φθαρεί ιδιαιτέρως στην πίσω όψη του κτιρίου”.
Πρόσθεσε μάλιστα πως, “Η ωρίμανση είναι δύσκολο να γίνει από τον Δήμο διότι μία τέτοια μελέτη μπορεί να αποτιμάται σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και δεν έχουμε αυτήν την οικονομική δυνατότητα”. Βάσει των παραπάνω, γνωστοποίησε πως με την κ. Φωτονιάτα “συζητήσαμε τρόπους διερεύνησης της χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο, το Υπ. Εσωτερικών”, λέγοντας επιπλέον
“Νομίζω πως και αυτό το θέμα της μελέτης και μετά της επισκευής, τους επόμενους μήνες θα μπει σε έναν καλό δρόμο”. Κατέληξε δε πως “Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία και τις εκτιμήσεις σήμερα, ένα τέτοιο έργο είναι πιθανόν να χρηματοδοτηθεί όχι από το ΕΣΠΑ αλλά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από εθνικούς πόρους”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Συνάντηση Γ. Μαραγκού με τον Συντονιστή ένταξης έργων αεροδρομίων στο ΕΣΠΑ
22 Φεβ. 2019 - 17:12 - Αντιπαράθεση για το “φτωχό” Τεχνικό Πρόγραμμα
30 Νοε. 2018 - 6:20 - Προς υλοποίηση το έργο αποχέτευσης Βάρης – Μέγα Γιαλού
13 Σεπ. 2018 - 6:20 - “Στην τελική ευθεία για την αναβάθμιση”
30 Οκτ. 2017 - 6:19 - Μάχη υπέρ της αποκατάστασης
19 Ιουν. 2017 - 6:19