Αυξημένη ανάγκη στάθμευσης στις πολυσύχναστες παραλίες
- Τρίτη, 3 Ιουλίου, 2018 - 06:20
Έντονος προβληματισμός έρχεται στο προσκήνιο την παρούσα χρονική περίοδο εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων χώρων στάθμευσης πλησίον των πολυσύχναστων παραλιών, με φόντο την αυξημένη ανάγκη μετακίνησης - προς τα χωριά - των επισκεπτών της Σύρου, αλλά και τη δυνατότητα προσέγγισής τους στις επιχειρήσεις της περιφέρειας του νησιού.
Η εικόνα των πυκνοδομημένων παραλιακών μετώπων της Σύρου και κυρίως των χωριών στα οποία προτιμά να μεταβαίνει τόσο ο επισκέπτης, όσο όμως και ο μόνιμος κάτοικος της πρωτεύουσας των Κυκλάδων για να απολαύσει το καλοκαιρινό μπάνιο του και να επισκεφθεί τις επιχειρήσεις εστίασης, φαίνεται πως αποτελεί ένα δεδομένο, που χρόνο με τον χρόνο - και καθώς οι ανάγκες για στάθμευση αυξάνονται σημαντικά -, προκαλεί ταλαιπωρία και “πονοκέφαλο” προς κάθε ενδιαφερόμενη πλευρά.
Οι ελάχιστοι σε αριθμό διαθέσιμοι χώροι, όπως οικόπεδα πλησίον των παραλιών, που μπορούν να λειτουργήσουν σαν parking, μισθώνονται σε σταθερή βάση από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις, δεν επαρκούν για να ικανοποιήσουν τη μεγάλη επισκεψιμότητα που σταδιακά προκύπτει.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Βάρη, το Κίνι καθώς και η παραλία των Αγκαθωπών, με τα οχήματα ήδη και σχεδόν σε καθημερινή βάση να καταλαμβάνουν ακόμη και τμήματα των δρόμων.
Προκειμένου να καταστεί γνωστός ο προγραμματισμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με το θέμα της διάθεσης χώρων στάθμευσης προς εξυπηρέτηση της επισκεψιμότητας στα χωριά της Σύρου, κλήθηκε να δώσει απαντήσεις τόσο ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Αλέξης Αθανασίου, όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς.
Ιδιαίτερη ζήτηση... το Κίνι
Ο γραφικός χαρακτήρας της παραλιακής ζώνης του Κινίου φαίνεται πως σταθερά προσελκύει και “μαγνητίζει” αρκετό κόσμο, με τις ανάγκες στάθμευσης στο συγκεκριμένο χωριό να παρουσιάζονται χρόνο με τον χρόνο ιδιαιτέρως αυξημένες. Εκτός από την προτίμηση του κόσμου σε καθημερινή βάση να μεταβαίνει στο χωριό και των λουομένων να απολαμβάνουν το μπάνιο και το φαγητό τους, ιδιαίτερο πρόβλημα στη στάθμευση παρατηρείται επίσης και σε ημέρες κατά τις οποίες πραγματοποιούνται πανηγύρια ή γιορτές. Πρόσφατο παράδειγμα αποτέλεσε και ο εορτασμός του Αγίου Πέτρου την περασμένη εβδομάδα, ενώ ήδη και τα Σαββατοκύριακα τα οχήματα και τα δίκυκλα αφήνονται ακόμη και κατά μήκος του παραλιακού τμήματος ή στο περιθώριο του δρόμου που οδηγεί στην παραλία του χωριού από τον “ποταμό”.
Για την περίπτωση του Κινίου, ο Αλέξης Αθανασίου εξηγεί πως ο ενιαίος Δήμος συνεχίζει στην κατεύθυνση που ακολουθούσε ο πρώην Δήμος Άνω Σύρου, δηλαδή στη μίσθωση δύο χώρων στάθμευσης πλησίον της παραλίας, οι οποίοι – όπως υπογραμμίζει – είναι και οι μοναδικοί διαθέσιμοι.
“Στο Κίνι έχουμε δύο χώρους στάθμευσης μισθωμένους και είναι για μία πενταετία. Δεν λειτουργούμε όπως στα άλλα χωριά. Ποτέ δεν γινόταν αυτό για δύο ή τρεις μήνες στο συγκεκριμένο χωριό. Είναι δεδομένη κατάσταση και έτσι το βρήκε ο ενιαίος Δήμος από τον πρώην Δήμο Άνω Σύρου και μέσω δημοπρασίας προχωρούμε για τη μίσθωση” ανέφερε αρχικά, σημειώνοντας παράλληλα πως, “Δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι χώροι στο Κίνι. Ο Δήμος δεν έχει βρει κάποιον άλλο χώρο”. Σχετικά με τον αυξημένο “πονοκέφαλο” που προκύπτει από τον αριθμό των κατοίκων κι επισκεπτών που επιλέγουν το συγκεκριμένο χωριό, ο κ. Αθανασίου επανέλαβε πως
δυστυχώς, δεν υπάρχει διαθέσιμο οικόπεδο που να μπορεί να μισθωθεί για να λειτουργήσει ως parking. “Δεν έχουμε χώρο που να γνωρίζουμε ότι μπορεί να εξυπηρετήσει την επισκεψιμότητα. Δηλαδή να είναι κοντά στην παραλία” πρόσθεσε σχετικά, υπενθυμίζοντας πως οι δύο χώροι στάθμευσης βρίσκονται στο δρόμο που λειτουργεί ως κάθοδος από τον ποταμό και πλησίον του ενυδρείου του Κινίου.
Εξετάζεται το σενάριο να μην κλείσει ο παραλιακός δρόμος στο Κίνι
Αναφορικά με το Κίνι προσφάτως είχε τεθεί στο προσκήνιο των συζητήσεων η πρόταση του κλεισίματος του παραλιακού τμήματος του χωριού σε καθημερινή βάση, για συγκεκριμένες ώρες, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Σύμφωνα με το αρχικό σενάριο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, θα παρέμενε ανοικτή η δυνατότητα άφιξης στο parking του ενυδρείου και η δυνατότητα άφιξης των οδηγών στο parking του “ποταμού”, ενώ από το ύψος του αγάλματος της γοργόνας μέχρι και το τέλος του μόλου, η πρόσβαση θα αποκλειόταν σε δίκυκλα και οχήματα. Αν και ο Δημήτρης Κοσμάς ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου γνωστοποίησε πως η τελική απόφαση θα ληφθεί στις 10 Ιουλίου, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η νέα συνεδρίαση του ΔΣ, ωστόσο τοποθετήθηκε λακωνικά επί του θέματος.
“Ίσως η μοναδική παραλία που μπορεί να γίνει αυτό” σχολίασε αναφορικά με το σενάριο κλεισίματος ενός εκτεταμένου μέρους του παραλιακού δρόμου, τονίζοντας όμως πως, πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η θέση του επιχειρηματικού κόσμου – συνολικά – της παραλιακής ζώνης.
“Στις 10 Ιουλίου έχουμε συμβούλιο στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου και θα αποφασίσουμε τότε. Το θέμα είναι πως κάποιοι θέλουν να κλείσει ο παραλιακός δρόμος από το ύψος του μικρού μόλου έως και το τέλος που δένουν τα μικρά σκάφη και κάποιοι από το ύψος του αγάλματος της γοργόνας μέχρι το τέλος του μόλου που δένουν τα σκάφη. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, αλλά την τελική απόφαση θα την λάβουμε στις 10 Ιουλίου” επανέλαβε ο ίδιος, απαντώντας και στην ερώτηση αν έχει έρθει σε επικοινωνία με τη επιχειρηματική πλευρά.
“Ναι έχουμε επικοινωνία. Ουσιαστικά οι περισσότεροι δεν θέλουν να κλείσει ο δρόμος από το ύψος της γοργόνας, αλλά από τον μικρό μόλο, τη μικρή παραλία ως το τέλος” δήλωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, διευκρινίζοντας πως, “Από τη στιγμή που υπάρχουν διαφωνίες και θεωρούν ότι δεν θα είναι καλό για τη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων, θα το δούμε. Ακούμε τον κόσμο και τους επιχειρηματίες”.
Περιορισμένα τα διαθέσιμα οικόπεδα. Εξασφάλιση ορισμένων χώρων πλησίον παραλιών
Με φόντο την ταλαιπωρία που συναντά ο κόσμος όταν δεν βρίσκει να σταθμεύσει τα οχήματα και τα δίκυκλα πλησίον των παραλιών που επιλέγει να επισκεφθεί, ο Αλέξης Αθανασίου ρωτήθηκε να ενημερώσει για τις κινήσεις του Δήμου αναφορικά με τις ανάγκες της τρέχουσας σεζόν.
“Πάντα, κάθε χρόνο υπάρχει η συγκεκριμένη ανησυχία. Δεν είναι γεγονός που προκύπτει φέτος. Όταν έχει κόσμο το νησί και σταδιακά αυξάνεται η επισκεψιμότητα είναι λογικό να υπάρχει πρόβλημα και να προκύπτει και προβληματισμός για τις λύσεις που θα μπορούν να υπάρξουν” σχολίασε πρωτίστως ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, εξηγώντας πως ο Δήμος αναζητά οικόπεδα που θα μπορούσε να μισθώσει. “Ψάχνουμε για οικόπεδα, αλλά να είναι κοντά στις παραλίες. Διαφορετικά δεν έχει νόημα” πρόσθεσε, γνωστοποιώντας πως και το φετινό καλοκαίρι εξασφαλίζονται όσοι χώροι είναι εφικτό να υπάρξουν στη διάθεση των επισκεπτών και των κατοίκων. “Εκτός από το Κίνι που είναι ιδιαίτερη περίπτωση όπως είπαμε, ο Δήμος προχωρά και ενοικιάζει κι άλλους χώρους για λίγους μήνες στα άλλα χωριά. Μιλάμε για το Μέγα Γυαλό (1 χώρος), για το Αχλάδι (1 χώρος), για τον Φοίνικα (δύο οικόπεδα), για τις Αγκαθωπές (δύο χώροι), για τη Βάρη (ένας χώρος), για την Αζόλιμνο (ένας χώρος και ανοικτό οικόπεδο της ΠΥΡΚΑΛ) καθώς και για την παραλία του Βούλγαρη (ένας χώρος)” πρόσθεσε ενημερωτικά, διευκρινίζοντας πως αν και η διαδικασία της μίσθωσης μέσω δημοπρασίας δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ωστόσο, είναι θετικό το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων δεν απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.
“Είναι άκρως θετικό το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των ανοικτών οικοπέδων που μισθώνει ο Δήμος, δεν τα κλείνουν και δεν απαγορεύουν τις εισόδους σε αυτά” σημείωσε ο κ. Αθανασίου, επισημαίνοντας μάλιστα πως και όσον αφορά στην περίπτωση του Γαλησσά, οι οδηγοί σταθμεύουν συστηματικά στους χώρους που αποτελούν δημόσια περιουσία και είναι πάντα “διαθέσιμοι” για την κίνηση των οχημάτων και των δικύκλων.
Σχετικά με τον χρόνο της μίσθωσης των οικοπέδων πλησίον των παραλιών, αφού ολοκληρωθεί η δημοπρασία, ο ίδιος τόνισε πως, κάποιοι εξ αυτών θα νοικιαστούν για διάστημα τριμήνου και άλλοι για διάστημα διμήνου. “Ο χρόνος μίσθωσης θα είναι περίπου από 20 Ιουλίου έως και 20 Σεπτεμβρίου ή Οκτωβρίου” ανέφερε, μιλώντας ακολούθως και για το κόστος που “σηκώνει” ο Δήμος για να είναι τυπικός στην εξασφάλιση των χώρων στάθμευσης, τουλάχιστον την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε και οι ανάγκες είναι ιδιαιτέρως αυξημένες.
Ετήσιο κόστος που “αγγίζει” το ποσό των 15 χιλ. ευρώ
Όσον αφορά στη δαπάνη της κάλυψης των εν λόγω χώρων, ο Αλέξης Αθανασίου επεσήμανε πως για τη φετινή σεζόν αυτό δεν έχει προσδιοριστεί, καθώς είναι σε εξέλιξη η δημοπρασία. “Τώρα βγήκε η δημοπρασία. Περιμένουμε τον κόσμο, τους ιδιώτες που έρχονται και τα δηλώνουν. Μόλις γίνει αυτή η διαδικασία, συγκροτείται μία Επιτροπή στον Δήμο, η οποία τα ελέγχει, εξετάζει την καταλληλότητα και αποφασίζει” σχολίασε αναφορικά με τα οικόπεδα που μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι στάθμευσης, εκτιμώντας όμως πως άμεσα ο Δήμος θα έχει ολοκληρώσει την απαραίτητη διαδικασία.
“Πιστεύω μέσα στο επόμενο 20ημερο θα γίνει μίσθωση. Αλλά λέω ξανά είναι προς τιμήν των ιδιοκτητών ότι δεν τα κλείνουν προφανώς λόγω της μίσθωσης που προκύπτει έστω για το τρίμηνο του καλοκαιριού” επανέλαβε, εξηγώντας παράλληλα πως, “Το κόστος για τον Δήμο διαμορφώνεται σταθερά από τις τιμές που προκύπτουν μέσω της διαδικασίας της δημοπρασίας. Ποικίλουν οι τιμές από χωριό σε χωριό. Δεν υπάρχει ανώτατο ποσόν, αλλά διαμορφώνεται η τιμή με τους ιδιώτες. Συνήθως σε ετήσια βάση φθάνουμε στο ποσό των 15 χιλ. ευρώ”.
Ερωτηθείς αν η Δημοτική Αρχή έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αναζήτησης διαθέσιμων οικοπέδων στο σύνολο των χωριών, υπήρξε σαφής: “Ο Δήμος κάνει ό,τι μπορεί για να καλύψει τις ανάγκες των επισκεπτών και των επιχειρηματιών”.
Επανέλαβε μάλιστα πως, “Το θέμα είναι πως δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα οικόπεδα. Αυτό είναι το πρόβλημα. Και όποιο καινούργιο οικόπεδο βρέθηκε, βρέθηκε με πρωτοβουλίες του Δήμου τα παλαιότερα χρόνια και όχι με πρωτοβουλίες των ιδιωτών”.
Με φόντο δε τα λιγοστά διαθέσιμα οικόπεδα, ο ίδιος θέλησε λιτά να σχολιάσει πως, “Η αλήθεια είναι πως είναι πυκνοκατοικημένα τα παραλιακά μέτωπα δυστυχώς και γι αυτό υπάρχουν λίγα ακίνητα”.
Προσπάθεια αποσυμφόρησης της παραλιακής ζώνης Αζολίμνου
Δεδομένων των εργασιών διαμόρφωσης του πεζοδρομίου στο παραλιακό τμήμα της Αζολίμνου, ο Δημήτρης Κοσμάς εξήγησε πως κύριος στόχος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αποτελεί η αποσυμφόρηση του παραλιακού τμήματος στο μέτρο του εφικτού και ειδικότερα στην προβολή των επιχειρήσεων εστίασης.
“Στο πεζοδρόμιο της Αζολίμνου θα γίνει μία γραμμογράφηση δεξιά κι αριστερά και μπροστά από το πεζοδρόμιο και τις επιχειρήσεις θα μπει κίτρινη διαγράμμιση” ανέφερε σαν επιπρόσθετα μέτρα στο ήδη διαμορφωμένο πεζοδρόμιο, προκειμένου να αποτρέπονται πλήρως οι οδηγοί να σταθμεύουν παράνομα και να δυσχεραίνουν τη ροή των διερχόμενων οχημάτων και δικύκλων.
“Δεν αποκλείεται και στο μέσον να υπάρξει ειδική γραμμή για να δηλώνεται πως δεν επιτρέπεται η προσπέραση και πιθανότατα στη γραμμή τη μεσαία της οριοθέτησης των δύο ρευμάτων, να μπουν κάποια κολονάκια που είναι ειδικά για να μην μπορεί να παραβιαστεί η μεσαία γραμμή” πρόσθεσε, λέγοντας τέλος πως, στόχος για κάθε παραλιακή ζώνη από το Λιμενικό Ταμείο είναι “να σταματήσει επιτέλους η άναρχη στάθμευση”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κινητικότητα για νέο parking μέσα στο 2025
16 Οκτ. 2024 - 6:20 - “Δεν θα χαθεί ούτε ένα ευρώ και θα πάμε σε δημοπρασία”
2 Οκτ. 2024 - 6:19 - Άγνωστο αν θα συνεχίσει να αξιοποιείται ως parking
30 Αυγ. 2024 - 6:19 - Περνά(;) στο δοκιμασμένο μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης
7 Μαρ. 2024 - 6:20 - Στόχευση στη βελτίωση του parking της Λαλακιάς
20 Φεβ. 2024 - 6:19