Συντονισμός και παροχή διοικητικής υποστήριξης
- Πέμπτη, 5 Ιουλίου, 2018 - 06:19
Για τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του Γενικού Γραμματέα του Δήμου, μιλά ο Αλέξης Τσιάντης, ο οποίος ανέλαβε στην θέση αυτή, μετά από την 15ετή θητεία του, ως Διευθυντής, στο Επιμελητήριο Κυκλάδων.
Σε τι πραγματικά ανταποκρίνεται η θέση του Γενικού Γραμματέα, την οποία κατέχετε, καθώς πρόκειται για ένα νέο δεδομένο για τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης και ποιό είναι το ακριβές αντικείμενο των αρμοδιοτήτων σας;
Αλ. Τσ.: «Ο ρόλος μου και η βασική αρμοδιότητα είναι ο συντονισμός των υπηρεσιών. Ο Γενικός Γραμματέας ουσιαστικά υποστηρίζει τον Δήμαρχο στα διοικητικά του καθήκοντα, άρα έχει τον ρόλο να συντονίζει τις αυτοτελείς Διευθύνσεις και τα Τμήματα και να παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα τους. Ένα βασικό μέρος των αρμοδιοτήτων σχετίζεται με τον σχεδιασμό, την ωρίμανση έργων, τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων και τον συντονισμό για την καλύτερη υλοποίηση των έργων, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις και τα επιμέρους τμήματα και φυσικά με το Τμήμα Προγραμματισμού, που είναι και το βασικό».
Η αναφορά στο Τμήμα Προγραμματισμού είναι ίσως το στοιχείο που «πονά» περισσότερο τον Δήμο, καθώς η παρούσα Δημοτική Αρχή βαρύνεται με την ευθύνη διάλυση του. Κατά πόσον η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου τμήματος οδηγήσει σε επάνοδο ικανότατων στελεχών, εγνωσμένης αξίας, που αποχώρησαν;
Αλ. Τσ.: «Εξ αυτού του λόγου προφανώς έχει γίνει η συζήτηση με τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους, ότι επειδή ακριβώς χρειάζεται ενίσχυση, να δώσω κι εγώ ιδιαίτερο βάρος σε αυτό. Σίγουρα το Τμήμα θέλει ενίσχυση και σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε, για να παίξει τον ρόλο που πρέπει και είναι αυτός είναι επιτελικός και συντονισμός, όσον αφορά στα έργα και τις αρμοδιότητες που έχει, βάσει του Οργανισμού του Δήμου. Δουλεύουμε για να βρούμε το καλύτερο σενάριο ενίσχυσης και όλα είναι ανοιχτά».
Ειδικά σε ότι αφορά στα έργα, σχετικά με τον προγραμματισμό, τις χρηματοδοτήσεις και την καλή εκτέλεση τους, αλλά ζει κάτι σε σχέση με την μέχρι πρότινος αποκλειστική ευθύνη των Τεχνικών Υπηρεσιών;
Αλ. Τσ.: «Προφανώς οι προτεραιότητες αποτελούν πολιτική απόφαση του Δημάρχου και των συνεργατών του, μα τις τελικές αποφάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας είναι, βάσει αυτών των αποφάσεων, να φέρει τις υπηρεσίες στο καλύτερο επίπεδο αποτελεσματικότητας. Γίνεται μία προσπάθεια να «δέσει» καλύτερα η ομάδα και να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, χωρίς να χάνονται χρόνοι, εξυπηρετώντας τις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Δήμου.
Ποιούς τελικά θα βαρύνουν οι ευθύνες σε περίπτωση απώλειας χρηματοδοτήσεων, μη εκτέλεσης ώριμων έργων, μη σωστών ενεργειών για την κατοχύρωση έργων; Εμπλέκεται ο Γενικός Γραμματέας σε επίπεδο ευθυνών;
Αλ. Τσ.: «Το ζητούμενο είναι να φτιάξουμε την δομή και την ομάδα έτσι ώστε να μην φτάσουμε στο σημείο να αναζητήσουμε ευθύνες. Να υλοποιούνται όλα βάσει των αποφάσεων, στην ώρα τους και σωστά. Είμαι υπέρμαχος της ομαδικής δουλειάς και θα προτιμούσα να μην χρειαστεί να αναζητήσουμε ευθύνες».
Μεταξύ των ευθυνών σας είναι και ο συντονισμός, που ευνοήτως σας εμπλέκει με το σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου, όμως σε ποιο πλαίσιο γίνεται από μέρους σας ο συντονισμός τους;
Αλ. Τσ.: «Αυτό που έχουμε κάνει, όσον αφορά στους Αντιδημάρχους, που έχουν την πολιτική ευθύνη, αλλά είναι υπεύθυνοι και για τις επιμέρους Διευθύνσεις και τα Τμήματα, είναι ότι καθιερώσαμε μία συνάντηση μία φορά την εβδομάδα για να παρακολουθούμε τα θέματα, τα πιο επείγοντας, τα πιο σημαντικά ή τα πιο ευαίσθητα, αυτά που δεν θέλουμε να χάνουμε ημερομηνίες. Ζητούμενο είναι να υπάρχει καλύτερη συνεργασία και να επιτυγχάνεται σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, καθώς κάθε Αντιδημαρχία έχει πολλές ευθύνες και αρμοδιότητες, οπότε χρειάζεται ο συνεκτικός κρίκος να δέσει καλύτερα την ομάδα και να παρακολουθούμε τις βασικές προτεραιότητες λίγο πιο καλά».
Από την αρχή που αναλάβατε ακούστηκε ότι θα λειτουργείτε ελεγκτικά προς τους υπαλλήλους του Δήμου. Εμπίπτει κάτι τέτοιο στις αρμοδιότητες σας; Άλλωστε το προηγούμενο διάστημα έχουν υπάρξει εντάσεις και αποκλίσεις μεταξύ των εργαζομένων και της Δημοτικής Αρχής. Αυτές έχουν αποκατασταθεί;
Αλ. Τσ.: «Αυτός είναι ρόλος των προϊσταμένων των Τμημάτων και των διευθυντών. Δεν είναι δικός μου. Δεν ήρθα σε αυτή τη θέση για να τους υποκαταστήσω. Στο πλαίσιο της αναγνώρισης του περιβάλλοντος του Δήμου, είχα μία συνάντηση και με το Σωματείο των εργαζομένων, που μου εξέθεσαν κάποια ζητήματα. Έχουν κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες σκέψεις και έχουμε συμφωνήσει να βρεθούμε το επόμενο διάστημα ώστε να δούμε πως θα υλοποιήσουμε κάποια πράγματα. Σε μία συνεργασία υπάρχουν και εντάσεις και αποκλίσεις. Σημασία έχει να βρούμε το σημείο σύγκλισης και να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω ώστε να γίνουν κάποια πράγματα σωστά και βέβαια με έναν καλό σχεδιασμό».
Έχετε και έναν συμβουλευτικό ρόλο προς τον Δήμαρχο. Οι συμβουλές σας εισακούγονται;
Αλ. Τσ.: «Νομίζω ναι. Η συνεργασία είναι πολύ καλή. Είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί του όταν ήταν Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου, οπότε δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Όμως ο ρόλος μου δεν είναι συμβουλευτικός σε όλα τα επίπεδα, παρά μόνο σε σχέση με τον συντονισμό συγκεκριμένων θεμάτων, αλλά κυρίως να τον υποστηρίζω στα διοικητικά του καθήκοντα. Σε ότι αφορά στη διοίκηση, συζητάμε αρκετά, όμως σε αυτό το λίγο διάστημα, από 1ης Μαρτίου που ανέλαβα σε αυτή τη θέση δίνω έμφαση στο να καταλάβω το περιβάλλον, άρα θα ήταν πρόωρο να πως ότι έχω τη γνώση να τον συμβουλεύσω σε όλα τα θέματα. Την άποψη μου την ζητάει και θα του την πω».
Σε ότι αφορά κάποιες αποφάσεις, για εσάς με την τεχνοκρατική οπτική, μπορεί να είναι ενδεδειγμένες κάποιες ενέργειες που θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, που όμως μπορεί να έχουν ένα πολιτικό κόστος. Έχουν προκύψει τέτοια θέματα από τα οποία προκύπτει αυτή η αντίθεση;
Αλ. Τσ.: «Όχι δεν έχουν προκύψει. Οι αποφάσεις λαμβάνονται από αυτούς που πρέπει να ληφθούν και εγώ έρχομαι στο σημείο της εκτέλεσης τους, ώστε να γίνει με τον πιο ενδεδειγμένο και αποτελεσματικό τρόπο».
Στον τομέα ευθύνης σας που είναι τα έργα, έχουμε να αναμένουμε κάποια πρόοδο; Υπάρχει προγραμματισμός έργων στον Δήμο;
Αλ. Τσ.: «Το τελευταίο διάστημα είχαμε αρκετές εντάξεις έργων, με προτεραιότητα την σωστή υλοποίησης τους. Ταυτόχρονα σκεφτόμαστε και κάποια άλλα πράγματα, με βάση τις ανάγκες του νησιού, τα οποία πιστεύω σύντομα θα μπορούμε να τα ανακοινώσουμε».
Για πρώτη φορά έχουν δοθεί προς τους Δήμους τόσες χρηματοδοτήσεις από τα υπουργεία για εκτελέσεις έργων. Αν όμως δεν υπάρχει ωριμότητα τους τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος της απένταξης τους. Πόσο έτοιμος είναι ο Δήμος για να μην απολέσει πόρους;
Αλ. Τσ.: «Είναι σημαντικό να εντάσεις έργα και να παίρνεις χρηματοδοτήσεις, αλλά είναι πιο σημαντικό να μπορείς να τα υλοποιήσεις. Σαφώς σε κάποια σημεία χρειάζεται ενίσχυση ο Δήμος, όπως η Τεχνική Υπηρεσία που έχει αρκετό φόρτο εργασίας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε στην παρούσα φάση είναι να οργανώσουμε την κατάσταση και να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί, θέτοντας τις προτεραιότητες».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ευθύνη συντονισμού για αποτελεσματικό έργο
14 Ιαν. 2021 - 6:20 - Ευθύνη οργάνωσης για έναν ρόλο
1 Μαρ. 2018 - 6:20 - Υποβολή αιτήσεων για τη θέση Γενικού Γραμματέα
3 Νοε. 2017 - 10:54 - Γενικό Γραμματέα αποκτά ο Δήμος
5 Οκτ. 2017 - 6:18 - Σύρος: Οδηγίες για την εκλογική διαδικασία ανάδειξης νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
22 Νοε. 2024 - 9:33