Η Σύρος προσλαμβάνει “σύμβουλο” για τον Τουρισμό
- Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου, 2019 - 06:20
Την πρόθεση απόκτησης συμβουλευτικών υπηρεσιών από εξειδικευμένο ανάδοχο σε θέματα Τουρισμού εξέφρασε ομόφωνα η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, κατά τη χθεσινή συνεδρίασή της, οπότε και γνωμοδότησε θετικά, ώστε η Σύρος να αποκτήσει οργανωμένη καθοδήγηση στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης.
Αν και η Δημοτική Αρχή είχε “σημαία” της προεκλογικά τη “δέσμευση” χάραξης οργανωμένης τουριστικής πορείας για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, με σκοπό να ενισχυθεί σημαντικά αυτός ο κλάδος οικονομίας, με ό,τι θετικό θα σήμαινε για το νησί της Σύρου, ωστόσο, η σχετική εισήγηση τέθηκε επί τάπητος, λίγους μήνες πριν την εκπνοή της τρέχουσας θητείας.
Η υπόθεση της απόκτησης οργανωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής σε θέματα Τουρισμού από εταιρεία, αποτέλεσε ένα άκρως σοβαρό θέμα στις συνεδριάσεις της Τουριστικής Επιτροπής, αφού επί πολλούς μήνες παρέμενε ένα απλό αίτημα εκπροσώπων φορέων και επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, με ορισμένα μέλη μάλιστα να “οδηγούνται” στην παραίτηση ή και στην απειλή παραίτησης από το ΔΣ της εν λόγω Επιτροπής, δεδομένων των ανύπαρκτων αντανακλαστικών που επέδειξε η Δημοτική Αρχή μέχρι σήμερα, σε επίπεδο ικανοποίησης – εγκαίρως - της σχετικής “απαίτησης”.
Συγκεκριμένα, χθες, η γνωμοδοτική απόφαση των μελών για πρόσληψη αναδόχου με σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών υπήρξε ομόφωνη, κατόπιν της ενημέρωσης για τον ρόλο των ανάλογων εταιρειών, από εκπροσώπους της εταιρείας REMAKE, οι οποίοι μέσω επικοινωνίας με το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής και Διευθυντή του ΕΟΤ Κυκλάδων, Μιχάλη Παράβαλο προσκλήθηκαν στη χθεσινή συνεδρίαση.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της εν λόγω εταιρείας, Μάκης Μπίτζιος, ο οποίος συνοδευόταν από συνεργάτη του, για τη Σύρο ενημερώθηκε μέσω δημοσιευμάτων του τοπικού Τύπου, αποφασίζοντας να προβεί σε επικοινωνία πρωτίστως με τον κ. Παράβαλο και μετά με τον Δήμο, ώστε να μπορέσει να καταθέσει το ενδιαφέρον συνεργασίας σε επίπεδο παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Πρέπει να διευκρινισθεί εξ αρχής, πως, αν και υπήρξε άκρως εποικοδομητική η απόφαση και η συνδρομή του κ. Παράβαλου στη χθεσινή ενημέρωση των μελών της Τουριστικής Επιτροπής από αρμόδια πρόσωπα στο “κομμάτι” της καθοδήγησης σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης ενός προορισμού, ωστόσο, κατέστη ξεκάθαρο πως η ίδια χθεσινή απόφαση δεν σημαίνει πρόσληψη της εν λόγω εταιρείας.
Τη σχετική απόφαση θα λάβει η Δημοτική Αρχή και ειδικότερα ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, όπως ανέφερε γενικόλογα ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικος Σαγκινέτος, ο οποίος όμως δεν έδωσε καμία πληροφορία αναφορικά με τον χρόνο που θα “τρέξουν” οι όποιες ενέργειες από μέρους της Δημοτικής Αρχής, καθώς σημειώνεται πως ακολουθεί και επίσημη προεκλογική περίοδος.
Αξίζει να αναφερθεί δε, πως, η γνωμοδότηση της Τουριστικής Επιτροπής αφορά και στο ποσό έως του οποίου μπορεί να υπάρξει δαπάνη για πρόσληψη εταιρείας παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης, το ύψος του οποίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ, κάτι που δίνει το περιθώριο της απευθείας ανάθεσης.
Στόχος η ενημέρωση για τον ρόλο της εταιρείας. Σύνταξη ενός “οδηγού” που θα είναι υλοποιήσιμος
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής υπήρξε σημαντική ενημέρωση – για πρώτη φορά – προς τα μέλη της (επαγγελματίες και εκπρόσωποι φορέων τουρισμού) αναφορικά με τον ρόλο που αναλαμβάνει μία εταιρεία συμβουλευτικής υποστήριξης ενός προορισμού στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης.
Σαφής ο κ. Μπίτζιος, αφού πρωτίστως ευχαρίστησε τον Δήμο και τον κ. Παράβαλο για τη δυνατότητα ακρόασής του από τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής, μίλησε για το έργο που αναλαμβάνει η κάθε εταιρεία ανάπτυξης τουριστικού μάρκετινγκ.
Ειδικότερα, επεσήμανε πως ο ρόλος της είναι συμβουλευτικός σε θέματα οργάνωσης της τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου, αφού πρωτίστως γίνει η καταγραφή του προορισμού, των δυνατοτήτων του, των υποδομών του σε κάθε επίπεδο και ακολουθήσει η αποτύπωση ενός σχεδίου προώθησης και προβολής με εξειδικευμένο τρόπο που θα “κουμπώνει” απόλυτα στις ανάγκες του τόπου, εν προκειμένω, της Σύρου.
Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε ο ίδιος, θα πρέπει να συνταχθεί επί της ουσίας ένας “οδηγός” που θα είναι υλοποιήσιμος – βάσει και των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου – το περιεχόμενο του οποίου θα προσδιορίζει τον τρόπο και τις κατευθύνσεις προβολής του προορισμού.
Στην προετοιμασία αυτού του βήματος, ο ίδιος πρόσθεσε πως η όποια εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ, θα απαιτήσει τη συνεργασία και του Δήμου και κυρίως των επαγγελματιών και ιδιωτών του τουρισμού, ενώ σημείωσε πως, πολύτιμες πληροφορίες θα αποτελέσουν στοιχεία που έχει ως σήμερα ο Δήμος ή επιπλέον στοιχεία που μπορεί να συλλεχθούν για τη Σύρο, καθώς και οι διαπιστώσεις επισκεπτών που έχουν έρθει στο νησί για διακοπές. Όλα τα παραπάνω, μία εταιρεία οφείλει να τα πραγματοποιήσει με τα απαραίτητα επιστημονικά “εργαλεία” της, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να δοθούν οι κατευθύνσεις και οι μέθοδοι προβολής του τόπου, οι οποίες θα στοχεύουν σε αποτέλεσμα (άμεσο ή και μακροπρόθεσμο).
“Δεν υπάρχει συνταγή σίγουρης επιτυχίας” σχολίασε σχετικά ο εκπρόσωπος της εταιρείας, ο οποίος ευθύς αμέσως υπογράμμισε πως, δεν μπορεί να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη χωρίς τη συμμετοχή επαγγελματιών του τουρισμού από το νησί.
Απαιτείται να έχουν ενεργό ρόλο και οι επαγγελματίες τουρισμού
Ειδικότερα, ο κ. Μπίτζιος επεσήμανε προς τους παριστάμενους πως για να έχει εφαρμογή ο “οδηγός” για την τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού, ο οποίος θα καταγράφει που θα στοχεύει ένας τόπος, πώς θα επιτύχει προβολή, πότε θα προωθηθεί και με ποιους τρόπους, οφείλει να έχει “συνοδοιπόρους” τους ιδιώτες κι επαγγελματίες του τουρισμού.
Χαρακτηριστικά ο ίδιος, ανέφερε, πως την τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να την επιτύχει μόνον ο Δήμος ή μόνον οι επαγγελματίες, αλλά από κοινού με ενεργό ρόλο και οι δύο πλευρές οφείλουν να υλοποιήσουν τους άξονες που θα προσδιορίζει επιστημονικά η εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων.
Μιλώντας ιδιαιτέρως κατανοητά μάλιστα προς τους ίδιους, τόνισε πως, η “πυξίδα” τουριστικής ανάπτυξης που θα αποκτήσουν αν προσλάβουν μία εταιρεία αρμόδια για τουριστικό μάρκετινγκ και καθοδήγηση, θα έχει αποτέλεσμα, αν υλοποιηθεί από τους εκείνους.
“Εκ φύσεως ο ρόλος της εταιρείας είναι συμβουλευτικός” δήλωσε κατηγορηματικά ο κ. Μπίτζιος προς τα συμμετέχοντα μέλη της Επιτροπής, επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές πως η υλοποίηση και η προσπάθεια βαρύνει τον κάθε ιδιώτη και τον Δήμο, με “μαξιλαράκι” την οργανωμένη χάραξη του τρόπου τουριστικής ανάπτυξης.
Κατόπιν της ενημέρωσής του, η οποία κινήθηκε σε επίπεδο θεωρητικό για τον ρόλο της εταιρείας, ακολούθησαν οι παρατηρήσεις ορισμένων μελών της Επιτροπής, που στο σύνολό τους συμφώνησαν ότι η Σύρος χρειάζεται απαραιτήτως οργανωμένη καθοδήγηση.
“Η Σύρος είναι σε εμβρυακό στάδιο”
Πρώτος έλαβε τον λόγο ο εκπρόσωπος της “Τερψιχόρης”, Γιώργος Χατζαντώνης, ο οποίος επανέλαβε και στη χθεσινή συνεδρίαση την πάγια θέση του Συλλόγου των επιχειρηματιών εστίασης, πως δηλαδή, το νησί έπρεπε να είχε καθοδήγηση εδώ και χρόνια.
Απευθυνόμενος προς τους εκπροσώπους της προαναφερθείσας εταιρείας, επεσήμανε πως, “Η Σύρος είναι σε εμβρυακό στάδιο σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης”, αναγνωρίζοντας αλλά και αναδεικνύοντας το έλλειμμα που διακρίνει και τις τάξεις των ιδιωτών σε αυτήν την υπόθεση.
Εκφράζοντας εκ νέου τη σύμφωνη γνώμη της “Τερψιχόρης”, έθιξε το ζήτημα της πρόθεσης του Δήμου, υλοποίησης ετήσιας σύμβασης, σχολιάζοντας πως, καθώς η τουριστική ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται σε ένα έτος, απαιτείται η ανάπτυξη οργανωμένης συνεργασίας με συμβούλους που θα επιμείνουν στο “κτίσιμο” ενός αποτελέσματος για το νησί.
Μάλιστα ο ίδιος θέλησε να πληροφορηθεί συγκεκριμένα για την περίπτωση που η Δημοτική Αρχή προβεί σε συνεργασία με την ανωτέρω εταιρεία, αν η ίδια έχει εμπειρία και σε άλλους Δήμους νησιών. Ο κ. Μπίτζιος απάντησε καταφατικά, παρουσιάζοντας ως παραδείγματα τη συνεργασία με τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, με τον Δήμο Ιητών καθώς επίσης και με τους Δήμους Καρπάθου, Λειψών και Αλοννήσου.
Επιπλέον, την αναγκαιότητα καθοδήγησης της Σύρου υπογράμμισε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταλυμάτων Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ο οποίος υπενθυμίζεται πως ήταν ένας εκ των μελών της Τουριστικής Επιτροπής που είχε παραιτηθεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Εκτός των ανωτέρω, σε σημαντικές παρατηρήσεις προχώρησε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης, ο οποίος σημείωσε πως, η τουριστική ανάπτυξη δεν θα πρέπει να εξαιρεί την υπόθεση της κρουαζιέρας, από την οποία το νησί και ο εμπορικός κόσμος επιθυμούν να έχουν άμεσο αποτέλεσμα, αν υπηρετηθεί σωστά η προσπάθεια προβολής του προορισμού.
Τέλος, το μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης έθεσε μία σειρά ουσιαστικών ερωτημάτων για το πώς η Σύρος μπορεί να αποκτήσει σαφή ταυτότητα και αν η πρόσληψη εταιρείας – ακόμη και σήμερα – θα φέρει αποτέλεσμα για τη σεζόν του 2019. Μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος της εταιρείας, τόνισε πως, όλα αυτά θα τα απαντήσει ο ανάδοχος του “έργου” παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής για τον τουρισμό, επισημαίνοντας μόνον πως, μία οργανωμένη προσπάθεια ακόμη και άμεσα θα αποφέρει πιο ουσιαστικά αποτελέσματα το επόμενο έτος.
Η συζήτηση των μελών και η λήψη ενημέρωσης από τον κ. Μπίτζιο ολοκληρώθηκε αφού αποχώρησαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας REMAKE από την αίθουσα δημοτικού συμβουλίου και υπερψηφίστηκε η πρόθεση του Δήμου να προσλάβει ανάδοχο – εξειδικευμένο σε θέματα τουριστικής καθοδήγησης.
Αξίζει να επαναληφθεί πως, ο κ. Σαγκινέτος δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για τις κινήσεις της Δημοτικής Αρχής μετά από τη χθεσινή θετική απόφαση, με τα μέλη να διατυπώνουν γλαφυρά την αγωνία τους για την ανάγκη απόκτησης συμβούλου όσο το δυνατόν συντομότερα.
Πρώτες εκθέσεις του 2019 και γαστρονομική προβολή στις ΗΠΑ
Αμέσως μετά, ακολούθησε η έγκριση παρουσίας της Σύρου σε διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις τουρισμού. Σύμφωνα με το πλάνο της Δημοτικής Αρχής, αποφασίστηκε η συμμετοχή στην έκθεση ITF της Σερβίας (21-24 Φεβρουαρίου 2019) με ποσό 421,60 ευρώ για το στήσιμο του περιπτέρου της Σύρου. Επίσης, υπερψηφίστηκε η παρουσία στη SALON MONDIAL DU TOURISME από 14 έως 17 Μαρτίου με ποσό 3.000 ευρώ για μετακίνηση εκπροσώπων και έντυπου υλικού, ενώ εγκρίθηκε η εκπροσώπηση και στην Greek Travel Show (12-14 Απριλίου) στην Αθήνα, όπως και στην Philoxenia στη Θεσσαλονίκη από 9 έως 11 Νοεμβρίου.
Τέλος, αποφασίστηκε η γαστρονομική προβολή της Σύρου στις ΗΠΑ μέσω των τηλεοπτικών σταθμών PBS και CREATE μέσω συνεργασίας με την εταιρεία παραγωγής Joanne Weir Productios με τελικό ποσό 15.000 ευρώ, το οποίο θα καταβάλλει – μετά από διαπραγμάτευση (αρχικό ποσό 25.000 ευρώ) – ο Δήμος.
Καταψηφίστηκε η προβολή της σημερινής Δημοτικής Αρχής σε ιστοσελίδα για την αυτοδιοίκηση
Στον επίλογο της χθεσινής συνεδρίασης υπήρξαν αρνητικές αποφάσεις για δύο εισηγήσεις που τέθηκαν επί τάπητος από πλευράς Δημοτικής Αρχής προκειμένου να συζητηθούν στην Τουριστική Επιτροπή. Πρωτίστως, απορρίφθηκε το αίτημα δημιουργίας νέου βίντεο για την Μεγάλη Εβδομάδα στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, αφού άλλωστε η Σύρος διαθέτει ήδη σχετικά θεματικά βίντεο, ενώ αρνητικά ψήφισαν ομόφωνα τα μέλη της και σε αίτημα “τουριστικής προβολής” του νησιού σε ιστοσελίδα που ασχολείται με αυτοδιοικητικά θέματα, με προτεινόμενο ποσό 4.200 ευρώ.
Στο συγκεκριμένο θέμα, αντέδρασε το μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης λέγοντας πως δεν μπορεί να δαπανηθούν χρήματα δημοτών για τουριστική προβολή (όπως έλεγε η εισήγηση) σε ιστοσελίδα με άσχετη θεματολογία. Προς επιβεβαίωση των λεγομένων του, ο κ. Βρούτσης κατέθεσε για τα πρακτικά, φωτοτυπίες με προβολή μελών της Δημοτικής Αρχής, όπως του Δημάρχου στην εν λόγω ιστοσελίδα, τονίζοντας πως επ΄ ουδενί δεν μπορεί να εγκριθεί ένα τέτοιο ποσό. Αξίζει να αναφερθεί πως η σχετική πρόταση καταψηφίστηκε και από το σύνολο των μελών της Τουριστικής Επιτροπής, όπως παρομοίως δήλωσε πως δεν συναινεί και ο πρόεδρός της, Δομένικος Σαγκινέτος.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύνθεση για τον καλύτερο στρατηγικό συνεργάτη στον τουρισμό
24 Σεπ. 2020 - 6:20 - Ζήτησαν απόλυτο έλεγχο της Toposophy σε κάθε απόφαση
1 Μαρ. 2022 - 6:20 - Απαλείφθηκαν περιοριστικοί όροι για να υπάρξουν προσφορές
6 Μαΐου. 2021 - 6:19 - Βγήκαν “μαχαίρια” για τον τουρισμό
7 Απρ. 2021 - 6:20 - Αποδοχή της τουριστικής στρατηγικής
17 Δεκ. 2019 - 6:20