Σανίδα “σωτηρίας” τα έσοδα από τη διοικητική υποστήριξη στα Πολεοδομικά θέματα Μυκόνου για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με τις πληρωμές προς προμηθευτές

Μείωση του χρόνου εξόφλησης

Έγκριση α΄ και β΄ τριμήνου των οικονομικών, από το Δημοτικό Συμβούλιο

Στη μείωση του χρόνου αποπληρωμής της τοπικής αγοράς και των προμηθευτών του, κατάφερε να προχωρήσει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης τέλος της θητείας που ολοκληρώνεται εντός των ημερών, με “μαξιλάρι” τη ροή των εσόδων από την πολεοδομική υποστήριξη προς τον Δήμο Μυκόνου.

Συγκεκριμένα, οι προμηθευτές που εξυπηρέτησαν τον Δήμο, τον περασμένο Ιούλιο, πληρώνονται αυτό το διάστημα, με αποτέλεσμα, ο Δήμος να έχει συρρικνώσει το διάστημα της αναμονής τους σε ενάμιση μήνα.

Τα παραπάνω υποστήριξε στη δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο απερχόμενος Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Αλέξης Αθανασίου, στο πλαίσιο της συζήτησης για την έγκριση των οικονομικών στοιχείων του α΄ και β΄ εξαμήνου του έτους 2019.

Καθυστέρηση λόγω προσφυγής

Τα θέματα αιτιολογήθηκαν αναφορικά με τον κατεπείγοντα χαρακτήρα τους, με τον Αλέξη Αθανασίου να διευκρινίζει εξ αρχής και τους λόγους καθυστέρησης της σχετικής συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο.

“Έχουμε υποχρέωση ως Υπηρεσίες να “περάσουμε” το α΄ και το β΄ τρίμηνο του 2019” σχολίασε αρχικά, σημειώνοντας παράλληλα πως, όσον αφορά το α΄ τρίμηνο δε, ο Δήμος θα μπορούσε να είχε συναντήσει εμπόδια, αν είχε γίνει συνολικά αποδεκτή η προσφυγή της μείζονος αντιπολίτευσης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, με φόντο τις παρατηρήσεις για τον τρόπο αποτύπωσης των εσόδων της πολεοδομίας Μυκόνου.

“Το α΄ τρίμηνο του 2019 είχε το εξής θέμα. Θα μπορούσε να αλλάξει άρδην αν με την προσφυγή που έκανε η μείζονα μειοψηφία και δεν γινόταν μερικώς δεκτή και γινόταν ολικώς δεκτή” πρόσθεσε, εξηγώντας παρακάτω πως, “Αυτό σημαίνει ότι το κρατήσαμε μέχρι να λήξει αυτή η μικρή “περιπέτεια” αν θέλετε για την πρώτη μεγάλη αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Δήμου.

Άρα το κατεπείγον είναι πως για να περάσει το β΄ τρίμηνο πρέπει πρώτα να περάσει το α΄ τρίμηνο, παρόλο που μέσα στο β΄ τρίμηνο εμπεριέχεται και το α΄ τρίμηνο”.

Εισηγητικά για το θέμα, ο ίδιος ανέφερε ουσιαστικά πως, “το α΄ τρίμηνο ήταν ένα τρίμηνο, στο οποίο αναμένεται να καταρχάς η έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση του προϋπολογισμού του Δήμου ο οποίος συντάσσεται με ημερομηνία 31/7 με 31/8 της προηγούμενης χρονιάς και φυσικά είναι ένα τρίμηνο που γίνεται η πρώτη μεγάλη αναμόρφωση του Δήμου με ημερομηνία 31/12”.

Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “δεν έχει κάτι το ενδιαφέρον όπως και κάθε χρονιά το α΄ τρίμηνο και παρακαλώ κάντε δεκτή την εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής”.

Πέσαμε στον ενάμιση μήνα”

Επιπλέον, με φόντο την εισήγηση για τα οικονομικά στοιχεία του β΄ τριμήνου, ο κ. Αθανασίου τοποθετήθηκε με θετικό σχολιασμό αναφορικά με τη διαχείριση των οικονομικών.

“Να πω εισηγητικά ότι παρατηρούμε μία καλή εκτέλεση σε επίπεδο εσόδων. Δηλαδή βρισκόμαστε στο 49%, ενώ έπρεπε να είμαστε στο 50%. Να πω επίσης ότι τα αποτελέσματα εκτέλεσης των δαπανών είναι σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, της τάξης του 30%” πρόσθεσε, ενώ τόνισε ιδιαίτερα για το θέμα της εξόφλησης της τοπικής αγοράς πως, “Αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει τον τρέχοντα μήνα και ξεκινήσαμε και πληρώνουμε τον προηγούμενο”.

Μάλιστα υποστήριξε πως, “Αυτό το πράγμα δεν έχει προηγούμενο στον Δήμο” δηλαδή “να πληρώνουμε από 1η Ιουλίου στις 12 Αυγούστου”, επαναλαμβάνοντας διευκρινιστικά πως, “Πληρώνουμε αυτή τη στιγμή τιμολόγια από 1ης Ιουλίου”.

Προσκομίζοντας και παραθέτοντας στοιχεία αναλυτικά και γραπτώς προς τους συμβούλους, ο ίδιος επεσήμανε πως, “Από εκεί και πέρα βλέπετε κάποια στοιχεία του ενεργητικού και του παθητικού του Δήμου και τα χρηματικά μας υπόλοιπα. Παρακαλώ για την έγκριση σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής”.

Απαντήσεις για τη ρευστότητα

Εξ αφορμής των ανωτέρω, ρωτήθηκε να διευκρινίσει τους λόγους που κατάφερε ο Δήμος να αποκτήσει ρευστότητα και άρα να επιτύχει τη συρρίκνωση του χρόνου πληρωμής των προμηθευτών.

“Πληρώνουμε ακριβώς τον προηγούμενο μήνα. Τον Ιούλιο δηλαδή. Βασικά είναι θέμα γραφειοκρατίας και μετά θέμα ρευστότητας” ανέφερε, λέγοντας πιο αναλυτικά πως, “Η ρευστότητά μας αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ καλή και οι υπάλληλοι στο Λογιστήριο “τρέχουν” και κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Οπότε έχουμε φτάσει δηλαδή στο εντελώς μίνιμουμ που είναι ο ενάμισης μήνας”.

Κληθείς να γίνει πιο σαφής, ο κ. Αθανασίου ανέφερε πως, “Η ρευστότητα έχει βελτιωθεί από όλα αυτά που έχουμε πει κατά καιρούς. Δηλαδή οι εισπράξεις του Δήμου πάνε καλύτερα σε όλους τους τομείς και στα ανταποδοτικά και στα τακτικά έσοδα. Οι μισθωτές μας καταβάλλουν κανονικά τα ενοίκια”. Κατά συνέπεια, σχολίασε πως, “Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων συν και τα χρήματα που ήρθαν από την Μύκονο την περασμένη χρονιά, τα οποία και βοήθησαν πάρα πολύ σε αυτό”.

Ερωτηθείς αν – προφανώς – αυτή η καλή πορεία της εξόφλησης των προμηθευτών με καθυστέρηση ενάμιση μήνα και όχι τριών ή και τεσσάρων όπως γινόταν παλαιότερα, θα είναι εφικτό να διατηρηθεί πλέον, υπήρξε συγκεκριμένος: “Λογικά ναι, θα μπορέσει να διατηρηθεί αν δεν γίνουν αλλαγές, δηλαδή να μειωθεί η δύναμη του Λογιστηρίου. Είναι ένας λόγος για τον οποίον θα μπορούσαν να αυξηθούν οι χρόνοι. Επίσης, αν μειωθεί η ρευστότητα του Δήμου”. Αναφορικά με το τελευταίο θέμα δε, συμπλήρωσε πως, “Μετά την προσφυγή της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, κάποια στιγμή μέσα στον Σεπτέμβρη θα αλλάξει η απόφαση του Συντονιστή για τα έσοδα της Μυκόνου”. “Λογικά θα ταλαιπωρηθούν περισσότερο” σημείωσε ο ίδιος, εξηγώντας πως, “αυτά τα έσοδα θα πηγαίνουν πρώτα στη Μύκονο και με κάποιο τρόπο θα πρέπει η Μύκονος να τα γυρίζει στη Σύρο. Μέχρι στιγμής ίσχυε η παλιά απόφαση του Συντονιστή ότι τα έσοδα από τη διοικητική υποστήριξη της Μυκόνου έρχονται στη Σύρο”.

Ο κ. Αθανασίου έκλεισε την απάντησή του, λέγοντας πως αυτό θα φανεί στην πράξη και όταν εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ με την απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα.