“Συνεργαζόμαστε με τους υπαλλήλους για τον τόπο και τον δημότη”
- Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2019 - 06:19
- / Eνημέρωση: 16 Σεπ. 2019 - 16:00
Την ευθύνη της ομαλής λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έχει ως κύριο έργο του ο νέος Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Φωτεινιάς, ο οποίος μίλησε στην εφημερίδα για τις προτεραιότητές του και τα θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει στη νέα δημοτική περίοδο.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”, ο ίδιος, θέλησε να τονίσει πως κύριο μέλημα δικό του, αλλά και συνολικά της Δημοτικής Αρχής είναι η αγαστή συνεργασία με τους υπαλλήλους του Δήμου, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες του τόπου, αλλά και να εξυπηρετηθεί ο δημότης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο ίδιος, έχει ήδη πραγματοποιήσει επαφές με το υπαλληλικό προσωπικό του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, με τους εκπροσώπους του οποίου μάλιστα, δεσμεύεται να έχει συναντήσεις σε μηνιαία βάση για την επίλυση θεμάτων που ενδεχομένως να ανακύπτουν. Επιπλέον, τοποθετείται για το ζήτημα των παράλληλων καθηκόντων των υπαλλήλων, μιλά για το σοβαρό πρόβλημα της υποστελέχωσης του Δήμου, αλλά και για τη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, που όπως σχολιάζει αποτελεί θέμα για το οποίο θα δρομολογηθεί άμεσα λύση.
-
Αναλάβατε το χαρτοφυλάκιο της αντιδημαρχίας Διοικητικών Υπηρεσιών στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Πρόκειται για μία εξαιρετικά ευθυνοφόρα θέση. Ποια είναι η κατάσταση που συναντήσατε στις Υπηρεσίες του Δήμου;
“Έχω αναλάβει το Τμήμα της υποστήριξης πολιτικών οργάνων, το Τμήμα των ανθρωπίνων πόρων, το Ληξιαρχείο, το Δημοτολόγιο και το ΚΕΠ. Το ΚΕΠ χωρίζεται σε τρία μέρη καθώς μιλάμε για το ΚΕΠ της Ερμούπολης, της Άνω Σύρου και της Ποσειδωνίας και αφορά όλους τους δημότες. Όσον αφορά στο πρώτο Τμήμα των πολιτικών οργάνων, μιλάμε για την υποστήριξη των αιρετών προσώπων στο Δημοτικό Συμβούλιο και όσων μελών απαρτίζουν την Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Επιπλέον, αυτοί οι αιρετοί έχουν και την Εκτελεστική Επιτροπή και την Επιτροπή Διαβούλευσης. Θεωρώ ότι τα άτομα αυτά φαίνονται ικανότατα και προς το παρόν στη Υπηρεσία φαίνεται ότι όλα είναι πάρα πολύ καλά. Σίγουρα όμως, χρειάζεται ενίσχυση. Δηλαδή αν υπήρχε ένα ακόμη άτομο, θα ήταν καλύτερα. Σχετικά με το Τμήμα των ανθρωπίνων πόρων να πω πως αφορά στα μισθολόγια όλου του Δήμου και του προσωπικού συνολικά από όλες τις Υπηρεσίες και από όλες τις Διευθύνσεις. Είναι καλά επανδρωμένο κι έχουμε καλούς υπαλλήλους. Κατά την άποψή μου, επειδή έχω ξεκινήσει την επαφή μαζί τους, τουλάχιστον 20 ημέρες πριν από την ανάληψη των καθηκόντων μου, να πω πως θα ήταν ευχής έργον να υπήρχαν ένα – δύο άτομα ακόμη για την υποστήριξή του. Τέλος, το Δημοτολόγιο και το Ληξιαρχείο συνοδεύονται και από το Πρωτόκολλο. Έχουμε ξεκινήσει ήδη σε πρώτη φάση την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων, την οποία θα την “φέρουμε” σε πλήρη εξέλιξη σε μικρό διάστημα. Νομίζω πως κι εκεί βαδίζουμε καλά. Προς το παρόν οι υπάλληλοι ανταποκρίνονται αρκετά καλά. Δηλαδή θεωρώ ότι η Διοικητική Υπηρεσία είναι μία Υπηρεσία που λειτουργεί πάρα πολύ καλά στον Δήμο μας. Και μιλάω για όλα τα Τμήματα”.
-
Το ίδιο ισχύει και για την Οικονομική και την Τεχνική Υπηρεσία σύμφωνα με αυτά που εσείς έχετε διαπιστώσει από την ανάληψη των καθηκόντων σας μέχρι και σήμερα; Ή υπάρχει σοβαρή στελέχωση;
“Αυτά είναι θέματα για τα οποία θα πρέπει να απαντήσουν οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι. Προσωπικά θεωρώ πως όλα τα Τμήματα του Δήμου θέλουν ενίσχυση”.
-
Όσον αφορά στις δικές σας Υπηρεσίες, κρίνετε πως θα πρέπει να γίνει ενίσχυση μέσω κάποιων προγραμμάτων όπως του ΟΑΕΔ; Διεκδικεί ο Δήμος κάτι;
“Έχουμε ξεκινήσει ήδη τη διαδικασία κι έχουμε ζητήσει στο πλαίσιο των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ περί τις 100 θέσεις για όλον τον Δήμο. Απ΄ ό,τι έχω πληροφορηθεί, η προκήρυξη θα γίνει για την Κοινωφελή Απασχόληση προς το τέλος Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Θα βγει η προκήρυξη και θα πρέπει να γίνουν οι αιτήσεις, να βγουν τα αποτελέσματα από τον ΟΑΕΔ, να τα στείλουν σε εμάς για να ξέρουμε ποιοι πρόκειται να προσληφθούν ή όχι. Θα πρέπει η Υπηρεσία να φωνάξει τους ενδιαφερόμενους, ώστε να ζητήσει και να ελέγξει τα δικαιολογητικά τους και αφού γίνει αυτή η διαδικασία, θα προχωρήσουμε στις προσλήψεις. Ευελπιστώ ότι μέχρι το τέλος του έτους το αργότερο, θα έχουμε το προσωπικό αυτό γιατί είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου. Υποστηρικτικά δηλαδή, είναι ένα προσωπικό απαραίτητο για την καλή λειτουργία του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης”.
-
Προεκλογικά ο επικεφαλής σας και νέος Δήμαρχος πλέον, Νίκος Λειβαδάρας μίλησε για αναδιάρθρωση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών (ΟΕΥ), μίλησε για αλλαγές που θα γίνουν ενώ έδωσε έμφαση και στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και της προώθησης ηλεκτρονικών εγγράφων για την εξυπηρέτηση των δημοτών. Που θα εστιάσετε;
“Ο ΟΕΥ έγινε το 2017. Όντως έχει κάποια προβλήματα. Εμείς έχουμε σκοπό να κάνουμε τροποποίηση του ΟΕΥ, αφού μιλήσουμε με τους Διευθυντές όλων των Υπηρεσιών, να μας κάνουν τις προτάσεις τους, να προχωρήσουμε σε μία ομάδα εργασίας που θα αξιολογήσει τις προτάσεις αυτές και αναλόγως θα αποφασιστεί η τροποποίηση του ΟΕΥ. Αυτό είναι ένα θέμα που κατά την άποψη τη δική μου, αλλά και όλης της Εκτελεστικής Επιτροπής είναι στις άμεσες προτεραιότητες των υποθέσεων του Δήμου.
Όσον αφορά την ηλεκτρονική διακίνηση, έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία των εγγράφων από το Πρωτόκολλο. Εμείς θέλουμε να προσπαθήσουμε να βάλουμε την ψηφιακή και ηλεκτρονική πληροφορία κι εξυπηρέτηση όλων στον Δήμο μας. Θα προσπαθήσουμε όλοι, στο πλαίσιο του εφικτού. Είναι στις προτεραιότητές μας, όπως άλλωστε το είχε πει και ο Δήμαρχος. Από εκεί και πέρα, θα δούμε πώς θα κυλήσει η συνολική προσπάθεια”.
-
Κατά την προηγούμενη θητεία είχε έρθει στο φως της δημοσιότητας η κακή σχέση της πλευράς των υπαλλήλων του Δήμου με την προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Επειδή όμως, η συμπόρευση αυτών των δύο πλευρών κρίνεται απαραίτητη για την εξυπηρέτηση του δημότη και την πρόοδο του ίδιου του τόπου, δεσμεύεστε για ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας στη νέα θητεία;
“Καταρχήν για εμάς οι υπάλληλοι του Δήμου είναι συνεργάτες. Εγώ ήδη έχω κάνει επαφές με όλους τους υπαλλήλους της δικής μου Διεύθυνσης και με τους Διευθυντές και με τους Τμηματάρχες, αλλά και με τους υπαλλήλους κι έχω ήδη δει, ότι η συνεργασία μας ήταν και είναι πάρα πολύ αγαστή. Έχω δεσμευθεί σε εκείνους, ότι τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, θα συναντιέμαι με το διοικητικό συμβούλιο των υπαλλήλων του Δήμου.
Επιπλέον, τους έχω πει πως όποτε παρουσιαστεί πρόβλημα, ανεξάρτητα αν έχουμε την επαφή μας μία φορά τον μήνα, μπορώ να τους βλέπω και η πόρτα μου είναι ανοικτή για όλους και ως εκ τούτου και για εκείνους. Ανά πάσα στιγμή λοιπόν είμαι διαθέσιμος για την επίλυση θεμάτων”.
-
Άρα, έχετε πραγματοποιήσει οργανωμένα πρώτες συναντήσεις με τους υπαλλήλους του Δήμου και το Σωματείο τους;
“Προσωπικά είχα κάνει συναντήσεις με τους υπαλλήλους αρμοδιότητας δικιάς μου, εδώ και πάρα πολύ καιρό, δηλαδή πριν αναλάβουμε. Την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας, είχα εκ νέου επικοινωνία κι επαφή μαζί τους, όπως και με όλους τους Διευθυντές, τους Τμηματάρχες αλλά και με κάθε υπάλληλο ξεχωριστά. Είχα λοιπόν, πρώτη επαφή μαζί τους ώστε να μου αναφέρουν τα προβλήματά τους προκειμένου να μπορέσω κι εγώ να αξιολογήσω κάποια πράγματα και να δω πώς μπορούμε να συνεχίσουμε. Έχω επιπλέον συναντήσει και το προεδρείο των εργαζομένων, δηλαδή το ΔΣ του Σωματείου τους. Κάναμε μία πρώτη επαφή και θα επακολουθήσουν κι άλλες. Υπήρχε ένα πολύ καλό κλίμα και θέλω να πιστεύω ότι στο πλαίσιο του δυνατού, θα είμαστε εδώ για να μπορέσουμε να επιλύσουμε όσα προκύψουν”.
-
Έχετε εικόνα με τα θέματα που έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τους δημοτικούς υπαλλήλους;
“Και βέβαια έχουμε εικόνα. Αυτό που μας ενδιαφέρει καταρχήν είναι να λειτουργούν σωστά και να μπορούν να αποδίδουν σωστά. Κι αυτό είναι προς όφελος του δημότη. Σίγουρα θα αξιολογήσουμε το προσωπικό γιατί έχουμε ζητήσει κάποια πράγματα και αν υπάρχει η δυνατότητα, θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε κάποια Τμήματα που είναι υποστελεχωμένα σε σύγκριση με κάποια άλλα. Αυτά όμως, είναι θέματα που θα αποφασιστούν στην Εκτελεστική Επιτροπή.
-
Με δεδομένη την υποστελέχωση, πείτε μας αν θα λάβετε αποφάσεις ανάθεσης παράλληλων καθηκόντων στους υπαλλήλους του Δήμου, αν αυτό απαιτηθεί.
“Εμείς θα προσπαθήσουμε να αξιολογήσουμε ό,τι θα μας πουν. Δηλαδή εγώ έχω ζητήσει από τους υπαλλήλους και από τους Διευθυντές, με υπηρεσιακά σημειώματα να αναφέρουν ποιους υπαλλήλους έχει η κάθε Διεύθυνση, με τί απασχολείται ο κάθε ένας. Μάλιστα έχω μιλήσει και με τους Τμηματάρχες. Θέλω να γνωρίζω τί κάνει ο καθένας και αφού δω πρώτα, θα αξιολογήσω.
Προσπαθήσαμε βέβαια σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας να πάρουμε προσωπικό μέσω της προκήρυξης από τον ΟΑΕΔ. Όπως προανέφερα, μέχρι το τέλος του χρόνου ή αρχές του Ιανουαρίου 2020, θέλω να έχουμε επιπλέον περί τα 100 άτομα. Βέβαια, με την “μνημονιακή” πολιτική δεν είναι εύκολο να προσλάβεις γιατί απολύονται πέντε και παίρνεις έναν. Όμως θεωρώ ότι θα βρούμε λύσεις ώστε να επανδρώσουμε τις υπηρεσίες του Δήμου, ακόμη και εξωτερικά. Έχουμε κάποιες σκέψεις, προτάσεις, που θα συζητηθούν στην Εκτελεστική Επιτροπή και νομίζω θα λυθούν θέματα”.
-
Ποια είναι τα πιο υποστελεχωμένα Τμήματα στον Δήμο;
“Υπάρχουν κάποια Τμήματα, τα οποία δεν είναι στην αρμοδιότητα της δικής μου αντιδημαρχίας. Σκοπός μας είναι να μπορέσουμε να ενισχύσουμε αυτά τα Τμήματα για να μπορέσει ο Δήμος να λειτουργήσει όσο καλύτερα γίνεται”.
-
Ένα από τα σοβαρά προβλήματα της Ερμούπολης όπως είναι γνωστό και διαπιστωμένο αποτελεί το κυκλοφοριακό και η μη τήρηση των αυτονόητων υποχρεώσεων από την πλευρά ορισμένων πολιτών, με αποτέλεσμα να εντείνεται το πρόβλημα της άναρχης στάσης και στάθμευσης. Στον ΟΕΥ προβλέπονται θέσεις για τη Δημοτική Αστυνομία. Θα τη λειτουργήσετε;
“Οι θέσεις στον ΟΕΥ υπάρχουν και άρα, ήδη η Δημοτική Αστυνομία υπάρχει. Έχουμε σκοπό να την επανδρώσουμε. Έχουμε μιλήσει με τους αρμόδιους υπαλλήλους του προσωπικού από το Τμήμα υποστήριξης ανθρωπίνων πόρων, οι οποίοι μου έχουν δώσει κάποιες λύσεις. Θα το συζητήσουμε στην Εκτελεστική Επιτροπή για να εξετάσουμε πώς μπορεί να ικανοποιηθεί αυτή η λογική απαίτηση. Και αν δεν μπορεί να γίνει άμεσα – γιατί ο δικός μας στόχος είναι να γίνει άμεσα αυτό -, μέχρι να το καταφέρουμε, θα κάνουμε ανάθεση παράλληλων καθηκόντων και σε κάποιους υπαλλήλους που θα μπορούν να εξυπηρετούν αυτές τις υποχρεώσεις, παράλληλα με τη δουλειά τους. Είναι δεδομένο για εμάς ότι πρέπει να γίνει και να λειτουργήσει η Δημοτική Αστυνομία γιατί δεν μπορείς να βγάζεις αποφάσεις και να μην μπορείς να τις εφαρμόσεις”.
-
Ποιο μήνυμα θέλετε να απευθύνετε στους δημότες αλλά και στους ανθρώπους που εργάζονται στον Δήμο;
“Εμείς είμαστε εδώ και τείνουμε χέρι συνεργασίας σε όλους. Ο δημότης θα πρέπει να ξέρει ότι οι πόρτες μας είναι ανοικτές όλη την ώρα και όποια προβλήματα έχουν, μπορούν να έρθουν να τα συζητήσουν μαζί μας. Είμαστε εδώ για να προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τη λειτουργία του Δήμου. Εξάλλου όλοι, κρινόμαστε γι αυτά που κάνουμε. Θα προχωρήσουμε και ο κόσμος θα μας κρίνει”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Χτυπά “κόκκινο” η ανάγκη για Δημοτική Αστυνομία
5 Ιαν. 2023 - 6:19 - Η «ΣΥΡΑ, ΣΕΙΡΑ ΣΟΥ» στον Αντιδήμαρχο Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκο Φωτεινιά
5 Δεκ. 2022 - 12:17 - Φιάσκο για τη Δημοτική Αρχή το θέμα του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας
14 Απρ. 2022 - 6:20 - Επιθετικό αίτημα προσλήψεων δεδομένης της υποστελέχωσης
14 Ιουλ. 2021 - 6:18 - Χωρίς άλλες καθυστερήσεις το τελικό σχέδιο του ΟΕΥ
24 Φεβ. 2021 - 6:19