Το σύνολο θα φέρει τη διαφορά στον Τουρισμό
- Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2019 - 06:20
- / Eνημέρωση: 14 Νοε. 2019 - 18:00
Μία παραγωγική και ουσιαστική συζήτηση σχετικά με το πώς μπορεί να λάβει ιδιαίτερη αξία το τουριστικό προϊόν της Σύρου πυροδότησε η παρουσία της Marketing Greece στο νησί, χθες, με τους συμμετέχοντες σε αυτήν, να καταθέτουν την άποψή και την εμπειρία τους για κάθε ενότητα του μεγάλου “κεφαλαίου” που καλείται τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.
Η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα καθώς και η Διευθύντρια Marketing και PR, Ρένα Σκουλούδη επισκέφθηκαν το νησί της Σύρου, στο πλαίσιο της δράσης #weareALLmarketingGreece, με σκοπό να καταγράψουν τις παρατηρήσεις, τις θέσεις και τις προτάσεις των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, καθώς και των εκπροσώπων των εμπλεκόμενων Φορέων με τον Τουρισμό αναφορικά με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.
Η κα Δρέττα προλογίζοντας τη συζήτηση, μίλησε για το βασικό έργο της Marketing Greece και στη συνέχεια θέτοντας το ερώτημα “Πώς αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες του τόπου τη Σύρο ως έναν εμπλουτισμένο προορισμό που μπορεί να πάρει αξία”, έθεσε την έναρξη της τρίωρης σχεδόν συζήτησης, η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.
Παρόντες ήταν επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, όπως ορισμένοι ξενοδόχοι και καταλυματίες, μέλη από τον χώρο της εστίασης, απλοί πολίτες, μεσίτες, φοιτητές, αλλά και η πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και μέλη της.
Πρέπει να υπογραμμισθεί εξ αρχής πως η κα Δρέττα ευχαρίστησε τον Διευθυντή του ΕΟΤ Κυκλάδων, Μιχάλη Παράβαλο για τη συνεργασία όπως και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννη Ρούσσο, οι οποίοι και συμμετείχαν στην ανοικτή συνάντηση.
Κύριο θέμα της συζήτησης αποτέλεσε η διατύπωση των θετικών χαρακτηριστικών, στοιχείων και πλεονεκτημάτων της Σύρου, επί των οποίων μπορεί να “πατήσει” η προσπάθεια της τουριστικής ανάπτυξης, προκειμένου το νησί να επιμηκύνει την τουριστική σεζόν του, να προσελκύσει υψηλής εισοδηματικής κλάσης επισκέπτες και να καταφέρει την άνθιση της συγκεκριμένης κατηγορίας της οικονομίας προς όφελος των κατοίκων του τόπου.
Από την πλευρά της, η Marketing Greece πρόκειται να αποστείλει ηλεκτρονικά - στο σύνολο των παρισταμένων -, ενημέρωση και πληροφορίες που θα φανούν χρήσιμες, στην προσπάθεια που δείχνει οργανωμένα πλέον να κάνει το νησί και οι άνθρωποί του, για την ανάπτυξη του Τουρισμού.
Σημαντικό συμπέρασμα της CEO της Marketing Greece αποτέλεσε η αναφορά πως “το σύνολο θα φέρει τη διαφορά για τον Τουρισμό”, τονίζοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη ουσιαστικής συνεργασίας και ανάπτυξης συνεργιών μεταξύ των εμπλεκομένων.
Συντονισμός, στόχευση και ταυτότητα
Ειδικότερα, ένα από τα σοβαρά θέματα τα οποία και ανέπτυξαν στην χθεσινή συνάντηση της Marketing Greece οι παριστάμενοι αφορούσε στην ανάγκη η Σύρος να μπορέσει πλέον να προχωρήσει με οργανωμένο βηματισμό στην τουριστική ανάπτυξή της. Ορισμένοι εξ όσων τοποθετήθηκαν πραγματοποίησαν μία σύντομη αναδρομή για το γεγονός πως ως σήμερα, για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων υπήρχε ερασιτεχνικός χειρισμός σχετικά με την υπόθεση της τουριστικής πορείας της, κατάσταση η οποία δεν θα συνεχιστεί. Μάλιστα, τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου, όσο και η πλευρά των Φορέων (Αυτοδιοίκηση, Σύλλογοι Εμπόρων, Εστίασης, Καταλυματιών και Ξενοδόχων) υπογράμμισαν πως έχουν συμφωνήσει πως απαιτείται συλλογική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου. Ως βασική προϋπόθεση έθεσαν επί τάπητος την ανάγκη ανάδειξης και προβολής του ιδιαίτερου χαρακτήρα της Σύρου, με την CEO της Marketing Greece να επισημαίνει προς τους ίδιους πως, η Ελλάδα και τα νησιά βασίζονται γενικά στην κατεύθυνση της πυξίδας “Ήλιος – Θάλασσα” κι από εκεί και πέρα, εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν του προορισμού τους με τα ξεχωριστά εκείνα στοιχεία που θεωρούν πως βοηθούν στην προσέλκυση των επισκεπτών της κατηγορίας που επιθυμούν για τον τόπο.
Αρκετοί εκ των παρισταμένων συνηγόρησαν στη θέση πως απαιτείται πια συλλογική προσπάθεια και όχι μεμονωμένες και αποσπασματικές κινήσεις, κάνοντας λιτή μνεία στην απόφαση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης να προσλάβει manager τουρισμού, για την καθοδήγηση του τόπου προς την ορθή κατεύθυνση. Μάλιστα, επανέλαβαν ότι το νησί και οι άνθρωποί του, χρειάζονται ένα αναλυτικό και σαφές αλφάβητο για τον τουρισμό, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος για το νησί, αλλά και για να υπάρξει αποτέλεσμα.
Από την πλευρά της προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής γνωστοποιήθηκε ακόμη πως ο Δήμος και η Τουριστική Επιτροπή βρίσκονται πλέον σε αυτό το σημείο, δηλαδή στην αναμονή για την κατάθεση ενός στρατηγικού πλάνου, στο περιεχόμενο του οποίου θα είναι ξεκάθαρη η στόχευση για τη Σύρο ώστε να τεθούν πρωτίστως βάσεις για την υπόθεση της τουριστικής ανάπτυξης.
Σε συνέχεια των λεγομένων της, ορισμένοι εξ όσων τοποθετήθηκαν επεσήμαναν πως η Σύρος χρειάζεται να αποκτήσει συγκεκριμένη τουριστική ταυτότητα.
Εκπαίδευση των επαγγελματιών
Στο νήμα των ανωτέρω, έγιναν επισημάνσεις για το σοβαρό θέμα της εκπαίδευσης των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου. Όπως ειπώθηκε, προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση βοηθά το Επιμελητήριο Κυκλάδων με τη διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων που καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών των επιχειρηματιών της Σύρου, αλλά και των εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστίαση κ.α.). Ανάλογη βοήθεια παρέχεται και από τη συνεργασία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με το ΔΙΕΚ Σύρου, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μίας δεύτερης ειδικότητας που άπτεται του τουριστικού τομέα.
Σύμφωνα με τις παραδοχές και των ίδιων των ξενοδόχων και των καταλυματιών που συμμετείχαν στη χθεσινή εκδήλωση – συζήτηση της Marketing Greece, η εκπαίδευση όσων εμπλέκονται με τον τουρισμό στο νησί κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς συνδέεται με την ικανοποίηση των επισκεπτών – πελατών του τόπου και την περαιτέρω διαφήμισή του από τους ίδιους τους τουρίστες.
Απασχόλησε το θέμα των υποδομών
Σε δύο επίπεδα κινήθηκε η συζήτηση και οι παρατηρήσεις των παρισταμένων αναφορικά με τα θέματα υποδομής της Σύρου για την τουριστική ανάπτυξη.
Ορισμένοι επαγγελματίες έθιξαν το γεγονός της προβληματικής αεροπορικής και ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου, θέμα με αφορμή το οποίο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων τόνισε μεταξύ άλλων πως ο κάθε εμπλεκόμενος Φορέας με τον Τουρισμό πρέπει να αναλάβει συγκεκριμένη ευθύνη κι έργο προς την κατεύθυνση της βελτίωσης ορισμένων συνθηκών για τον τόπο. Από την εμπειρία του άλλωστε και τις πιέσεις που κατά καιρούς έχει ασκήσει για τη βελτίωση της επικοινωνίας της Σύρου με τα μεγάλα κέντρα και τα άλλα νησιά, σημείωσε πως αυτό το θέμα είναι υψηλά στην ατζέντα τουλάχιστον του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.
Μετά από τα παραπάνω μάλιστα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece θέλησε να καταστήσει σαφές προς όλους πως είναι “νόμος” πως αν ένας προορισμός δεν έχει ζήτηση, τότε καμία εταιρεία δεν θα αναπτύξει επιπλέον δρομολόγια. Σε αυτό το σημείο, εξήγησε την ανάγκη της Σύρου να οργανώσει και να πουλήσει εμπειρίες που μπορεί να γνωρίσει και να απολαύσει ο επισκέπτης κατά την παραμονή του, αλλά και να τις κάνει γνωστές με κάθε τρόπο, αφού η επίτευξη αυτού του βήματος, θα προσφέρει προσέλκυση επισκεπτών.
Πέραν των ανωτέρω, ακούστηκαν αρκετές αναφορές σχετικά και με την ποιότητα των κλινών που προσφέρει η Σύρος, με ορισμένους συμμετέχοντες επαγγελματίες στη συζήτηση να τονίζουν πως δυστυχώς δεν έχουν γίνει επενδύσεις στο νησί, αφού μέχρι σήμερα, λίγοι πίστεψαν στην προσπάθεια της τουριστικής ανάπτυξης.
Παρόλα αυτά, αναγνώρισαν πως η ανάπτυξη ξενοδοχείων και καταλυμάτων 4 αστέρων και 5 αστέρων κρίνεται απαραίτητη για τον τόπο, με φόντο το προφίλ του επισκέπτη που θέλουν να κερδίσουν.
Επιμήκυνση τουριστικής σεζόν
Το σύνολο σχεδόν των συμμετεχόντων επαγγελματιών του Τουρισμού που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Marketing Greece δεν παρέλειψε να μιλήσει για την ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη Σύρο. Σύμφωνα με όσα απάντησαν σε σχετική ερώτηση της κας Δρέττα, μέχρι και σήμερα, δυστυχώς η σεζόν διαρκεί από 30 – έως και 40 ημέρες, γεγονός που προβληματίζει, αλλά και δυσκολεύει τους επαγγελματίες σε επίπεδο επιβίωσης, αλλά κι εξέλιξης.
Με επαναλαμβανόμενες τοποθετήσεις τους, θέλησαν να σημειώσουν πως αυτός ο στόχος πρέπει να είναι κύριος στην προσπάθεια που καταβάλλεται, καθώς η Σύρος παρουσιάζει μία εξαιρετικά συρρικνωμένη περίοδο τουριστικής αιχμής, που δεν εξυπηρετεί οικονομικά τον τόπο.
Ως εκ τούτου, η ανάπτυξή της πρέπει να αποτελέσει δουλειά όλων, προκειμένου να υπάρξει αποτέλεσμα.
Η Σύρος να κερδίζει τον επισκέπτη μέσω εμπειριών
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκε και το εξαιρετικά σοβαρό και μεγάλο έλλειμμα της Σύρου σε επίπεδο παροχής εμπειριών προς τον επισκέπτη, ο οποίος θα επιλέξει το νησί για τις διακοπές του. Όπως παραδέχθηκαν οι ίδιοι οι επαγγελματίες του κλάδου, οι ξενοδόχοι και οι καταλυματίες, σε ερωτήσεις των πελατών τους για το τί μπορούν να κάνουν, δεν γνωρίζουν τί να απαντήσουν.
Το εν λόγω θέμα όπως τόνισε και η CEO της Marketing Greece είναι μία εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση, για την οποία οι άνθρωποι του νησιού πρέπει να οργανωθούν. Ρωτώντας τους παριστάμενους σχετικά με το τί θα μπορούσε να βοηθήσει το νησί στην προσπάθεια προσέλκυσης των επισκεπτών, οι ίδιοι κατέθεσαν ορισμένες σκέψεις και προτάσεις. Μεταξύ αυτών η προβολή και ανάδειξη των πολιτιστικών δράσεων του τόπου, των Φεστιβάλ, των εκδηλώσεων του πολιτιστικού προγράμματος, η προώθηση της Σύρου κατά τις περιόδους των Χριστουγέννων και κυρίως του Πάσχα, καθώς όμως και η ανάπτυξη γαστρονομικής εμπειρίας ή ακόμη ευστοχότερα, η δυνατότητα παρακολούθησης από τους επισκέπτες των τρόπων παραγωγής και παρασκευής των παραδοσιακών προϊόντων (π.χ. λουκούμια, τυριά). Επιπλέον, η οργάνωση ξεναγήσεων με ιδιαίτερο τρόπο καθώς και η αξιοποίηση των Μικρών Ξεναγών της Σύρου τέθηκε επί τάπητος στη συζήτηση, με την κα Δρέττα να δηλώνει εντυπωσιασμένη μάλιστα από τη συγκεκριμένη εθελοντική προσπάθεια των μικρών παιδιών που ξεναγούν τους επισκέπτες σε Ερμούπολη και Άνω Σύρο.
Πέραν των ανωτέρω, αναφέρθηκε η προώθηση της οργάνωσης αθλητικών εκδηλώσεων στον τόπο, αλλά και ο συντονισμός για την ανάδειξη και προβολή της Απάνω Μεριάς όπως επίσης ειπώθηκε στα θετικά της Σύρου, η ανάπτυξη πεζοπορικών διαδρομών. Επιπλέον, τονίσθηκε πως η Σύρος προσπαθεί να γίνει προορισμός για προσβάσιμο τουρισμό, ενώ από την πλευρά ξενοδόχου υπογραμμίστηκε πως ο συνεδριακός τουρισμός θα ευνοούσε το νησί και τις 4 εποχές του έτους.
Στις γενικές προτάσεις των ανθρώπων που παρακολούθησαν τη συζήτηση με την Marketing Greece υπήρξε και η σκέψη πως το αεροδρόμιο της Σύρου πρέπει να λάβει το όνομα του Φερεκύδη.
Με αφορμή τα παραπάνω, η κα Δρέττα τόνισε πως η συζήτηση κινήθηκε σε θετικό επίπεδο και πως η προσπάθεια της τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να εστιάσει αναμφισβήτητα στην πώληση εμπειριών στο νησί, με μέθοδο και συνέπεια, η οποία θα φέρει σταδιακά αποτελέσματα στη Σύρο και θα ευνοήσει στην κατεύθυνση της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ζήτησαν απόλυτο έλεγχο της Toposophy σε κάθε απόφαση
1 Μαρ. 2022 - 6:20 - “Φρένο” σε τουριστικές δαπάνες λόγω μη εξειδίκευσης
5 Δεκ. 2024 - 6:19 - Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι
25 Σεπ. 2024 - 17:59 - Υψηλή επισκεψιμότητα, αύξηση κλινών και ακτοπλοϊκό κόστος
15 Ιουλ. 2024 - 6:20