Γνωστοποιήθηκε στο Δ.Σ. του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης η επιστολή του Πίτερ Τιμπόρις ο οποίος ζητά επιχορήγηση 350 χιλ. ευρώ για να επιστρέψει η διοργάνωση το 2022

Αποχωρεί το Φεστιβάλ Αιγαίου προβάλλοντας υπερβολικές απαιτήσεις

Η απόφαση του μαέστρου και παραγωγού του Φεστιβάλ Αιγαίου, Πίτερ Τιμπόρις να διακόψει μονομερώς τη συνεργασία του με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, γνωστοποιώντας τις κινήσεις του μέσω γραπτής επιστολής προς τον Δήμαρχο, απασχόλησε έντονα στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οπότε και αιρετά πρόσωπα, βασιζόμενα στο περιεχόμενο αυτής, έκαναν λόγο για “εμπαιγμό απέναντι στη δημοτική πλευρά”, η οποία επί 14 συναπτά έτη στήριζε σημαντικά τη διοργάνωση οπερατικού ρεπερτορίου.

Οι “εξωφρενικές απαιτήσεις” περί επιχορήγησης του Φεστιβάλ Αιγαίου με ποσό ύψους 350.000 ευρώ προκειμένου να επιστρέψει η διοργάνωση το 2022, καθώς και οι “προσβλητικές αναφορές” προς τον Δήμο πως από το 2005 μέχρι και σήμερα, δεν στήριξε το Φεστιβάλ Αιγαίου, εξόργισαν αρκετούς δημοτικούς συμβούλους, οι οποίοι και θεώρησαν τα ανωτέρω, δικαιολογίες για την ειλημμένη(;) - προφανώς - απόφαση του κ. Τιμπόρις να διακόψει τη συνεργασία του με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

Το θέμα “άνοιξε” κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Δημάρχου, Νίκου Λειβαδάρα προς το σώμα, αναφορικά με τη μη πραγματοποίηση του Διεθνούς Φεστιβάλ Αιγαίου τα έτη 2020 και 2021 στη Σύρο, ο οποίος και ανέγνωσε τόσο την επιστολή του κ. Τιμπόρις, όσο και τη δική του απαντητική επιστολή. Σε ευγενικό τόνο, ο κ. Λειβαδάρας έθεσε τον προβληματισμό του για τις υπέρμετρα υψηλές απαιτήσεις του διοργανωτή, ενώ στηλίτευσε το γεγονός πως δεν υπήρξε επικοινωνία από πλευράς του με τον Δήμο, προκειμένου να συζητηθεί η δυνατότητα ή μη, συνεργασίας για τα επόμενα έτη. Σε απόλυτο ύφος πάντως, ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε πως το δημοτικό ταμείο επ΄ ουδενί δεν μπορεί να επιχορηγήσει το Φεστιβάλ Αιγαίου με το ανωτέρω ποσό, αλλά ούτε και να “τρέξει” για εξασφάλιση χορηγιών. Ως εκ τούτου, φαίνεται πως η “αυλαία” για το Φεστιβάλ Αιγαίου στη Σύρο κλείνει οριστικά, ενώ ο Δήμαρχος γνωστοποίησε πως ήδη γίνονται επαφές για την κάλυψη αυτού του κενού τη θερινή περίοδο, με τις πλευρές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Εθνικού θεάτρου.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, αναπτύχθηκε συζήτηση για τον προγραμματισμό των Φεστιβάλ για το έτος 2020 στη Σύρο.

Όλα τα παραπάνω, απουσία της Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Αλίκης Λεονταρίτη, η οποία ενημέρωσε για τη μη συμμετοχή της στην τελευταία συνεδρίαση, επικαλούμενη οικογενειακούς λόγους, παρά το γεγονός πως ήταν εισηγήτρια του θέματος.

Ζημία ύψους 4 εκ. ευρώ επικαλέστηκε ο Π. Τιμπόρις

Αυτούσια η επιστολή του Πίτερ Τιμπόρις προς τον κ. Λειβαδάρα για τη διακοπή της συνεργασίας με τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, ακολουθεί παρακάτω: “Σας γράφω για να σας παρουσιάσω ένα τριετές πλάνο για το Φεστιβάλ Αιγαίου τώρα που έχουμε ολοκληρώσει την 15η χρονιά μας στο όμορφο νησί της Σύρου. Πρώτον, δεν θα υπάρξει Φεστιβάλ Αιγαίου τον Ιούλιο του 2020. Για 15 έτη αυτό το Φεστιβάλ δεν είχε οικονομική υποστήριξη από τον Δήμο κι αυτό πρέπει να αλλάξει για να μπορέσει το Φεστιβάλ να επανέλθει. Όλα τα κόστη από το 2005 έχουν 100% καλυφθεί από τις εταιρείες America Production και International της Νέας Υόρκης. Από το 2005 το εύρος του κόστους ήταν από 90 χιλ. ευρώ το 2005, μέχρι 460 χιλ. ευρώ το 2019 έτσι ώστε να λειτουργήσει το Φεστιβάλ. Ο μέσος όρος του κόστους τα 15 έτη είναι 350 χιλ. ευρώ κατά έτος ή 5.250.000 ευρώ συνολικά από το 2005. Αυτά τα ποσά έχουν καλύψει ταξιδιωτικά έξοδα και διαμονή, αμοιβές και ό,τι άλλο έχει χρειαστεί.

Τα έσοδα από τα εισιτήρια και για τα 15 έτη ανέρχονται σε 325.000 ευρώ συν 150.000 ευρώ σε χορηγίες, άρα σύνολο 475.000 ευρώ. Η ζημία και για τις δύο εταιρείες της Νέας Υόρκης για τα τελευταία 15 έτη, ανέρχονται στα 4.775.000 ευρώ. Αυτό είναι ένα σημαντικό χρηματικό ποσό, το οποίο σίγουρα σηματοδοτεί την αγάπη μου για το θέατρο “Απόλλων” και αυτό το εκπληκτικό νησί στο Νότιο Αιγαίο ειδικά και στην Ελλάδα γενικά.

Μερικοί αναγνώστες αυτής της αναφοράς μπορεί να ισχυριστούν ότι αυτά τα νούμερα είναι υπερβολικά και όχι αληθινά και θα έχουν δίκιο. Τα πραγματικά μεγέθη ζημίας είναι πολύ μεγαλύτερα από όσα αναφέρονται εδώ. Για παράδειγμα, αυτά τα νούμερα, δεν περιλαμβάνουν τις χιλιάδες ώρες εργασίας στη Νέα Υόρκη, τα έξοδα γραφείων, συμβούλων, διαπραγματεύσεων και δεκάδες χιλιάδες άλλων παρεμφερών εξόδων, τα οποία δεν αναφέρονται εδώ.

Δεν μπορούμε όμως, μετά τον Ιούλιο του 2019 να συνεχίσουμε αυτή τη στήριξη από τη Νέα Υόρκη χωρίς την άμεση και σοβαρή βοήθεια από τον Δήμο. Αυτό θα το εξηγήσω περαιτέρω γραπτώς.

Δεύτερον, η ενασχόλησή μας για το 2020 θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στην παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας ορατόριο “Ελένη” που θα κάνει την πρεμιέρα της 25 Μαρτίου του 2021 στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης. Το καστ γι αυτό το 90λεπτο μεγάλο όπερα ορατόριο σε σύνθεση του Νέστορα Τέιλορ από την Αθήνα και βασισμένο στο βιβλίο “Ελένη” του Νίκολας Γκέιτζ περιλαμβάνει 275 άτομα, οπότε το θέατρο “Απόλλων” δεν μπορεί να φιλοξενήσει ένα τέτοιο εγχείρημα γιατί είναι πολύ μικρό.

Τρίτον, η επόμενη πιθανή ημερομηνία για το Φεστιβάλ Αιγαίου θα γίνει τον Ιούλιο του 2022, εφόσον, υπάρχει άμεση υποστήριξη από τον Δήμο και άλλους χορηγούς, οι οποίοι θα βρεθούν μέσω του Δήμου. Θα έπρεπε να γνωρίζω μέχρι την 1η Φεβρουαρίου του 2021 για μία σίγουρη χορηγία από τον Δήμο. Μπορεί να ρωτήσετε ποιο είναι το ποσό που χρειαζόμαστε. Η απάντηση είναι 350.000 ευρώ για το 2022. Επιπλέον, τα κέρδη από τα εισιτήρια για εκείνο το έτος, θα πρέπει να είναι όλα του Φεστιβάλ Αιγαίου.

Παρακαλώ σημειώστε ότι το πολύ επιτυχημένο Greek Opera Studio που έχει κριθεί και διευθύνεται από την Ιλάνα Λαπαλάινεν Τιμπόρις θα συνεχίσει και τον Ιούλιο του 2020 με όπερα, συναυλίες και καθοδήγηση με τριάντα έως σαράντα καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν στη Σύρο. Οι απαραίτητες και ζητούμενες ημερομηνίες για το θέατρο “Απόλλων” θα είναι λιγότερες από τις προηγούμενες χρονιές όπου λειτουργεί το Φεστιβάλ του Πίτερ Τιμπόρις”.

Ο Δήμος στήριξε έμπρακτα το Φεστιβάλ

Η γραπτή απάντηση του Νίκου Λειβαδάρα είναι η ακόλουθη: “Αξιότιμε κύριε Τιμπόρις, με συγχωρείτε για την καθυστέρησή μας να σας απαντήσουμε στο mail που μας αποστείλατε, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε η οικονομική πρόταση που μας καταθέσατε μας έχει απασχολήσει σοβαρά και θέλουμε να διερευνήσουμε όλες τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου.

Δυστυχώς, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης που επικρατεί στη χώρα μας και της οικονομικής κατάστασης του Δήμου μας, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι αδυνατούμε να ανταποκριθούμε σε ένα τόσο υψηλό ποσό επιχορήγησης ενώ το ίδιο άκαρπες απέβησαν και οι πρώτες διερευνητικές προσπάθειες εξεύρεσης χορηγών.

Ο Δήμος στηρίζει και επιθυμεί τη συνέχιση του Φεστιβάλ, αλλά όπως γνωρίζετε από την πολυετή πείρα σας η εξεύρεση χορηγιών ως προς την οργάνωση εκδηλώσεων απαιτεί έναν πλήρη και τεκμηριωμένο χορηγικό φάκελο με αναλυτική καταγραφή της προτεινόμενης εκδήλωσης προκειμένου να μπορέσει να προσελκύσει χορηγούς. Φυσικά, μας δημιουργείται εύλογα η απορία για τη διακοπή του Φεστιβάλ τα έτη 2020 και 2021 μονομερώς, χωρίς να έχουμε καν συζητήσει.

Ο Δήμος τη 15ετη συνεργασία μας όπως γνωρίζετε έχει στηρίξει το Φεστιβάλ τόσο οικονομικά στα μέτρα των δυνατοτήτων του, όσο και με παροχή υπηρεσιών και χώρων που κοστολογούνται ανάλογα. Μας προξενεί ωστόσο εντύπωση το ύψος της απαιτούμενης από τη μεριά σας επιχορήγησης για το 2022 όταν γνωρίζετε αφενός τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου μας, από τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας και αφετέρου το γεγονός ότι ο ρόλος της εξεύρεσης χορηγιών μπορεί να είναι επικουρικός και όχι ο πρωταρχικός. Ο πρωταρχικός ρόλος αυτονόητα ανήκει στη διοργανώτρια εταιρεία.

Αναγνωρίζοντας ωστόσο κι εκτιμώντας την πολυετή προσφορά σας στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας και τη συμβολή σας για την ενίσχυση του πολιτιστικού τουρισμού της Σύρου, θεωρούμε ότι και οι δύο πλευρές θα συμφωνήσουμε για την καλύτερη δυνατή μεταξύ μας συνεργασία.

Πραγματικά λυπούμαστε που δεν έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το Διεθνές Φεστιβάλ για τα επόμενα δύο χρόνια, ευελπιστούμε όμως ότι θα βρεθεί η προσφορότερη λύση και θα σας έχουμε ξανά κοντά μας το 2022”.

Προκλητικός εμπαιγμός απέναντι στον Δήμο. Μονομερώς έγινε η διακοπή

Την ενόχλησή τους αναφορικά με τη στάση του Πίτερ Τιμπόρις, το περιεχόμενο της επιστολής του προς τον Δήμαρχο, αλλά και τις “ακραίες απαιτήσεις” του για το έτος 2022, εξέφρασαν με καυστικές αναφορές στη συνέχεια, οι αιρετοί σύμβουλοι του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της προχθεσινής δημόσιας συνεδρίασης του ΔΣ, υπενθύμισαν πως ο Δήμος ετησίως και για 14 έτη, επιχορηγούσε το Φεστιβάλ Αιγαίου είτε παρέχοντάς του ποσό ύψους 45.000 ευρώ, είτε προσφέροντας όλα τα έσοδα των εισιτηρίων που αυτό “έκοβε”, στο ταμείο της διοργάνωσης. Μάλιστα, αρκετοί σύμβουλοι έθιξαν το γεγονός πως ο Δήμος του παραχωρούσε δωρεάν όλες τις εγκαταστάσεις και τους πολιτιστικούς χώρους που ζητούσε, οι οποίοι – όπως ενδεικτικά, το θέατρο “Απόλλων” - επιβαρύνονταν από τη χρήση, με τη σχετική κι άκρως απαραίτητη μέριμνα και φροντίδα να κάλυπτε αποκλειστικά ο Δήμος. Ορισμένοι αυτοδιοικητικοί μάλιστα, δεν παρέλειψαν να σημειώσουν πως το δημοτικό ταμείο κάλυπτε και τα κόστη του ρεύματος και άλλων λειτουργικών εξόδων που προέκυπταν για τις διοργανώσεις του Φεστιβάλ Αιγαίου, συνηγορώντας στην άποψη πως, ο κ. Τιμπόρις μέσω της επιστολής του δείχνει να αγνοεί παντελώς τη στήριξη του Δήμου, αλλά και “να εμπαίζει προκλητικά” τη δημοτική πλευρά.

Είναι ψευδές να λέει ότι ο Δήμος δεν τον έχει στηρίξει γιατί τουλάχιστον τα δέκα πρώτα χρόνια έπαιρνε επιχορήγηση της τάξεως των 40.000 – 45.000 ευρώ, συν που κλείναμε το θέατρο για 20 – 25 μέρες για πρόβες, ενώ υπήρχαν εργατοώρες και λειτουργικές δαπάνες όπως φώτα, air condition και διάφορα άλλα” αναφέρθηκε μεταξύ άλλων από αιρετό πρόσωπο, ενώ σε παρόμοιο τόνο, σχολιάστηκε από άλλον αιρετό, πως, “μονομερώς έγινε η διακοπή χωρίς να μας ρωτήσει, χωρίς να συζητήσουμε ενώ ακόμη ζήτησε ένα αστρονομικό ποσό για μετά από δύο χρόνια, ύψους 350.000 ευρώ, συν τα έσοδα δικά του”.

Κατόπιν των ανωτέρω, αρκετοί σύμβουλοι σχολίασαν για τη στάση του μουσικού και παραγωγού του Φεστιβάλ Αιγαίου, πως, “Είναι σαν να λέει φεύγω. Βρήκα καλύτερα”, υποστηρίζοντας πως ο κ. Τιμπόρις “επιχειρηματικά σκεπτόμενος” και εκτιμώντας αποκλειστικά οικονομικά το θέμα, ενήργησε “ως επιχειρηματίας και όχι ως καλλιτέχνης”.

Σε ανάλογο τόνο, άλλο αιρετό πρόσωπο σχολίασε: “Ποιος θα πιστέψει αυτά τα πράγματα περί ζημίας ύψους 4 εκ. ευρώ”, καυτηριάζοντας στη συνέχεια πως, δυστυχώς, ο κ. Τιμπόρις με την ανωτέρω επιστολή του “εμπαίζει και κοροϊδεύει”.

Άξια αναφοράς δε, αποτελεί και η παρατήρηση πως “Όλοι ξέρουμε πως ο κ. Τιμπόρις έκανε μία επιχείρηση. Έκανε ένα Φεστιβάλ από το οποίο αποκόμιζε όφελος”, γεγονός για το οποίο πρέπει να επισημανθεί πως ο ίδιος ο παραγωγός – μαέστρος δεν έκανε καμία μνεία στην επιστολή του.

Με ιδιαίτερο εκνευρισμό δε, τέλος, ορισμένοι αιρετοί θέλησαν να καταστήσουν σαφές πως δεν μπορεί να γίνει πιστευτό ότι ο Πίτερ Τιμπόρις και οι εταιρείες του επί 15 έτη είχαν απώλειες 4 εκ. ευρώ και συνέχιζαν αυτήν τη διοργάνωση.

15 Φεστιβάλ για το 2020 με απώλειες και προσθήκες

Ακολούθως ήρθε προς συζήτηση το θέμα των Φεστιβάλ του 2020, με το περιεχόμενο της εισήγησης να αποκαλύπτει πως η Σύρος διατηρεί 15 Φεστιβάλ και χάνει δύο τα οποία είναι του Αργεντίνικου Τάνγκο και του Stray Art, ενώ υποδέχεται το Φεστιβάλ Λατινοαμερικάνικων και Αφρικάνικων χορών. Όπως εξήγησαν μέλη της Δημοτικής Αρχής, καθώς και ο Δήμαρχος, ήδη γίνονται επαφές με την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Εθνικό θέατρο ώστε να καλυφθεί το κενό που αφήνει το Φεστιβάλ Αιγαίου στην “καρδιά” του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής Πολιτισμού, την οποία κατά πλειοψηφία ενέκρινε το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, ο προγραμματισμός των Φεστιβάλ για το έτος 2020 στη Σύρο έχει ως ακολούθως: 1. Διεξαγωγή 3ου Φεστιβάλ για νέους “Συριανοπατώ” από 22 έως και 25 Απριλίου 2020. 2. Διεξαγωγή 9ου Φεστιβάλ Χορωδιών Ερμούπολης 2020 από 29 έως και 31 Μαΐου 2020. 3. Διεξαγωγή 1ου Φεστιβάλ Λατινοαμερικάνικων και Αφρικάνικων Χορών από 18 έως και 22 Ιουνίου 2020. 4. Διεξαγωγή 8ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού και Χοροθεάτρου “Akropoditi DanceFest” 2020 από 11 έως και 24 Ιουλίου 2020. 5. Διεξαγωγή του 7th Syros International Film Festival 2020 από 14 έως και 19 Ιουλίου 2020. 6. Διεξαγωγή του 27ου Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης από 17 έως και 21 Ιουλίου 2020. 7. Διεξαγωγή του 9ου Φεστιβάλ Ακορντεόν από 20 έως 25 Ιουλίου 2020. 8. Διεξαγωγή παιδικού Φεστιβάλ Κυκλάδων SyrosKidz 2020 από 24 έως και 26 Ιουλίου 2020. 9. Διεξαγωγή 7th Eye' s Walk Digital Festival από 27 έως και 31 Ιουλίου 2020. 10. Διεξαγωγή 13ου Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Ροκ Ερμούπολης την 1η Αυγούστου 2020. 11. Διεξαγωγή του 16ου Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής από 8 έως και 16 Αυγούστου 2020. 12. Διεξαγωγή 4ου Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου “ΑΝΩ” από 17 έως και 23 Αυγούστου 2020. 13. Διεξαγωγή 5ου Φεστιβάλ Ρεμπέτικου από 25 έως και 29 Αυγούστου 2020. 14. Διεξαγωγή Animasyros 13.0'' από 23 έως και 27 Σεπτεμβρίου 2020. 15. Διεξαγωγή 8ου Φεστιβάλ Τζαζ Σύρου από 27 Σεπτεμβρίου έως και 4 Οκτωβρίου 2020.

Η Σύρος μετρά απώλειες”

Σχετικά με τα άκρως επιτυχημένα Φεστιβάλ για το Αργεντίνικο Τάνγκο και το Stray Art, η Θωμαή Μενδρινού ρώτησε αν η Δημοτική Αρχή επιχείρησε να επικοινωνήσει με τους διοργανωτές για τη συνέχισή τους. Λακωνική στην απάντησή της, η Ειρήνη Δράκου ως μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού δήλωσε τα εξής: “Δεν ήταν έτοιμοι εκείνοι να συμμετάσχουν τώρα. Δεν έγινε αίτηση”.

Ορμώμενη από τα παραπάνω, η κ. Μενδρινού άσκησε έντονη κριτική προς τη Δημοτική Αρχή, καταψηφίζοντας τον φετινό προγραμματισμό.

Συγκεκριμένα, αφού η ίδια η κ. Μενδρινού πρώτα, αναγνώρισε τις προσπάθειες που έχουν γίνει για τη σύνταξη της εισήγησης των Φεστιβάλ για το έτος 2020 και καθώς όπως είπε “κατανοώ ότι είναι αναπόφευκτη η παράλληλη διεξαγωγή κάποιων Φεστιβάλ” ενώ σημείωσε στα θετικά το γεγονός πως το Φεστιβάλ Ρεμπέτικου “επιστρέφει” στις αρχικές ημερομηνίες του, υποστήριξε συμπερασματικά πως η Σύρος φέτος μετρά “πολιτιστικές και οικονομικές απώλειες”.

“Η Σύρος αυτή τη στιγμή με βάση την εισήγηση αναγνωρίζουμε όλοι ότι μετρά απώλειες. Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά τρία Φεστιβάλ χάνονται από το πολιτιστικό μας πρόγραμμα” σχολίασε σχετικά, κάνοντας αναφορά στο Stray Art Festival, στο Φεστιβάλ Αργεντίνικου Τάνγκο και στο Φεστιβάλ Αιγαίου. Μάλιστα η ίδια, επεσήμανε πως τα δύο τελευταία Φεστιβάλ έφερναν περίπου 200 συμμετοχές το κάθε ένα ξεχωριστά, κάτι που σήμαινε – όπως η ίδια μετέφρασε τα δεδομένα – πηγή εσόδων για το νησί.

Η νυν δημοτική σύμβουλος της αντιπολίτευσης, σημείωσε ακόμη πως, “Είναι λάθος να βλέπουμε να φεύγουν Φεστιβάλ και να λέμε είναι απόφαση του διοργανωτή”, τονίζοντας πως, ο Δήμος και η αρμόδια Αντιδήμαρχος πρέπει να είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τις απώλειες τουλάχιστον στο οπερατικό κομμάτι. “Δεν μπορούμε να μένουμε άπραγοι και να μην υπάρχει ένα plan A ένα plan B σε περίπτωση που φύγει ένα τόσο μεγάλο Φεστιβάλ (σσ. Φεστιβάλ Αιγαίου) που φέρνει 500 – 700 άτομα” σχολίασε η ίδια, κλείνοντας την τοποθέτησή της. Η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας καταψήφισε συνολικά τον προγραμματισμό του Δήμου για τα Φεστιβάλ του 2020.

Έρχεται αντιστάθμισμα αρκετά καλό”

Στα παραπάνω θέλησε να απαντήσει ο Γιάννης Κεράνης, δηλώνοντας τα εξής: “Νομίζω ότι είναι πολύ πρόωρο και άδικο να λέμε ότι δεν γίνεται κάτι κι έχουμε απώλειες, γιατί ξέρω επίσης, παρόλο που δεν είμαι στην Επιτροπή Πολιτισμού ότι αντί του Φεστιβάλ του κ. Τιμπόρις έχουν κρατηθεί ημερομηνίες και γίνονται επαφές και με το Εθνικό θέατρο και με τη Λυρική Σκηνή και μπορεί να γίνει κάποια αντικατάσταση”. Ο ίδιος αφού τόνισε πως, προς το παρόν “είναι πολύ πρόωρο” να ειπωθεί κάτι στον παρόντα χρόνο, απευθυνόμενος προς την κ. Μενδρινού τόνισε πως “Δεν πρέπει να είμαστε άδικοι και αυστηροί σε τόσο πρόωρες ανακοινώσεις”.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας υποστηρίζοντας ανοικτά την απούσα Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του κ. Κεράνη. “Από τη στιγμή που μας είχε ανακοινωθεί από τον κ. Τιμπόρις ότι δεν θα είναι, προσπαθήσαμε τον Ιούλιο να τον καλύψουμε με κάποιες άλλες εκδηλώσεις” σχολίασε κατηγορηματικά, εξηγώντας παρακάτω πως, “ο προγραμματισμός δεν έχει κλείσει”, σημειώνοντας μάλιστα πως, “ξέρω πολύ καλά ότι για το κομμάτι αυτό του Ιουλίου, έχουν γίνει επαφές και με τη Λυρική Σκηνή και με το Εθνικό θέατρο”. Οπότε, δήλωσε πως, “έρχεται πιστεύω αντιστάθμισμα αρκετά καλό”.

Προτού κλείσει τη συζήτηση του θέματος των Φεστιβάλ, ο ίδιος παρακάλεσε να μην ασκείται κριτική από το ξεκίνημα της θητείας προς την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, κ. Λεονταρίτη, λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής: “Το λέω σαν παρένθεση. Δεν νομίζω ότι πρέπει από το ξεκίνημα να δημιουργείται ένας παραλληλισμός ή μία σύγκριση. Το λέω ευθέως. Η κ. Μενδρινού τα χρόνια αυτά που διέγραψε την πορεία της στον χώρο του Πολιτισμού, πιστεύω ότι η Συριανή κοινωνία έχει αναγνωρίσει το έργο της και έχει εισπράξει αυτό που πρέπει να εισπράξει. Όσον αφορά την νέα Αντιδήμαρχο αυτή τη στιγμή, είναι πάρα πολύ νωρίς για να κριθεί. Πιστεύω ότι θέλει τον χρόνο ώστε μέσα από το έργο της να φανεί τι κάνει. Στο τέλος, αν θέλει κανείς μπορεί να κάνει τη σύγκριση. Αλλά σε αυτή τη φάση νομίζω είναι άκαιρο”.