Στην πρώτη νέα κακοκαιρία θα αποδειχθεί αν αποκαταστάθηκε το πρόβλημα των λιμναζόντων νερών στο λιμάνι της Ερμούπολης

Λύση μέσω διάνοιξης νέων φρεατίων

Δόθηκε παράταση περαίωσης του έργου ως το τέλος Φεβρουαρίου, στη χθεσινή συνεδρίαση του ΔΛΤΣ

Η αποτελεσματική αντιμετώπιση ή μη, του προβλήματος των νερών της βροχής που λίμναζαν στον εσωτερικό χώρο του λιμένα Ερμούπολης, μένει να αποδειχθεί με την επόμενη κακοκαιρία και βροχόπτωση, μετά από τη διάνοιξη τεσσάρων νέων φρεατίων, λύση που επελέγη ως κατάλληλη για το θέμα που είχε ανακύψει μετά την πρόσφατη επίστρωση στο λιμάνι, στο πλαίσιο του έργου βελτίωσης που ακόμη υλοποιείται.

Αναφορικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος κλήθηκε να μιλήσει στην “Κοινή Γνώμη” η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού, αμέσως μετά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, στο πλαίσιο της οποίας δόθηκε παράταση για την περαίωση του συγκεκριμένου έργου προς τον ανάδοχο, εγκρίνοντας το σχετικό αίτημά του.

Σύμφωνα με όσα τόνισε η ίδια, ο λόγος της παράτασης είναι τυπικός, αφού κατά την καλοκαιρινή περίοδο, δεν ήταν εφικτή η υλοποίηση εργασιών καθώς υπήρχε στο λιμάνι αυξημένη επιβατική κίνηση λόγω επισκεψιμότητας κι ως εκ τούτου, οι εργασίες που απομένουν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν ως και το τέλος Φεβρουαρίου του 2020.

Η ίδια τοποθετήθηκε για το θέμα των αστοχιών του έργου που είχαν διαπιστωθεί σε ημέρες έντονης βροχόπτωσης, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή της, πως, το έργο δεν θα παραληφθεί, αν δεν είναι άρτιο από κάθε άποψη.

  • Εγκρίθηκε το αίτημα της παράτασης όσον αφορά την περαίωση του έργου στο λιμάνι της Ερμούπολης. Είναι τυπικό ζήτημα ή συνηγορούν ουσιαστικοί λόγοι σε αυτήν την απόφαση;

“Δεν ήταν κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα στην εκτέλεση της συγκεκριμένης σύμβασης. Η εν λόγω σύμβαση όπως είναι γνωστό υπεγράφη τον Ιούλιο του 2019. Η διάρκειά της ήταν πέντε μήνες για την εκτέλεση των εργασιών, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε, λόγω της θερινής περιόδου και της αυξημένης τουριστικής επιβατικής κίνησης στον λιμένα, δεν προχώρησε η εκτέλεση των εργασιών. Υπάρχουν ακόμη σε εκκρεμότητα αρκετές όχι όμως σοβαρές εργασίες, οι οποίες πρέπει να γίνουν. Για τον λόγο αυτόν ζητήθηκε η παράταση 87 ημερολογιακών ημερών, δηλαδή μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2020. Οι εργασίες είχαν ξεκινήσει τον Σεπτέμβρη ουσιαστικά”.

  • Προσφάτως είχαν διαπιστωθεί αστοχίες στο κομμάτι του έργου που προβλημάτισαν έντονα για την ποιότητά του όσον αφορά στην ασφαλτόστρωση και στο δίκτυο απορροής των όμβριων υδάτων. Διαπιστώθηκε πως λίμναζαν νερά και διανύουμε ήδη τη χειμερινή περίοδο. Έχετε επικοινωνήσει με τον εργολάβο για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων και τη δρομολόγηση λύσης;

“Καταρχήν δεν μιλάμε για οριστική παραλαβή του έργου τον Φεβρουάριο του 2020, αλλά για παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου αυτού. Έχουν διαπιστωθεί αυτές οι αστοχίες που έχετε διαπιστώσει κι εσείς και γι αυτόν τον λόγο είναι ενήμερη η Τεχνική Υπηρεσία και οι επιβλέποντες. Γι αυτόν τον λόγο κατασκευάστηκαν και τέσσερα συμπληρωματικά φρεάτια, από αυτά που προβλέπονταν αρχικά στη σύμβαση, για να διορθωθούν οι οποιεσδήποτε αστοχίες. Αλλά ακριβώς, επειδή δεν μιλάμε για παραλαβή του έργου, αυτό που έχουμε τονίσει εμείς σαν Δημοτική Αρχή είναι ότι το έργο αυτό δεν θα παραληφθεί σε κάθε περίπτωση με αστοχίες”.

  • Η κατασκευή τεσσάρων επιπλέον φρεατίων σημαίνει πως δεν θα υπάρξει κάποια άλλη παρέμβαση στο οδόστρωμα; Δηλαδή, με αυτά τα τέσσερα φρεάτια, αντιμετωπίζεται οριστικά το πρόβλημα και δεν θα λιμνάσουν ξανά νερά;

“Αυτός είναι ο σκοπός της διάνοιξης αυτών των τεσσάρων φρεατίων. Υπόψιν πως εκεί, οι κλίσεις ήταν πάρα πολύ μικρές. Από τη στιγμή που έπεσε η άσφαλτος, ο μόνος τρόπος που μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό ήταν η κατασκευή τεσσάρων επιπλέον σημαντικών φρεατίων. Νομίζω πως θα αντιμετωπισθεί το θέμα, αλλά είναι κάτι που το βλέπουμε. Όπως είπα, δεν υπάρχει περίπτωση να παραληφθεί κάτι με αστοχίες”.

  • Στην περίπτωση που σε νέα κακοκαιρία διαπιστωθεί πως η παρέμβαση των τεσσάρων νέων φρεατίων δεν λύνει το πρόβλημα και λιμνάζουν ξανά νερά, πώς θα κινηθεί το Λιμενικό Ταμείο και τί προβλέπεται να κάνει;

“Δεν το γνωρίζω αυτό, αλλά είναι κάτι που κι εμείς αναμένουμε να δούμε δηλαδή αν όλα βαίνουν καλώς. Αν συνεχίσει να υπάρχει ένα πρόβλημα, πρέπει να βρούμε μία άλλη λύση και να δούμε με ποιον διαφορετικό τρόπο θα διαχειριστούμε αυτήν την κατάσταση. Αλλά νομίζω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα. Τουλάχιστον αυτήν τη διαβεβαίωση έχω. Εάν όμως συνεχιστεί, θα πρέπει να συζητήσουμε το θέμα σε άλλη βάση”.

  • Έχουν παρατηρηθεί φθορές σε τμήμα πρόσδεσης πλοίων που έγιναν παρεμβάσεις. Αυτές προβλέπεται να αποκατασταθούν;

“Κάποια στιγμή όταν είχε έρθει και είχε διανυκτερεύσει πλοίο στο λιμάνι της Ερμούπολης, έγιναν κάποιες φθορές στην άσφαλτο, οι οποίες εννοείται θα επισκευαστούν. Αυτές οι αποκαταστάσεις δεν έχουν γίνει ακόμη, αλλά ερευνούμε τον τρόπο. Αν θα αποκατασταθούν με τα ίδια υλικά ή αν υπάρχει δυνατότητα να κατασκευαστεί ενδεχομένως με κάποιο πιο ανθεκτικό υλικό, όπως μπετόν ίσως το συγκεκριμένο σημείο που διανυκτερεύουν κάποια πλοία. Είναι κάτι που ερευνάμε”.

  • Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τρία “κομμάτια”. Την ασφαλτόστρωση, το δίκτυο φρεατίων για την απορροή των όμβριων υδάτων και την επισκευή των στεγάστρων αναμονής των επιβατών. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται στον παρόντα χρόνο οι εργασίες; Ποιες απομένουν να υλοποιηθούν;

“Το έργο είναι ενιαίο, οπότε η παράταση δίνεται για όλο το έργο. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί η επισκευή του δεύτερου στεγάστρου προς το kiss 'n' ride και του μεσαίου κτιρίου που υπάρχει εκεί από πλευράς φέροντα οπλισμού. Βέβαια, μετά θα ακολουθήσουν εργασίες ευπρεπισμού όπως οι ελαιοχρωματισμοί κ.α.. Αυτά περιλαμβάνονται σε όλο το κομμάτι της εργολαβίας του έργου “Επισκευή υποστέγων, ασφαλτοτάπητα και δικτύου ομβρίων. Η χρηματοδότηση είναι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τα χρήματα υπάρχουν και η χρηματοδότηση υπάρχει”.

  • Είναι πολύ σημαντικό ότι δεσμεύεστε δημοσίως πως το έργο δεν θα παραληφθεί με αστοχίες, γιατί έχουμε διαπιστώσει έργα που σε σύντομο χρόνο παρουσίασαν προβλήματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε μάλιστα για το λιμάνι της Ερμούπολης.

“Αντιλαμβάνεστε πως εκείνοι που έχουν τον πρώτο λόγο είναι οι μηχανικοί και οι επιβλέποντες. Αυτοί ξέρουν να κρίνουν καλύτερα από τους αιρετούς, αν ένα έργο είναι σωστό ή όχι. Από την άλλη πλευρά, εμείς σαν διοίκηση οφείλουμε να έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία με τους επιβλέποντες και να τους έχουμε επιστήσει την προσοχή σχετικά με τη βούλησή μας. Η βούλησή μας είναι τα έργα, να γίνονται, όπως πρέπει να γίνονται. Γιατί απόψεις υπάρχουν πολλές. Αλλά νομίζω πως μεγαλύτερη βαρύτητα έχει η άποψη του ειδικού, του χ, ψ επιβλέποντα”.