Ανάδοχος για το μεγάλο έργο του εμπορικού κρηπιδώματος στο Καρνάγιο

Εξελίξεις για λιμενικά έργα της Σύρου

Συνέχιση των επισκευών στα υπόστεγα στο λιμάνι της Ερμούπολης ενώ συμβασιοποιείται η ανάπλαση στο Νησάκι

Παρά τις καθυστερήσεις που έθεσε η πανδημία του κορωνοϊού σε ορισμένες υποθέσεις της Σύρου, προωθούνται πλέον σημαντικά έργα στη λιμενολεκάνη της Ερμούπολης, με κύρια εξέλιξη σήμερα, να αποτελεί η ανάδειξη εργολάβου για το εμπορικό κρηπίδωμα στη θέση “Καρνάγιο”.

Παράλληλα, προχωρά η υπόθεση της υπογραφής της σύμβασης για το έργο της ανάπλασης στο Νησάκι και ως εκ τούτου, της αισθητικής και αρχιτεκτονικής αναβάθμισης της περιοχής, ενώ ακόμη, αναμένεται άμεσα η συνέχιση του έργου στο λιμάνι της Ερμούπολης, το οποίο και θα ολοκληρωθεί με τις επισκευές στο δεύτερο υπόστεγο αναμονής επιβατών, όπως και στο μικρό κτίριο ανάμεσα στους δύο χώρους αναμονής.

Ανάδοχος για το μεγάλο έργο στο Καρνάγιο

Ειδικότερα, για το μεγάλο, σημαντικό κι άκρως απαραίτητο έργο της υλοποίησης εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “'Καρνάγιο”, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης ενέκρινε ομόφωνα – σε δια περιφοράς συνεδρίαση των μελών της προ ημερών – το αποτέλεσμα του διαγωνισμού αναφορικά με την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.

Το θέμα συζητήθηκε εκτάκτως καθώς επείγει να προωθηθούν οι τελικές διαδικασίες για την οριστική κατακύρωση του έργου στον ανάδοχο, ώστε να εκκινήσουν οι παρεμβάσεις στην περιοχή.

Όπως έχει αναφερθεί πολλάκις κατά το παρελθόν, ο προϋπολογισμός του ήταν περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ και η σχετική προκήρυξή του για τον διαγωνισμό, - δημοσιογραφικά -, είχε δει το φως της δημοσιότητας με ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” στις 5 Φεβρουαρίου του 2020.

Σύμφωνα με τη διαγωνιστική διαδικασία η οποία και ολοκληρώθηκε, για το εν λόγω έργο έδειξαν ενδιαφέρον και κατέθεσαν προσφορές 8 εταιρείες με σχετικά ήπιες αποκλίσεις στα ποσοστά των εκπτώσεων επί του προϋπολογισμού. Εκ του συνόλου τους, δύο δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις στο κομμάτι των δικαιολογητικών.

Βάσει του ελέγχου των προσφορών και των δικαιολογητικών της αρμόδιας Επιτροπής για το μεγάλο έργο, προσωρινός ανάδοχος για το εμπορικό κρηπίδωμα στο “Καρνάγιο” ανακηρύσσεται η εταιρεία ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ. Το ποσοστό της έκπτωσης που προσέφερε ανέρχεται σε 27,22%, γεγονός που σημαίνει πως ο συνολικός προϋπολογισμός της προσφοράς της (χωρίς ΦΠΑ) “πέφτει” στο ποσό των 2.348.853,04 ευρώ.

Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ αξίζει να αναφερθεί πως η ανωτέρω έκπτωση ήταν η υψηλότερη ενώ η χαμηλότερη κινήθηκε στο 10,00%.

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, αφού παρέλθει το διάστημα της δυνατότητας κατάθεσης ενστάσεων από πλευράς άλλων ενδιαφερομένων και δεν προκύψει κάποια αλλαγή στο σημερινό αποτέλεσμα, τότε ο προσωρινός ανάδοχος θα είναι και ο οριστικός και άρα, εκείνος που θα εκτελέσει το έργο βάσει σύμβασης που θα κληθεί να υπογράψει με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου.

Έναρξη ενδεχομένως και εντός καλοκαιριού

Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως η σημερινή Διοίκηση, λίγο μετά από την ανάληψη των καθηκόντων της, είχε μεριμνήσει για την προώθηση όλων των τελικών διαδικασιών του εν λόγω διαγωνισμού ώστε να προκύψει ανάδοχος για το έργο. Από την πλευρά της προέδρου, Κανδιώς Μαραγκού είχε καταστεί σαφές πως η διαδικασία του διαγωνισμού “έτρεξε” αφού προηγουμένως είχαν γίνει διορθώσεις στους όρους διακήρυξης βάσει υποδειγμάτων από την πλευρά της Διαχειριστικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

Μάλιστα η ίδια είχε υποστηρίξει πως το εν λόγω κομμάτι “ήταν λιμνασμένο” από τον Ιούνιο του 2019, ενώ ακολούθως, καθυστέρηση προέκυψε και εξαιτίας της διαδικασίας για τον ορισμό εκπροσώπων από πλευράς Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ).

Πάντως, σε συνεδριάσεις του σημερινού Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είχε αναφερθεί πως η υλοποίηση του μεγάλου έργου θα προχωρήσει κανονικά, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον οριστικό ανάδοχο.

Τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι εργασίες δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν εντός της καλοκαιρινής περιόδου, υπό την προϋπόθεση πως θα μπορέσει να εγκατασταθεί στη Σύρο η εταιρεία και ο εργολάβος, με φόντο τις νέες συνθήκες που έχει θέσει στο προσκήνιο η πανδημία του κορωνοϊού.

Οι βασικές παρεμβάσεις για το έργο

Το έργο θα υλοποιηθεί στο χερσαίο τμήμα της περιοχής Καρνάγιο πλησίον της ζυγοπλάστιγγας προκειμένου να εξυπηρετούνται μικρά φορτηγά πλοία και τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του, βάσει της τεχνικής περιγραφής που συνόδευαν τον διαγωνισμό είναι τα εξής: Α. Η κατασκευή του κρηπιδώματος μήκους 197m περίπου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου όπισθεν αυτού για την εξυπηρέτηση των μικρών φορτηγών πλοίων και Β. Η θωράκιση των πρανών της επίχωσης με φυσικούς ογκόλιθους, για την προστασία τους από τους απευθείας προσπίπτοντες ανατολικούς κυματισμούς αλλά και τους λοιπούς εξ ανακλάσεως κυματισμούς.

Η συνολική προθεσμία για την εκτέλεση του έργου ορίζεται σε δώδεκα μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και όπως έχει γίνει γνωστό προ μηνών, το έργο είχε ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Νότιο Αιγαίο”, Άξονας Προτεραιότητας “Βελτίωση βασικών υποδομών” και χρηματοδοτείται με πόρους που προέρχονται κατά 50% από το ΕΤΠΑ και κατά 50% από εθνικούς πόρους.

Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και καθώς πρόκειται για ένα απαραίτητο έργο, χρήσιμο είναι να μην χαθεί ούτε μία ημέρα.

Μέτρα και ασφάλεια κατά την υλοποίηση

Αυτονόητο είναι πως για την εκτέλεση των εργασιών που απαιτεί η υλοποίηση του εν λόγω έργου, θα ακολουθήσει η λήψη μέτρων στην περιοχή προκειμένου να προωθηθεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των εργασιών αλλά και να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα. Είναι γνωστό, πως, μέχρι σήμερα στην περιοχή προσεγγίζουν κάποια μικρά αλιευτικά σκάφη και βάρκες, στους ιδιοκτήτες των οποίων θα γίνει ενημέρωση για την απομάκρυνσή τους, όπως επίσης θα απαιτηθεί και παρόμοια ενημέρωση προς ιδιώτες, στους οποίους έχει παραχωρηθεί χώρος από το Λιμενικό Ταμείο κι έχουν αναπτύξει επαγγελματική δραστηριότητα.

Καθυστερήσεις στο έργο του λιμένα Ερμούπολης. Συμπληρωματική σύμβαση για τα υπόστεγα

Σημαντικό έργο για τη “βιτρίνα” της Σύρου αποτελεί και η παρέμβαση εντός του χερσαίου χώρου του λιμένα Ερμούπολης, το οποίο και προωθεί η πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου.

Πρόκειται για ένα πολυσυζητημένο έργο, το οποίο θα χάριζε αισθητική και λειτουργική αρμονία με το υπόλοιπο τμήμα της ανάπλασης στην παραλιακή ζώνη.

Όπως είναι γνωστό, το έργο με τίτλο “Επισκευή υποστέγων, ασφαλτοτάπητα και δικτύου ομβρίων στο κρηπίδωμα επιβατικών πλοίων λιμένα Ερμούπολης” είχε ξεκινήσει στις 17 Σεπτεμβρίου του 2019 και εξελίχθηκε σταδιακά από την πλευρά του αναδόχου.

Πρωτίστως είχαν υλοποιηθεί οι παρεμβάσεις για τη διαμόρφωση νέου δικτύου απορροής των όμβριων υδάτων στο λιμάνι, ενώ στη συνέχεια είχε ακολουθήσει η τμηματική ασφαλτόστρωση στο χερσαίο τμήμα αναμονής των οχημάτων, των δικύκλων και των φορτηγών.

Υπενθυμίζεται πως με τις πρώτες βροχές είχε διαπιστωθεί πως λίμναζαν νερά σε ορισμένα τμήματα της ασφαλτόστρωσης και είχε προκύψει αυτονόητα παρέμβαση από τη Διοίκηση για τη διόρθωση των αστοχιών. Αποτέλεσμα ήταν να κατασκευάσει ο εργολάβος επιπλέον φρεάτια για την ομαλή απορροή.

Αμέσως μετά από τις προαναφερθείσες παρεμβάσεις, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής των υποστέγων αναμονής των επιβατών. Κατά το περασμένο διάστημα προωθήθηκαν οι προγραμματισμένες εργασίες στο πρώτο υπόστεγο, ενώ αμέσως μετά υπήρξε παύση.

Παρά τα όποια εμπόδια έθεσε και ο κορωνοϊός, ωστόσο, σύμφωνα με την ενημέρωση της προέδρου προς την εφημερίδα, το αρχικό ποσό δεν έφθασε να καλύψει το έργο.

Αιτία αποτέλεσε η ανάγκη εκτεταμένων εργασιών στο δεύτερο υπόστεγο, καθώς οι καθαιρέσεις τμημάτων, αποκάλυψαν... μεγάλα θέματα στον οπλισμό.

Σε λιτές δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη” για το συγκεκριμένο θέμα, η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού ανέφερε πως βάσει των ανωτέρω, το Διοικητικό Συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του αποφάσισε να δώσει παράταση στον ανάδοχο αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου, ώστε να διευθετηθούν και τα διαδικαστικά θέματα, με σκοπό να μπορέσει να συνεχίσει ο ανάδοχος τις παρεμβάσεις.

“Η 5μηνη παράταση δόθηκε προκειμένου να πάρουμε έγκριση για συμπληρωματική σύμβαση για τις εργασίες που υπολείπονται και αφορούν την ολοκλήρωση της επισκευής του δεύτερου στεγάστρου και του κτιρίου που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο στέγαστρα” σχολίασε η ίδια, εξηγώντας παράλληλα πως, οι διαδικασίες αυτές και ενόψει κορωνοϊού “γίνονται πιο αργές και πρέπει να περάσουν από Συμβούλιο Δημοσίων Έργων, από την Τεχνική Υπηρεσία, το ΔΣ και γι αυτό δώσαμε παράταση αυτό το διάστημα των πέντε μηνών”.

Από την πλευρά της, διευκρινίζοντας τους λόγους που επιβάλλουν την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης, ανέφερε: “Φάνηκε ότι η ζημιά των υποστέγων από πλευράς οπλισμού ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτή που φαινόταν εξωτερικά”, ενώ γνωστοποίησε πως η παράταση προσδιορίζεται μέχρι και τις 29 Ιουλίου του τρέχοντος έτους, αφού η λήξη της πρώτης παράτασης προθεσμίας περαίωσης του έργου ήταν στις 29/2/2020.

Καλύπτεται η διαφορά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Η ανάθεση του εν λόγω έργου είχε γίνει στην εταιρεία ERGOLAND ΕΠΕ – ΥΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ, η οποία από πλευράς της, συμμετέχοντας στον σχετικό διαγωνισμό και επί του αρχικού προϋπολογισμού του έργου (124.000 ευρώ), είχε προσφέρει έκπτωση 35,92%.

Σύμφωνα με την κα Μαραγκού το επιπλέον ποσό που απαιτείται για την κάλυψη του έργου, θα καλυφθεί από το ίδιο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ποσό που απέμεινε λόγω της έκπτωσης. Ως εκ τούτου, δεν προκύπτει κάποια οικονομική επιβάρυνση για το Λιμενικό Ταμείο Σύρου.

“Μιλάμε για συμπληρωματικές εργασίες της τάξεως των 36.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Αυτά τα χρήματα θα καλυφθούν από το ίδιο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το συγκεκριμένο έργο είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα. Η προσφορά του αναδόχου ήταν χαμηλότερη από το ποσό του αρχικού προϋπολογισμού, οπότε θα καλυφθούν από το εναπομείναν ποσό” δήλωσε χαρακτηριστικά.

Συμβασιοποιείται άμεσα η μικρή ανάπλαση στο Νησάκι

Θετικές εξελίξεις καταγράφονται και για το έργο της μίνι ανάπλασης στο Νησάκι και συγκεκριμένα του τμήματος που ξεκινά από το ύψος της πλατείας Κανάρη και φθάνει ως και την έναρξη της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων.

Όπως είχε αναφερθεί σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας, στις 27 Φεβρουαρίου του 2020, είχε προκύψει ανάδοχος για το έργο που αφορά σε αποκαταστάσεις του χερσαίου τμήματος και στη δημιουργία νέας περίφραξης στη θέση που βρίσκονται σήμερα τα κιγκλιδώματα.

Ωστόσο μέχρι σήμερα και λόγω της πανδημίας, η συμβασιοποίησή του καθυστέρησε.

Σε σχετική ερώτηση προς την κα Μαραγκού αναφορικά με τον χρόνο που θα προωθηθεί η υπόθεση της σύμβασης, η οποία θα ανάψει το “πράσινο φως” στον ανάδοχο για να ξεκινήσει τις εργασίες, η ίδια υπήρξε συγκεκριμένη: “Έχει γίνει ο διαγωνισμός. Έχει υπάρξει προσωρινός ανάδοχος και περιμένουμε από πλευράς του κάποια πιστοποιητικά προκειμένου να προχωρήσουμε στη σύμβαση.

Λόγω του κορωνοϊού ήταν κλειστά τα δικαστήρια και δεν μπορούσαμε να έχουμε κάποια πιστοποιητικά. Οπότε, εντός των επόμενων ημερών θα προχωρήσουμε στη συμβασιοποίηση”.