Ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή των σχετικών αιτήσεων στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης στο πλαίσιο της εφαρμογής μέτρων ανακούφισης λόγω κορωνοϊού

Απαλλαγή από δημοτικά τέλη για επιχειρηματίες της Σύρου

Οδηγίες στην ιστοσελίδα του Δήμου για το σύνολο των ενδιαφερόμενων επιχειρηματιών

Ηλεκτρονικά έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για απαλλαγή από δημοτικά τέλη, οι επιχειρηματίες που επλήγησαν κατά το διάστημα του κορωνοϊού στη Σύρο και βάσει κυβερνητικών εντολών έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Πρόκειται για την εφαρμογή στην πράξη των μέτρων ανακούφισης που είχε γνωστοποιήσει προ μηνών η Δημοτική Αρχή και συγκεκριμένα, λίγο μετά την έναρξη της πανδημίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που είχε εκδοθεί τον περασμένο Μάρτιο.

Ο Δήμος μέσω λιτής ανακοίνωσής του πληροφορεί τους επιχειρηματίες για τον τρόπο υποβολής των αιτήσεών τους, ώστε να λάβουν την απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη. Σε συνέχεια της εν λόγω ενημέρωσης κλήθηκε από την “Κοινή Γνώμη” να τοποθετηθεί αναλυτικά ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης.

Ο ίδιος υπογράμμισε τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ εξέφρασε την αγωνία του για τις απώλειες του Δήμου στο αμέσως επόμενο τρίμηνο, οπότε και θα έχει φανεί το μέγεθος των συνεπειών του lockdown αλλά και της περιόδου μετά από το “λουκέτο” τόσο στον κλάδο του τουρισμού, όσο όμως και γενικότερα στην τοπική οικονομία. Προς το παρόν, διαβεβαίωσε πως οι όποιες εκτιμήσεις ζημίας είναι διαχειρίσιμες.

Στο περιθώριο των ανωτέρω, πρέπει να αναφερθεί πως λογικά παρόμοιες αποφάσεις θα λάβει και θα εφαρμόσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου.

Υποβολή και έλεγχος αιτήσεων

Συγκεκριμένα, η επίσημη ενημέρωση της Δημοτικής Αρχής έχει ως εξής: “Μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης και τον έλεγχο νομιμότητάς της από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, τίθεται στην διάθεση των πολιτών ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας θα υποβληθούν οι αιτήσεις για απαλλαγή από τα τέλη καθαριότητας για τις επιχειρήσεις που διέκοψαν την λειτουργία τους.

Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις που διέκοψαν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού μπορούν να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά σχετική φόρμα με τα στοιχεία τους, τον αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και τον ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας. Προς επικύρωση των προηγουμένων θα πρέπει να επισυνάπτεται υποχρεωτικά αντίγραφο της προσωποποιημένης πληροφόρησης από το taxisnet.

Η διεκπεραίωση των αιτήσεων θα γίνει ηλεκτρονικά από το τμήμα Δημοτικών Προσόδων του Δήμου μας, το οποίο θα αναλάβει τον έλεγχο των αιτήσεων και την αποστολή των σχετικών στοιχείων στον ΔΕΔΗΕ. Οι αιτούντες θα ενημερώνονται μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δήλωσαν για την πορεία του αιτήματός τους, καθώς και για την έγκρισή του από την δημοτική υπηρεσία.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις καλούνται να υποβάλλουν τη σχετική αίτησή τους έως 21/08/2020, προκειμένου να τύχουν των σχετικών απαλλαγών το επόμενο διάστημα στο παρακάτω link: https://apallagi-telon.crowdapps.net/”.

Απαντήσεις Αντιδημάρχου Οικονομικών, Γ. Πιταούλη

  • Η συγκεκριμένη ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, βάσει των δυνατοτήτων που έδινε η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ξεκίνησε η εφαρμογή των μέτρων ελάφρυνσης προς τους επιχειρηματίες που επλήγησαν. Πώς μεταφράζεται σε πρακτικό επίπεδο αυτή η μέριμνα ανακούφισης προς τους ίδιους;

    “Τον Μάρτιο είχε εκδοθεί η πρώτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που έδινε τη δυνατότητα στους Δήμους να λάβουν τα Δημοτικά Συμβούλια αποφάσεις απαλλαγών για τα τέλη καθαριότητας για τις επιχειρήσεις που διέκοπταν τη λειτουργία τους σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας. Δεν ξέραμε εξ αρχής τη διάρκεια του λουκέτου και άρα, προσπαθήσαμε να εκτιμήσουμε τις συνέπειες που θα μπορούσαν να υπάρξουν στον προϋπολογισμό και αντίστοιχα να προχωρήσουμε στη χορήγηση των σχετικών απαλλαγών. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε και στη συνέχεια μετά από τον έλεγχο νομιμότητας που έγινε και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, εγκρίθηκε η απαλλαγή στα τέλη καθαριότητας για τις επιχειρήσεις που διέκοψαν τη λειτουργία τους σύμφωνα με τις αποφάσεις που έβγαιναν και αφορούσαν ενδεικτικά σε εστιατόρια, σε κέντρα αισθητικής, σε κομμωτήρια και γενικά σε όλες τις επιχειρήσεις που επιβλήθηκε να κλείσουν. Οπότε, κατανοήσαμε – βλέποντας και πόσες επαγγελματικές παροχές υπάρχουν στον Δήμο μας και κάνοντας μία εκτίμηση για το ποιος θα είναι ο όγκος των αιτήσεων που θα πρέπει να διαχειριστεί η Υπηρεσία, ότι, αυτός ο όγκος είναι σχετικά μεγάλος. Διαπιστώσαμε πως μιλάμε για περίπου 1.000 παροχές που έχουν δικαίωμα αυτής της απαλλαγής. Υπολογίζουμε πως από τις σχεδόν 4.000 – 4.5000 παροχές που έχει ο Δήμος μας, επαγγελματικές παροχές, περίπου το 1/4 αφορά σε επιχειρήσεις που έκλεισαν.

    Ως εκ τούτου, αντιλαμβανόμενοι τον όγκο αυτόν και γνωρίζοντας ότι η Υπηρεσία μας είναι αρκετά επιβαρυμένη με όλες τις αλλαγές και τα μέτρα στη διάρκεια της πανδημίας όπως την εκ περιτροπής εργασία αλλά και στη συνέχεια, λόγω των αιτήσεων για τη διόρθωση των τετραγωνικών και τον αυξημένο όγκο δουλειάς που πρέπει να διεκπεραιώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα, επιλέξαμε να γίνει ηλεκτρονικά. Αφενός για να δώσουμε τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να κάνουν την αίτησή τους χωρίς να έρθουν στον Δήμο κι αφετέρου, για να διεκπεραιωθεί η όλη διαδικασία πιο εύκολα”.

     

  • Ποια διαδικασία θα ακολουθήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας για την υποβολή της αίτησής του;

    “Στην ιστοσελίδα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (www.syros-ermoupolis.gr) Θα καταχωρήσουν τα στοιχεία τους στη φόρμα https://apallagi-telon.crowdapps.net/, θα επισυνάψουν την προσωποποιημένη πληροφόρηση που έχουν από το taxis και στη συνέχεια, η Υπηρεσία θα ελέγξει αυτά τα στοιχεία σε σχέση με το αρχείο που έχει και θα εγκρίνει ή θα απορρίψει για κάθε περίπτωση ξεχωριστά, τη χορήγηση της απαλλαγής από τα δημοτικά τέλη.

    Σε δεύτερο χρόνο, ο Δήμος συγκεντρώνοντας όλες τις επιχειρήσεις που έχουν το δικαίωμα της απαλλαγής, θα στείλει τα στοιχεία στον ΔΕΔΔΗΕ, διορθώνοντας τα τετραγωνικά που εμφανίζονται στον λογαριασμό του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και μέσα από το λογαριασμό του παρόχου (ΔΕΗ κ.α.) θα φανεί και η αντίστοιχη απαλλαγή στα τέλη για διάστημα ίδιο με εκείνο που ήταν εκτός λειτουργίας. Δηλαδή, αν μία επιχείρηση έκλεισε για δύο μήνες, τότε, θα έχει απαλλαγή για δύο μήνες”.

     

  • Στην περίπτωση που υπάρχουν επιχειρήσεις που έκλεισαν για διάστημα μεγαλύτερο των 2 μηνών, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει λάβει σχετική απόφαση για ελάφρυνση από τα τέλη, για περίοδο ίση με την αντίστοιχη του “λουκέτου”;

    “Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχε δώσει αυτή την ευχέρεια, καθώς ανέφερε χαρακτηριστικά “για όσο διάστημα δεν λειτουργούν και παραμένουν κλειστές”. Άρα, για το αντίστοιχο διάστημα δεν θα υπάρξει χρέωση για τα δημοτικά τέλη καθαριότητας στους λογαριασμούς που λαμβάνουν”.

     

  • Σήμερα, έχετε υπολογίσει με ακρίβεια τις απώλειες των εσόδων που θα προκύψουν για το δημοτικό ταμείο;

    “Θα ήταν πολύ χρήσιμο να υπήρχε η δυνατότητα να ξέρουμε κάθε παροχή σε τί είδους επιχείρηση αναφέρεται. Δηλαδή αν για παράδειγμα είναι κομμωτήριο, φαρμακείο ή είναι κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας. Αυτή η πληροφορία όμως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Κατά συνέπεια, μόνον εκτιμήσεις έχουμε κάνει.

    Εκτίμησε η Υπηρεσία τις συνέπειες αυτών των απαλλαγών και αντίστοιχα εμείς έχουμε περιορίσει κάποιες δαπάνες ώστε να μπορούν να δοθούν αυτές οι ελαφρύνσεις. Στον βαθμό που εμείς έχουμε υπολογίσει μεγαλύτερη μείωση από αυτήν που μπορεί να υπάρξει κι επειδή τα δημοτικά τέλη είναι ανταποδοτικά, τότε, μέσα από τη νέα απόφαση καθορισμού των τελών, οι όποιες αποκλίσεις θα ενσωματωθούν. Έτσι, θα μπορέσουμε να δούμε και τη γενικότερη κατεύθυνση που θα έχουμε για τα τέλη, ενισχύοντας ενδεχομένως κάποιες μειώσεις, εφόσον αυτό είναι δυνατόν σε κάποιες επιχειρήσεις, προκειμένου να βοηθήσουμε στην όλη κατάσταση για την επόμενη χρονιά. Απ΄ ό,τι βλέπουμε, οι δυσκολίες δεν έχουν τελειώσει μόνον στο διάστημα που ήταν κλειστές οι επιχειρήσεις, αλλά δυσκολίες θα υπάρξουν απ΄ ό,τι φαίνεται δυστυχώς για τουλάχιστον ακόμη έναν χρόνο”.

     

  • Σας ανησυχεί ένα ενδεχόμενο νέο λουκέτο για το διάστημα του δεύτερου κύματος της πανδημίας; Ποια είναι η προσωπική άποψή σας αναφορικά με τη λήψη μίας τέτοιας απόφασης;

    “Η προσωπική εκτίμησή μου είναι ότι λουκέτο άμεσα δεν θα υπάρξει ξανά, καθώς δεν υπάρχουν τα περιθώρια στην οικονομία για να υπάρξει κάτι παρόμοιο. Αυτό που λέω είναι δυστυχώς λίγο κυνικό, αλλά φοβάμαι ότι αν τυχόν κάποιος λάβει υπόψιν τις οικονομικές συνέπειες, δεν θα υπάρξει λουκέτο. Επίσης, αν δεν μπορέσουμε να ελέγξουμε την πανδημία στο δεύτερο κύμα, αυτό σημαίνει ότι θα ζήσουμε πολύ άσχημα πράγματα. Επί της ουσίας όμως, αν το δούμε πιο λογικά, ήδη έχουμε περάσει ένα διάστημα στην πανδημία στο οποίο λειτουργούμε με διαφορετικές συνθήκες και φαίνεται ότι μέχρι να υπάρξει ικανοποιητική θεραπεία, θα πρέπει όλοι να μάθουμε στην καθημερινότητά μας να λειτουργούμε με έναν νέο τρόπο και σύμφωνα με τους κανόνες που μας προτείνουν οι ειδικοί. Ο επόμενος χειμώνας και υγειονομικά αλλά και οικονομικά θα είναι πολύ δύσκολος. Οπότε, όλα αυτά, προφανώς κι επηρεάζουν τον προϋπολογισμό του Δήμου”.

     

  • Πότε θα φανούν οι συνέπειες στον προϋπολογισμό με μεγαλύτερη ακρίβεια;

    “Αυτό θα φανεί και στα αποτελέσματα του εξαμήνου που θα έρθουν προς έγκριση στη μεθεπόμενη Οικονομική Επιτροπή και σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Θα δούμε πως υπάρχουν απώλειες για τα έσοδα του Δήμου, όμως μέχρι τώρα είναι διαχειρίσιμες. Αυτό που είναι πραγματική αγωνία όλων μας και των επιχειρηματιών προφανώς, αλλά και του Δήμου που εισπράττει από όσους δουλεύουν ή δεν θα δουλέψουν αυτό το καλοκαίρι, είναι τί θα γίνει το γ΄ τρίμηνο του έτους. Βλέπουμε ήδη ότι ο τουρισμός έχει μεγάλες απώλειες και δεν ξέρουμε σε ποιον βαθμό αυτές οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Οπότε, προς το τέλος του 9μηνου θα φανούν και θα κριθούν πολλά πράγματα γιατί εκεί εισπράττει και ο Δήμος το μεγαλύτερο κομμάτι των ετήσιων εσόδων του”.

     

  • Στην ανακοίνωση του Δήμου για τα μέτρα ανακούφισης, είχε σημειωθεί μεταξύ άλλων και η απαλλαγή γονέων από τα τροφεία για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Αυτή η απόφαση στην εφαρμογή της, υποθέτουμε λογικά πως είχε άμεσο χαρακτήρα;

    “Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η λειτουργία, δεν υπάρχει και η χρέωση των τροφείων. Όταν μιλάμε όμως για τα τέλη καθαριότητας, αυτά εισπράττονται μέσω των λογαριασμών των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Τα τροφεία τα διαχειριζόμαστε από τον Δήμο άμεσα. Εμείς χρεώνουμε και εμείς εισπράττουμε. Οπότε είναι πολύ πιο εύκολο να τα διαχειριστούμε χωρίς να πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία των αιτήσεων. Σχετικά με τα τέλη καθαριότητας και καθώς πρόκειται για ένα παλιό σύστημα που δεν το έχει ο κάθε Δήμος υπό τον απόλυτο έλεγχό του, κάνουμε την ίδια διαδικασία πολύ πιο δύσκολα”.

     

  • Το περιθώριο που έχετε δώσει για τις αιτήσεις είναι μέχρι και την 21η Αυγούστου.

    “Βάλαμε αυτό το όριο γιατί θέλουμε να συγκεντρώσουμε τα αιτήματα όλων και στη συνέχεια να σταλούν στον ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος με τη σειρά του θα ενημερώσει τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας που εκδίδουν τα τιμολόγια και τους λογαριασμούς του ρεύματος προκειμένου οι χρεώσεις να είναι μειωμένες όσον αφορά στα τέλη καθαριότητας. Έτσι θα εφαρμοστούν οι σχετικές απαλλαγές”.