Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου ικανοποιούν το αίτημα του Σωματείου των ταξί για μεταφορά στο παραλιακό μέτωπο της πόλης προς την πλευρά της θάλασσας

Υπουργική απόφαση για τη χωροθέτηση της αφετηρίας των ταξί

Απαιτείται ήπια παρέμβαση σε τμήμα της ανάπλασης για τη διαμόρφωση κατάλληλης εσοχής για την αναμονή των οχημάτων

Σε αναμονή της απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη χωροθέτηση της νέας αφετηρίας των ταξί στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης προς την πλευρά της θάλασσας βρίσκεται η νέα Δημοτική Αρχή και το Σωματείο των επαγγελματιών οδηγών, όπως ανέφερε ο πρόεδρός τους, Λευτέρης Βαρθαλίτης σε δηλώσεις του στην εφημερίδα.

Κατόπιν δύο συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν με τη Δημοτική Αρχή και συγκεκριμένα με τον Δήμαρχο, Νίκο Λειβαδάρα, την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού παρουσία και του Λιμενάρχη, Γιάννη Βαμβακούση, ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πολιτική βούληση των αρμοδίων να ικανοποιήσουν το “λογικό αίτημα” του Σωματείου Ιδιοκτητών ταξί Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος” και να διαμορφώσουν τη νέα αφετηρία στο παραλιακό τμήμα της Ερμούπολης.

Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά προ καιρού, το εν λόγω αίτημα είχε γίνει αποδεκτό και από το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από έντονες πιέσεις και προσπάθειες του Σωματείου, τα μέλη του οποίου ζητούσαν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους με καλύτερο και πιο ασφαλή τρόπο. Σε αυτήν την κατεύθυνση, κινήθηκαν οι δημόσιες τοποθετήσεις του Σωματείου μέχρι σήμερα, προκειμένου η νέα “πιάτσα” να χωροθετηθεί στην παραλιακή ζώνη και στο μέτωπο της θάλασσας, υπό την προϋπόθεση πως σε εκείνο το σημείο θα διαμορφωθεί κατάλληλη εσοχή.

Από την πλευρά του, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει εξασφαλίσει ποσό για τις ήπιες εργασίες που θα απαιτηθούν, έχει λάβει απόφαση απομάκρυνσης του κενωθέντος περιπτέρου και αναμένει μόνον τη σχετική Υπουργική απόφαση, βάσει της οποίας νομίμως θα μπορέσει να λειτουργήσει η πιάτσα των ταξί στο πολυσυζητημένο σημείο.

Αξίζει να διευκρινισθεί, πως, η σχετική Υπουργική απόφαση απαιτείται κατόπιν της έκδοσης διευκρινιστικής εγκυκλίου επί του νόμου προ λίγων μηνών και για την οποία βάσει του ρεπορτάζ της εφημερίδας, η Δημοτική Αρχή ασκεί πιέσεις, όπως παρομοίως και το Σωματείο των Ιδιοκτητών ταξί σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς αφορά συνολικά το θέμα των χωροθετήσεων.

Ικανοποιείται ένα σημαντικό αίτημα

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Σωματείου μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” για την υπόθεση μεταφοράς της αφετηρίας των ταξί στο παραλιακό μέτωπο, εξέφρασε αρχικά την ικανοποίησή του για τη συνεννόηση και τη συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή.

“Έχουμε κάνει δύο συναντήσεις με τον Δήμαρχο οι οποίες κινήθηκαν σε πολύ θετικό κλίμα. Θεωρείται τελειωμένη υπόθεση η μεταφορά μας. Έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες” ανέφερε σχετικά, ενώ πρόσθεσε πως, “Μάλιστα πλην της αφετηρίας στο παραλιακό μέτωπο, έγινε και μία τροποποίηση της χωροθέτησής μας στο kiss and ride. Θα βρισκόμαστε προς την πλευρά της θάλασσας”.

Σύμφωνα με όσα τόνισε ο ίδιος, “Και τα δύο ήταν πάγια αιτήματά μας όλο αυτό το διάστημα”, σημειώνοντας παράλληλα πως, “τη δεύτερη φορά που πραγματοποιήσαμε συνάντηση με τον Δήμαρχο και με την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου Σύρου ήταν και ο Λιμενάρχης, ο οποίος μας διαβεβαίωσε ότι όλα είναι εντάξει”.

Ως εκ τούτου, ερωτηθείς για την ενημέρωση που είχαν σχετικά με οποιαδήποτε εκκρεμότητα στο τυπικό μέρος που συνοδεύει τη διαδικασία της μεταφοράς της αφετηρίας των ταξί, γνωστοποίησε πως, “Περιμένουμε ένα τελευταίο έγγραφο, το οποίο δεν θα καθυστερήσει”.

Σχετικά με το εν λόγω έγγραφο δε, εξήγησε πως αφορά σε έγκριση από αρμόδιο Υπουργείο, για τη δυνατότητα χωροθέτησης στο παραλιακό μέτωπο.

Σε συνέχεια των ανωτέρω και κληθείς να αναφέρει αν το συγκεκριμένο κόστος των εργασιών για τη διαμόρφωση εσοχής από το ύψος των κάδων έως και το ύψος απέναντι από την πλευρά της Eurobank θα είναι περιορισμένο, απάντησε καταφατικά.

Δεδομένης της ανάγκης “σπασίματος” μέρους της μαρμάρινης επιφάνειας του πεζοδρομίου επί του οποίου βρίσκεται το κλειστό πλέον περίπτερο, ο ίδιος ανέφερε τα εξής: “Έχουν βγάλει και το κόστος της παρέμβασης για τη διαμόρφωση της πιάτσας των ταξί. Θεωρώ πως θα είναι παρέμβαση μίας εβδομάδας. Δεν είναι ένα μεγάλο έργο. Υπάρχουν τα σχέδια και το κοστολόγιο για τη διαμόρφωση της πιάτσας”.

Δεκαοκτώ θέσεις αναμονής για ταξί. Ζητήσαμε μία πιάτσα νόμιμη”

Στις δηλώσεις του, ο κ. Βαρθαλίτης έδωσε έμφαση στο ζήτημα της διαμόρφωσης και λειτουργίας μίας νέας αφετηρίας, η οποία θα είναι νόμιμη και άρα, κατάλληλη για την αναμονή των ταξί και την ασφάλεια των πολιτών.

Σύμφωνα με όσα σχολίασε αρχικά, “Στην πλευρά της παραλίας θα χωρούν 18 οχήματα ταξί. Είναι αρκετές οι θέσεις και ικανοποιητικός ο αριθμός”. Ακολούθως μάλιστα, αφού επανέλαβε πως, “Όσες συναντήσεις κάναμε με τον Δήμαρχο, ένιωσα ότι κάποιος μας ακούει επιτέλους”, πρόσθεσε πως, άλλωστε, “δεν ζητήσαμε τίποτα παράλογο. Ζητήσαμε μία πιάτσα νόμιμη”.

Ο κ. Βαρθαλίτης περιέγραψε εν συντομία δε, πως, πλέον δεν μπορεί να εξυπηρετήσει η θέση στην πλατεία Μιαούλη, καθώς επί καθημερινής βάσεως προκύπτουν πολλά προβλήματα εξαιτίας του πλάτους του δρόμου, των παράνομα σταθμευμένων δικύκλων, αλλά και των αναστροφών που πραγματοποιούνται πλησίον του ΟΤΕ.

“Στην πλατεία δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε, καθώς τα προβλήματα τα γνωρίζουν όλοι και τα ζούμε κι εμείς καθημερινά. Τα παλαιότερα χρόνια δεν υπήρχαν πολλά οχήματα, ούτε mini bus και χωρούσαμε. Όμως, όλο αυτό το διάστημα που βρισκόμαστε στην πλατεία, πλέον, έχουμε προβλήματα, έχουμε πολλά ατυχήματα. Δεν είναι πιάτσα ο χώρος στην πλατεία Μιαούλη” επανέλαβε σε απόλυτο τόνο.

Περιμέναμε την παραλαβή της ανάπλασης”

Σχετικά με την αναμονή των επαγγελματιών οδηγών ταξί καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών για τη μεταφορά τους στο παραλιακό τμήμα, ο κ. Βαρθαλίτης θέλησε να υπενθυμίσει πως, από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε ξεκαθαριστεί πως, απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η παραλαβή του έργου της ανάπλασης από τον Δήμο. Είναι γνωστό άλλωστε, πως, το Σωματείο είχε βρεθεί σε στάση αναμονής καθώς είχε εξηγήσει πως δεν αποδέχεται τη θέση της αφετηρίας μπροστά από τη Eurobank (πλευρά κτιρίων), καθώς τα ταξί θα προκαλούσαν μεγάλο πρόβλημα με τις αναστροφές στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

“Πέντε χρόνια παρακαλούσαμε για μία πιάτσα ταξί. Βάλαμε πλάτη στην αρχή γιατί καταλάβαμε ότι για το καλό του νησιού, πρέπει να φύγουμε από το σημείο μπροστά στο μνημείο της Εθνικής Αντίστασης για να προχωρήσει η ανάπλαση. Αυτό το έργο έπρεπε να γίνει. Αλλά κι εμείς έπρεπε να έχουμε μία δική μας, ασφαλή αφετηρία για τα ταξί. Άρα, περιμέναμε την παραλαβή του έργου. Το έργο παραλήφθηκε και μετά τι;” σχολίασε έντονα ο κ. Βαρθαλίτης, υπενθυμίζοντας ακόμη πως υπήρχε και η σχετική απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου για τη μεταφορά της αφετηρίας των ταξί στο παραλιακό τμήμα από την πλευρά της θάλασσας.

“Υπήρχε η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου μας έλεγαν και οι προηγούμενοι ότι θα μεταφερόμασταν μετά την παραλαβή του έργου. Ρωτούσαμε πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και μας απαντούσαν ότι δεν γνώριζαν. Όμως, για να μην ρίχνω συνολικά το φταίξιμο στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή, ίσως και η σημερινή ευνοήθηκε λόγω της παραλαβής του έργου. Όμως, λέω ξανά ότι οι σημερινοί δεν αδιαφόρησαν ποτέ” δήλωσε κατηγορηματικά ο πρόεδρος, επαναλαμβάνοντας μάλιστα πως, “Όσες φορές ενόχλησα τον Δήμαρχο, ήταν εκεί να ακούσει το πρόβλημά μας, να μας εξηγήσει και μάλιστα, στην τελευταία μας συνάντηση, παρουσία και του Λιμενάρχη μας ανέφερε με σαφήνεια τί έχει κάνει για τη μεταφορά μας. Άρα, αναμένουμε αυτό το έγγραφο”.

Δίνουν περιθώριο λόγω καλοκαιριού

Υπό την προϋπόθεση πως της παρέμβασης στο παραλιακό τμήμα για τη διαμόρφωση της εσοχής, πρέπει να προηγηθούν όλες οι απαραίτητες αποφάσεις από τα αρμόδια Υπουργεία, ο κ. Βαρθαλίτης τόνισε πως το Σωματείο προτίθεται να δείξει κατανόηση, ακόμη κι αν ο Δήμος και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, δεν επιθυμούν να αναπτύξουν εργασίες εντός θερινής περιόδου.

“Το συγκεκριμένο έγγραφο μπορεί να έρθει μέσα σε πέντε ημέρες, ή σε ένα μήνα. Ακόμη κι αν μας ζητηθεί να περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβρη, θα το κάνουμε. Περιμέναμε πέντε χρόνια. Άρα, αν μας πουν ότι δεν θέλουν να κάνουν τις εργασίες μέσα στον Αύγουστο, θα το δεχθούμε” τόνισε ο ίδιος, εξηγώντας παρακάτω πως, “Από τη στιγμή που έχει δρομολογηθεί το θέμα κι έναν μήνα και δύο μήνες υπομονή να κάνουμε, δεν μας νοιάζει”.

Απομάκρυνση κάδων και περιπτέρων

Στην ερώτηση για το αν συζήτησαν το θέμα της απομάκρυνσης των κάδων, που βρίσκονται συγκεντρωμένοι απέναντι από το ύψος της οδού Κέας (στενό Αθυμαρίτη), ο πρόεδρος του Σωματείου υπήρξε συγκεκριμένος: “Οι κάδοι ανακύκλωσης θα απομακρυνθούν. Δεν γνωρίζω σε ποιο σημείο θα τοποθετηθούν. Πάντως μόνον ο λευκός κάδος, το κοντέινερ, θα παραμείνει και θα προστεθεί ένα διαχωριστικό”. Υπογράμμισε μάλιστα πως, “Όταν κλείνει άλλωστε το κοντέινερ δεν προκαλεί δυσοσμία”, εκτιμώντας ταυτόχρονα πως “θα υπάρχει και συνεχής φροντίδα και καθαριότητα” στην περιοχή.

Εκτός των ανωτέρω δε, στην τελευταία συνεδρίασή του το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αποφάσισε θετικά για την απομάκρυνση από το παραλιακό μέτωπο, δύο περιπτέρων που δεν λειτουργούν σήμερα. Ένα εξ αυτών είναι και το περίπτερο επί του μαρμάρινου πεζοδρομίου που θα μετατραπεί προσεχώς σε εσοχή.

“Μας ο ανέφεραν κι αυτό” σχολίασε σχετικά ο κ. Βαρθαλίτης, δηλώνοντας ικανοποιημένος για το γεγονός πως η Δημοτική Αρχή είναι θέμα χρόνου να προχωρήσει στις απαραίτητες διαμορφώσεις που θα χαρίσουν τη δυνατότητα της μεταφοράς των ταξί σε μία κατάλληλη αφετηρία.

“Ήταν ένα θέμα που δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι θα συμβεί σε έναν κλάδο. Δηλαδή να περιμένουμε τόσον καιρό. Θέλαμε μία “στέγη”. Δεν ζητήσαμε τίποτα παράλογο. Για το καλό του νησιού να μεταφερθούμε. Αμέσως μετά την ανάπλαση όλοι βρήκαν τον χώρο τους και η μοναδική εκκρεμότητα αφορούσε εμάς, τον κλάδο μας”.

Κατανόηση απέναντι στο αίτημα... επιβίωσης του κλάδου

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Σωματείου θέλησε να εκφράσει και το παράπονό του σχετικά με το γεγονός πως ορισμένοι αιρετοί αντιμετώπιζαν το πρόβλημα της επιβίωσης του κλάδου από απόσταση... Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε, κατά το προηγούμενο διάστημα, “ακούσαμε πολλά όπως γιατί να κάνουμε αναστροφή και δεν πηγαίνουμε από Λαλακιά. Αναρωτήθηκαν τί θα γίνει με εμάς, αν ο πελάτης θέλει να πάει στη Δόξα και πρέπει να τον πάμε μέσω Λαλακιάς; Το “ρολόι” θα γράψει 4,50 ευρώ ενώ η διαδρομή είναι 3,50 ευρώ”.

Επιπλέον έκανε αναφορά και στο θέμα του ανταγωνισμού που προκύπτει λόγω του καθεστώτος της δωρεάν αστικής συγκοινωνίας. “Έχουμε τα mini bus δωρεάν, αν πάμε από Λαλακιά και ζητήσω στους πελάτες 4,50 ευρώ, θεωρούν ότι δεν θα έχουμε προβλήματα και ζημιά; Οι πελάτες μας και κυρίως τη χειμερινή περίοδο είναι συνταξιούχοι και άνθρωποι που δεν έχουν να πληρώσουν 0,50 ή 1,00 ευρώ παραπάνω. Θα ξαναπάρουν ταξί; Όχι”. Δηλώνοντας κατηγορηματικά πως έρχεται ένας δύσκολος χειμώνας και πως όλοι πρέπει να έχουν δουλειά, συμπλήρωσε πως, στο παρελθόν, “Εξηγούσαμε συνεχώς πως κάπως πρέπει να επιβιώσουμε κι εμείς”.

Ο κ. Βαρθαλίτης έκλεισε τις δηλώσεις του, λέγοντας πως στον παρόντα χρόνο “είμαστε ικανοποιημένοι γιατί νιώθουμε πως κάποιος επιτέλους ασχολήθηκε μαζί μας”.